abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155259788
Problem: Ik heb een woning uit 1930, er zitten (aan de achterkant althans) nog de originele openslaande deuren in. Ik ben bezig ze op te knappen, helemaal kaal tot op het hout. Het is allemaal nog enkel glas, ruiten vastgezet met stopverf. Nu is op sommige plekken de stopverf uitgedroogd en valt er zo uit, maar bij sommige ramen zit het nog muurvast. Hoe krijg ik de stopverf van het kozijn af zonder de ruit te breken?
pi_155260168
Scherp mes of met een schroevendraaier schrapen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155260236
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:44 schreef dimmak het volgende:
Scherp mes of met een schroevendraaier schrapen.
Dat kan bij ruiten waarbij er al een stuk stopverf uit is gevallen. De stopverf zit bij sommige ruiten echter rondom nog vast, dus daar heb ik geen "ingang". Zou ik kunnen laten zitten natuurlijk, alleen heeft de vorige prutser de stopverf niet mooi afgemest. Bovendien zou ik het hout onder de stopverf ook graag gronden.
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:23:33 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_155260859
de oude stopverf warm maken. dan kun je deze makkelijk verwijderen met een plamuurmes.
als je handig bent kun je een gasbrander gebruiken anders een verfstripper.

ps
wel even een paar werk/latex handschoenen aan. de stopverf plakt als een malle op je handen en gaat er slechts met moeite weer af.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_155262247
Wij doen dat met een oude beitel waarbij je de zijkant er met een hamer er doorheen tikt
Blijft je glas en hout heel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')