Mijn hele leven heb ik al de ervaring dat ik dingen, hoe leuk ze ook zijn, na een bepaalde tijd gaan vervelen. Een simpel voorbeeldje uit het dagelijks leven : lekker eten. Na een aantal keren vind je er gewoon niks meer aan. En dat gaat bij mij niet alleen met eten zo, maar ook met bijvoorbeeld muzieksoorten, leuke dingen doen als winkelen, etc etc etc.
Nou heb ik nog nooit een relatie gehad met iemand, maar ik zit er wel sterk over te twijfelen bij mezelf : Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen, en kunnen die wat zeggen over hoe dat is met relaties? Gaat dat ook precies zo vervelen? Zo ja, dan zou dat toch wel iets zijn wat ik graag zou willen incalculeren als ik aan een relatie ofzo zou beginnen...
Dus kort samengevat :
1. Zijn er meer mensen die dat verschijnsel kennen dat eigenlijk alles gaat vervelen?
2. Zo ja, is dat ook zo met relatie's?
je zal ook zelf de spanning en het nieuwe moeten ontdekken/achtervolgen of weet ik veel...
verder... ach ja... ik vind sleur en saai vaak wel makkelijk.... spanning en sensatie is leuk.... maar vaak ook niet....
quote:Da's ook wel zo. Het voornaamste deel van een gewone dag ben ik bezig met dingen die ik niet echt leuk vind ofzo, maar waarbij ik me niet slecht voel als ik m'n tijd ermee doorbreng. Maar dat lijkt me van een relatie nou juist niet de bedoeling... Maar misschien is zoiets idd. wel een kwestie van steeds weer een andere invalshoek kiezen...
Op vrijdag 15 november 2002 16:49 schreef WpuntNL het volgende:
verder... ach ja... ik vind sleur en saai vaak wel makkelijk.... spanning en sensatie is leuk.... maar vaak ook niet....
Wat ben ik toch weer veeleisend !
quote:Ik begrijp je perfect. En inderdaad... niet alleen relaties... maar met alles. Soms krijg ik wel eens de opmerking dat ik niets kan volhouden ofzo, maar dat heeft er echt niets mee te maken. Ik kan een hele tijd zeer enthousiast met bepaalde zaken bezig zijn, en na een bepaalde tijd ben ik ze beu of worden ze me te saai...
Op vrijdag 15 november 2002 16:41 schreef NaliXL het volgende:
Goed, waar ik nou eigenlijk erg benieuwd naar ben is het volgende :Mijn hele leven heb ik al de ervaring dat ik dingen, hoe leuk ze ook zijn, na een bepaalde tijd gaan vervelen. Een simpel voorbeeldje uit het dagelijks leven : lekker eten. Na een aantal keren vind je er gewoon niks meer aan. En dat gaat bij mij niet alleen met eten zo, maar ook met bijvoorbeeld muzieksoorten, leuke dingen doen als winkelen, etc etc etc.
Nou heb ik nog nooit een relatie gehad met iemand, maar ik zit er wel sterk over te twijfelen bij mezelf : Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen, en kunnen die wat zeggen over hoe dat is met relaties? Gaat dat ook precies zo vervelen? Zo ja, dan zou dat toch wel iets zijn wat ik graag zou willen incalculeren als ik aan een relatie ofzo zou beginnen...
Dus kort samengevat :
1. Zijn er meer mensen die dat verschijnsel kennen dat eigenlijk alles gaat vervelen?
Een zinnige verklaring kan ik er echt niet voor geven... ik kan je alleen zeggen dat je niet alleen bent
quote:Sorry, maar nu sla je volgens mij echt wel de plank mis. Tuurlijk, als je weinig hebt, dan ben je blij met wat je krijgt. Maar ik ben er zeker van dat die kids die tussen het grof vuil in Rio naar spul lopen te zoeken hun werk en eten voor zover ze dat hebben beide ook spuugzat zijn. Zouden ze een keer wat anders krijgen, zij het in dezelfde mate als ze het nu zouden hebben, dan zouden ze daar heel blij meer zijn, maar na een paar jaar zouden ze dat ook weer net zo zat zijn. Ikzelf heb helemaal niets te klagen qua bezittingen. Er is voor mij nog zat te doen in dit leven waar ik best lol aan zal hebben. Punt is alleen, zodra ik iets doe waar ik veel lol aan heb, dan ben ik dat na een bepaalde periode ook weer zat. Da's geen verwenning maar gewenning.....
Op vrijdag 15 november 2002 17:34 schreef pebbje het volgende:
Gewoon verwend noemen ze dat, als je zo snel verveeld raakt.
Ga er maar vanuit dat zodra het begint te vervelen; het niet datgene was wat je echt gelukkig maakt. Die vlieger gaat ook op voor relaties.
Verveling is iets dat je zelf in de hand hebt, sleur in een relatie ook. Neem zelf de touwtjes in handen en zorg door leuke nieuwe dingen te doen dat je je amuseert, ook binnen je relatie.
Nu maar hopen dat dat zo blijft
Mijn ervaring is dat alles op den duur gaat vervelen
quote:Ik denk van niet. Met een relatie is het wat je er zelf van maakt. Doe je altijd dezelfde dingen met elkaar, heb je altijd op dezelfde manier sex enz. dan gaat dat uiteindelijk vervelen. Maar als je met elkaar ervoor zorgt dat je het leuk en spannend houdt, en nog belangrijker elkaar niet vanzelfsprekend gaat vinden, is dat geen probleem.
Op vrijdag 15 november 2002 16:41 schreef NaliXL het volgende:
Goed, waar ik nou eigenlijk erg benieuwd naar ben is het volgende :Mijn hele leven heb ik al de ervaring dat ik dingen, hoe leuk ze ook zijn, na een bepaalde tijd gaan vervelen. Een simpel voorbeeldje uit het dagelijks leven : lekker eten. Na een aantal keren vind je er gewoon niks meer aan. En dat gaat bij mij niet alleen met eten zo, maar ook met bijvoorbeeld muzieksoorten, leuke dingen doen als winkelen, etc etc etc.
Dus kort samengevat :
Met mijn ex ging het fout omdat hij nooit wat wilde doen, geen spontane dingen wilde doen, afwachtend was en het liefst alleen maar thuis zat...
Kan je vertellen dat je misschien na een tijdje denkt van 'ik verveel me in deze relatie, ik heb er geen zin meer in etc' Daar ga je absoluut van terugkomen
Wat dat betreft had het bandje Neighbour het bij het rechte eind: You don't know what you've got till it's gone.
Plus dat een soort van verveling op z'n tijd ook niet erg is. Lekker rustig allemaal Na een tijdje word het ook steeds moeilijker om steeds nieuwe dingen te doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |