Volgens hen heb ik ook een andere modem nodig. Eentje die specifiek op VDSL snelheden is gespecificeerd, niet op ADSL.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:49 schreef Peter het volgende:
Modem een nachtje uitzetten helpt niet? ( dan traint de centrale de verbinding wellicht opnieuw in en stelt het systeem een hogere max vast..)
Zat jij nog in je contract? Die van mij loopt nog tot Februari. Ik zou na dit heel graag weg willen, maar zou niet weten hoe.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:47 schreef papernote het volgende:
Bij mij was dat hetzelfde gezeik, tijdje geleden alweer. Fuck Tele2, ik ben overgestapt naar Telfort.
Ja, ik zei dat ook al: Dat is niet logisch voor de consument. Ik lees nergens dat er een verschil is tussen de aansluitingen, behalve de maximale snelheid.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:51 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoezo geef het 40 mb pakket 22mb en het 20mb pakket 8mb. Wat is dat voor logica
Nee, het eerste jaar was voorbij. Het contract was dus per maand opzegbaar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:51 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Zat jij nog in je contract? Die van mij loopt nog tot Februari. Ik zou na dit heel graag weg willen, maar zou niet weten hoe.
Sowieso heeft het alleen zin om speedtest te draaien als je met de laptop/PC aan een kabeltje hangt. WiFi is altijd afhankelijk van omgevingsfactoren en vrije kanalen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:52 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ja, ik zei dat ook al: Dat is niet logisch voor de consument. Ik lees nergens dat er een verschil is tussen de aansluitingen, behalve de maximale snelheid.
Zegt ze: Ja er zijn wel degelijk verschillen. Het is sneller, stabieler, heeft een beter modem.
Ik krijg met speedtest 2.5mbit terwijl ik naast de router zit
Dit is dus mijn probleem, ik heb in principe een abonnement tot Februari.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:00 schreef papernote het volgende:
[..]
Nee, het eerste jaar was voorbij. Het contract was dus per maand opzegbaar.
Ja klopt, dit heb ik ook gedaan, maar zelfs met het uitzoeken van het leegste kanaal is de WiFI ronduit ruk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sowieso heeft het alleen zin om speedtest te draaien als je met de laptop/PC aan een kabeltje hangt. WiFi is altijd afhankelijk van omgevingsfactoren en vrije kanalen.
Is bij andere providers (meestal) niet anders/beter; eigen router of accesspoint erachter zetten en WiFi op modem uitschakelen...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:04 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ja klopt, dit heb ik ook gedaan, maar zelfs met het uitzoeken van het leegste kanaal is de WiFI ronduit ruk.
Bij ADSL wordt een maximale snelheid geadverteerd, echter is de daadwerkelijk snelheid afhankelijk van o.a. de afstand tot de wijkcentrale. Woon je praktisch tegen de wijkcentrale aan zal je die 20 of 40mb best halen. Woon je echter ver van de wijkcentrale af zal het niet mogelijk zijn om die snelheden te halen en zal hoe verder je van de wijkcentrale af woont de snelheid die je kan halen afnemen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:51 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoezo geef het 40 mb pakket 22mb en het 20mb pakket 8mb. Wat is dat voor logica
Maar dat is een apart probleem, en die is gemakkelijk op te lossen door een fatsoenlijk access point te kopen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:04 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Ja klopt, dit heb ik ook gedaan, maar zelfs met het uitzoeken van het leegste kanaal is de WiFI ronduit ruk.
Maar als bij het 40 mb abbo 22 mb haalbaar is, hoezo is dat dan niet zo bij het 20 mb abbo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:28 schreef Dennism het volgende:
[..]
Bij ADSL wordt een maximale snelheid geadverteerd, echter is de daadwerkelijk snelheid afhankelijk van o.a. de afstand tot de wijkcentrale. Woon je praktisch tegen de wijkcentrale aan zal je die 20 of 40mb best halen. Woon je echter ver van de wijkcentrale af zal het niet mogelijk zijn om die snelheden te halen en zal hoe verder je van de wijkcentrale af woont de snelheid die je kan halen afnemen.
Omdat het 40mb abo VDSL gebruikt, een verbeterde vorm van ADSL die in andere abonnementen word aangeboden met andere hardware, ts zal dan zijn abo moeten omzetten naar VDSL.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:14 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Maar als bij het 40 mb abbo 22 mb haalbaar is, hoezo is dat dan niet zo bij het 20 mb abbo.
Dat ligt eraan onder welke voorwaarden het contract is aangegaan. Als er in het contract staat dat ze 20mb moeten leveren, dan zeker.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:28 schreef dikke_donder het volgende:
Omdat je maar 8mb/s krijgt ipv 16(max haal je toch amper), is toch een reden om het contract te ontbinden? Hoef je niet tot februari volgend jaar te wachten met wisselen van provider.
binnen een kilometer van de centrale ja..quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:47 schreef donald_dick het volgende:
Gelukkig hebben de meeste providers wel de regel dat ze minimaal 60 procent van de snelheid moeten halen. Dat lukt hun kennelijk niet.
bij tele2 kon ik kostenloos van mijn abonnement af, nadat ik 3 maanden korting kreeg op mijn abbo omdat ze maar 20mbit konden waarmaken van de 50mbitquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:37 schreef nuget het volgende:
[..]
binnen een kilometer van de centrale ja..
Als hij 'maar' 8mb van de 20 krijgt en daarnaast veel gezeur heeft met modem, lijkt mij dat genoeg om contract te ontbinden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:45 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dat ligt eraan onder welke voorwaarden het contract is aangegaan. Als er in het contract staat dat ze 20mb moeten leveren, dan zeker.
Echter zal dat er bij een ADSL abonnement nooit in staan daar de snelheid vooral bepaald wordt door de afstand tussen de wijkcentrale en de woning, iets waar de provider geen invloed op heeft. Normaliter zal er iets in de voorwaarden staan van dat afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding snelheden tussen de x mb en 20 mb gehaald kunnen worden, waardoor het lang niet altijd een garantie voor directe ontbinding is. Maar dat kan TS alleen achterhalen door zijn contract + eventuele andere voorwaarden door de lezen.
Je moet voor jezelf de afweging maken wat je belangrijker vindt. Kan je het volhouden tot februari met het oog op een andere (betere) provider of is dit onhoudbaar en geef je ze het voordeel van de twijfel?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik ben klant bij Tele2 met een 20Mbit aansluiting. Nu was dit omdat ze destijds niet meer dan 8 Mbit konden leveren, terwijl ik dit wel graag zou willen. Nu keek ik vandaag online naar de mogelijkheden en zag ik dat Tele2 tegenwoordig tot 22Mbit kan leveren, echter bij het abonnement wat ik heb (voor 20 Mbit) slechts 8 Mbit levert.
Ik heb gebeld met de Tele2 klantenservice en ze wilde mij omzetten naar het duurdere 40Mbit pakket zodat ik VDSL in plaats van ADSL kon krijgen a 22 Mbit, ze wilde dit zelfs doen voor mijn 20Mbit prijs, omdat ze het vervelend vonden dat ik maanden mijn verkeerde snelheid kreeg, terwijl ze dit wel konden leveren.
Nu kon dit alleen enkel wanneer ik mijn contract bij hun opnieuw verlengde voor een jaar... En daar zit bij mij het knelpunt. Ik wil namelijk niet opnieuw een jaar vastzitten aan tele2. Hun huidige router is super slecht en ik behaal vaak niet de internet snelheid die zij beloven (onder de 8Mbit, terwijl toen ik dit abonnement nam de beloofde snelheid 13Mbit was).
Wat kan ik nu doen? Moet ik het maar slikken en het 40Mbit aanbod nemen, ondanks dat ik weet dat ik misschien genaaid word?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |