Stel: je gaat een keer vreemd...okay, je gaat een paar keer vreemd met een ander (de buurman bijvoorbeeld). Op een mooie dag besluit je dat je echt heel erg verkeerd bent bezig geweest. Je denkt: vanaf nu ben ik monogaam en trouw aan mijn man/vrouw.
Mooi besluit, toch?
Maar op het moment dat je definitief wilt breken met je minnaar/minnares dreigt deze om alles tegen je partner te vertellen. Hij/zij is heel serieus.
optie 1: je breekt toch met hem, met het grote risico dat hij/zij alles tegen je partner vertelt. Je weet nu al dat je huwelijk voorbij is als je partner dit hoort.
optie 2: je gaat nog steeds met de minnaar naar bed, terwijl je er nu wel heel erg van baalt.
ps: dit is een reële situatie van iemand die ik ken, persoon heeft voor optie 2 gekozen.
ps2: ja, ja...je hoort ten eerste al niet vreemd te gaan, wie zich brandt moet op de blaren etc etc blah blah. Die discussie wordt al gevoerd in andere topics, niet hier alsjeblieft
Je kunt natuurlijk ook voor optie 1 kiezen en dan gewoon alles tegenover je partner ontkennen. Maarja, dat is niet goed voor jezelf én je relatie.
Verder heb ik er weinigs zinnigs over te melden, maar eerlijkheid duurt het langst, maar geeft uiteindelijk het beste resultaat, denk ik, naief zijnde als ik ben...
Zwaar klote, wat een klootzak het is toch een beetje een verkrachting, of eigenlijk wel helemaal.
Hitman is ook geen reële optie, maar je gaat er wel aan denken.
Haar weerzin laten merken, helpt misschien.
verder kan ik er ook niks zinnigs over zeggen, sorry, behalve dat eerlijkheid hier misschien toch de beste kansen biedt.
in de film zou de buurman vermoorden ook nog een optie zijn. maar IRL lijkt 't me nogal een rompslomp geven. ach en in de film loopt dat trouwens ook meestal niet goed af.
sterkte voor de dame/heer in kwestie.
quote:De buitenechtelijke relatie al een maand of 3 en deze vreemde chantage praktijk ongeveer 2 weken.
Op 04 november 2000 19:13 schreef bixister het volgende:
wat een engerd die buurman! hoelang duurt dit al?sterkte voor de dame/heer in kwestie.
De persoon over wie het gaat baalt behoorlijk van de situatie en is echt bang dat deze buurman het haar man gaat vertellen. Als dat gebeurt, is haar huwelijk definitief over. Hij zal haar man namelijk hoogstwaarschijnlijk meer geheimen vertellen die hij niet weet. Ze laat de buurman wel goed voelen dat het haar allemaal helemaal niet zint, maar of dat werkt...
Ik ben me ervan bewust dat het huwelijk een vreemde basis van leugens en bedriegen schijnt te hebben, en daar ben ik het mee eens. Als het aan mij ligt breekt ze met beide idioten, maar ze wil dolgraag haar huwelijk redden en daarin weer gelukkig worden. Illusie. Toch hoop ik op wat goede tips/raad voor haar.
Topic heb ik geopend omdat er geen soortgelijk topic bestaat en omdat ik benieuwd was naar de verschillende reacties op deze idioterie. Ik had mezelf ten eerste nooit in deze positie geplaatst en ten tweede zou ik dan kiezen voor eerlijkheid naar mijn partner en niet zwichten voor de chantage (soort verkrachting? seks tegen je wil? maar in hoeverre "tegen je wil" leuk ander topic: is seks als chantage vorm verkrachting).
Ze kan dus dreigen hem aan te geven bij de politie. Ze moet aleen de bedreiging op tape hebben.
Hopelijk kan de politie dan discreet te werk gaan. Als hij dan toch die onthulling doet bij de echtgenoot geeft hij schuld toe.
Het gaat om het bereiken van een pat stelling.
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 04-11-2000 22:15]
Zeg dat je het je man hebt verteld en dat ze hem nooit meer willen ontmoeten. Haar eigen man staat anders niet voor de gevolgen in.
Maar goed , ze is zelf net zo stom bezig als die buurman.
quote:Interessant idee, ik zal deze eens doorgeven. Dank je Guus
Op 04 november 2000 23:38 schreef Guus Muisarm het volgende:
Optie 3 : Bluffen.
quote:Vraagje: Is die man van haar goed bevriend met de buurman?... dit zou namelijk ook met optie 3 een slecht idee zijn!..
Op 05 november 2000 12:17 schreef Isabeau het volgende:
Interessant idee, ik zal deze eens doorgeven. Dank je Guus
Ik denk persoonlijk liever eerlijk zijn en een tijdje ruzie kunnen hebben, maar mischien later dat het na veel praten weer goed zou kunnen komen!..
Want liefde is niet zo maar alleen liefde!, het is ook eerlijk tegen elkaar zijn!...
Sterkte!
Huwelijk over? Dan is de man behoorlijk kortzichtig.
