abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 24 augustus 2015 @ 12:52:07 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_155493861
Het dodental na het ongeluk zaterdag met een straaljager tijdens een vliegshow in het Zuid-Engelse Shoreham loopt mogelijk op tot twintig. Dat zegt een topman bij de politie van Sussex tegen Britse media. Vooralsnog staat het dodental op elf.

Het toestel, een Hawker Hunter uit de jaren 50, kwam terecht op de nabij gelegen A27. De slachtoffers stierven ter plekke. Een persoon werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, meldden hulpdiensten. De piloot zou zichzelf met behulp van een schietstoel hebben kunnen redden.

De burgerluchtvaartautoriteiten hebben maandag laten weten het ongeluk te onderzoeken en te kijken of er strengere regels nodig zijn voor zulke luchtvaartevenementen.

Vuurzee
De vliegshow werd door duizenden belangstellenden bijgewoond. ,,We zaten te wachten tot het toestel weer zou optrekken. Maar dat gebeurde niet'', zei een ooggetuige tegen de BBC. ,,Er was enorm veel vuur. We renden weg van de auto om het puin te vermijden, omdat we ongeveer 15 meter verderop waren.''

De Hawker Hunter was een succesvol gevechtsvliegtuig dat naar veel landen is geëxporteerd en ook in België en in Nederland is geproduceerd. Eind jaren zestig werden de toestellen in veel landen vervangen.

Het is niet de eerste keer dat een vliegtuig neerstort tijdens de vliegshow. In 2007 crashte een 49-jarige stuntman in een Hurricane-gevechtstoestel tijdens een ongeplande manoeuvre.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)crash-Engeland.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155499834
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Het leven is zinloos, dus hoe kan entertainment niet zinloos zijn?
Maar met entertainment (of incidenten) is het leven wel een stuk interessanter.

Dan heeft het toch ook zin? :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_155503291
Ja, op die eerste foto van Mylene staan ongeveer 8 mensen... op de tweede zie je ze niet, maar zullen die ook niet slachtoffer zijn geworden?
I´m back.
pi_155506468
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik ben fel tegenstander van verbieden-verbieden-verbieden, maar volgens mij zijn er al vrij strenge regels. Ik ben vooral benieuwd waarom de stunt, en dan ook nog eens het gevaarlijkste deel v/d stunt, boven de weg deed i.p.v. boven het grasveld/weiland...
ik ben vooral benieuwd waarom iedereen gelooft dat de straaljagers alleen maar recht naar beneden kunnen vallen als er iets misgaat. het lijkt mij dat het 'plotseling naar beneden vallen' relatief weinig voorkomt in zo'n airshow, in tegenstelling tot het plotseling niet meer onder controle hebben van het toestel. Met 350 mph ben je zo n heel end verder alweer...
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_155506523
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:29 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ik ben vooral benieuwd waarom iedereen gelooft dat de straaljagers alleen maar recht naar beneden kunnen vallen als er iets misgaat. het lijkt mij dat het 'plotseling naar beneden vallen' relatief weinig voorkomt in zo'n airshow, in tegenstelling tot het plotseling niet meer onder controle hebben van het toestel. Met 350 mph ben je zo n heel end verder alweer...
Ik krijg de indruk dat de loop te laag ingezet is.
I´m back.
pi_155507109
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat de loop te laag ingezet is.
helemaal nie raar als je n beetje draaierig wordt van die kunstjes
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_155507286
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:47 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

helemaal nie raar als je n beetje draaierig wordt van die kunstjes
Ja, de piloot was behoorlijk eind over de 50, dus dat kan ook. Alleen heeft-ie an sich kunnen voorkomen dat de ramp nog veel groter is geworden, als je ziet wat daar allemaal voor dat rode licht stond te wachten. Inclusief een bus. Dus dat was niet de oorzaak vermoedelijk.
Nee, ik denk dat de loop te laag is ingezet, toch, zodat-ie geen ruimte meer had om hem voldoende omhoog te trekken. Hij probeerde het met alle macht wel, maar hij was al te laag.
I´m back.
pi_155561982
quote:
Allemachtig hee!
Maar op die manier heb je wel een foto om aan je kleinkinderen te laten zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')