abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6819588
Ik heb bij marktplaats een bod op een cd uitgebracht en ik krijg vrijwel direct een mailtje terug dat m'n bod is geaccepteerd. Er word een rekeningnummer plus naam vermeld, met het verzoek om geld te storten, m'n cd word na betaling opgestuurd.

Nu loop ik natuurlijk het risico dat ik nadat ik mijn geld overmaak nooit een cd thuiskrijg.

Kan je dan de betaling ongedaan laten maken door de bank? (Rabobank in mijn geval) Staat daar ook een termijn voor?

pi_6819649
Nee, kan niet. Kan alleen bij machrigingen, omdat je daar zelf minder invloed op hebt.
pi_6819660
ja iets van 10 dagen ofzo

weet het niet zeker

maar alle banken hebben een website die ook zoiets als een vraagbaak hebben dus je moet er wel uit komen he

vrijdag 15 november 2002 @ 14:48:52 #4
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6819716
Bij de Postbank kun je een betaling die je zelf gedaan hebt niet meer ongedaan maken. De bank kan wel bemiddelen tussen jou en de ontvanger om het geld terug te storten.

Hoe het bij andere banken zit, weet ik niet. Een automatische incasso kun je wel laten terugdraaien iig.

pi_6819833
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 14:46 schreef Bose het volgende:
Nee, kan niet. Kan alleen bij machrigingen, omdat je daar zelf minder invloed op hebt.
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 14:46 schreef X-Ray_at_FOK het volgende:
ja iets van 10 dagen ofzo

weet het niet zeker

Hmm ja wat is het nou..
  vrijdag 15 november 2002 @ 15:07:17 #6
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_6820117
Het antwoord is "nee", je kan een zelf overgemaakt bedrag niet storneren. Ik snap je angst wel, misschien krijg je uiteindelijk niets, misschien neemt de ander nog de moeite een zakje met steentjes op te sturen. Hoe dan ook, het geld ben je kwijt. Dat is ook wel het nadeel van kopen op afstand.
Toch kan in principe hetzelfde gebeuren in een winkel, alleen kan je er dan meteen iets aan doen, al is het maar afwachten of je je centen terugkrijgt. Ik doe daarom ook niet op die manier bestellen, mij te onveilig.
pi_6820268
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 15:07 schreef Jongen1977 het volgende:
Het antwoord is "nee", je kan een zelf overgemaakt bedrag niet storneren. Ik snap je angst wel, misschien krijg je uiteindelijk niets, misschien neemt de ander nog de moeite een zakje met steentjes op te sturen. Hoe dan ook, het geld ben je kwijt. Dat is ook wel het nadeel van kopen op afstand.
Toch kan in principe hetzelfde gebeuren in een winkel, alleen kan je er dan meteen iets aan doen, al is het maar afwachten of je je centen terugkrijgt. Ik doe daarom ook niet op die manier bestellen, mij te onveilig.
Hmm.
Onder rembours op laten sturen is ook geen optie, want dan loop je ook nog het risico dat je een leeg pakket opgestuurd krijgt. Is bovendien nogal duur geloof ik.

Denk dat ik voorstel om 25% vooruit te betalen en de resterende 75% na ontvangst. Verkoper heeft immers mijn adres en loopt zo dus minder risico.

pi_6820304
offtopic: Ik heb ooit een 2e hands Matrox G450 dualhead PCI gekocht netjes aangekomen in doos geen problemen ik denk ook niet dat je hier problemen mee kan krijgen en anders je hebt z'n gegevens toch!
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_6820383
probeer wat gegevens te achterhalen, telefoonnummer, adres etc. zodat je weet waar je moet zijn als het een oplichter is. Als je alleen een vaag 06 nummer krijgt zou ik er nog maar eens goed over nadenken.
Ik heb tot nu toe slechts één mindere ervaring en heb toch al geregeld wat gekocht via 2dehands sites (betrof een CDROM waarvan ik mijn twijfels heb dat het aan mij ligt dat hij het niet doet)
pi_6820925
ik koop redelijk vaak wat via internet, nog nooit problemen met gehad.

maar je had dit moeten bedenken voordat je een bod uitbracht op die veiling....

[edit]
sorry, ik zag zonet dat je het via marktplaats hebt gekocht, dat bod is dus niet binden

in tegenstelling tot ebay nzow

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')