abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155438637
Heb niet alles gelezen maar zo'n leer/werk traject is misschien iets voor je? Oh en welke regio speelt dit?
Hallon!
pi_155438877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

TS is jonger dan 27 en heeft nog geen startkwalificatie denk ik, want geen diploma. En als hij die wel zou hebben zou hij waarschijnlijk nog een studie kunnen volgen waarvoor hij studiefinanciering kan krijgen, en dan kom je niet in aanmerking voor bijstand volgens mij.
Er is sowieso een maand wachttijd voor mensen onder de 27.
Maargoed ik zou toch even in overleg gaan met de gemeente
Do what you love, love what you do!
pi_155440094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

TS is jonger dan 27 en heeft nog geen startkwalificatie denk ik, want geen diploma. En als hij die wel zou hebben zou hij waarschijnlijk nog een studie kunnen volgen waarvoor hij studiefinanciering kan krijgen, en dan kom je niet in aanmerking voor bijstand volgens mij.
Oh ik wist niet dat dat zo was.

En WAJONG gaat ook lastig worden omdat hij wel al een paar maanden heeft gewerkt in het verleden.

Wat je wel kan doen is Bijzondere Bijstand aanvragen, TS, voor bijvoorbeeld psychiatrische hulp en zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155440101
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:26 schreef BlueMage het volgende:
Heb niet alles gelezen maar zo'n leer/werk traject is misschien iets voor je? Oh en welke regio speelt dit?
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:26 schreef BlueMage het volgende:
twente
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155440136
Ook nog een leuk out of the box idee waarmee je inwoning en geld krijgt: meedoen met van die medische experimenten. Reiskosten worden ook vergoed.

http://www.proefpersoon.nl/

Als je 2 weken intern gaat en voldoet aan de medische voorwaarden (gene medicijnen, geen grote medsiche gebreken hebben, en vaak mag je niet of minder roken/drugs gebruiken/alcohol drinken voor en tijdens het onderzoek) zou dit een optie zijn om wat geld te sparen en ben je weer een tijdje onder de pannen.
pi_155440155
Voor iets van 2 weken lang in een centrum blijven, krijg je zo 2000 euro. Daarmee kun je misschien je leven tijdelijk op de rails krijgen.
pi_155441375
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 17:36 schreef sirdanilot het volgende:
Voor iets van 2 weken lang in een centrum blijven, krijg je zo 2000 euro. Daarmee kun je misschien je leven tijdelijk op de rails krijgen.
Ik heb me hiervoor zojuist aangemeld
pi_155442508
Al bij Humanitas Onder Dak geprobeerd? Daar kunnen ze je wellicht verder helpen.
RIBW biedt ondersteuning met verblijf. Misschien kan Ambiq iets doen?
Veel sterkte en succes!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_155442750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:15 schreef verita het volgende:
Al bij Humanitas Onder Dak geprobeerd? Daar kunnen ze je wellicht verder helpen.
RIBW biedt ondersteuning met verblijf. Misschien kan Ambiq iets doen?
Veel sterkte en succes!
Hiervoor zit ik dus in een wachtrij
pi_155445728
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:33 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Heel veel succes ermee en ik hoop dat het lukt.

Het is maar tijdelijk, maar als je wat geld hiermee kunt verdienen kan dit je toch wel verder helpen op de korte termijn om je leven weer een beetje op de rails te krijgen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:25:15 #186
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_155447204
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 17:35 schreef sirdanilot het volgende:
Ook nog een leuk out of the box idee waarmee je inwoning en geld krijgt: meedoen met van die medische experimenten. Reiskosten worden ook vergoed.

http://www.proefpersoon.nl/

Als je 2 weken intern gaat en voldoet aan de medische voorwaarden (gene medicijnen, geen grote medsiche gebreken hebben, en vaak mag je niet of minder roken/drugs gebruiken/alcohol drinken voor en tijdens het onderzoek) zou dit een optie zijn om wat geld te sparen en ben je weer een tijdje onder de pannen.
Goeie tip! Nice! Even over dat niet-hebben van een adres: gemeentes bieden vaak een zogenaamd briefadres aan voor daklozen. Even naar informeren morgen?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_155449168
leger des heils

edit: zie dat het al gezegd is :P
pi_155450089
TS, kun je eens uitleggen percies wat de gemeente nou zei toen je met dit verhaal bij hun kwam?

Ik las wat over een wachtlijst enzo, maar ok dat zie ik als matige hulp maar van de gemeente en kan me niet voorstellen dat ze je zeg maar gewoon weg laten rotten in zo'n opvang.
pi_155450132
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:25 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Goeie tip! Nice! Even over dat niet-hebben van een adres: gemeentes bieden vaak een zogenaamd briefadres aan voor daklozen. Even naar informeren morgen?
Ik weet het niet, je eigen lichaam maar verkopen ofzo lijkt het op.
De gemeente is verantwoordelijk nu voor hem en hij heeft net zo goed recht op een uitkering via bijstand als ieder ander.
pi_155450603
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:34 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet het niet, je eigen lichaam maar verkopen ofzo lijkt het op.
De gemeente is verantwoordelijk nu voor hem en hij heeft net zo goed recht op een uitkering via bijstand als ieder ander.
Die medische experimenten worden zo streng gecontroleerd, dat er eigenlijk bijna niks kan gebeuren. Die dingen zijn al duizenden keren getest voordat ze er ook maar aan mogen denken om het op mensen te gaan testen.

En TS heeft nou niet bepaald veel andere keus nu hè, dus dan is dit misschien een aantrekkelijke optie. Denk dat 1 nachtje in die crisisopvang veel gevaarlijker is dan aan zo een experiment meedoen
pi_155450668
quote:

[..]

quote:

[..]

Hij kan toch gewoon het adres van zijn ouders opgeven. Ik heb niet het idee dat die zo knettergek zijn dat ze zijn post gaan verbranden of zo, maar wie weet :')

In leiden hier hebben alle daklozen inderdaad één adres (ik heb daar heel vroeger post bezorgd :') ), zal in andere gemeentes ook zo zijn.
pi_155450753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die medische experimenten worden zo streng gecontroleerd, dat er eigenlijk bijna niks kan gebeuren. Die dingen zijn al duizenden keren getest voordat ze er ook maar aan mogen denken om het op mensen te gaan testen.

En TS heeft nou niet bepaald veel andere keus nu hè, dus dan is dit misschien een aantrekkelijke optie. Denk dat 1 nachtje in die crisisopvang veel gevaarlijker is dan aan zo een experiment meedoen
Dat is waar en ok ben het er mee eens dat het risico heel klein is.
Maar er zijn ook wel andere alternatieven heej

Ik herinner me een nieuwsbericht uit engeland waar het allemaal niet zo goed afliep voor proefpersonen..
pi_155450799
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

[..]

Hij kan toch gewoon het adres van zijn ouders opgeven. Ik heb niet het idee dat die zo knettergek zijn dat ze zijn post gaan verbranden of zo, maar wie weet :')

In leiden hier hebben alle daklozen inderdaad één adres (ik heb daar heel vroeger post bezorgd :') ), zal in andere gemeentes ook zo zijn.
Het verhaal daarin is, hebben ze hem uitgeschreven uit het GBA als inwonend of niet.

Ik denk dat de eerste optie van TS moet zijn het bijleggen met z'n ouders en afspraken maken.

Lukt dat niet dan eerst via de gemeente hulp zoeken hier in.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:05:20 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155451197
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:24 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Hiervoor zit ik dus in een wachtrij
humatias dmh deed dacht ik ook noodsituaties
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155451441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:59 schreef annosniemos het volgende:
landbouw niks gevonden
leg uit.. Geen akkerbouwbedrijven in de buurt? Je moet dat wrs eerst even kut werk doen en daarna vragen of je op de vorkheftruck mag of in de verwerking.... Het gaat er vaak om hoe handig je bent en niet welk papiertje je hebt.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:12:29 #196
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155451453
Leger des heils..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155454458
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:33 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd lijkt me je autisme al een factor die je uitsluit voor alle onderzoeken behalve onderzoek naar autisme. Het klinkt mooi dit, onderdak en geld verdienen tegelijkertijd. Maar in jouw toestand lijkt het mij vragen om ellende.

Het is wel goed te zien dat je veel acties onderneemt. Helaas dat je tegen wachtlijsten, onwil en bureaucratie aanloopt. Dat is jammer genoeg de realiteit. Vooral doorzetten en niet opgeven. Het begin is het moeilijkst, als dingen eenmaal gaan lopen dan gaat het meestal ook best snel. Ik begrijp dat je moeite hebt met communicatie: ga je vooral niet verstoppen/afspraken niet nakomen als je eindelijk zo ver bent dat er wat voor je gedaan wordt. Dat vertraagd dit soort dingen vaak aanzienlijk.

Misschien ook goed om al je problemen: onderdak, werk, thuissituatie, geestelijke gezondheid, etc kort puntsgewijs alvast op papier te zetten, met de belangrijkste details. Dan kun je dat gelijk aan de hulpinstanties geven, zonder dat je dingen gaat vergeten als je vastloopt tijdens een gesprek met iemand daar.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zondag 23 augustus 2015 @ 09:02:00 #198
151515 verita
Happy days
pi_155458140
Vacatures voor je gevonden die je misschien zelf nog niet gezien hebt :Tijdelijke baan in Haaksbergen. Inpakker.
Misschien is dit wat? In de ICT - helpdesk maar dan aan telefoon - geen face to face contact Hengelo
Productie in opdracht van gemeente Almelo voor jongeren 18-27 jr. En ook Almelo: Algemeen medewerker
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_155459218
(weg)
pi_155460565
quote:
19s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd lijkt me je autisme al een factor die je uitsluit voor alle onderzoeken behalve onderzoek naar autisme. Het klinkt mooi dit, onderdak en geld verdienen tegelijkertijd. Maar in jouw toestand lijkt het mij vragen om ellende.

Het is wel goed te zien dat je veel acties onderneemt. Helaas dat je tegen wachtlijsten, onwil en bureaucratie aanloopt. Dat is jammer genoeg de realiteit. Vooral doorzetten en niet opgeven. Het begin is het moeilijkst, als dingen eenmaal gaan lopen dan gaat het meestal ook best snel. Ik begrijp dat je moeite hebt met communicatie: ga je vooral niet verstoppen/afspraken niet nakomen als je eindelijk zo ver bent dat er wat voor je gedaan wordt. Dat vertraagd dit soort dingen vaak aanzienlijk.

Misschien ook goed om al je problemen: onderdak, werk, thuissituatie, geestelijke gezondheid, etc kort puntsgewijs alvast op papier te zetten, met de belangrijkste details. Dan kun je dat gelijk aan de hulpinstanties geven, zonder dat je dingen gaat vergeten als je vastloopt tijdens een gesprek met iemand daar.
quote:
19s.gif Op zondag 23 augustus 2015 00:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Sorry mijn vorige reactie was half weggevallen dus heb ik maar even weggehaald (kut telefoon).

Maar dit is dus onzin. Kijk maar op de site, de dingen die je kunnen uitsluiten van deelname zijn:
te veel roken/alcohol dan voor dat onderzoek is toegestaan
drugs
medicijnen ge bruiken (ts gebruikt geen medicijnen voor autisme, tenminste dat heeft hij niet verteld. ook geen Ritalin TS?)
bloed hebben gedoneerd binnen 3 maanden voor en na het onderzoek

en nog wat extra dingen die ze met je doorspreken als je ze op belt.

Geen dingen zeggen waar je geen verstand van hebt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')