aan werk komen is geen probleem voor mij mocht de kans daarvoor in aanmerking komen,vreemde mensen benaderne ook niet,maar als ze vragen over mijn huidige(dus slechte situatie) dan loop ik gewoon op automatische uitschakling(kan ik niks meer zeggen,tenzij ik dus dronken ben,zulke situaties heb ik al jaren lang opgekropt en nu ik dus dronken af ben durk ik dit pas (ja zels online) twe zeggen(moet je nagaan hoe ik me schaam om op een openbare pc in janken uit te barsten)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 schreef 9h05t het volgende:
[..]
daarmee stoppen en het gewoon online zetten ( kost mischien meer tijd ) zou al een goed begin zijn.
Hoe hoop je anders ooit aan werk te geraken zonder vreemde mensen te durven benaderen ?
Je bent student dus is er altijd werk in bv HORECA, bakkerij, etc...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:28 schreef annosniemos het volgende:
[..]
aan werk komen is geen probleem voor mij mocht de kans daarvoor in aanmerking komen,vreemde mensen benaderne ook niet,maar als ze vragen over mijn huidige(dus slechte situatie) dan loop ik gewoon op automatische uitschakling(kan ik niks meer zeggen,tenzij ik dus dronken ben,zulke situaties heb ik al jaren lang opgekropt en nu ik dus dronken af ben durk ik dit pas (ja zels online) twe zeggen(moet je nagaan hoe ik me schaam om op een openbare pc in janken uit te barsten)
Bel de gemeente op en leg de situatie uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:41 schreef annosniemos het volgende:
[..]
zorgloket twente is alleen een paar uur op 1 dag per week aanwezig,waaroor je verpicht bent meerdere weken vooruit te plannen en tijd/geld heb ik daarvoor niet
Natuurlijk. Maar dan moet je naar de rechter etc en dat gaat maanden duren en een hoop kosten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:55 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn ouders tot 21 jaar financieel zorgplichtig. Dus als je het juridisch wilt spelen sta je sterk.
Ja simpel gedacht is dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:38 schreef bombmannl het volgende:
Ze willen dat je werkt, maar je hebt al 200/300x gesolliciteerd?
Wat een onzin. Even aankloppen bij een uitzendbureau als knul van 19 en je heb meestal dezelfde middag al werk.
De wil moet er ook zijn natuurlijk.
Dat denk ik ook. Ff beetje peioriteiten stellen eerst wat t meest nodig is. Werk komt daar pas later in denk ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:06 schreef Bucketlist het volgende:
Wat heb je volgens jou nodig? Zoals ik het zie:
1. Een woonplek
2. Een inkomen (uit werk, maar ook een uitkering is een mogelijkheid)
3. Hulp bij je autisme.
Ik denk dat een begeleid wonen plek gericht op jongeren met autisme een goede plek is. Informeer anders bij het WMO-loket van de gemeente.
Deze zal ongetwijfeld al langs gekomen zijn, maar toch post ik hem voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:25 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen 2 weken meer dan 100 uur besteed aan het zoeken naar help enzovoorts,geloof me als je de situatie wist zou je mij 100% gelijk hebben.
In de afgelopen 2 weken heb ik maar iets van 10 uur slaap gehad, ik durf geen ongemakkelijke gesprekken 1 op 1 te voeren en heb zojuist uit wanhoop voor het eerst in mijn leven een halve liter wodka gedronken aangezien ik niet durf tr praten zowel irl als in chat zonder dat ik drank op heb(ik geef toe ik ben een Zeare autist met commincatie problemen daarom vermeld ik dit) ik ben thuis jaten lang venederd en meer vanwege situaties zials slechte cijfers en schuld krijgen voor dingen waar ik 0% schuld aan haf(hoe zou jij je voelen als je ouders jouw slechte cijvers de schuldt geven voor e.g een hartaanval wat door symptomen als kalkaanslag niet eens kon als reden stress.
Tldr: ouders schuiven makkelijk mij de schuldt af voor hun eigen problemeb, zware autist die ik ben accepteert dat enn durf alleen zo te spreken aangezien ik nu niet nuchter ben(ja mijn ouders liegen dat ze barsten, sluit ons beide een leugendetector aan voer me dronken en je zult zien zijn liegen,ik spreek 100% de aarheid) ik ben jarenlang als vuil behandelt en wil gewoon mijn studie afmaken. Is dat het waard op deze manier hell no ,ze verdienen gestraft te worden en niet ik
Op zich een goede tip, maar sommige van deze teams richten zich ook vooral op psychiatrie/bemoeizorg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Probeer ook eens het FACT-team van de lokale GGZ. Die helpen niet alleen met geestelijke problemen zoals autisme en verslaving. Maar zijn er ook om problemen rondom familierelaties, wonen, werk, opleiding, etc op te lossen. Bovendien hebben die de middelen om snel, creatief en flexibel naar oplossingen te zoeken, ze kunnen ook langs wachtlijsten heen werken.
Voor Twente: http://www.mediant.nl/aanbod/wat_doen_we_/fact_jeugd
Ik heb je nu een aantal malen nuttige tips gegeven, gewoon om je te helpen. Maar die negeer je. Waarom? Omdat ik ze niet tot de laatste letter voor je voorkauw? Zoek die google pagina's nu eens op en begin gewoon bovenaan met bellen/mailen om hulp. Zoekwoorden vind je in een eerdere post van mij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:25 schreef annosniemos het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen 2 weken meer dan 100 uur besteed aan het zoeken naar help enzovoorts,geloof me als je de situatie wist zou je mij 100% gelijk hebben.
In de afgelopen 2 weken heb ik maar iets van 10 uur slaap gehad, ik durf geen ongemakkelijke gesprekken 1 op 1 te voeren en heb zojuist uit wanhoop voor het eerst in mijn leven een halve liter wodka gedronken aangezien ik niet durf tr praten zowel irl als in chat zonder dat ik drank op heb(ik geef toe ik ben een Zeare autist met commincatie problemen daarom vermeld ik dit) ik ben thuis jaten lang venederd en meer vanwege situaties zials slechte cijfers en schuld krijgen voor dingen waar ik 0% schuld aan haf(hoe zou jij je voelen als je ouders jouw slechte cijvers de schuldt geven voor e.g een hartaanval wat door symptomen als kalkaanslag niet eens kon als reden stress.
Tldr: ouders schuiven makkelijk mij de schuldt af voor hun eigen problemeb, zware autist die ik ben accepteert dat enn durf alleen zo te spreken aangezien ik nu niet nuchter ben(ja mijn ouders liegen dat ze barsten, sluit ons beide een leugendetector aan voer me dronken en je zult zien zijn liegen,ik spreek 100% de aarheid) ik ben jarenlang als vuil behandelt en wil gewoon mijn studie afmaken. Is dat het waard op deze manier hell no ,ze verdienen gestraft te worden en niet ik
Dus jij denkt dat als TS belt naar die hulp instanties dat die direct een taxi sturen en hem in een leeg kamertje stoppen en voor hem gaan zorgen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb je nu een aantal malen nuttige tips gegeven, gewoon om je te helpen. Maar die negeer je. Waarom? Omdat ik ze niet tot de laatste letter voor je voorkauw? Zoek die google pagina's nu eens op en begin gewoon bovenaan met bellen/mailen om hulp. Zoekwoorden vind je in een eerdere post van mij.
Dan laat ik het hier verder bij want je wilt blijkbaar niets met de tips doen.
Bedenk je dat een verhaal twee kanten heeft. We horen het hier van TS en zijn visie op het hele verhaal. Maar misschien hebben ouders wel duidelijke afspraken met 'm gemaakt over schoolprestaties, welke hij het hele jaar genegeerd heeft waardoor hij uiteindelijk is gezakt. TS zegt wel dat er een zak met geld is bij pap en mam thuis, maar dat betekent niet dat ouders die dan maar 'zomaar' aan TS moeten uitgeven. Misschien hebben ze die wel voor iets heel anders nodig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 07:46 schreef raptorix het volgende:
Word er trouwens echt misselijk van, zo hoort niemand behandeld te worden, ik ben heel heel lang terug ook dakloos geweest en weet hoe die nachtverblijven zijn, vond het zo verschrikkelijk dat ik het na 2 nachten wel gezien had en liever survivalde in de bossen.
Het blijft triest.. Waarheid doet er niet zoveel toe nu. De situatie wel. Met 19 jaar hoor je niet zo in het leven te staan. Je start in het leven is een van de meest voorspellende van de rest van je leven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bedenk je dat een verhaal twee kanten heeft. We horen het hier van TS en zijn visie op het hele verhaal. Maar misschien hebben ouders wel duidelijke afspraken met 'm gemaakt over schoolprestaties, welke hij het hele jaar genegeerd heeft waardoor hij uiteindelijk is gezakt. TS zegt wel dat er een zak met geld is bij pap en mam thuis, maar dat betekent niet dat ouders die dan maar 'zomaar' aan TS moeten uitgeven. Misschien hebben ze die wel voor iets heel anders nodig.
Ik weet de andere kant van het verhaal ook niet hoor, ik ken TS en ouders niet, maar ik weet wel dat in zo'n strijd iedereen zijn eigen waarheid heeft. Ouders hebben vast wat onhandige keuzes gemaakt, maar TS zal hier zelf ook een rol in hebben gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |