abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155412770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

1)Dan zullen ze weinig financiėle ruimte hebben om jouw in je levensbehoeftes te voorzien wat dan ook weer de aanleiding kan zijn dat je het nu maar zelf uit moet zoeken
2) Dat hebben de jongeren hier ook niet en toch banen bij de vleet voor 18 tot 20 jarigen.. die zijn lekker goedkoop. Ik ken trouwens geen afwijzingen voor dat soort baantjes voor jongeren wegens een 'te hoge opleiding' wat dan niet meer is dan overgang 5-6 gymnasium.
3) Probeer toch die google antwoorden eens. De vraag over bijzondere eisen ging overigens over werk.
Mn ouders hebben geld zat ze weigeren het echter uit te geven
Ik heb voor elke baan gesolliciteerd in heel twente (150 vacaturs in de afgelopen 18 maanden)ik heb nog maar 1 kans op een baan en ik weet niet hoe ik dat moet aannemen aangezien ik me tussen 5-6 in de avond moet melden als ik die dag wil slapen in de opvang
N
3) geloof me ik heb redelijk wat verstand van computers en het web, ik loop tegen een dooie muur aan.

Ps mail gekregen wachttijd ggz is 2 maanden zoveel geld heb ik niet voor de opvang situatie vreselijk benauwend
pi_155412803
Er bestaat ook stichting Mee, die helpen jongeren die vanwege problemen niet mee kunnen komen op de arbeidsmarkt. Maar maken ook vaker dit soort situaties mee, wellicht dat zij je kunnen helpen.
pi_155413004
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:56 schreef annosniemos het volgende:
3) geloof me ik heb redelijk wat verstand van computers en het web, ik loop tegen een dooie muur aan.
Wat heeft dat er mee te maken? Als je googled op de door mij gegeven zoekwoorden kom je allerlei hulpinstanties tegen voor jongeren in jouw situatie.
Organisaties die helpen met begeleid kamerwonen in Twente..
Organisaties die hulp bieden aan dakloze jongeren in Twente..
Zoveel dat het mij handiger leek je de zoekwoorden te geven dan ze hier allemaal voor je te linken.

Tegen welke muur loop je dan aan en wat heeft dat met computers te maken?
Of zoek je iets heel anders.. een manier om je ouders op korte termijn te dwingen zonder advocaat of zo?
Ik zou zeggen.. laat dat voorlopig even liggen en kijk eerst naar hoe je een dak boven je hoofd krijgt. Tussen jouw en je ouders speelt meer dan het eenvoudig niet halen van je examen dus dat los je niet in een paar dagen op.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ouder1 op 21-08-2015 18:14:39 ]
pi_155413159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:58 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Er bestaat ook stichting Mee, die helpen jongeren die vanwege problemen niet mee kunnen komen op de arbeidsmarkt. Maar maken ook vaker dit soort situaties mee, wellicht dat zij je kunnen helpen.
Ik zal hiernaar kijken
pi_155413351
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? Als je googled op de door mij gegeven zoekwoorden kom je allerlei hulpinstanties tegen voor jongeren in jouw situatie.
Organisaties die helpen met begeleid kamerwonen in Twente..
Organisaties die hulp bieden aan dakloze jongeren in Twente..
Zoveel dat het mij handiger leek je de zoekwoorden te geven dan ze hier allemaal voor je te linken.

Tegen welke muur loop je dan aan en wat heeft dat met computers te maken?
Of zoek je iets heel anders.. een manier om je ouders op korte termijn te dwingen zonder advocaat of zo?
Ik zou zeggen.. laat dat voorlopig even liggen en kijk eerst naar hoe je een dak boven je hoofd krijgt. Tussen jouw en je ouders speelt meer dan het eenvoudig niet halen van je examen dus dat los je niet in een paar dagen op.
Ik heb in de afgelopen 2 weken meer dan 100 uur besteed aan het zoeken naar help enzovoorts,geloof me als je de situatie wist zou je mij 100% gelijk hebben.
In de afgelopen 2 weken heb ik maar iets van 10 uur slaap gehad, ik durf geen ongemakkelijke gesprekken 1 op 1 te voeren en heb zojuist uit wanhoop voor het eerst in mijn leven een halve liter wodka gedronken aangezien ik niet durf tr praten zowel irl als in chat zonder dat ik drank op heb(ik geef toe ik ben een Zeare autist met commincatie problemen daarom vermeld ik dit) ik ben thuis jaten lang venederd en meer vanwege situaties zials slechte cijfers en schuld krijgen voor dingen waar ik 0% schuld aan haf(hoe zou jij je voelen als je ouders jouw slechte cijvers de schuldt geven voor e.g een hartaanval wat door symptomen als kalkaanslag niet eens kon als reden stress.

Tldr: ouders schuiven makkelijk mij de schuldt af voor hun eigen problemeb, zware autist die ik ben accepteert dat enn durf alleen zo te spreken aangezien ik nu niet nuchter ben(ja mijn ouders liegen dat ze barsten, sluit ons beide een leugendetector aan voer me dronken en je zult zien zijn liegen,ik spreek 100% de aarheid) ik ben jarenlang als vuil behandelt en wil gewoon mijn studie afmaken. Is dat het waard op deze manier hell no ,ze verdienen gestraft te worden en niet ik
pi_155413572
Je bent dus ook erg bezig met het 'terugpakken' van je ouders, maar ik hoop dat je beseft dat zij jou moeten helpen met onderdak, niet met het geld geven zodat jij zelfstandig kan wonen.
Stel dat zij aanbieden dat je weer thuis mag komen, dan heb jij echt geen geld te eisen voor een kamertje.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:35:56 #58
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_155413641
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:25 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Ik heb in de afgelopen 2 weken meer dan 100 uur besteed aan het zoeken naar help enzovoorts,geloof me als je de situatie wist zou je mij 100% gelijk hebben.
In de afgelopen 2 weken heb ik maar iets van 10 uur slaap gehad, ik durf geen ongemakkelijke gesprekken 1 op 1 te voeren en heb zojuist uit wanhoop voor het eerst in mijn leven een halve liter wodka gedronken aangezien ik niet durf tr praten zowel irl als in chat zonder dat ik drank op heb(ik geef toe ik ben een Zeare autist met commincatie problemen daarom vermeld ik dit) ik ben thuis jaten lang venederd en meer vanwege situaties zials slechte cijfers en schuld krijgen voor dingen waar ik 0% schuld aan haf(hoe zou jij je voelen als je ouders jouw slechte cijvers de schuldt geven voor e.g een hartaanval wat door symptomen als kalkaanslag niet eens kon als reden stress.

Tldr: ouders schuiven makkelijk mij de schuldt af voor hun eigen problemeb, zware autist die ik ben accepteert dat enn durf alleen zo te spreken aangezien ik nu niet nuchter ben(ja mijn ouders liegen dat ze barsten, sluit ons beide een leugendetector aan voer me dronken en je zult zien zijn liegen,ik spreek 100% de aarheid) ik ben jarenlang als vuil behandelt en wil gewoon mijn studie afmaken. Is dat het waard op deze manier hell no ,ze verdienen gestraft te worden en niet ik
neem idd eens contact op met stichting Mee en stop met je ouders terugpakken. Leef je eigen leven en laat hun achter je.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155413915
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

neem idd eens contact op met stichting Mee en stop met je ouders terugpakken. Leef je eigen leven en laat hun achter je.
Het probleem is dat ze jaren lang huhnproblem op mij afschoven, wetende dat ik communucatie problemen heb en nu weigeren mij een jaar te onderhouden tot ik mijn vavo heb afgerond,sober zou ik dit nooit gedurfd hebben te typen en vooral spreken maar zij hebben een bagger leven en proberen het makkelijker te maken door het op anderen af te schuiven

En mijn eigen leven leiden? 200-300 sollicitaties, geen baan geen werk geen huis geen geld voor de studie voor 1 vak en inkomen hoe moet ik dat doen he?
pi_155413989
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je bent dus ook erg bezig met het 'terugpakken' van je ouders, maar ik hoop dat je beseft dat zij jou moeten helpen met onderdak, niet met het geld geven zodat jij zelfstandig kan wonen.
Stel dat zij aanbieden dat je weer thuis mag komen, dan heb jij echt geen geld te eisen voor een kamertje.
Na jaren lang mentale en fysieke mishandeling zit ik niet meer te wachten op terugkomen.
Toen mijn pa iets heel ergs deed kreeg die binnen een paar dagen hulp kleding etc van mijn ma ik zit hier al 2+ weken zonder enige hulp en met 2 tshirts en 1 broek omdat ze het makkelijl vinden de shuld van hun problemen op mij af te schuiven.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:50:49 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_155413991
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:46 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze jaren lang huhnproblem op mij afschoven, wetende dat ik communucatie problemen heb en nu weigeren mij een jaar te onderhouden tot ik mijn vavo heb afgerond,sober zou ik dit nooit gedurfd hebben te typen en vooral spreken maar zij hebben een bagger leven en proberen het makkelijker te maken door het op anderen af te schuiven

En mijn eigen leven leiden? 200-300 sollicitaties, geen baan geen werk geen huis geen geld voor de studie voor 1 vak en inkomen hoe moet ik dat doen he?
Door maandag met alle instanties contact op te nemen, met hun te overleggen welke potjes je recht op hebt.
Als zij er op uit komen dat je bij je ouders iets kunt halen dan kun je daarna mee bezig.
Niet nu alleen op rancune blijven zitten.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_155414067
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

Door maandag met alle instanties contact op te nemen, met hun te overleggen welke potjes je recht op hebt.
Als zij er op uit komen dat je bij je ouders iets kunt halen dan kun je daarna mee bezig.
Niet nu alleen op rancune blijven zitten.
Ik zal wel proberen.
Het online zeggen is 1 ding maar ik heb slaapgebrek,ben omgeven door addicts en crimnelen en het feit dat ik hier 1) niet hoor en 2) alleen zo durf te spreken met al die drank in (wederom herhalend: zware autist die ik ben durf sober niet met anderen in dergelijke situaties sober te praten) zegt genoeg over de situatie
pi_155414360
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:54 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Ik zal wel proberen.
Het online zeggen is 1 ding maar ik heb slaapgebrek,ben omgeven door addicts en crimnelen en het feit dat ik hier 1) niet hoor en 2) alleen zo durf te spreken met al die drank in (wederom herhalend: zware autist die ik ben durf sober niet met anderen in dergelijke situaties sober te praten) zegt genoeg over de situatie
Herken ik een beetje, na mijn master wou ik verder studeren en mijn ouders vonden dat het goed geweest was en daardoor ook geen contact meer met hun. Ik zou zoals vermeld de instanties contacteren en een weekend job zoeken.
vertel eens voor wat studeer je en vanwaar ben je ?

[ Bericht 0% gewijzigd door 9h05t op 21-08-2015 19:27:45 ]
pi_155414616
En het zorgloket van de gemeente dan? Lijkt me ook wel dat ze je daar verder kunnen helpen?
Do what you love, love what you do!
pi_155415242
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:10 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Herken ik een beetje, na mijn master wou ik verder studeren en mijn ouders vonden dat het goed geweest was en daardoor ook geen contact meer met hun. Ik zou zoals vermeld de instanties contacteren en een weekend job zoeken.
vertel eens voor wat studeer je en vanwaar ben je ?
ik moet nog 1 ja maar 1 vak op vwo niveau afronden voordat ik mag deelnemen aan de universiteit,ik kom uit twente
pi_155415262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:20 schreef kree het volgende:
En het zorgloket van de gemeente dan? Lijkt me ook wel dat ze je daar verder kunnen helpen?
zorgloket twente is alleen een paar uur op 1 dag per week aanwezig,waaroor je verpicht bent meerdere weken vooruit te plannen en tijd/geld heb ik daarvoor niet
pi_155415379
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:10 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Als je al een master hebt afgerond moet je toch ook wel oud genoeg zijn om voor jezelf te zorgen?

En TS, ben je nou licht autistisch of zwaar autistisch? Op pagina 1 heb je het nog over een lichte vorm van autisme, en later ben je ineens zwaar autistisch.
pi_155415806
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Als je al een master hebt afgerond moet je toch ook wel oud genoeg zijn om voor jezelf te zorgen?

En TS, ben je nou licht autistisch of zwaar autistisch? Op pagina 1 heb je het nog over een lichte vorm van autisme, en later ben je ineens zwaar autistisch.
ik ben autistisch in de vorm dat ik niet met nieuwe/vreemde mensen 1 op 1 kan praten tot ik ze heel lang en goed ken,en ik ben nog maar 19 jaar oud en heb nog geen gymnasium diploma(2x blijven zitten door het valen van mijn examens: eerste keer zwaar gefaalt,2e keer met een paar tienden voor maar 1 vak waardoor ik dat vak maar voor een jaar 1x moest halen(dit jaar dus) ik zei later pas dat ik zwaar autistisch was omdat ik met een paar shotjes op de waarheid durf te spreken(ja noem me maar een alcoholist maar ik kwam na 3 a 4 keer achter dat ik de waarheid durft te spreken nadat ik wat drank op heb(ik drink alleen bij feestjes dus zo kwam ik erachter,en ik ga niet vaak naar feestjes)
pi_155416071
Ben je gediagnosticeerd met autisme? En je zegt tegen anderen dat je een lichte vorm hebt, maar als je dronken bent zeg je de waarheid, dan zeg je dat je een zware vorm hebt?
pi_155416174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ben je gediagnosticeerd met autisme? En je zegt tegen anderen dat je een lichte vorm hebt, maar als je dronken bent zeg je de waarheid, dan zeg je dat je een zware vorm hebt?
ik was getest op gameverslaafing(naast mijn 6-8 uur per dagen besteding aan school besteede ik 1 a 2 uur gaan gamen en mijn ouders vonde mij toen al gameverslaafd) ik werd getest op autisme en gamverslaving, en de tactus mensen zeiden dat ik op zn mnst een lichte danwelnietzware vorm van autisme had omdat ik nooit iemand die ik pas kende ,in slechte situatie/nare situaties dan,durfde aan te spreken(en nee geen medicatie hiervoor gehad)
pi_155416318
Toen 19 was communiceerde ik ook niet zo helder, maar als jeugdloner was er altijd wel werk te vinden, zeker als je overdag kan, als je leeftijdsgenoten in de klas of colleege ztten.

Beter ga je overleg met je ouders om je terug te nemen. Wat zijn de voorwaarden eigenlijk, dat ze je niet meer moeten?
.
pi_155416325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:01 schreef annosniemos het volgende:

[..]

ik ben autistisch in de vorm dat ik niet met nieuwe/vreemde mensen 1 op 1 kan praten tot ik ze heel lang en goed ken,en ik ben nog maar 19 jaar oud en heb nog geen gymnasium diploma(2x blijven zitten door het valen van mijn examens: eerste keer zwaar gefaalt,2e keer met een paar tienden voor maar 1 vak waardoor ik dat vak maar voor een jaar 1x moest halen(dit jaar dus) ik zei later pas dat ik zwaar autistisch was omdat ik met een paar shotjes op de waarheid durf te spreken(ja noem me maar een alcoholist maar ik kwam na 3 a 4 keer achter dat ik de waarheid durft te spreken nadat ik wat drank op heb(ik drink alleen bij feestjes dus zo kwam ik erachter,en ik ga niet vaak naar feestjes)
STOP MET DRINKEN het helpt niets integendeel.
Ik heb zelf ook autisme maar eerder in de vorm van dat ik mensen niet ga benaderen en een vreemde denkwijze. Beschouw het niet als een handicap maar probeer het positief te gebruiken.
Autisme komt mij zelf ten goede in mijn werk en de sociale vaardigheden....die kan je leren ( niet dat je sociaal gaat worden maar wel zo dat je met vreemde mensen gaat durven praten )
pi_155416459
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:18 schreef 9h05t het volgende:

[..]

STOP MET DRINKEN het helpt niets integendeel.
Ik heb zelf ook autisme maar eerder in de vorm van dat ik mensen niet ga benaderen en een vreemde denkwijze. Beschouw het niet als een handicap maar probeer het positief te gebruiken.
Autisme komt mij zelf ten goede in mijn werk en de sociale vaardigheden....die kan je leren ( niet dat je sociaal gaat worden maar wel zo dat je met vreemde mensen gaat durven praten )
ik drink nooit,behalve soms op feestjes(ga ik maar 1 a 2 jaar heen)
ik dronk gewoon om moed op te bouwen het online te zettten
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:23:44 #74
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_155416476
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:41 schreef annosniemos het volgende:

[..]

zorgloket twente is alleen een paar uur op 1 dag per week aanwezig,waaroor je verpicht bent meerdere weken vooruit te plannen en tijd/geld heb ik daarvoor niet
Op een of andere manier moet je ergens beginnen. Op welke manier kun je dit wel voor elkaar krijgen? Misschien kunnen mensen hier je helpen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_155416515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:23 schreef annosniemos het volgende:

[..]

ik drink nooit,behalve soms op feestjes(ga ik maar 1 a 2 jaar heen)
ik dronk gewoon om moed op te bouwen het online te zettten
daarmee stoppen en het gewoon online zetten ( kost mischien meer tijd ) zou al een goed begin zijn.
Hoe hoop je anders ooit aan werk te geraken zonder vreemde mensen te durven benaderen ?
pi_155416632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 schreef 9h05t het volgende:

[..]

daarmee stoppen en het gewoon online zetten ( kost mischien meer tijd ) zou al een goed begin zijn.
Hoe hoop je anders ooit aan werk te geraken zonder vreemde mensen te durven benaderen ?
aan werk komen is geen probleem voor mij mocht de kans daarvoor in aanmerking komen,vreemde mensen benaderne ook niet,maar als ze vragen over mijn huidige(dus slechte situatie) dan loop ik gewoon op automatische uitschakling(kan ik niks meer zeggen,tenzij ik dus dronken ben,zulke situaties heb ik al jaren lang opgekropt en nu ik dus dronken af ben durk ik dit pas (ja zels online) twe zeggen(moet je nagaan hoe ik me schaam om op een openbare pc in janken uit te barsten)
pi_155416977
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:28 schreef annosniemos het volgende:

[..]

aan werk komen is geen probleem voor mij mocht de kans daarvoor in aanmerking komen,vreemde mensen benaderne ook niet,maar als ze vragen over mijn huidige(dus slechte situatie) dan loop ik gewoon op automatische uitschakling(kan ik niks meer zeggen,tenzij ik dus dronken ben,zulke situaties heb ik al jaren lang opgekropt en nu ik dus dronken af ben durk ik dit pas (ja zels online) twe zeggen(moet je nagaan hoe ik me schaam om op een openbare pc in janken uit te barsten)
Je bent student dus is er altijd werk in bv HORECA, bakkerij, etc...
pi_155417330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:41 schreef annosniemos het volgende:

[..]

Bel de gemeente op en leg de situatie uit.
Ik weet vrij zeker dat ze dan wel zullen helpen.
Ze zijn het min of meer verplicht ook.

Sowieso ook voor werk enzo moet je post adres hebben etc.
Ik denk echt dat de gemeente de eerste optie voor je moet zijn om verder te komen.

Of zoals eerder gezegd probeer t bij te leggen met je ouders. Dat is waarschijnlijk de beste kans.

En ga daarna zo snel mogelijk wat voor je zelf zoeken. Huur particulier iets. Vraag een uitkering aan ofzo.
pi_155417525
Helaas kan ik je praktisch niet helpen, maar hoop dat je begrijpt dat dit niet normaal is, zo ga je als ouders niet met een kind om, dieptriest!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_155417676
Overigens zijn ouders tot 21 jaar financieel zorgplichtig. Dus als je het juridisch wilt spelen sta je sterk.
pi_155417777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:55 schreef raptorix het volgende:
Overigens zijn ouders tot 21 jaar financieel zorgplichtig. Dus als je het juridisch wilt spelen sta je sterk.
Natuurlijk. Maar dan moet je naar de rechter etc en dat gaat maanden duren en een hoop kosten.

Zoals ik het lees niet echt een optie.
Ik ben ook wel uit huis gezet nl.
Maargoed was een stuk ouder had werk en kon bij een tante terecht. Na een paar maanden wat gevonden particulier om te huren. En ok das al een tijdje terug de band is nu beter zeg maar.

Maar heeft ts niks aan. Ik denk dat ie toch moet bellen met de gemeente eerst. Er zijn daar wel mensen die verder kunnen helpen op het moment lijkt me.
pi_155419267
Ze willen dat je werkt, maar je hebt al 200/300x gesolliciteerd?

Wat een onzin. Even aankloppen bij een uitzendbureau als knul van 19 en je heb meestal dezelfde middag al werk.

De wil moet er ook zijn natuurlijk.
pi_155419578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:38 schreef bombmannl het volgende:
Ze willen dat je werkt, maar je hebt al 200/300x gesolliciteerd?

Wat een onzin. Even aankloppen bij een uitzendbureau als knul van 19 en je heb meestal dezelfde middag al werk.

De wil moet er ook zijn natuurlijk.
Ja simpel gedacht is dat.
Er spelen veel meer problemen nu.
En kan me het van ts wel voorstellen dat als ze bij een sollicitatie gaan vragen dat het een moeilijk verhaal gaat worden.
pi_155420554
Wat heb je volgens jou nodig? Zoals ik het zie:

1. Een woonplek
2. Een inkomen (uit werk, maar ook een uitkering is een mogelijkheid)
3. Hulp bij je autisme.

Ik denk dat een begeleid wonen plek gericht op jongeren met autisme een goede plek is. Informeer anders bij het WMO-loket van de gemeente.
pi_155421708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:06 schreef Bucketlist het volgende:
Wat heb je volgens jou nodig? Zoals ik het zie:

1. Een woonplek
2. Een inkomen (uit werk, maar ook een uitkering is een mogelijkheid)
3. Hulp bij je autisme.

Ik denk dat een begeleid wonen plek gericht op jongeren met autisme een goede plek is. Informeer anders bij het WMO-loket van de gemeente.
Dat denk ik ook. Ff beetje peioriteiten stellen eerst wat t meest nodig is. Werk komt daar pas later in denk ik.
pi_155426153
Sinds 1 januari zijn er in de meeste gemeenten van Nederland gebieds/sociale teams. Probeer daarmee in contact te komen. In deze teams zitten over het algemeen medewerkers van Maatschappelijk Werk, MEE, voormalig Jeugdzorg en andere hulpverleners. Heeft je gemeente nog geen gebiedsteam of sociaal (wijk)team (namen verschillen per gemeente), dan kun je het beste het Maatschappelijk Werk of de gemeente proberen. En als je daar niet moet zijn kunnen ze je in ieder geval doorverwijzen.

In ieder geval sterkte, het lijkt me ontzettend kloten om in zo'n situatie te zitten.
pi_155426625
Probeer ook eens het FACT-team van de lokale GGZ. Die helpen niet alleen met geestelijke problemen zoals autisme en verslaving. Maar zijn er ook om problemen rondom familierelaties, wonen, werk, opleiding, etc op te lossen. Bovendien hebben die de middelen om snel, creatief en flexibel naar oplossingen te zoeken, ze kunnen ook langs wachtlijsten heen werken.

Voor Twente: http://www.mediant.nl/aanbod/wat_doen_we_/fact_jeugd
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_155428988
quote:

[..]

Deze zal ongetwijfeld al langs gekomen zijn, maar toch post ik hem voor de zekerheid.
http://www.humanitasonderdak.nl/jongeren/jongeren_kamerraad.php

Sterkte.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155430571
Word er trouwens echt misselijk van, zo hoort niemand behandeld te worden, ik ben heel heel lang terug ook dakloos geweest en weet hoe die nachtverblijven zijn, vond het zo verschrikkelijk dat ik het na 2 nachten wel gezien had en liever survivalde in de bossen.
pi_155430584
quote:
19s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Probeer ook eens het FACT-team van de lokale GGZ. Die helpen niet alleen met geestelijke problemen zoals autisme en verslaving. Maar zijn er ook om problemen rondom familierelaties, wonen, werk, opleiding, etc op te lossen. Bovendien hebben die de middelen om snel, creatief en flexibel naar oplossingen te zoeken, ze kunnen ook langs wachtlijsten heen werken.

Voor Twente: http://www.mediant.nl/aanbod/wat_doen_we_/fact_jeugd
Op zich een goede tip, maar sommige van deze teams richten zich ook vooral op psychiatrie/bemoeizorg.

Humanitas is ook een heel goede tip.

Verder: misschien ben je niet religieus, maar kerken kunnen soms ook goed mensen helpen op dit gebied (tijdelijk onderdak)
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:14:45 #91
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_155430688
gemeentes werken sltijd met sociale wijkteams. Stap het gemeentehuis binnen en vraag naar het wmo loket. Want je bent volwassen dus hebt in de basis recht op inkomen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_155431125
quote:

[..]

Ik heb je nu een aantal malen nuttige tips gegeven, gewoon om je te helpen. Maar die negeer je. Waarom? Omdat ik ze niet tot de laatste letter voor je voorkauw? Zoek die google pagina's nu eens op en begin gewoon bovenaan met bellen/mailen om hulp. Zoekwoorden vind je in een eerdere post van mij.
Dan laat ik het hier verder bij want je wilt blijkbaar niets met de tips doen.
pi_155431223
Triest verhaal, hoop dat er snel een oplossing voor je komt TS. Iig zsm een alternatief voor die nachtopvang.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_155431551
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb je nu een aantal malen nuttige tips gegeven, gewoon om je te helpen. Maar die negeer je. Waarom? Omdat ik ze niet tot de laatste letter voor je voorkauw? Zoek die google pagina's nu eens op en begin gewoon bovenaan met bellen/mailen om hulp. Zoekwoorden vind je in een eerdere post van mij.
Dan laat ik het hier verder bij want je wilt blijkbaar niets met de tips doen.
Dus jij denkt dat als TS belt naar die hulp instanties dat die direct een taxi sturen en hem in een leeg kamertje stoppen en voor hem gaan zorgen?

Ik weet nog dat mijn studentenpsycholoog mij verkondigde dat ik volgens haar hulp via maatschappelijk werk nodig had en dat ze dat al voor mij geregeld had. Maatschappelijk werk zou mij binnenkort wel bellen.

Ik heb toen 2 maanden lang in mijn eentje mijn shit opgeruimd en heb uiteindelijk alles mooi op de rails gekregen en toen kreeg ik een lullig telefoontje van maatschappelijk werk, ik had zelf ook ooit gebeld maar daar kreeg ik zo'n afwijzende, "Ja, we kunnen je niet helpen". Maar na die 2 maanden was er schijnbaar tijd en ruimte genoeg om mij te helpen. Zelf uiteindelijk hun hulp niet aangenomen omdat ik in een veel betere plaats zat en hulp kreeg van mijn grootouders.

TS is wanhopig, hij wil liever gisteren dan morgen een oplossing zien. Hij komt hier voor hulp en dan ga jij als een gewonde kat zeiken over het feit dat hij je niet de hemel in prijst voor het simpel google werk dat hem schijnbaar zal redden. 2 weken geleden was het begin van de vakantie, veel mensen zijn er niet, alles loopt traag. Het is al moeilijk om hulp te krijgen en vooral in deze periode.
pi_155431760
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:46 schreef raptorix het volgende:
Word er trouwens echt misselijk van, zo hoort niemand behandeld te worden, ik ben heel heel lang terug ook dakloos geweest en weet hoe die nachtverblijven zijn, vond het zo verschrikkelijk dat ik het na 2 nachten wel gezien had en liever survivalde in de bossen.
Bedenk je dat een verhaal twee kanten heeft. We horen het hier van TS en zijn visie op het hele verhaal. Maar misschien hebben ouders wel duidelijke afspraken met 'm gemaakt over schoolprestaties, welke hij het hele jaar genegeerd heeft waardoor hij uiteindelijk is gezakt. TS zegt wel dat er een zak met geld is bij pap en mam thuis, maar dat betekent niet dat ouders die dan maar 'zomaar' aan TS moeten uitgeven. Misschien hebben ze die wel voor iets heel anders nodig.

Ik weet de andere kant van het verhaal ook niet hoor, ik ken TS en ouders niet, maar ik weet wel dat in zo'n strijd iedereen zijn eigen waarheid heeft. Ouders hebben vast wat onhandige keuzes gemaakt, maar TS zal hier zelf ook een rol in hebben gehad.
Schip ahoy!
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:30:18 #96
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155431780
Sterkte ts
pi_155431913
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:27 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Bedenk je dat een verhaal twee kanten heeft. We horen het hier van TS en zijn visie op het hele verhaal. Maar misschien hebben ouders wel duidelijke afspraken met 'm gemaakt over schoolprestaties, welke hij het hele jaar genegeerd heeft waardoor hij uiteindelijk is gezakt. TS zegt wel dat er een zak met geld is bij pap en mam thuis, maar dat betekent niet dat ouders die dan maar 'zomaar' aan TS moeten uitgeven. Misschien hebben ze die wel voor iets heel anders nodig.

Ik weet de andere kant van het verhaal ook niet hoor, ik ken TS en ouders niet, maar ik weet wel dat in zo'n strijd iedereen zijn eigen waarheid heeft. Ouders hebben vast wat onhandige keuzes gemaakt, maar TS zal hier zelf ook een rol in hebben gehad.
Het blijft triest.. Waarheid doet er niet zoveel toe nu. De situatie wel. Met 19 jaar hoor je niet zo in het leven te staan. Je start in het leven is een van de meest voorspellende van de rest van je leven.

En erg hoopvol is dit dus niet.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155431980
Ik snap trouwens niet dat er geen algemeen nummer is voor noodsituaties, en deels uit handen genomen worden. Dit soort situaties zou wel wat sneller en effectiever aangepakt mogen worden wat mij betreft.
pi_155432007
Heb je geen casemanager die de stappen en opties me je doorneemt? Met andere woorden wat doet de hulpverlening op dit moment, buiten wat je zelf probeert?
pi_155432123
Is het neit een optie om een WAJONG uitkering aan te vragen? Daarvoor heb je wel een diagnose nodig dat je echt autisme hebt en daardoor geen werkzaamheden kunt doen, of gedeeltelijk arbeidsongeschkt bent.

Het is namelijk inderdaad heel moeilijk om solliicitatiegesprekken te doen als je autistisch bent. Mensen aankijken is al moeilijk, en dichtklappen betekent dat je het al kunt vergeten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:17:18 #101
446713 Robin0342
Ik haat het als mensen hun zin
pi_155432274
Uit huis geschopt omdat je je diploma niet haalt?
Wat een honden.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:19:54 #102
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_155432319
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:17 schreef Robin0342 het volgende:
Uit huis geschopt omdat je je diploma niet haalt?
Wat een honden.
Er zal wel meer spelen maar dat mag je niet zeggen. :') op pagina twee is hij al dronken aan het beweren dat hij altijd de waarheid spreekt. Er speelt hier gewoon veel meer.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')