abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:17:18 #101
446713 Robin0342
Ik haat het als mensen hun zin
pi_155432274
Uit huis geschopt omdat je je diploma niet haalt?
Wat een honden.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:19:54 #102
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_155432319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:17 schreef Robin0342 het volgende:
Uit huis geschopt omdat je je diploma niet haalt?
Wat een honden.
Er zal wel meer spelen maar dat mag je niet zeggen. :') op pagina twee is hij al dronken aan het beweren dat hij altijd de waarheid spreekt. Er speelt hier gewoon veel meer.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_155432389
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:19 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Er zal wel meer spelen maar dat mag je niet zeggen. :') op pagina twee is hij al dronken aan het beweren dat hij altijd de waarheid spreekt. Er speelt hier gewoon veel meer.
Al speelt er meer, wat zou dat uitmaken dan?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:26:04 #104
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_155432415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:54 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Ik zal wel proberen.
Het online zeggen is 1 ding maar ik heb slaapgebrek,ben omgeven door addicts en crimnelen en het feit dat ik hier 1) niet hoor en 2) alleen zo durf te spreken met al die drank in (wederom herhalend: zware autist die ik ben durf sober niet met anderen in dergelijke situaties sober te praten) zegt genoeg over de situatie
Als ik dit zo lees zit je prima op je plek met alchohol probleem.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_155432460
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:50 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Na jaren lang mentale en fysieke mishandeling zit ik niet meer te wachten op terugkomen.
Toen mijn pa iets heel ergs deed kreeg die binnen een paar dagen hulp kleding etc van mijn ma ik zit hier al 2+ weken zonder enige hulp en met 2 tshirts en 1 broek omdat ze het makkelijl vinden de shuld van hun problemen op mij af te schuiven.
Op Facebook zijn veel lokale weggeefgroepen en in sommige steden zijn kledingbanken. Misschien kun je op die manier in ieder geval wat kleding ophalen, dat scheelt al weer een klein beetje.

Verder veel succes, ik probeer zelf een jong dakloos stel te helpen en ik kom er nu achter dat zonder GBA registratie alles helemaal vastloopt. Het hele concept dakloos is niet mogelijk in de papieren werkelijkheid van ambtelijk Nederland. Het is niet makkelijk.

Heb je de gemeente al gebeld? Hier hebben ze lokaal een jongerensteunpunt waar je hulp kunt vragen. Je gemeente (of een naburige grote gemeente) kan je misschien verwijzen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155432492
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:28 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Op Facebook zijn veel lokale weggeefgroepen en in sommige steden zijn kledingbanken. Misschien kun je op die manier in ieder geval wat kleding ophalen, dat scheelt al weer een klein beetje.

Verder veel succes, ik probeer zelf een jong dakloos stel te helpen en ik kom er nu achter dat zonder GBA registratie alles helemaal vastloopt. Het hele concept dakloos is niet mogelijk in de papieren werkelijkheid van ambtelijk Nederland. Het is niet makkelijk.

Heb je de gemeente al gebeld? Hier hebben ze lokaal een jongerensteunpunt waar je hulp kunt vragen. Je gemeente (of een naburige grote gemeente) kan je misschien verwijzen.
enige wat ik gehoord heb is dat ik op een wachtlijst(7e positie sta) en dat dat meer dan 2 maanden zal duren..
pi_155432537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:30 schreef annosniemos het volgende:

[..]

enige wat ik gehoord heb is dat ik op een wachtlijst(7e positie sta) en dat dat meer dan 2 maanden zal duren..
Wachtlijst waarvoor?
pi_155432547
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:26 schreef MPC60 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:26 schreef MPC60 het volgende:

[..]

op een rijtje waarom dat niet klopt:

1 ik haat de geur en smaak van drank
2 had zware koorts en nergens om heen te gaan voor medicatie/rust door de dag heen
3 ga nooit uit,3 a 4 feetjes in de jaren heen(zo kwam ik erachter)
4 ik wou gewoon uitzieken en 1 dag een oog dicht kunnen doen (geloof me was ziek als een hond,van deze fout geleerd)
pi_155432551
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:33 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wachtlijst waarvoor?
f-act jongerenhulp
https://www.lucertis.nl/hoe-wij-helpen/bemoeizorg
pi_155432582
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:30 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Vervelend.

In dat geval zou ik toch proberen om mensen die je kent om hulp te vragen. Verre familie, de ouders van vroegere schoolvrienden misschien, dat soort mensen, ook al spreek je ze normaal niet meer, en kijken of je daar tijdelijk terecht kunt.

Of contact opnemen met een politieke partij. Even kijken van welke partij de wethouder jeugdzorg in jouw gemeente is en dan contact opnemen met de fractie, of een afspraak maken op het spreekuur van de wethouder als dat er is. Ze gaan pas begrijpen wat het gevolg van hun keuzes is als ze het zelf zien, en misschien kunnen ze dan aan wat extra touwtjes trekken.

In ieder geval niet opgeven. Het is pas uitzichtloos als jij stopt met vechten. Sterkte!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_155432644
Is het leger des heils al genoemd? Zo niet bel daar eens naartoe, daar kunnen ze je helpen als je mazzel hebt.

http://www.legerdesheils.nl/wonen-hulp-met-onderdak
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155432712
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:41 schreef I-care het volgende:
Is het leger des heils al genoemd? Zo niet bel daar eens naartoe, daar kunnen ze je helpen als je mazzel hebt.

http://www.legerdesheils.nl/wonen-hulp-met-onderdak
Hij gaat op veel opties niet in, helaas.
pi_155433210
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:05 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Dus jij denkt dat als TS belt naar die hulp instanties dat die direct een taxi sturen en hem in een leeg kamertje stoppen en voor hem gaan zorgen?
Als hij niets doet zal er zeker ook niets gebeuren..zo simpel is dat.
Er zijn in Twente dus nogal wat organisaties die zich bezig houden met dakloze jongeren en begeleid kamerwonen voor jongeren. Ook al zou dat maanden duren voor dat gaat lopen, elke dag dat je aanmelding/hulpvraag uitstelt duurt het nóg langer.
Deze opties negeren omdat ze niet snel genoeg gaan naar je zin is dus gewoon dom.
pi_155433562
Een klein beetje begrip voor het feit dat iemand die zich ellendig voelt en al een aantal dichte deuren heeft getroffen niet vol goede moed op een volgende mogelijk dichte deur af rent mag ook best.

Ik zie hem ook op veel dingen wél in gaan. Laten we het makkelijker proberen te maken voor hem, niet moeilijker.
pi_155433566
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Op zich een goede tip, maar sommige van deze teams richten zich ook vooral op psychiatrie/bemoeizorg.
De kern van FACT is juist dat ze aan alle "leefgebieden" (dus psychiatrische problematiek, wonen, inkomen/werk/opleiding en relaties) werken. Dus als ze enkel met psychiatrie bezig zijn, dan doen ze hun werk niet.

Daarnaast kan het helemaal geen kwaad om eens wat meer te kijken naar de psychische kant van het verhaal als ik dit alles zo lees. Autisme, een gameverslaving, het perse moeten drinken van alcohol om uberhaupt te kunnen/durven communiceren, een traumatiserende thuissituatie/jeugd. Ik krijg het idee dat TS zelf er niet aan wil, of niet wil toegeven, dat dit de kern van het probleem is en dat de overige problemen hier een afgeleide van zijn.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_155433633
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als hij niets doet zal er zeker ook niets gebeuren..zo simpel is dat.
Er zijn in Twente dus nogal wat organisaties die zich bezig houden met dakloze jongeren en begeleid kamerwonen voor jongeren. Ook al zou dat maanden duren voor dat gaat lopen, elke dag dat je aanmelding/hulpvraag uitstelt duurt het nóg langer.
Deze opties negeren omdat ze niet snel genoeg gaan naar je zin is dus gewoon dom.
Hoe weet jij dat hij niks doet?

Hij zegt zelf dat de wachttijd 2 maanden is, dit betekend dat hij al wat gedaan heeft en nu zoekt hij meer opties omdat 2 maanden wel heel erg lang is, misschien heb jij niet door dat hij geen geld heeft om 2 maanden op straat te leven en als het geld op is dan heeft hij geen eten meer. En dan hem vertellen dat hij maar een bijbaantje moet gaan zoeken gaat dan ook niet, want niet iedere tiener krijgt een bijbaan omdat hij tiener en goedkoop is. Bazen kunnen kiezen uit de tientallen die aanwezig zijn waarom zouden ze hem kiezen?

Ik heb hem op andere post ook zien reageren waarop hij aangaf erachteraan te gaan. Ik denk niet dat hij de opties negeert, maar dat hij alle opties bij langs gaat om eerder uit de shit te komen.

Ik vraag mij nu gewoon af, hoe weet jij dat hij niks doet? Zit jij hem elke dag over de schouders te kijken of hij wel genoeg doet? Of heb je gewoon besloten dat omdat hij niet goed laat blijken wat hij wel of niet gedaan heeft, dat hij daarom nog niks uitgevreten heeft.
pi_155433648
quote:
19s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De kern van FACT is juist dat ze aan alle "leefgebieden" (dus psychiatrische problematiek, wonen, inkomen/werk/opleiding en relaties) werken. Dus als ze enkel met psychiatrie bezig zijn, dan doen ze hun werk niet.

Daarnaast kan het helemaal geen kwaad om eens wat meer te kijken naar de psychische kant van het verhaal als ik dit alles zo lees. Autisme, een gameverslaving, het perse moeten drinken van alcohol om uberhaupt te kunnen/durven communiceren, een traumatiserende thuissituatie/jeugd. Ik krijg het idee dat TS zelf er niet aan wil, of niet wil toegeven, dat dit de kern van het probleem is en dat de overige problemen hier een afgeleide van zijn.
een vorm van autisme was al vastgesteld op het tactus
gamverslaving? ha nee met de uren die ik achter me rug heb kom ik niet eens in de buurt daarvan tevens werd ik hiervoor getest(meedere keren) en recentelijk ook nog bezig
laatste punten kun je weer terugbrengen naar punt 1.

zoals ik al zei,ik ben geen drinker,ik gebruik niks en ik kwam er gewoon achter na een 3 a 4 feestjes dat ik open durf te zijn met wat drank op.
het feit dat ik gister dronk was grotendeels opgelopen koorts,slaap tekort en misselijk gevoel dat al dagen liep en om onder andere deze post te maken was een soort van positief resultaat daarvan (ik wil en zal niet drinken omdat ik daar zin in heb/als laatste optie heb want zo ben ik niet)

[ Bericht 4% gewijzigd door annosniemos op 22-08-2015 12:47:16 ]
pi_155434072
quote:
19s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ze moeten wel keuzes maken, zie ook de wachttijd van 2 mnd...
Denk inderdaad dat er ook wel meer speelt.
pi_155435578
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Is het neit een optie om een WAJONG uitkering aan te vragen? Daarvoor heb je wel een diagnose nodig dat je echt autisme hebt en daardoor geen werkzaamheden kunt doen, of gedeeltelijk arbeidsongeschkt bent.

Het is namelijk inderdaad heel moeilijk om solliicitatiegesprekken te doen als je autistisch bent. Mensen aankijken is al moeilijk, en dichtklappen betekent dat je het al kunt vergeten.
Dit al gezien TS?
Kun je mooi doen terwilj je op de wachtlist staat.

Een diagnose heb je al zeg je, dan is het mogelijk om een uitkering aan te vragen voor arbeids ongeschiktheid jongeren (WAJONG).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155435830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:13 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dit al gezien TS?
Kun je mooi doen terwilj je op de wachtlist staat.

Een diagnose heb je al zeg je, dan is het mogelijk om een uitkering aan te vragen voor arbeids ongeschiktheid jongeren (WAJONG).
Je krijgt met die aanscherping van de regels sinds dit jaar toch alleen nog maar WAJONG als je kunt aantonen dat je nooit zult kunnen werken? Daar lijkt me bij een lichte vorm van autisme toch geen sprake van
pi_155436008
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je krijgt met die aanscherping van de regels sinds dit jaar toch alleen nog maar WAJONG als je kunt aantonen dat je nooit zult kunnen werken? Daar lijkt me bij een lichte vorm van autisme toch geen sprake van
Ik zie het toch vaak voorkomen dat allerlei emotioneel instabiele autisme-achtige typjes toch aan een WAJONG komen, of is dat niet meer dan?

Bovendien krijg je ook WAJONG als je gedeetelijik arbeidsongeschikt bent, niet alleen bij volledig arbeidsongeschikt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155436067
Klopt inderdaad. Echter, als je een arbeidsverleden hebt kunnen opbouwen, zijn ze hier niet meer zo makkelijk in.
pi_155436070
TS heeft gediagnosticeerde psychische problemen (autisme) en heeft ook nog eens allerlei traumas (uit huis worden gezet door je ouders, geestelijke mishandeling, het nooit goed genoeg hebben kunnen doen etc. etc.). Ik denk zeker dat hij in aanmerking kan komen voor een WAJONG.

Praat er eens over met een hulpverlener. Als iemand niet aan een wajong kan komen, dan moet diegene ook gewoon kunnen werken vind ik. Er zouden geen mensen moeten zijn die tussen wal en schip vallen: of werken of uitkering
pi_155436077
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Klopt inderdaad. Echter, als je een arbeidsverleden hebt kunnen opbouwen, zijn ze hier niet meer zo makkelijk in.
TS heeft heel veel gesolliciteerd en heeft nooit aan een baan kunnen komen.
pi_155436105
En dat maakt dat ik wel degelijk denk dat hij in een aanmerking komt voor wajong, want een normaal persoon durft echt wel naar de albert heijn te lopen en te vragen voor een sollicitatieforumlier

Ik ben zelf ook heel erg moeilijk met sollicitatiegesprekken, maar bij heel veel van de meest simpele baantjes heb ik niet eens een gesprek gehad. Was het gewoon 'kom dan maar langs voor je contract, werkschoenen etc.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')