abonnement Unibet Coolblue
pi_155585890
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Dat staat dus WEL in mijn contract (overuren inherent aan de functie).

[..]

Wat een ontzettend lulverhaal :') Het heeft ook geen zin om met iemand met zo'n ambtenarenmentaliteit in discussie te gaan. Je weet duidelijk niet hoe het in een commercieel bedrijf werkt. En nog erger is misschien wel dat je voor mij denkt te kunnen bepalen wat ik had bereikt door altijd exact de uren te maken die ik had moeten maken.

Je hebt echt geen flauw benul. Een area manager/accountmanager in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Hoe moet die nou fatsoenlijk zijn werk doen als hij tijdens zijn reis zich exact aan zijn 8 urige werkdag gaat houden? Dat werkt helemaal anders: Je krijgt vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties.

Deze extra's hebben de sales engineers (offertemakers, kantoorlui) die precies 40 uur per weken maken niet.

Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent, maar ik verwacht dat je het er wederom niet mee eens zult zijn.

Het zijn nagenoeg altijd de doorsnee ambitieloze medewerkers die op de klok kijken en de computer om 16.58 beginnen af te sluiten. Zoals Skv ook al aangaf, ambitie is ook een drijfveer. Ik lees graag in mijn vrije tijd nog eens een artikel over mijn werk. Zie het als een voetballer die in zijn eigen tijd nog even gaat trainen op vrij trappen. Denken dat dat nutteloos is is ontzettend naïef.
Helemaal mee eens, bij mij staat het ook gewoon in het contract. Dat gereken en gemeet met die uurtjes.. Ook totaal geen ondernemersgeest als je élk uurtje dat je maakt direct gaat factureren. Soms geef je wat en soms neem je wat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:59:07 #177
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155586063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Ja ho eens even. Dat is totaal wat anders. Als jij een project aangenomen hebt voor 10K, dan krijg je 10K. Als je afgesproken hebt dat het op 1 augustus af is, dan zorg je daar voor. Kom je in tijdnood? Your loss. Meer uren draaien per week dus, maar goed. Als je het eerder af hebt heb je effectief meer geld binnen gehaald. Maar daar is een mooi woord voor, dat noemen ze ondernemer...
Ik vind het niet realistisch dat uitsluitend ondernemers tijdsonafhankelijk werken en werknemers er puur zitten om hun uren te draaien. Wellicht dat het in sommige bedrijfstakken normaler is dan bij andere sectoren, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat je zorgt dat je jouw taken af krijgt. Ook als het jou meer tijd kost dan een ander.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:02:04 #178
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155586108
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:43 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dit dus. Is gewoon niet waar. Staat het in je contract? Nee hoor. En je had exact hetzelfde bereikt als nu als je dat gedaan had maar gewoon de uren geschreven had. Want, die paar uur extra die jij kost, of je nu 4, 7 of 14K per maand verdiend, zijn vaak niets in vergelijking met de omzetten die je haalt. Je schiet jezelf in de voet door het wél te doen en bent vaak om termijn altijd "de lul"

Geloof me nou maar, je wordt beoordeelt op je kwaliteiten, sociale vaardigheden en je prestaties. Niet omdat je even een uurtje langer blijft doorwerken...
Ik haal geen omzetten, ik ben een fee burner, dus er is geen klant waar de overuren op afgewenteld kunnen worden. Bij mijn werkgever zou je jezelf in de voet schieten door overuren op te schrijven. Dat is namelijk ook een kwaliteit: niet voor elk uurtje dat je langer op kantoor doorbrengt te bedelen om 20 knaken extra.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:12:03 #179
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_155586317
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, bij mij staat het ook gewoon in het contract. Dat gereken en gemeet met die uurtjes.. Ook totaal geen ondernemersgeest als je élk uurtje dat je maakt direct gaat factureren. Soms geef je wat en soms neem je wat.
Ik zou niet weten waarom ik iets extra's zou moeten geven als de werkgever fijn dubbeltjes blijft verdienen terwijl je er ook kwartjes van kan maken..
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:38:43 #180
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_155586970
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:05 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat ligt niet aan het soort werk maar aan het type werkgever\ leidinggevende.
Allebei denk ik. Als je elke week deadlines voor de klant moet halen en in een scrumteam werkt, dan wordt zo'n manier van werken natuurlijk erg lastig.
2000 light years from home
pi_155589379
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Dat staat dus WEL in mijn contract (overuren inherent aan de functie).

[..]

Wat een ontzettend lulverhaal :') Het heeft ook geen zin om met iemand met zo'n ambtenarenmentaliteit in discussie te gaan. Je weet duidelijk niet hoe het in een commercieel bedrijf werkt. En nog erger is misschien wel dat je voor mij denkt te kunnen bepalen wat ik had bereikt door altijd exact de uren te maken die ik had moeten maken.

Je hebt echt geen flauw benul. Een area manager/accountmanager in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Hoe moet die nou fatsoenlijk zijn werk doen als hij tijdens zijn reis zich exact aan zijn 8 urige werkdag gaat houden? Dat werkt helemaal anders: Je krijgt vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties.

Deze extra's hebben de sales engineers (offertemakers, kantoorlui) die precies 40 uur per weken maken niet.

Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent, maar ik verwacht dat je het er wederom niet mee eens zult zijn.

Het zijn nagenoeg altijd de doorsnee ambitieloze medewerkers die op de klok kijken en de computer om 16.58 beginnen af te sluiten. Zoals Skv ook al aangaf, ambitie is ook een drijfveer. Ik lees graag in mijn vrije tijd nog eens een artikel over mijn werk. Zie het als een voetballer die in zijn eigen tijd nog even gaat trainen op vrij trappen. Denken dat dat nutteloos is is ontzettend naïef.
Misschien even leren lezen ;)

Ik heb het natuurlijkj over de ONBETAALDE overuren van de gemiddelde kantoorbaan. Dus de Henk of Piet die bij 1 van de grote 4 op papier 40 uur per week werkt maar standaard 3-4 uur extra werkt "omdat dat nou eenmaal gebruikelijk is".

Natuurlijk snap ik ook wel dat de "grote banen" uberhaupt niet meer in uren uitgedrukt worden. Daarentegen zou ik het nog niet accepteren als ik als 1 of andere manager o.b.v. 40 uur 10K binnen haal en er verwacht wordt dat ik ff weken van 80 uur draai, dikke doei. Maar dat noem je zelf ook al:

quote:
vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties
Dat is dus gewoon beloning voor je werk. Ik was misschien wat onduidelijk, maar ik had het vooral over de werknemers waar er 14 van op een afdeling zitten en er altijd een paar gratis "overwerken" :')
pi_155589430
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef Skv het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, bij mij staat het ook gewoon in het contract. Dat gereken en gemeet met die uurtjes.. Ook totaal geen ondernemersgeest als je élk uurtje dat je maakt direct gaat factureren. Soms geef je wat en soms neem je wat.
Geven en nemen principe snap ik, maar het achteraf-nog-wat-extra wat niet besproken is moet je toch écht factureren anders neemt je klant een loopje met je uiteindelijk. Want als 5 minuten extra werk gratis is, is 10 x 5 minuten ook gratis, en 100 x 5 minuten toch ook?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:18:42 #183
165633 eriksd
The grand facade...
pi_155589614
Conclusie: het is niet de bedoeling om een contract van 36 uur te hebben en elke week 50 te werken, maar in sommige sectoren is de praktijk weerbarstiger. Klaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_155589859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Dat staat dus WEL in mijn contract (overuren inherent aan de functie).

[..]

Wat een ontzettend lulverhaal :') Het heeft ook geen zin om met iemand met zo'n ambtenarenmentaliteit in discussie te gaan. Je weet duidelijk niet hoe het in een commercieel bedrijf werkt. En nog erger is misschien wel dat je voor mij denkt te kunnen bepalen wat ik had bereikt door altijd exact de uren te maken die ik had moeten maken.

Je hebt echt geen flauw benul. Een area manager/accountmanager in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Hoe moet die nou fatsoenlijk zijn werk doen als hij tijdens zijn reis zich exact aan zijn 8 urige werkdag gaat houden? Dat werkt helemaal anders: Je krijgt vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties.

Deze extra's hebben de sales engineers (offertemakers, kantoorlui) die precies 40 uur per weken maken niet.

Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent, maar ik verwacht dat je het er wederom niet mee eens zult zijn.

Het zijn nagenoeg altijd de doorsnee ambitieloze medewerkers die op de klok kijken en de computer om 16.58 beginnen af te sluiten. Zoals Skv ook al aangaf, ambitie is ook een drijfveer. Ik lees graag in mijn vrije tijd nog eens een artikel over mijn werk. Zie het als een voetballer die in zijn eigen tijd nog even gaat trainen op vrij trappen. Denken dat dat nutteloos is is ontzettend naïef.
Carriere maak je niet door lange dagen te draaien. Leesvoer: the gervais principle;http://www.ribbonfarm.com/the-gervais-principle/

Goed worden in wat je doet vergt gerichte training. Of je dat op het werk doet of daarbuiten, dat maakt niet zo veel uit.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:44:01 #185
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155590285
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:18 schreef eriksd het volgende:
Conclusie: het is niet de bedoeling om een contract van 36 uur te hebben en elke week 50 te werken, maar in sommige sectoren is de praktijk weerbarstiger. Klaar.
Exact de reden dat ik dat contract (mijn baan) na 10 jaar en een heel erg prettig salaris (5000) heb weggeflikkerd. Damn wat was ik er klaar mee. En nee, ik was geen Area Manager Koeweit of weet ik wat. Gewoon simpel kantoorbaantje.

Heb dat contract door de jaren heen wel 100x gelezen. Volgens mij was het zelfs onwettig: conform CAO 38 urige week en dan daarnaast de werktijden vernoemd: 44 uur. En dan standaard wekelijks nog wat uurtjes extra. Of scheef aangekeken worden als je exact om 18.00 gaat enzo.
Nee rot maar op, dan dan haal je de 67 niet.
pi_155590554
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:44 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Exact de reden dat ik dat contract (mijn baan) na 10 jaar en een heel erg prettig salaris (5000) heb weggeflikkerd. Damn wat was ik er klaar mee. En nee, ik was geen Area Manager Koeweit of weet ik wat. Gewoon simpel kantoorbaantje.

Heb dat contract door de jaren heen wel 100x gelezen. Volgens mij was het zelfs onwettig: conform CAO 38 urige week en dan daarnaast de werktijden vernoemd: 44 uur. En dan standaard wekelijks nog wat uurtjes extra. Of scheef aangekeken worden als je exact om 18.00 gaat enzo.
Nee rot maar op, dan dan haal je de 67 niet.
Goede keuze!

Hier doelde ik dus ook op. Verkapt 50+ uur draaien tegen een meer dan prima loon. Dan verdien je dus eigenlijk maar 4000 met 40 uur, dan hebben we het over een verschil van 20%, dat is nogal wat. Ik draai er strak 40, en wil best 60 draaien, maar de beloning gaat wel exponentieel omhoog.

Je hebt me voor 40 uur, als je 50 uur wilt, prima, maar doe dan maar 50% bij het salaris. 60 uur? 100%. 70? Kan, voor 3 x mijn salaris wil ik er over nadenken....
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:56:18 #187
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155590602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:54 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Goede keuze!

Hier doelde ik dus ook op. Verkapt 50+ uur draaien tegen een meer dan prima loon. Dan verdien je dus eigenlijk maar 4000 met 40 uur, dan hebben we het over een verschil van 20%, dat is nogal wat. Ik draai er strak 40, en wil best 60 draaien, maar de beloning gaat wel exponentieel omhoog.

Je hebt me voor 40 uur, als je 50 uur wilt, prima, maar doe dan maar 50% bij het salaris. 60 uur? 100%. 70? Kan, voor 3 x mijn salaris wil ik er over nadenken....
Exact. Ik vond je al een goede gast van wat ik zo las.

T was lastig genoeg verder die keuze. Met wat huizen en kinderen enzo, maar toch. Ik word niet graag belazerd waar ik zelf bij ben.
pi_155590661
quote:
15s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik haal geen omzetten, ik ben een fee burner, dus er is geen klant waar de overuren op afgewenteld kunnen worden. Bij mijn werkgever zou je jezelf in de voet schieten door overuren op te schrijven. Dat is namelijk ook een kwaliteit: niet voor elk uurtje dat je langer op kantoor doorbrengt te bedelen om 20 knaken extra.
Haha, jij werkt gratis door voor jouw baas? :')

Volgens mij als een werkgever op jouw kop schijt zeg jij nog dankjewel _O- _O-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:59:52 #189
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155590718
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Volgens mij als een werkgever op jouw kop schijt zeg jij nog dankjewel _O- _O-
is een kwaliteit
pi_155590799
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:59 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

is een kwaliteit
Immers, de jaarlijkse beoordeling komt er weer aan! Dus ff tandje er bij mensen!
pi_155590879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:59 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

is een kwaliteit
Klaarblijkelijk. Vooropgesteld; ik ben niet kinderachtig. Maar de tijd dat ik voor mijn werkgever werkzaam ben verwacht ik betaald te krijgen. Ook ik heb zo mijn rekeningen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:43:12 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155593354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:12 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Geven en nemen principe snap ik, maar het achteraf-nog-wat-extra wat niet besproken is moet je toch écht factureren anders neemt je klant een loopje met je uiteindelijk. Want als 5 minuten extra werk gratis is, is 10 x 5 minuten ook gratis, en 100 x 5 minuten toch ook?
Zo werkt het gelukkig niet in de zakelijke grote mensen wereld. Een goede verkoper weet wat hij/zij gratis kan en mag doen, en weet ook wanneer er betaald moet worden. Wat extra's gratis doen zorgt er nl. wél voor dat er vertrouwen wordt gewekt bij de klant en dat deze in de toekomst nog eens terug zal komen. Of een goed woordje voor je zal doen bij een ander. Indirect levert gratis werk vaak meer op op termijn. Misschien is dat moeilijk te begrijpen, maar neem maar van mij aan dat het zo werkt.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:48:55 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155593533
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:29 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Carriere maak je niet door lange dagen te draaien. Leesvoer: the gervais principle;http://www.ribbonfarm.com/the-gervais-principle/

Goed worden in wat je doet vergt gerichte training. Of je dat op het werk doet of daarbuiten, dat maakt niet zo veel uit.
Je hoeft het mij niet te vertellen. Ik weet wel hoe je hogerop moet komen. Hard werken, ambitieus zijn, slim zijn in wat je doet, gericht trainen, doorzettingsvermogen en denken vanuit de positie van de klant. En dat laatste (en vaak ook het trainen) vergt soms wat meer tijd dan de standaard 8-17u die je tot je beschikking hebt. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik drukke tijden maak ik meer dan 50 uur, soms nog geen 40 uur. Als je dat niet kunt handelen moet je lekker op kantoor standaard offertes uit gaan poepen.

Er zijn mensen die om die redenen niet de sales in willen en/of geen trainingen willen volgen. Prima, eigen keuze. Maar dan moet je ook niet zeuren dat je al 10 jaar op hetzelfde niveau zit.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 18:15:24 #194
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155596116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
Ik schrik wel van die tijd voor tijd regelingen die hier worden gepost. Schrijven jullie echt elk uur op? Ik werk bijna elke week zo'n 10-15% van mij contracturen over, maar dat hoef ik echt niet voor aan te kloppen voor compensatie in tijd of geld. Of is iedereen hier ambtenaar?

Ik snap het wel van de mensen die 60-70u draaien, dat is wel heel veel extra.
Voor mensen met een vast aantal uren in het contract en een "normaal" salaris is het logisch dat ze voor extra werk gecompenseerd worden. Als mijn baas me vraagt op zaterdag een klus te doen of op zondag te reizen, dan is dat prima, maar dan wordt wel ieder uurtje opgeschreven. Die uren zijn overigens ingecalculeerd bij een aangenomen project of worden als het om regiewerk gaat direct bij de klant in rekening gebracht. Overuren worden dus opgeschreven en als ik eerder naar huis ga (als het werk het toelaat) dan zijn het snipperuren. Zo is voor iedereen duidelijk hoeveel uren waaraan zijn besteed.
pi_155597359
Een half uur extra schrijf ik eigenlijk nooit op (behalve als het direct aan een klant aanwijsbaar is), dat match ik ook automatisch ongeveer met bijvoorbeeld langere pauze of eerder weg als het rustiger is.

Begin vanaf 3-kwartier tot een uur extra te schrijven meestal, maar vergeet dat ook nog vaak genoeg. Sowieso, zoals boven gezegd, ik vind het vrij normaal dat je voor uren extra werken ook gewoon betaald wordt, net zoals het normaal is om niet om vijf uur de stekker uit de computer te trekken. Je hebt een professionele relatie met je werkgever en van beide kanten waardering vind ik best gezond.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:42:22 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155599721
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk. Vooropgesteld; ik ben niet kinderachtig. Maar de tijd dat ik voor mijn werkgever werkzaam ben verwacht ik betaald te krijgen. Ook ik heb zo mijn rekeningen.
Die rekeningen hebben er weinig mee te maken, die blijven toch wel. Bottom-line: Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Over het algemeen kom je dan te werken voor een baas die bij je past.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:45:41 #197
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155599876
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hoeft het mij niet te vertellen. Ik weet wel hoe je hogerop moet komen. Hard werken, ambitieus zijn, slim zijn in wat je doet, gericht trainen, doorzettingsvermogen en denken vanuit de positie van de klant. En dat laatste (en vaak ook het trainen) vergt soms wat meer tijd dan de standaard 8-17u die je tot je beschikking hebt. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik drukke tijden maak ik meer dan 50 uur, soms nog geen 40 uur. Als je dat niet kunt handelen moet je lekker op kantoor standaard offertes uit gaan poepen.

Er zijn mensen die om die redenen niet de sales in willen en/of geen trainingen willen volgen. Prima, eigen keuze. Maar dan moet je ook niet zeuren dat je al 10 jaar op hetzelfde niveau zit.
Heeft denk ik ook voor een groot deel te maken met de business waar je in zit. Eerdergenoemde ICT'er denkt voor elke opdracht in uren. Meer opdracht = meer uren en daar heeft hij voor zijn werk gelijk in. Als je te maken hebt met deals of transactionele activiteiten dan reken je veel eerder tijdsonafhankelijk naar je werk te kijken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:58:57 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155600468
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:15 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Voor mensen met een vast aantal uren in het contract en een "normaal" salaris is het logisch dat ze voor extra werk gecompenseerd worden. Als mijn baas me vraagt op zaterdag een klus te doen of op zondag te reizen, dan is dat prima, maar dan wordt wel ieder uurtje opgeschreven. Die uren zijn overigens ingecalculeerd bij een aangenomen project of worden als het om regiewerk gaat direct bij de klant in rekening gebracht. Overuren worden dus opgeschreven en als ik eerder naar huis ga (als het werk het toelaat) dan zijn het snipperuren. Zo is voor iedereen duidelijk hoeveel uren waaraan zijn besteed.
Dit.
Veelal ligt het ook geheel aan de functie. Zo zie je in tal van branches dat het salaris van een projectmanager behoorlijk is en eventuele overuren eigenlijk al in zijn salaris zijn verwerkt en daar verwacht men ook van dat hij veel vrije tijd opgeeft. Helaas zijn er projectmanagers die vinden dat een tekenaar, monteur, werkvoorbereider dan ook maar gratis overuren moet draaien. Maar zo werkt het dus niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155606103
Structureel overuren draaien is een teken van incompetentie. Maar als je naar Amerika moet en het vliegtuig gaat op zondag, dan moet je er zijn natuurlijk. Reizen zijn voor mij de belangrijkste reden om wat extra uren te maken. Voor belangrijke zaken moet je ook soms tijd inruimen. Maar verder is mijn ervaring dat juist de mensen die het te druk hebben eigenlijk gewoon het net niet meer trekken. Dus tsja, af en toe wat later blijven, geen probleem. Gemiddeld moet je je werk binnen de 40 uur kunnen doen, sterker nog, in nog minder.

Overigens snap ik wel dat mensen met een 'normaal' loon niet voor niets 10% overwerken. Maar in mijn geval word ik betaald om zaken gedaan te krijgen, het is dan aan mij om dat binnen de gestelde tijd te doen, of niet... als het maar gebeurt. Normaliter lukt dat wel.

Denk dat in dit topic overuren en flexibel invullen van uren door elkaar gehaald worden. En ook is niet al het soort werk 'werk'. Ik vind een paar dagen londen, parijs, LA oid in een goed hotel ook wel gewoon leuk. Ik vermaak me daar wel en de werkgever zorgt dat ik niet op een houtje bijt....Is dat allemaal overwerk? Als ik thuis de jetlag een beet kan compenseren vind ik het prima.
Whatever...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:05:17 #200
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_155606356
Ik denk dat een extra stap willen zetten (zonder daar meteen een paar euro of uren tegenover te zetten) je juist kan helpen om niet meer tot het 'basis'personeel te behoren.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
Structureel overuren draaien is een teken van incompetentie.
Wat (veels te) kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')