abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155430877
Hallo Fok!,

Ik ben 24 jaar oud en ik heb gisteren gehoord dat ik mijn P niet heb gehaald en daarom moet ik mijn opleiding verlaten. Ik heb al 3 opleidingen niet afgemaakt en nu heb ik studie schulden en geen diploma.

Ik wil gaan werken full-time zodat ik in ieder geval geld heb en later kan ik misschien nog een opleiding afronden. Ik weet alleen niet wat ik moet doen nu. Volgens mij blijven er alleen maar klote baantjes over voor mensen zonder opleiding..

Ik dacht zelfs aan oppassen doordeweeks en in het weekend heb ik al een bijbaantje. Dan kan ik ondertussen verder zoeken naar een normale baan. Oppassen lijkt mij erg leuk (heb het al veel gedaan) maar niet wat ik de rest van mijn leven wil doen maar het is ook geen 'vieze' baan dus voor tijdelijk klinkt het hartstikke goed.

Wat raden jullie aan? Is er iemand die in dezelfde situatie zit of heeft gezeten?
pi_155430904
Ooit eens aan een BBL-opleiding gedacht? Werk je fulltime en als het goed is heb je later je diploma. Met een beetje geluk kun je daar blijven werken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155430948
Werk is werk en zonder opleiding moet je onderaan beginnen, nadeel is wel dat ze meteen een volwassen loon moeten betalen voor iemand die eigenlijk niets kan.
Maar dit bied toch geen perspectief voor de toekomst? Die toekomst begint eigenlijk nu al, ik zou toch maar eens vaart maken met je plannen.
pi_155430988
Is de pabo niets voor je?
pi_155431020
Ga eens bij jezelf te rade waarom je zo gefaald hebt. Gebrek aan motivatie of kon je het gewoon niet.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:27:35 #6
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_155431253
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:05 schreef danos het volgende:
Ga eens bij jezelf te rade waarom je zo gefaald hebt. Gebrek aan motivatie of kon je het gewoon niet.
Dit inderdaad. En dat oppassen kan je dat genoeg uur doen? en in hoeverre willen jonge stellen niet liever een vrouw als oppas? BBL kan inderdaad ook goede optie zijn. Maar eerste stap die je nu moet zetten is precies uitzoeken waarom het in het verleden mis is gegaan en hoe je niet opnieuw in de fouten/valkuilen trapt.
pi_155431492
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is de pabo niets voor je?
Hoe kom je nou weer op de pabo uit?
Omdat die oppassen leuk vind?.... :?
hij moet gewoon bbl doen, blijkbaar is hbo/uni te hoog gegrepen voor hem
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155431533
Ergens als proces operator aan de slag?

Veel bedrijven betalen gewoon je vapro opleiding en daar kun je dus binnenkomen zonder papiertje.
Dankzij de ploegentoeslag verdien je ook nog eens erg leuk :)

Enige nadeel is wel het werken in ploegen. Daar moet je tegen kunnen. Voor je fysieke gestel is het behoorlijk zwaar en ook niet echt gezond te noemen. Tevens is het wel een aanslag op je sociale leven.

Maargoed, het verdient lekker in elk geval. En zonder papiertje is er nergens legaal meer te verdienen denk ik :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:12:57 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155431625
Tenzij je gezelschapsman wil worden (dat is een manhoer) zou ik toch nog even minimiaal een mbo 3/4 opleiding volgen, bol of bbl.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155431650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Omdat we basisschoolleraren nodig hebben :P maar wel goede natuurlijk.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:18:46 #11
286575 Roces18
Chef de party
pi_155431684
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Omdat we basisschoolleraren nodig hebben :P maar wel goede natuurlijk.
Ja we hebben ook vuilnismannen nodig.
Misschien lijkt dat hem wat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155431701
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:57 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dacht die user dat TS homosueel is omdat hij man is en van oppassen houdt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_155431720
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja we hebben ook vuilnismannen nodig.
Misschien lijkt dat hem wat.
Hij wil geen vieze handen :P
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:23:41 #14
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_155431724
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:47 schreef 2Happy4U het volgende:
Ooit eens aan een BBL-opleiding gedacht? Werk je fulltime en als het goed is heb je later je diploma. Met een beetje geluk kun je daar blijven werken.
Dit.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:25:15 #15
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_155431740
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:12 schreef Harvest89 het volgende:
Tenzij je gezelschapsman wil worden (dat is een manhoer) zou ik toch nog even minimiaal een mbo 3/4 opleiding volgen, bol of bbl.
Als 'gezelschapsman' kan je wel snel je studieschuld afbetalen...
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:27:11 #16
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155431758
3 opleidingen niet afgemaakt...
Willen oppassen (vrouwen beroep) wat alleen maar zwart kan anders heb je er papieren voor nodig...

Krijg het gevoel dat je zelf niet wil.
En nee in die situatie heb ik gelukkig niet gezeten
pi_155431818
Welke opleidingen heb je niet afgerond en wat ging er mis?
ADHD-C
pi_155431831
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:02 schreef Geralt het volgende:
Ergens als proces operator aan de slag?

Veel bedrijven betalen gewoon je vapro opleiding en daar kun je dus binnenkomen zonder papiertje.
Dankzij de ploegentoeslag verdien je ook nog eens erg leuk :)

Enige nadeel is wel het werken in ploegen. Daar moet je tegen kunnen. Voor je fysieke gestel is het behoorlijk zwaar en ook niet echt gezond te noemen. Tevens is het wel een aanslag op je sociale leven.

Maargoed, het verdient lekker in elk geval. En zonder papiertje is er nergens legaal meer te verdienen denk ik :)
Het vak operator vergt wel technisch inzicht, dat hebben de meesten niet.
pi_155431872
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:35 schreef hoas het volgende:

[..]

Het vak operator vergt wel technisch inzicht, dat hebben de meesten niet.
Ja daar zit wel wat in. Enig technisch inzicht is wel mooi meegenomen natuurlijk :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155432040
Hoi allemaal bedankt voor alle reacties. Ik ben trouwens geen man maar een vrouw! Ik had duidelijker moeten zijn.

De reden dat ik het niet heb gehaald is motivatieproblemen. Ik kan me iedere keer niet genoeg motiveren en ik heb het allemaal niet serieus genomen. Ik wil wel heel graag studeren maar ik kan nu beter werken denk ik om wat geld te verdienen.

Ik wil niet zeggen wat ik heb gestudeerd want ik wil niet herkend worden..

Een BBL klinkt interessant maar ik heb geen idee wat het precies inhoud dus ik ga dat eerst uitzoeken.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:02:25 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155432094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:56 schreef Vaultboy het volgende:
Hoi allemaal bedankt voor alle reacties. Ik ben trouwens geen man maar een vrouw! Ik had duidelijker moeten zijn.

De reden dat ik het niet heb gehaald is motivatieproblemen. Ik kan me iedere keer niet genoeg motiveren en ik heb het allemaal niet serieus genomen. Ik wil wel heel graag studeren maar ik kan nu beter werken denk ik om wat geld te verdienen.

Ik wil niet zeggen wat ik heb gestudeerd want ik wil niet herkend worden..

Een BBL klinkt interessant maar ik heb geen idee wat het precies inhoud dus ik ga dat eerst uitzoeken.
Hoezo je wil heel graag studeren? Je hebt DRIE opleidingen niet afgemaakt vanwege motivatie problemen. Je wil helemaal niet graag studeren anders had je dat wel gewoon gedaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:19:11 #22
302403 KempiX23
Voetbal Analist
pi_155432308
Ik neem aan dat het om een hbo gaat omdat je over een 'p' spreekt.

Hou je wel rekening met je 10 jaar die je krijgt om je studie af te ronden? Dan hoef je pas je lening te betalen. Als je een studie kunt vinden die je leuk vindt en aan je motivatie werkt dan kan dat gewoon lukken? En als hbo te hoog gegrepen is dan kun je altijd kijken naar een mbo, of het eerder genoemde bbl.
pi_155432366
Dan zeg ik het anders, ik wil niet studeren maar ik moet studeren. Ik wil niet zonder opleiding door het leven. Ik heb de vorige 2 opleidingen niet afgemaakt door desinteresse, de laatste omdat ik niet genoeg punten heb gehaald. Twee vakken heb ik niet gehaald helaas.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:30:09 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_155432481
Ik heb ook nooit mijn diploma voor het hoger onderwijs gehaald, toch via zelfstudie en dergelijke uiteindelijk een leuke baan in het bankwezen gevonden. Het kan wel, als je de wil hebt om je leven te verbeteren.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_155432497
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:19 schreef KempiX23 het volgende:
Ik neem aan dat het om een hbo gaat omdat je over een 'p' spreekt.

Hou je wel rekening met je 10 jaar die je krijgt om je studie af te ronden? Dan hoef je pas je lening te betalen. Als je een studie kunt vinden die je leuk vindt en aan je motivatie werkt dan kan dat gewoon lukken? En als hbo te hoog gegrepen is dan kun je altijd kijken naar een mbo, of het eerder genoemde bbl.
Ja ik heb al 5 jaar erop zitten nu. Dus ik heb nog 5 jaar. Misschien is hbo inderdaad te hoog gegrepen maar als ik mbo of bbl doe en een diploma haal hoef ik in ieder geval niet alle stufi terug te betalen ahrgh.

Ik zal even goed zoeken naar een opleiding waar ik me voor kan motiveren. Als ik dit jaar werk en geld spaar dan kan ik mijn studie volgend jaar betalen. Het liefste doe ik wel hbo. Ik heb niet mijn havo diploma gehaald om mbo te doen. Niet dat ik neerkijk op mbo maar ik doe gewoon liever hbo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')