Er zal wel meer spelen maar dat mag je niet zeggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:17 schreef Robin0342 het volgende:
Uit huis geschopt omdat je je diploma niet haalt?
Wat een honden.
Al speelt er meer, wat zou dat uitmaken dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:19 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Er zal wel meer spelen maar dat mag je niet zeggen.op pagina twee is hij al dronken aan het beweren dat hij altijd de waarheid spreekt. Er speelt hier gewoon veel meer.
Als ik dit zo lees zit je prima op je plek met alchohol probleem.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:54 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik zal wel proberen.
Het online zeggen is 1 ding maar ik heb slaapgebrek,ben omgeven door addicts en crimnelen en het feit dat ik hier 1) niet hoor en 2) alleen zo durf te spreken met al die drank in (wederom herhalend: zware autist die ik ben durf sober niet met anderen in dergelijke situaties sober te praten) zegt genoeg over de situatie
Op Facebook zijn veel lokale weggeefgroepen en in sommige steden zijn kledingbanken. Misschien kun je op die manier in ieder geval wat kleding ophalen, dat scheelt al weer een klein beetje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:50 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Na jaren lang mentale en fysieke mishandeling zit ik niet meer te wachten op terugkomen.
Toen mijn pa iets heel ergs deed kreeg die binnen een paar dagen hulp kleding etc van mijn ma ik zit hier al 2+ weken zonder enige hulp en met 2 tshirts en 1 broek omdat ze het makkelijl vinden de shuld van hun problemen op mij af te schuiven.
enige wat ik gehoord heb is dat ik op een wachtlijst(7e positie sta) en dat dat meer dan 2 maanden zal duren..quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:28 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Op Facebook zijn veel lokale weggeefgroepen en in sommige steden zijn kledingbanken. Misschien kun je op die manier in ieder geval wat kleding ophalen, dat scheelt al weer een klein beetje.
Verder veel succes, ik probeer zelf een jong dakloos stel te helpen en ik kom er nu achter dat zonder GBA registratie alles helemaal vastloopt. Het hele concept dakloos is niet mogelijk in de papieren werkelijkheid van ambtelijk Nederland. Het is niet makkelijk.
Heb je de gemeente al gebeld? Hier hebben ze lokaal een jongerensteunpunt waar je hulp kunt vragen. Je gemeente (of een naburige grote gemeente) kan je misschien verwijzen.
Wachtlijst waarvoor?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:30 schreef annosniemos het volgende:
[..]
enige wat ik gehoord heb is dat ik op een wachtlijst(7e positie sta) en dat dat meer dan 2 maanden zal duren..
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:26 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees zit je prima op je plek met alchohol probleem.
op een rijtje waarom dat niet klopt:quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:26 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees zit je prima op je plek met alchohol probleem.
Vervelend.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:30 schreef annosniemos het volgende:
[..]
enige wat ik gehoord heb is dat ik op een wachtlijst(7e positie sta) en dat dat meer dan 2 maanden zal duren..
Hij gaat op veel opties niet in, helaas.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:41 schreef I-care het volgende:
Is het leger des heils al genoemd? Zo niet bel daar eens naartoe, daar kunnen ze je helpen als je mazzel hebt.
http://www.legerdesheils.nl/wonen-hulp-met-onderdak
Als hij niets doet zal er zeker ook niets gebeuren..zo simpel is dat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:05 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Dus jij denkt dat als TS belt naar die hulp instanties dat die direct een taxi sturen en hem in een leeg kamertje stoppen en voor hem gaan zorgen?
De kern van FACT is juist dat ze aan alle "leefgebieden" (dus psychiatrische problematiek, wonen, inkomen/werk/opleiding en relaties) werken. Dus als ze enkel met psychiatrie bezig zijn, dan doen ze hun werk niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 07:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Op zich een goede tip, maar sommige van deze teams richten zich ook vooral op psychiatrie/bemoeizorg.
Hoe weet jij dat hij niks doet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als hij niets doet zal er zeker ook niets gebeuren..zo simpel is dat.
Er zijn in Twente dus nogal wat organisaties die zich bezig houden met dakloze jongeren en begeleid kamerwonen voor jongeren. Ook al zou dat maanden duren voor dat gaat lopen, elke dag dat je aanmelding/hulpvraag uitstelt duurt het nóg langer.
Deze opties negeren omdat ze niet snel genoeg gaan naar je zin is dus gewoon dom.
een vorm van autisme was al vastgesteld op het tactusquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De kern van FACT is juist dat ze aan alle "leefgebieden" (dus psychiatrische problematiek, wonen, inkomen/werk/opleiding en relaties) werken. Dus als ze enkel met psychiatrie bezig zijn, dan doen ze hun werk niet.
Daarnaast kan het helemaal geen kwaad om eens wat meer te kijken naar de psychische kant van het verhaal als ik dit alles zo lees. Autisme, een gameverslaving, het perse moeten drinken van alcohol om uberhaupt te kunnen/durven communiceren, een traumatiserende thuissituatie/jeugd. Ik krijg het idee dat TS zelf er niet aan wil, of niet wil toegeven, dat dit de kern van het probleem is en dat de overige problemen hier een afgeleide van zijn.
Ze moeten wel keuzes maken, zie ook de wachttijd van 2 mnd...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De kern van FACT is juist dat ze aan alle "leefgebieden" (dus psychiatrische problematiek, wonen, inkomen/werk/opleiding en relaties) werken. Dus als ze enkel met psychiatrie bezig zijn, dan doen ze hun werk niet.
Daarnaast kan het helemaal geen kwaad om eens wat meer te kijken naar de psychische kant van het verhaal als ik dit alles zo lees. Autisme, een gameverslaving, het perse moeten drinken van alcohol om uberhaupt te kunnen/durven communiceren, een traumatiserende thuissituatie/jeugd. Ik krijg het idee dat TS zelf er niet aan wil, of niet wil toegeven, dat dit de kern van het probleem is en dat de overige problemen hier een afgeleide van zijn.
Dit al gezien TS?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:05 schreef sirdanilot het volgende:
Is het neit een optie om een WAJONG uitkering aan te vragen? Daarvoor heb je wel een diagnose nodig dat je echt autisme hebt en daardoor geen werkzaamheden kunt doen, of gedeeltelijk arbeidsongeschkt bent.
Het is namelijk inderdaad heel moeilijk om solliicitatiegesprekken te doen als je autistisch bent. Mensen aankijken is al moeilijk, en dichtklappen betekent dat je het al kunt vergeten.
Je krijgt met die aanscherping van de regels sinds dit jaar toch alleen nog maar WAJONG als je kunt aantonen dat je nooit zult kunnen werken? Daar lijkt me bij een lichte vorm van autisme toch geen sprake vanquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:13 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dit al gezien TS?
Kun je mooi doen terwilj je op de wachtlist staat.
Een diagnose heb je al zeg je, dan is het mogelijk om een uitkering aan te vragen voor arbeids ongeschiktheid jongeren (WAJONG).
Ik zie het toch vaak voorkomen dat allerlei emotioneel instabiele autisme-achtige typjes toch aan een WAJONG komen, of is dat niet meer dan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je krijgt met die aanscherping van de regels sinds dit jaar toch alleen nog maar WAJONG als je kunt aantonen dat je nooit zult kunnen werken? Daar lijkt me bij een lichte vorm van autisme toch geen sprake van
TS heeft heel veel gesolliciteerd en heeft nooit aan een baan kunnen komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Klopt inderdaad. Echter, als je een arbeidsverleden hebt kunnen opbouwen, zijn ze hier niet meer zo makkelijk in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |