abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155274423
Wie kan me wat meer vertellen over het karakter van een Duitse herdershond?

En breken ze 's nachts de tent af (meubels kapot maken, in kabels bijten etc) als het baasje slaapt en de hond alleen onder is?
Ik heb een kat gehad, die deed dat helaas wel. Maar weet niet of een herdershond hetzelfde is Qua zoiets.
pi_155275054
Tja ze gebruiken graag hun bek en ik vind ze luidruchtig, piepen, janken, geluiden maken en ze snel blaffen.
Maar ze zijn wel baasgericht en willen graag wat voor je doen, zijn echte werkhonden

Het is hoe je hem opvoed maar eerste jaar zal het nodige sneuvelen, jonge honden gebruiken graag hun bek, die van mij heeft bij mijn vriend de post verscheurd, ja heb heb ik een postbus en komt niets door de deur binnen daar wel en daar ging het ikea boek heen en had hij een plaatselijke sneeuwbui in de hal
pi_155275391
Is Google kapot? Er is echt genoeg te vinden lijkt me.

De tent afbreken zal wel meevallen, maar dan moet de hond goed worden getraind en je moet hem genoeg beweging geven.
pi_155392475
Raad je als je zo al begint in je OP een herdershond af. Herders hebben veel beweging nodig en duidelijkheid, ze kunnen soms een slag moeilijker zijn dan een gewone gezelschap hond. Daarnaast zijn goede Duitse herders maar lastig te vinden, vind ik.
pi_155425676
Er was toch een herder die een dagboek had bijgehouden? ;)
Maar het is geen beginnershond. Verder eens met hierboven, lees je goed in. Bezint eer ge begint, een kat is een stuk simpeler.
pi_155459461
Persoonlijk vind ik herdershonden echt geen huishonden. Dit vooral omdat 9 vd 10 herder eigenaren niet doorhebben hoe een herdershond in elkaar steekt.

Als de juiste persoon een herder heeft en hem goed traint, laat zien wat wel en niet mag en er de eerste jaren bovenop zit is er niks aan de hand. Maar in elke herder zit ook een trigger waardoor ze ineens kunnen uitvallen. En bij veel mensen hebben ze dat er niet uitgekregen.

Ik vind herders dan ook vaak geen prettige honden maar dit ligt uiteraard vaak aan de eigenaar. Voor een werkhond/politiehond zijn ze optimaal maar als je net een eerste hond neemt zou ik even kijken naar iets anders. Tenzij je de nodige moeite erin wilt steken. Herdershonden hebben erg veel beweging en training nodig. Anders kropt die energie op en die moeten ze uiteindelijk toch kwijt.
pi_155460677
Ligt allemaal aan de opvoeding. Bedenk je wel dat herders vaak een fikse drive hebben, het zijn werkhonden met veel energie. Ze hebben het nodig dat je actief me ze bezig bent, niet alleen kilometers maken, maar ook dat koppie bezig houden.

Voldoe je daar niet aan dan kan er probleemgedrag ontstaan. Voldoe je daar wel aan dat heb je een fantastische hond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')