abonnement Unibet Coolblue
pi_155496499
Storm in een glas water....
Blaffende honden bijten niet....
Geen woorden maar daden....

Ik zeg dat er nog steeds niks gaat gebeuren. Het is jammer dat de mensen in NK niet op een vreedzame manier ontzet kunnen worden zolang die achterlijke Kim's daar aan de macht zijn.
pi_155496540
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:27 schreef Vlassie1980 het volgende:
Storm in een glas water....
Blaffende honden bijten niet....
Geen woorden maar daden....

Ik zeg dat er nog steeds niks gaat gebeuren. Het is jammer dat de mensen in NK niet op een vreedzame manier ontzet kunnen worden zolang die achterlijke Kim's daar aan de macht zijn.
Ik begin te twijfelen, de gesprekken duren wel erg lang, en weten nog steeds niet precies water besproken/gezegd tegen elkaar word
pi_155496549
Als je er over nadenkt, USA/Zuid-Korea die Noord-Korea binnenvalt en alle Noord-Koreanen bevrijdt.

Ik vraag me echt af wat de reactie van het Noord-Koreaanse volk zou zijn. Die mensen hebben nooit iets anders gezien dan hun eigen volk, behalve misschien eens in de zoveel tijd een toerist. En opeens krijgen ze te maken met het westerse leven.
pi_155496604
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:27 schreef Vlassie1980 het volgende:
Storm in een glas water....
Blaffende honden bijten niet....
Geen woorden maar daden....

Ik zeg dat er nog steeds niks gaat gebeuren. Het is jammer dat de mensen in NK niet op een vreedzame manier ontzet kunnen worden zolang die achterlijke Kim's daar aan de macht zijn.
De spanningen zijn volgens mij nog nooit zo hoog opgelopen als nu, en hebben beide partijen eisen gesteld die niet makkelijk ongedaan gemaakt gaan worden.
pi_155496610
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef Infection het volgende:
Als je er over nadenkt, USA/Zuid-Korea die Noord-Korea binnenvalt en alle Noord-Koreanen bevrijdt.

Ik vraag me echt af wat de reactie van het Noord-Koreaanse volk zou zijn. Die mensen hebben nooit iets anders gezien dan hun eigen volk. Behalve misschien eens in de zoveel tijd een toerist.
De cultuurshock zal enorm zijn, en het is alleen daarom al af te raden. Veel zelfmoorden zullen niet uitgesloten zijn.

Echter, het grootste deel zal zich aan de grens met China melden. Die kan die stroom niet aan. De rest zoekt aansluiting met verwanten in het Zuiden. Daarnaast moet het Zuiden de economie van het Noorden op sleeptouw nemen, en wordt daarmee zelf een Derde Wereldland, terwijl het nu één van de sterkste economieën is. Multinationals zullen wegtrekken, omdat ze niet voor de enorme kosten van die hereniging op willen draaien.

Elke partij in dit conflict heeft als grootste belang dat de situatie zo blijft, ook al beweert vooral de driehoek VS, Z-K en Japan iets anders.
pi_155496661
Ik maak me meer zorgen over de acties van andere grote landen als China en Rusland. Die zien NK toch als een soort bondgenoot.
pi_155496669
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De cultuurshock zal enorm zijn, en het is alleen daarom al af te raden. Veel zelfmoorden zullen niet uitgesloten zijn.

Echter, het grootste deel zal zich aan de grens met China melden. Die kan die stroom niet aan. De rest zoekt aansluiting met verwanten in het Zuiden. Daarnaast moet het Zuiden de economie van het Noorden op sleeptouw nemen, en wordt daarmee zelf een Derde Wereldland, terwijl het nu één van de sterkste economieën is. Multinationals zullen wegtrekken, omdat ze niet voor de enorme kosten van die hereniging op willen draaien.

Elke partij in dit conflict heeft als grootste belang dat de situatie zo blijft, ook al beweert vooral de driehoek VS, Z-K en Japan iets anders.
Klopt. Er zijn weinige economische belangen met betrekking tot Noord-Korea. De enige reden om hen binnen te vallen zou vanwege mensenrechten zijn, maar dat lijkt altijd als een lagere prioriteit te worden gezien.
pi_155496753
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:34 schreef Vlassie1980 het volgende:
Ik maak me meer zorgen over de acties van andere grote landen als China en Rusland. Die zien NK toch als een soort bondgenoot.
Hier hetzelfde.
pi_155496778
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:34 schreef Vlassie1980 het volgende:
Ik maak me meer zorgen over de acties van andere grote landen als China en Rusland. Die zien NK toch als een soort bondgenoot.
Rusland al sinds 1990 niet meer en staat ook vaker in de zeslandenoverleggen aan de kant van het Westen dan aan die van N-K/China.

Ook China is het wispelturige gedrag zat en die relatie staat ook onder druk. Pas geleden nog heeft Kim een uitnodiging om naar de militaire parade in Beijing te komen kijken geweigerd. China kan niets met een bondgenoot die voortdurend diplomatieke zelfmoord pleegt. Het geld wat er nog heen gaat, is enkel om de boel niet in te laten storten.
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:38:36 #185
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155496806
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:34 schreef Vlassie1980 het volgende:
Ik maak me meer zorgen over de acties van andere grote landen als China en Rusland. Die zien NK toch als een soort bondgenoot.
Ik denk dat China en Rusland NK liever laten vallen dan daar geld en militaire kracht in steken hoor. Het is meer een principekwestie dat NK nog gesteund wordt. Verder hebben ze weinig aan NK, het is een achterlijk, niets toevoegend landje.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_155496808
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De cultuurshock zal enorm zijn, en het is alleen daarom al af te raden. Veel zelfmoorden zullen niet uitgesloten zijn.

Echter, het grootste deel zal zich aan de grens met China melden. Die kan die stroom niet aan. De rest zoekt aansluiting met verwanten in het Zuiden. Daarnaast moet het Zuiden de economie van het Noorden op sleeptouw nemen, en wordt daarmee zelf een Derde Wereldland, terwijl het nu één van de sterkste economieën is. Multinationals zullen wegtrekken, omdat ze niet voor de enorme kosten van die hereniging op willen draaien.

Elke partij in dit conflict heeft als grootste belang dat de situatie zo blijft, ook al beweert vooral de driehoek VS, Z-K en Japan iets anders.
Er liggen natuurlijk wel enorme kansen, ook voor Zuid-Koreaanse bedrijven, zie alleen al de infrastructuur die opgebouwd zal moeten worden. Daarnaast een enorme hoeveelheid goedkope arbeidskrachten en bedrijven hebben een nieuwe plek om mensen uit te buiten.

Ach, er zal vast een plan liggen om de aansluiting mogelijk te maken. Maar ruim 20 miljoen mensen een nieuwe toekomst bieden is een gigantische opgave.
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:39:52 #188
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155496836
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:38 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Er liggen natuurlijk wel enorme kansen, ook voor Zuid-Koreaanse bedrijven, zie alleen al de infrastructuur die opgebouwd zal moeten worden. Daarnaast een enorme hoeveelheid goedkope arbeidskrachten en bedrijven hebben een nieuwe plek om mensen uit te buiten.

Ach, er zal vast een plan liggen om de aansluiting mogelijk te maken. Maar ruim 20 miljoen mensen een nieuwe toekomst bieden is een gigantische opgave.
Met de voormalige DDR is het ook grotendeels gelukt, toch? Goed, dat deel van Duitsland heeft minder lang onder een schrijnend regime moeten leven, en het is ook niet allemaal koek en ei daar nog steeds niet, maar er liggen mogelijkheden.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_155496869
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:38 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Er liggen natuurlijk wel enorme kansen, ook voor Zuid-Koreaanse bedrijven, zie alleen al de infrastructuur die opgebouwd zal moeten worden. Daarnaast een enorme hoeveelheid goedkope arbeidskrachten en bedrijven hebben een nieuwe plek om mensen uit te buiten.

Ach, er zal vast een plan liggen om de aansluiting mogelijk te maken. Maar ruim 20 miljoen mensen een nieuwe toekomst bieden is een gigantische opgave.
Je zou eens moeten kijken wat het het Westen gekost heeft om de DDR weer op stoom te krijgen, en dat was nog een redelijk ontwikkeld land. En nog moeten er jaarlijks miljarden subsidie heen.

N-K loopt letterlijk 70 jaar achter op de rest van de wereld. Die impact is vernietigend, en helaas los je dat niet op met een paar snelwegen en wat arbeid. Vergeet ook niet dat het volk volkomen gehersenspoeld is en dus echt niet staat te trappelen om in de fabrieken van Daewoo en Samsung aan de slag te gaan, als ze er al toe in staat zijn wat betreft kennisniveau.
pi_155496878
quote:
Vraag me af of het allemaal wel zo vrijwillig is. ;)
pi_155496924
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Met de voormalige DDR is het ook grotendeels gelukt, toch? Goed, dat deel van Duitsland heeft minder lang onder een schrijnend regime moeten leven, en het is ook niet allemaal koek en ei daar nog steeds niet, maar er liggen mogelijkheden.
Ja, maar die liggen nog steeds achter op de rest van Duitsland geloof ik, ondanks al die miljarden die daar jaarlijks naar toe gaan. Het is moeilijk om al die jaren achterstand in te halen als de rest van het land zich door blijft ontwikkelen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:42:16 #192
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155496925
TRNRadioNetwork twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:35:59 (URGENT) With NORTH Korea deploying Amphibious Landing Craft, SOUTH Korea deploys tanks . . to Beaches. http://t.co/JohxYv34FI reageer retweet
pi_155496949
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:42 schreef BarryOSeven het volgende:
TRNRadioNetwork twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:35:59 (URGENT) With NORTH Korea deploying Amphibious Landing Craft, SOUTH Korea deploys tanks . . to Beaches. http://t.co/JohxYv34FI reageer retweet
En zo blijft het heen en weer gaan, totdat de eerste schoten vallen.
pi_155496968
In 2013 vielen er zelfs bommen op een eiland in Zuid-Korea, dus ze kunnen nog even doorgaan...
pi_155496997
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je zou eens moeten kijken wat het het Westen gekost heeft om de DDR weer op stoom te krijgen, en dat was nog een redelijk ontwikkeld land. En nog moeten er jaarlijks miljarden subsidie heen.

N-K loopt letterlijk 70 jaar achter op de rest van de wereld. Die impact is vernietigend, en helaas los je dat niet op met een paar snelwegen en wat arbeid. Vergeet ook niet dat het volk volkomen gehersenspoeld is en dus echt niet staat te trappelen om in de fabrieken van Daewoo en Samsung aan de slag te gaan, als ze er al toe in staat zijn wat betreft kennisniveau.
Zo bedoelde ik het ook niet, ga er meer van uit dat westerse bedrijven mogelijkheden zien in Noord-Korea. Ik weet niet hoe de VS het hebben opgelost in Japan na de Tweede Wereldoorlog, maar misschien dat daar nog lessen uit getrokken zouden kunnen worden? Die mensen waren ook aardig gehersenspoeld.
pi_155497027
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:42 schreef BarryOSeven het volgende:
TRNRadioNetwork twitterde op maandag 24-08-2015 om 12:35:59 (URGENT) With NORTH Korea deploying Amphibious Landing Craft, SOUTH Korea deploys tanks . . to Beaches. http://t.co/JohxYv34FI reageer retweet
Leuk account met veel info, maar hoe betrouwbaar?
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:46:28 #197
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155497050
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:45 schreef theNull het volgende:

[..]

Leuk account met veel info, maar hoe betrouwbaar?
Weet ik ook niet precies, echt goede bronnen zijn er niet te vinden. Alles blijft stil.

Inmiddels zitten ze al 33 uur in die barak te vergaderen. Lijkt me dat het niet zo lang meer duurt voordat er een begint te hallucineren.
pi_155497077
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Weet ik ook niet precies, echt goede bronnen zijn er niet te vinden. Alles blijft stil.

Inmiddels zitten ze al 33 uur in die barak te vergaderen. Lijkt me dat het niet zo lang meer duurt voordat er een begint te hallucineren.
Ik vraag me af hoe zo'n overleg überhaupt gaat. Die Noord-Koreanen hebben toch een heel andere denkwijze dan de Zuid-Koreanen. Valt daar überhaupt wel mee te discussiëren? :')
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:47:42 #199
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155497087
cyberwarfighte1 twitterde op maandag 24-08-2015 om 14:42:21 #UPDATE : According to #SouthKorea Yonhap News, the United States just deployed KC-135 in the peninsula ! #northkorea http://t.co/S3WQvM2y0F reageer retweet
pi_155497108
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:44 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het ook niet, ga er meer van uit dat westerse bedrijven mogelijkheden zien in Noord-Korea. Ik weet niet hoe de VS het hebben opgelost in Japan na de Tweede Wereldoorlog, maar misschien dat daar nog lessen uit getrokken zouden kunnen worden? Die mensen waren ook aardig gehersenspoeld.
Die mensen waren niet gehersenspoeld, dat is toch echt een cultuurverschijnsel en speelt tot op zekere hoogte nog steeds. Ze hebben het trouwens opgelost door de keizer gewoon te laten zitten als figurehead. Daar komt ook nog bij dat Japan ook voor WO2 een waanzinnig ontwikkeld land was. Alle bedrijven hebben ze laten bestaan. Daihatsu maakte de vliegtuigpropellers, Canon maakte periscopen, Mitsubishi maakte de schepen en Sony is in '46 opgericht door mensen die nogal wat verdachte chemische experimenten uit hadden gevoerd en zo nog veel meer. Die zijn gewoon consumentenproducten gaan maken en die hebben die economie gigantisch vooruit geholpen.

Dat soort kennis en kunde bestaat niet in Noord-Korea. Plus dat je onder geen beding het regime aan kan houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')