Er is sowieso een maand wachttijd voor mensen onder de 27.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
TS is jonger dan 27 en heeft nog geen startkwalificatie denk ik, want geen diploma. En als hij die wel zou hebben zou hij waarschijnlijk nog een studie kunnen volgen waarvoor hij studiefinanciering kan krijgen, en dan kom je niet in aanmerking voor bijstand volgens mij.
Oh ik wist niet dat dat zo was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
TS is jonger dan 27 en heeft nog geen startkwalificatie denk ik, want geen diploma. En als hij die wel zou hebben zou hij waarschijnlijk nog een studie kunnen volgen waarvoor hij studiefinanciering kan krijgen, en dan kom je niet in aanmerking voor bijstand volgens mij.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:26 schreef BlueMage het volgende:
Heb niet alles gelezen maar zo'n leer/werk traject is misschien iets voor je? Oh en welke regio speelt dit?
twentequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:26 schreef BlueMage het volgende:
Heb niet alles gelezen maar zo'n leer/werk traject is misschien iets voor je? Oh en welke regio speelt dit?
Ik heb me hiervoor zojuist aangemeldquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:36 schreef sirdanilot het volgende:
Voor iets van 2 weken lang in een centrum blijven, krijg je zo 2000 euro. Daarmee kun je misschien je leven tijdelijk op de rails krijgen.
Hiervoor zit ik dus in een wachtrijquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:15 schreef verita het volgende:
Al bij Humanitas Onder Dak geprobeerd? Daar kunnen ze je wellicht verder helpen.
RIBW biedt ondersteuning met verblijf. Misschien kan Ambiq iets doen?
Veel sterkte en succes!
Heel veel succes ermee en ik hoop dat het lukt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:33 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik heb me hiervoor zojuist aangemeld
Goeie tip! Nice! Even over dat niet-hebben van een adres: gemeentes bieden vaak een zogenaamd briefadres aan voor daklozen. Even naar informeren morgen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ook nog een leuk out of the box idee waarmee je inwoning en geld krijgt: meedoen met van die medische experimenten. Reiskosten worden ook vergoed.
http://www.proefpersoon.nl/
Als je 2 weken intern gaat en voldoet aan de medische voorwaarden (gene medicijnen, geen grote medsiche gebreken hebben, en vaak mag je niet of minder roken/drugs gebruiken/alcohol drinken voor en tijdens het onderzoek) zou dit een optie zijn om wat geld te sparen en ben je weer een tijdje onder de pannen.
Ik weet het niet, je eigen lichaam maar verkopen ofzo lijkt het op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:25 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Goeie tip! Nice! Even over dat niet-hebben van een adres: gemeentes bieden vaak een zogenaamd briefadres aan voor daklozen. Even naar informeren morgen?
Die medische experimenten worden zo streng gecontroleerd, dat er eigenlijk bijna niks kan gebeuren. Die dingen zijn al duizenden keren getest voordat ze er ook maar aan mogen denken om het op mensen te gaan testen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:34 schreef kree het volgende:
[..]
Ik weet het niet, je eigen lichaam maar verkopen ofzo lijkt het op.
De gemeente is verantwoordelijk nu voor hem en hij heeft net zo goed recht op een uitkering via bijstand als ieder ander.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:25 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Goeie tip! Nice! Even over dat niet-hebben van een adres: gemeentes bieden vaak een zogenaamd briefadres aan voor daklozen. Even naar informeren morgen?
Hij kan toch gewoon het adres van zijn ouders opgeven. Ik heb niet het idee dat die zo knettergek zijn dat ze zijn post gaan verbranden of zo, maar wie weetquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:25 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Dat is waar en ok ben het er mee eens dat het risico heel klein is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:48 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die medische experimenten worden zo streng gecontroleerd, dat er eigenlijk bijna niks kan gebeuren. Die dingen zijn al duizenden keren getest voordat ze er ook maar aan mogen denken om het op mensen te gaan testen.
En TS heeft nou niet bepaald veel andere keus nu hè, dus dan is dit misschien een aantrekkelijke optie. Denk dat 1 nachtje in die crisisopvang veel gevaarlijker is dan aan zo een experiment meedoen
Het verhaal daarin is, hebben ze hem uitgeschreven uit het GBA als inwonend of niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:49 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Hij kan toch gewoon het adres van zijn ouders opgeven. Ik heb niet het idee dat die zo knettergek zijn dat ze zijn post gaan verbranden of zo, maar wie weet
In leiden hier hebben alle daklozen inderdaad één adres (ik heb daar heel vroeger post bezorgd), zal in andere gemeentes ook zo zijn.
humatias dmh deed dacht ik ook noodsituatiesquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:24 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Hiervoor zit ik dus in een wachtrij
leg uit.. Geen akkerbouwbedrijven in de buurt? Je moet dat wrs eerst even kut werk doen en daarna vragen of je op de vorkheftruck mag of in de verwerking.... Het gaat er vaak om hoe handig je bent en niet welk papiertje je hebt.quote:
Eerlijk gezegd lijkt me je autisme al een factor die je uitsluit voor alle onderzoeken behalve onderzoek naar autisme. Het klinkt mooi dit, onderdak en geld verdienen tegelijkertijd. Maar in jouw toestand lijkt het mij vragen om ellende.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:33 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik heb me hiervoor zojuist aangemeld
quote:Op zondag 23 augustus 2015 00:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt me je autisme al een factor die je uitsluit voor alle onderzoeken behalve onderzoek naar autisme. Het klinkt mooi dit, onderdak en geld verdienen tegelijkertijd. Maar in jouw toestand lijkt het mij vragen om ellende.
Het is wel goed te zien dat je veel acties onderneemt. Helaas dat je tegen wachtlijsten, onwil en bureaucratie aanloopt. Dat is jammer genoeg de realiteit. Vooral doorzetten en niet opgeven. Het begin is het moeilijkst, als dingen eenmaal gaan lopen dan gaat het meestal ook best snel. Ik begrijp dat je moeite hebt met communicatie: ga je vooral niet verstoppen/afspraken niet nakomen als je eindelijk zo ver bent dat er wat voor je gedaan wordt. Dat vertraagd dit soort dingen vaak aanzienlijk.
Misschien ook goed om al je problemen: onderdak, werk, thuissituatie, geestelijke gezondheid, etc kort puntsgewijs alvast op papier te zetten, met de belangrijkste details. Dan kun je dat gelijk aan de hulpinstanties geven, zonder dat je dingen gaat vergeten als je vastloopt tijdens een gesprek met iemand daar.
Sorry mijn vorige reactie was half weggevallen dus heb ik maar even weggehaald (kut telefoon).quote:Op zondag 23 augustus 2015 00:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt me je autisme al een factor die je uitsluit voor alle onderzoeken behalve onderzoek naar autisme. Het klinkt mooi dit, onderdak en geld verdienen tegelijkertijd. Maar in jouw toestand lijkt het mij vragen om ellende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |