abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:22:09 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155345273
Wat super LuDann! *O* *O* dat hebben jullie toch best snel voor elkaar gekregen, daar mag je best trots op zijn!

Fuente wat ontzettend fijn dat het berer gaat!

Zoë, wat lastig met die GO! Kan me voorstellen dat het stress oplevert. Hoop dat je het snel kan regelen en een dag extra kan werken.

L gaat zo even een ochtend naar nn schoonzus zodat ik even wat dingen kan regelen. En even heel rustig ongestoord koffie bij de Bijenkorf drinken zonder onrustig kind op me. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155345328
Geniet van je koffie bij de Bijenkorf Mari!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155345346
Ik kom even binnenvallen met een vraag (en crosspost in het dreumestopic)...

Melba wordt nu wel erg groot voor de maxi cosi:

(En check hoe niet blauw de bank is :7 )

Als we zijn kontje niet iets naar voren trekken waardoor hij een beetje gek ligt komt zijn hoofdje er al bovenuit...

Nu twijfel ik heel erg over of we overgaan op de volgende maat en welke dan. Ik dacht aan de Tobi, maar ik lees nu overal dat kinderen eigenlijk voor de veiligheid langer andersom vervoerd moeten worden. In onze auto zit alleen geen IsoFix, dus ik kan geen 2wat pearl e.d. en andere isafe stoeltjes... Dus ik zie eigenlijk geen andere manier (plus kleine driedeurs dus het past er niet eens in volgens mij).

Maar ik vind het een rot idee dat ik hem blijkbaar aan extra gevaar blootstel bij een eventuele botsing -O-

Zijn hier al mensen overgestapt naar groep 1 stoeltjes?
Kwak
pi_155345519
Komt goed Kris, ze is nog zó klein!! L en veel anderen hier hebben maaaaanden in draagdoek gewoond, pas met een maand of 6, 7 ofzo ging overdag in bed bijna zonder uitzondering goed ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155345560
Ja, dat leek mij ook. En ik vind het eigenlijk belangrijker dat ze lekker slaapt dan waar ze slaapt. Man wil graag dat ik oefen met in de box of in bed slapen, maar volgens mij snapt ze daar nog helemaal niks van. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155345711
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155345755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:02 schreef Zoë23 het volgende:
Knappe baby DJMO en Gevalletje O+

JM O+ wat is hij toch leuk

LuDann *O* Wat goed!

Hier veel stress en drukte om een nieuwe GO te vinden }:|. Best lastig om iemand te vinden die thuis oppast. Man gaat volgende week een week weg voor werk. Die week erna ook..
En ik kan het met familie niet regelen want iedereen werkt (oma's en opa's werken ook allemaal)

Nouja we zullen zien.
Zit je niet bij een gastouderbureau dat voor jou kan zoeken?
pi_155345777
:W .

JM, dikke kus. :*. Ik schrok best wel een beetje van wat je gisteren vertelde, ik hoop zo dat de hulp die je in hebt geschakeld je gaat helpen. En dat zwaaien! O+.

LuDann, wat fijn dat het voeden inmiddels al zo goed gaat! Super!

Razz, hoe gaat het vandaag met jullie? Hoera voor (schoon)mamsen. *; .

Ik heb er weer twee dagen werken opzitten (vandaag ben ik vrij) en I is weer twee dagen naar de gastouder geweest. Hij moet wel echt weer even wennen. ;(. Hij huilt niet op het moment dat ik wegga, maar daarna is hij wel steeds even een uurtje of twee heel onwennig. Als hij dan even heeft geslapen, is het de rest van de dag gelukkig wel weer goed. De gastouder was echt superenthousiast over zijn nieuwe kunstjes. Ze stond te klappen toen ze hem zag kruipen en bij het ophalen vertelde ze helemaal enthousiast over hoe goed hij nu kan eten en zo. :D. Zijn nieuwe favoriete speelgoed bij haar is een auto, dus nu moeten wij ook een speelgoedauto. :').
De nachten gaan ook weer goed! Gisteravond ging hij voor het eerst in een hele poos zonder een kik te geven slapen en vervolgens kwam hij om 23 uur en 6 uur. En hij eet. :o. Ik verwacht zo een sperzieboon uit bed te halen, zo veel heeft hij daar gisteren van weggebunkerd. :Y) .

SaskiaR, je post lijkt niet helemaal af (oh, nu wel!), maar ik vind het dikke prima om de baby bij ons in bed te laten slapen. In principe ligt hij tegenwoordig in zijn eigen bedje, maar toen hij nog echt klein was, heeft hij veel bij ons geslapen. En nu nog, in geval van ziekte of iets anders waardoor het in eigen bedje niet lukt. Ik weet zo even niet hoe oud de jouwe is, maar in het begin legden we I op het aankleedkussen of het matrasje van zijn wieg tussen ons in, en dan helemaal hoog.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155345792
Zeg maar tegen Mr Kris dat dat echt echt echt goedkomt!

En Sas, L heeft tot ruim 9 maanden regelmatig tussen ons in geslapen, belangrijkste 'regel' was: hoe krijgen we per saldo alle3 zo veel mogelijk slaap? :z Wel heel belangrijk dat het vertrouwd is, ik ben nooit bang geweest dat er iets mis zou gaan, Lucas wurmde zich niet onder de dekens. Sliep rustig en goed bij ons. En Mr JM sliep ook rustig naast 'm, geen maaiende ledematen of wakker liggen ;) Nu overigens ook wel heerlijk dat iedereen z'n eigen plek weer heeft hoor *O*

Edit: idd aankleedkussen kan, of cosleeper als dat past? Of shuffle zodat jij in het midden ligt (en aan baby's kant muur of cosleeper natuurlijk ;) )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155346053
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
Onze N. heeft de eerste 5 weken meer bij ons in bed geslapen dan in haar eigen bedje. Eerst wilde ze helemaal niet op haar rug slapen (verholpen door osteopaat) en sliep ze op haar zij tegen mij aan (aan de borst in slaap vallen dicht tegen mij aan zodat ze niet op haar buik kon rollen, mijn kussen aan de kant, mijn knieën optrekken zodat ze niet naar onder kon schuiven), dat was eerst best eng maar echt de enige manier waarop ze sliep. Later (door de reflux) sliep ze een tijdje op haar buik op mijn buik. Toen alles weer goed ging hebben we haar eerst een tijdje op het aankleedkussen tussen ons in gelegd (bovenin ons bed zodat onze dekens met geen mogelijkheid over haar heen konden komen) en haar daarna verplaatst naar de co-sleeper. Het was wat uitzoeken, maar ze slaapt nu elke nacht in de co-sleeper. *O*

Veel opties dus, het belangrijkste is dat je je beide bewust bent van de baby in bed en als je jezelf/de situatie niet vertrouwt moet je het niet doen. Je zou je baby alleen naast jou ipv ook naast man kunnen leggen of tijdelijk ergens anders gaan slapen indien mogelijk. Ik heb meerdere nachten met N. op een matras in de woonkamer gelegen bijvoorbeeld.

Wat een gedoe als ik dit teruglees. :')
pi_155346343
LuDann en Fuente: *O*
Zijn de krampjes ook weg gebleven Fuente?

Bedankt LuDann voor de flestip, ik ga die eens opzoeken!

Man vond het erg leuk om de fles te geven. Hij was zo trots O+

Kris: ze snapt inderdaad waarschijnlijk toch het verschil nog niet in slaapplaats, dus ik zou haar lekker laten slapen waar ze wél slaapt. (Bij ons is dat momenteel enkel de wieg bijv.) Die zitzak klinkt wel heerlijk trouwens :D En dat van dat 8-weken sprongetje klinkt minder, dus ik ga nog maar niet lezen hoe of wat :')

Saskia: herkenbaar dat huilen bij wegleggen terwijl ze eerst prima sliep
na de voeding! (Is dat een fase bij alle baby's rond die leeftijd??) Op een aankleedkussen tussen jullie in zou veiliger moeten zijn.

DaD: wat goed van het slapen en eten!

Zoe: wat vervelend van die gastouder. Hoop dat je snel vervanging vindt!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:36:46 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_155346377
quote:
aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.
disclaimer
pi_155346426
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.
Of een voedingskussen tussen man en baby leggen. :)
pi_155346449
En zelf een pyjama aandoen. Dan blijven je schouders lekker warm en ben je niet geneigd om de deken hoog op te trekken.
pi_155346477
Goeie tips! Ze ligt nu al op het matrasje van de kinderwagen naast mij, dat gaat meestal wel goed. Alleen vannacht wou ze echt alleen maar slapen met lichaamscontact.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:48:47 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_155346549
Kwak, wat wordt ie groot! Ik zou het even in dreumes vragen, hier zit denk ik iedereen nog in de cosi :)

Oh, daar had je het al gevraagd :D
disclaimer
pi_155346690
:W hai! ik ben weer boven water na 10 uur slaap :'). W is wel een beetje zielig vanmorgen, hopelijk wil hij zo na zijn dutje wel lekker wat eten/drinken.

Kwak dat boek kreeg ik tijdens mijn zwangerschap mee van mijn VK. De aanleiding weet ik niet meer precies, maar ik vond toen met name de ervaringsverhalen wel leuk. De oefeningen kun je weinig mee met een baby nog in de buik natuurlijk :+ .
oh en mijn moeder heeft een maxicosi (uit de jaren 90, dat wel :P), en daar zit W net zo krap in als je foto. Wij hebben zelf een ander merk te leen, en dat gaat weer prima. Ze gaan hard he!

Mariposas, hoe is het daar? Merk je al iets van de medicatie?

Fijn dat de tandjes doorzijn Phaidra!

Risu die eerste menstruatie was hier echt heftig. de tweede was weer normaal. Het wordt beter!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:05:39 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_155346784
ik wil helemaal niet naar een "grote" autostoel :') Ik O+ de flexibiliteit van de cosi. Nu haalt mijn pa haar elke dinsdag op, dat kan dan dus niet meer bijvoorbeeld. Of ik moet 'm zo gek krijgen een autostoel in z'n driedeurs Hyundai te monteren _O-
disclaimer
pi_155346910
quote:
Op de website van La leche league staat een heel artikel over veilig samen in bed slapen, maar ik zit mobiel en kan de link niet copy pasten. Je kunt even zoeken op 'veilig samen slapen'. Daar staan de do's en don'ts.

Een andere optie is op een aankleedkussen tussen jullie in inderdaad. :Y
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:21:23 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_155347019
Oh en HOEZO krijg ik gewoon elke dag wel spammail dat mijn baby bijna 1 jaar wordt?
Toevallig duurt dat nog heel lang :')
En daar ben ik ook helemaal niet mee bezig nog _O-
disclaimer
pi_155347046
Wat? Ben je nog geen cakemash aan het plannen en traktaties met foto van maud erop aan het knutselen???
pi_155347050
Kwak, 5 jaar geleden was het criteria voor overgang van mc naar opvolg dat de oren boven de zijkant uit moesten komen... Dan pas was ie "te groot" voor de cosi. Maar wij zijn toendertijd ook wel eerder overgestapt op de tobi want minke was zon mini dat ze dan onderhand 3 was of zo.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:31:52 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_155347166
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:23 schreef Crumpette het volgende:
Wat? Ben je nog geen cakemash aan het plannen en traktaties met foto van maud erop aan het knutselen???
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien :)
disclaimer
pi_155347243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en HOEZO krijg ik gewoon elke dag wel spammail dat mijn baby bijna 1 jaar wordt?
Toevallig duurt dat nog heel lang :')
En daar ben ik ook helemaal niet mee bezig nog _O-
WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding? :+
pi_155347263
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien :)
Zeg zit mijn ideeën eens niet te jatten }:| .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')