Maar toch, wat is erger: liefdesverdriet omdat je grof de fout in bent gegaan, of een schijngelukkig leven gebaseerd op leugens en bedrog?
mag toch hopen dat je relatie JOU eerder gelooft dan je buurman..??
dus dan liegt hij... heheheh
zoiets kun je er proberen van te maken..
quote:met als toevoeging EIGEN SCHULD DIKKE BULT en ik mag hopen dat ie pijn doet
Op 04 november 2000 18:45 schreef dalai het volgende:
begrijp dit niet hoor, volgens mij bestaat er maar een optie en dat is 1, 2 is geen optie
quote:Dubbelop iemand bedriegen die ongelofelijk veel van je houdt? Als iemand dat zou doen is hij/zij gewoon ziek in zijn/haar hoofd...
Op 06 november 2000 11:28 schreef Jer het volgende:
kei hard ontkennen?
quote:Ik denk dat ze het er al eens over hebben gehad en dat hij toen aangaf dat het over is. Een relatie moet gebasseerd zijn op vertrouwen en als je vreemd gaat schaad je iemands vertrouwen, ik zou nooit meer iemand kunnen vertrouwen en zou het daarom niet alleen voor mezelf (jaloerzie etc) maar ook voor de ander niet pretig voelen. Iemand anders geeft jou het gevoel van : Ze zegt wel dat ze naar de bakker gaat, maar misschien is ze wel bij iemand anders. Dit kan tot grote irritaties uitlopen.
Op 06 november 2000 11:17 schreef sataN het volgende:
knipperde knip knipHuwelijk over? Dan is de man behoorlijk kortzichtig.
Maar toch, wat is erger: liefdesverdriet omdat je grof de fout in bent gegaan, of een schijngelukkig leven gebaseerd op leugens en bedrog?
quote:Leg eens uit?
Op 06 november 2000 11:17 schreef sataN het volgende:Huwelijk over? Dan is de man behoorlijk kortzichtig.
Zij vindt die optie een nono situatie, ze zal het haar man nooit vertellen. Echt niet. Veel redenen op te noemen waarom niet, maar geloof me: vertellen is in haar hoofd niet eens een mogelijkheid.
Niemand weet hier de hele situatie, de enige die er een beetje van af weet is dan Digger. Zij gaat voor optie: vervelend doen tegen de buurman zodat hij haar vanzelf zat is en ìk denk dat bluffen het beste is. Gezien deze situatie zou ik het mijn man ook niet vertellen (alleen in deze situatie, niet als ik in zo'n situatie zou komen...wacht: ik zou nooit in zo'n situatie komen).
Ik zie trouwens toch niet veel in dat huwelijk, loop me er al jaren lang over op te vreten en te ergeren, dus als t aan mij ligt: vertellen! Is dat huwelijk tenminste ook voorbij
quote:Kennelijk gaat ze nu toch wel door een behoorlijke hel om haar huwelijk te redden, dus ze geeft wel om hem. Ze wilook niet voor niets met het vreemdgaan stoppen.
Op 06 november 2000 12:30 schreef DIGGER het volgende:
Leg eens uit?
Kortzichtig dus omdat hij zich niet eens in het hoe en waarom van het vreemdgaan zou willen verdiepen. Ik bedoel, als je vreemdgaat is er an sich al iets mis aan je relatie, want waarom zou je vreemd gaan als je totaal gelukkig met elkaar bent...?!
Nog even iets waarover ik me verwonder.
Mensen die vreemd gaan/zijn gegaan willen het soms niet tegen hun partner zeggen om de reden dat ze hem geen pijn willen doen of hem/haar niet kwijt willen. Snappen ze dan niet dat ze door dat bedrog de volkomen eerlijkheid en daarmee dus de basis van hun relatie al kwijt zíjn...?
Een Alibibureau voor vreemdgangers!
Edit: URL ff netjes gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door HellSpawn op 06-11-2000 15:02]
quote:Buurman is vrijgezel.
Op 06 november 2000 13:34 schreef SunChaser het volgende:
Is die buurman ook niet getrouwd?
quote:Stuur een hoer langs, maak foto's (al is het tot aan de deur) en publiceer het in de wijkkrant.
Op 06 november 2000 17:36 schreef Isabeau het volgende:
Buurman is vrijgezel.
quote:
NOS-TT 192 ma 06 nov
EN DAN DIT...Alibi voor overspel te koop
RIJSWIJK Het Britse bureau Ace Alibi, dat alibi's regelt voor vreemdgaan,wil komende maand een vestiging openen in Nederland.De politie is niet bang dat de alibi's voor criminele doeleinden worden gebruikt.
In Groot-Brittannie kunnen plegers van overspel zich voor f.75 per jaar bij het bureau inschrijven.Voor een alibi wordt vervolgens eenzelfde bedrag in rekening gebracht.Het is nog onbekend welke prijzen in Nederland gaan gelden. Ace Alibi levert o.a. telefoonnummers en formulieren van fictieve congressen. 'Receptionisten' van Ace Alibi staan wantrouwige echtelieden te woord.
quote:Grappig hoor, Sunchaser en wat een fout idee.
Op 06 november 2000 17:45 schreef SunChaser het volgende:
Stuur een hoer langs, maak foto's (al is het tot aan de deur) en publiceer het in de wijkkrant.
quote:Dan ben je wel de lul als je vrouw het bankafschriftje vindt...
Op 06 november 2000 17:55 schreef twi het volgende:
In Groot-Brittannie kunnen plegers van overspel zich voor f.75 per jaar bij het bureau inschrijven.Voor een alibi wordt vervolgens eenzelfde bedrag in rekening gebracht.Het is nog onbekend welke prijzen in Nederland gaan gelden.
is erg klote streek vreemd te gaan.
Vreemdgaan is stom maar vreemdgaan met de buurman Wel een wanhopige buurman dan zeg
Maarja optie 2 hou je niet eeuwig vol, emigreren oftewel onopgemerkt op vakantie gaan en nooit meer terug komen, zoiets
Beter lijkt mij dan min of meer de waarheid vertellen aan buurman, dat haar man zo jaloers is dat als de minnaar hem erover verteld dat hij dan blind woedend wordt dat hij heel goed in staat is de minnaar ter plekke dood te slaan. Komt hij er nog met een vrij milde gevangenis straf vanaf en hij zou best in staat zijn die woede een beetje te veinzen, maar buurman kan beter zijn mond houden.
Zo'n soort verhaal dus.
Okay, heb niet echt recht van spreken of zo, aangezien ook nooit in zo'n situatie heb gezeten. Maar zoals je al zei zou de buum wel eens dingen kunnen vertellen over haar die haar man helemaal niet weet..
Aangezien het hem vertellen dat ze vreemd is gegaan niet tot de oplossingen behoort en ze dus voor optie 2 heeft gekozen is het misschien handig het es met haar man te hebben over DIE dingen die hij nog niet van haar wist? Dan heeft ze iig een van de problemen weggenomen toch? Misschien het minst belangrijkste.. maar toch alle beetjes helpen, of zie ik dat verkeerd?
Ikzelf zou denk ik niet in staat zijn om met zo'n situatie te leven.. vroeg of laat gaat het een keer fout en dan heb je alsnog alle poppen aan het dansen... imho, then again, i'm the world worst lier *sp?*
Nu niet direct roepen dat ze dus maar een slechte vriendin is, want daar heb ik al vaak genoeg zelf over na gedacht. Conclusie is eigenlijk steeds: wat ze ook doet, ik blijf haar leuk vinden. Als het geweldig goed klikt tussen twee mensen, dan wil ik nog wel toekijken hoe zij zich in een web van leugens verward. Naast alles wat ze verkeerd doet in haar leven is ze altijd voor mij een super vriendin geweest. Ik geef veel om haar en ik weet zeker dat ze ook veel om mij geeft.
Rosa Evita had een tijdje geleden een topic over "waarom liegen mensen" of iets van gelijke strekking, en daar heb ik al geschreven dat als iemand eenmaal in de leugens verstrikt zit, het heel erg moeilijk is om er uit te komen. Dat is hier ook het geval. Het gaat niet om 1 klein lullig leugentje, het is een aaneenschakeling, een opstapeling, een berg aan leugens. De buurman is, om het heel eerlijk te zeggen, nog maar een kleine leugen in haar leven.
De buurman zeggen dat haar man hem in elkaar zal slaan als hij het hoort heeft niet echt veel nut. Dat weet de buurman nu al wel, maar dat kan hem niet veel schelen. Dat gebeurt wel vaker met mensen die cocaïne verslaafd zijn, dat dingen ze niets kunnen schelen.
Waarom denkt ze dat haar man een aan cocaïne verslaafd persoon geloofd? Gewoon tegen haar man zeggen dan dat de buurman haar lastig valt, van alles zegt. (bijv, zeggen tegen haar man dat de buurman zegt dat haar man vreemdgaat, dus dat zij ook wel met hem kan vreemdgaan)
Dan de buurman afwijzen. Komt de buurman dan met het overspel-verhaal bij de man aanzetten, zal dat vrij ongeloofwaardig zijn!
quote:Ook wel een idee: gewoon beginnen met haar man te vertellen dat ze denkt dat de buurman gek op haar is, maar dat ze daar niet zo blij mee is. Dat steeds wat aandikken en dan zeggen dat hij ook al dingen begint te verzinnen. 't is een idee (en weer een nieuwe leugen erbij).
Op 07 november 2000 11:46 schreef sataN het volgende:
Waarom denkt ze dat haar man een aan cocaïne verslaafd persoon geloofd? Gewoon tegen haar man zeggen dan dat de buurman haar lastig valt, van alles zegt. (bijv, zeggen tegen haar man dat de buurman zegt dat haar man vreemdgaat, dus dat zij ook wel met hem kan vreemdgaan)
Dan de buurman afwijzen. Komt de buurman dan met het overspel-verhaal bij de man aanzetten, zal dat vrij ongeloofwaardig zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |