Ro is vandaag voor het eerst naar het kdv geweest.
Uiteraard was ik te laat, omdat ik het weggaan maar bleef uitstellen
Eenmaal binnen waren er 2 leidsters waarvan eentje zei : ' wat een apart hoofdje'.
Say what now? Innerlijk ging er een scheldkanonnade af '
Apart hoofdje? APART HOOFDJE? Ik zal jou gvd eens een apart hoofdje geven met je lelijke *&^%$%^&', maar gelukkig kon ik gewoon lief lachen en zeggen dat ze inderdaad een prachtig meisje is..
Toen begon mn 2 uur wachttijd. Ik had bedacht heel het huis te gaan schrobben/stofzuigen, maar de realiteit bracht me naar een baby winkel waar ik een veul te dure handdoek en pyjama (voor 2 jarige haha) heb gekocht. Vervolgens naar de bakker waar ik eigenlijk alleen een broodje wilde halen en met 4 gebakjes, 1 ons bitterkoekjes -man's favo- , 2 broden -want ik had er nog maar 2 in de vriezer? en 'het broodje'.
Op de weg naar het centrum stond er file in de dorpsstraat. Mijn oog gleed langs de 1e verdieping van een huis waar ik een dreumes tegen een raam aan zag staan. Sjorrend aan zo'n raamsluiting die je omhoog moet duwen. Mijn hart stond stil. Ik heb een halve minuut mezelf afgevraagd. ' wat nu.. doorrijden..de moeder zal er wel achter staan.. doorrijden.. de moeder zal er echt wel bij zijn.. doorrijden. .. verdomme staat dat jochie er nu nog steeds? auto aan de kant; aangebeld.. geen gehoor.. op het raam geklopt. Komt er een oververmoeide vrouw naar buiten die haar excuses maakte voor het te laat naar de deur komen, omdat ze zo weinig nachtrust had. ik vertel haar dat haar zoontje boven tegen het raam aan staat en dat hij aan de raamsluiting zit.. Zij: Oh... ja hij heeft een nieuwe raamsluiting hoor. Alsof dat het verschil maakte..
2 uur waren zo om. Ro weer opgehaald. Lag ze heeeeeerlijk te slapen in zo'n soort hangmat.
En ik kreeg een schrifje waarin ze een lief verhaaltje hadden opgeschreven..
maar die bruinharige leidster.. die heeft echt volledig bij me afgedaan.
I