Helemaal mee eens, bij mij staat het ook gewoon in het contract. Dat gereken en gemeet met die uurtjes.. Ook totaal geen ondernemersgeest als je élk uurtje dat je maakt direct gaat factureren. Soms geef je wat en soms neem je wat.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Dat staat dus WEL in mijn contract (overuren inherent aan de functie).
[..]
Wat een ontzettend lulverhaal Het heeft ook geen zin om met iemand met zo'n ambtenarenmentaliteit in discussie te gaan. Je weet duidelijk niet hoe het in een commercieel bedrijf werkt. En nog erger is misschien wel dat je voor mij denkt te kunnen bepalen wat ik had bereikt door altijd exact de uren te maken die ik had moeten maken.
Je hebt echt geen flauw benul. Een area manager/accountmanager in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Hoe moet die nou fatsoenlijk zijn werk doen als hij tijdens zijn reis zich exact aan zijn 8 urige werkdag gaat houden? Dat werkt helemaal anders: Je krijgt vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties.
Deze extra's hebben de sales engineers (offertemakers, kantoorlui) die precies 40 uur per weken maken niet.
Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent, maar ik verwacht dat je het er wederom niet mee eens zult zijn.
Het zijn nagenoeg altijd de doorsnee ambitieloze medewerkers die op de klok kijken en de computer om 16.58 beginnen af te sluiten. Zoals Skv ook al aangaf, ambitie is ook een drijfveer. Ik lees graag in mijn vrije tijd nog eens een artikel over mijn werk. Zie het als een voetballer die in zijn eigen tijd nog even gaat trainen op vrij trappen. Denken dat dat nutteloos is is ontzettend naïef.
Ik vind het niet realistisch dat uitsluitend ondernemers tijdsonafhankelijk werken en werknemers er puur zitten om hun uren te draaien. Wellicht dat het in sommige bedrijfstakken normaler is dan bij andere sectoren, maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat je zorgt dat je jouw taken af krijgt. Ook als het jou meer tijd kost dan een ander.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:38 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Ja ho eens even. Dat is totaal wat anders. Als jij een project aangenomen hebt voor 10K, dan krijg je 10K. Als je afgesproken hebt dat het op 1 augustus af is, dan zorg je daar voor. Kom je in tijdnood? Your loss. Meer uren draaien per week dus, maar goed. Als je het eerder af hebt heb je effectief meer geld binnen gehaald. Maar daar is een mooi woord voor, dat noemen ze ondernemer...
Ik haal geen omzetten, ik ben een fee burner, dus er is geen klant waar de overuren op afgewenteld kunnen worden. Bij mijn werkgever zou je jezelf in de voet schieten door overuren op te schrijven. Dat is namelijk ook een kwaliteit: niet voor elk uurtje dat je langer op kantoor doorbrengt te bedelen om 20 knaken extra.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:43 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Dit dus. Is gewoon niet waar. Staat het in je contract? Nee hoor. En je had exact hetzelfde bereikt als nu als je dat gedaan had maar gewoon de uren geschreven had. Want, die paar uur extra die jij kost, of je nu 4, 7 of 14K per maand verdiend, zijn vaak niets in vergelijking met de omzetten die je haalt. Je schiet jezelf in de voet door het wél te doen en bent vaak om termijn altijd "de lul"
Geloof me nou maar, je wordt beoordeelt op je kwaliteiten, sociale vaardigheden en je prestaties. Niet omdat je even een uurtje langer blijft doorwerken...
Ik zou niet weten waarom ik iets extra's zou moeten geven als de werkgever fijn dubbeltjes blijft verdienen terwijl je er ook kwartjes van kan maken..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, bij mij staat het ook gewoon in het contract. Dat gereken en gemeet met die uurtjes.. Ook totaal geen ondernemersgeest als je élk uurtje dat je maakt direct gaat factureren. Soms geef je wat en soms neem je wat.
Allebei denk ik. Als je elke week deadlines voor de klant moet halen en in een scrumteam werkt, dan wordt zo'n manier van werken natuurlijk erg lastig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan het soort werk maar aan het type werkgever\ leidinggevende.
Misschien even leren lezenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Dat staat dus WEL in mijn contract (overuren inherent aan de functie).
[..]
Wat een ontzettend lulverhaal Het heeft ook geen zin om met iemand met zo'n ambtenarenmentaliteit in discussie te gaan. Je weet duidelijk niet hoe het in een commercieel bedrijf werkt. En nog erger is misschien wel dat je voor mij denkt te kunnen bepalen wat ik had bereikt door altijd exact de uren te maken die ik had moeten maken.
Je hebt echt geen flauw benul. Een area manager/accountmanager in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Hoe moet die nou fatsoenlijk zijn werk doen als hij tijdens zijn reis zich exact aan zijn 8 urige werkdag gaat houden? Dat werkt helemaal anders: Je krijgt vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties.
Deze extra's hebben de sales engineers (offertemakers, kantoorlui) die precies 40 uur per weken maken niet.
Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent, maar ik verwacht dat je het er wederom niet mee eens zult zijn.
Het zijn nagenoeg altijd de doorsnee ambitieloze medewerkers die op de klok kijken en de computer om 16.58 beginnen af te sluiten. Zoals Skv ook al aangaf, ambitie is ook een drijfveer. Ik lees graag in mijn vrije tijd nog eens een artikel over mijn werk. Zie het als een voetballer die in zijn eigen tijd nog even gaat trainen op vrij trappen. Denken dat dat nutteloos is is ontzettend naïef.
Dat is dus gewoon beloning voor je werk. Ik was misschien wat onduidelijk, maar ik had het vooral over de werknemers waar er 14 van op een afdeling zitten en er altijd een paar gratis "overwerken"quote:vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties
Geven en nemen principe snap ik, maar het achteraf-nog-wat-extra wat niet besproken is moet je toch écht factureren anders neemt je klant een loopje met je uiteindelijk. Want als 5 minuten extra werk gratis is, is 10 x 5 minuten ook gratis, en 100 x 5 minuten toch ook?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, bij mij staat het ook gewoon in het contract. Dat gereken en gemeet met die uurtjes.. Ook totaal geen ondernemersgeest als je élk uurtje dat je maakt direct gaat factureren. Soms geef je wat en soms neem je wat.
Carriere maak je niet door lange dagen te draaien. Leesvoer: the gervais principle;http://www.ribbonfarm.com/the-gervais-principle/quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Dat staat dus WEL in mijn contract (overuren inherent aan de functie).
[..]
Wat een ontzettend lulverhaal Het heeft ook geen zin om met iemand met zo'n ambtenarenmentaliteit in discussie te gaan. Je weet duidelijk niet hoe het in een commercieel bedrijf werkt. En nog erger is misschien wel dat je voor mij denkt te kunnen bepalen wat ik had bereikt door altijd exact de uren te maken die ik had moeten maken.
Je hebt echt geen flauw benul. Een area manager/accountmanager in het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Hoe moet die nou fatsoenlijk zijn werk doen als hij tijdens zijn reis zich exact aan zijn 8 urige werkdag gaat houden? Dat werkt helemaal anders: Je krijgt vaak wel wat uren als compensatie voor dit soort reizen maar niet alles. Daar tegenover staat een soort van 'buitenland toeslag' en krijgt men in dit soort functies ook een bonus bij goede prestaties.
Deze extra's hebben de sales engineers (offertemakers, kantoorlui) die precies 40 uur per weken maken niet.
Ik hoop dat je iets wijzer geworden bent, maar ik verwacht dat je het er wederom niet mee eens zult zijn.
Het zijn nagenoeg altijd de doorsnee ambitieloze medewerkers die op de klok kijken en de computer om 16.58 beginnen af te sluiten. Zoals Skv ook al aangaf, ambitie is ook een drijfveer. Ik lees graag in mijn vrije tijd nog eens een artikel over mijn werk. Zie het als een voetballer die in zijn eigen tijd nog even gaat trainen op vrij trappen. Denken dat dat nutteloos is is ontzettend naïef.
Exact de reden dat ik dat contract (mijn baan) na 10 jaar en een heel erg prettig salaris (5000) heb weggeflikkerd. Damn wat was ik er klaar mee. En nee, ik was geen Area Manager Koeweit of weet ik wat. Gewoon simpel kantoorbaantje.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:18 schreef eriksd het volgende:
Conclusie: het is niet de bedoeling om een contract van 36 uur te hebben en elke week 50 te werken, maar in sommige sectoren is de praktijk weerbarstiger. Klaar.
Goede keuze!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:44 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Exact de reden dat ik dat contract (mijn baan) na 10 jaar en een heel erg prettig salaris (5000) heb weggeflikkerd. Damn wat was ik er klaar mee. En nee, ik was geen Area Manager Koeweit of weet ik wat. Gewoon simpel kantoorbaantje.
Heb dat contract door de jaren heen wel 100x gelezen. Volgens mij was het zelfs onwettig: conform CAO 38 urige week en dan daarnaast de werktijden vernoemd: 44 uur. En dan standaard wekelijks nog wat uurtjes extra. Of scheef aangekeken worden als je exact om 18.00 gaat enzo.
Nee rot maar op, dan dan haal je de 67 niet.
Exact. Ik vond je al een goede gast van wat ik zo las.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:54 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Goede keuze!
Hier doelde ik dus ook op. Verkapt 50+ uur draaien tegen een meer dan prima loon. Dan verdien je dus eigenlijk maar 4000 met 40 uur, dan hebben we het over een verschil van 20%, dat is nogal wat. Ik draai er strak 40, en wil best 60 draaien, maar de beloning gaat wel exponentieel omhoog.
Je hebt me voor 40 uur, als je 50 uur wilt, prima, maar doe dan maar 50% bij het salaris. 60 uur? 100%. 70? Kan, voor 3 x mijn salaris wil ik er over nadenken....
Haha, jij werkt gratis door voor jouw baas?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik haal geen omzetten, ik ben een fee burner, dus er is geen klant waar de overuren op afgewenteld kunnen worden. Bij mijn werkgever zou je jezelf in de voet schieten door overuren op te schrijven. Dat is namelijk ook een kwaliteit: niet voor elk uurtje dat je langer op kantoor doorbrengt te bedelen om 20 knaken extra.
is een kwaliteitquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij als een werkgever op jouw kop schijt zeg jij nog dankjewel
Klaarblijkelijk. Vooropgesteld; ik ben niet kinderachtig. Maar de tijd dat ik voor mijn werkgever werkzaam ben verwacht ik betaald te krijgen. Ook ik heb zo mijn rekeningen.quote:
Zo werkt het gelukkig niet in de zakelijke grote mensen wereld. Een goede verkoper weet wat hij/zij gratis kan en mag doen, en weet ook wanneer er betaald moet worden. Wat extra's gratis doen zorgt er nl. wél voor dat er vertrouwen wordt gewekt bij de klant en dat deze in de toekomst nog eens terug zal komen. Of een goed woordje voor je zal doen bij een ander. Indirect levert gratis werk vaak meer op op termijn. Misschien is dat moeilijk te begrijpen, maar neem maar van mij aan dat het zo werkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:12 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Geven en nemen principe snap ik, maar het achteraf-nog-wat-extra wat niet besproken is moet je toch écht factureren anders neemt je klant een loopje met je uiteindelijk. Want als 5 minuten extra werk gratis is, is 10 x 5 minuten ook gratis, en 100 x 5 minuten toch ook?
Je hoeft het mij niet te vertellen. Ik weet wel hoe je hogerop moet komen. Hard werken, ambitieus zijn, slim zijn in wat je doet, gericht trainen, doorzettingsvermogen en denken vanuit de positie van de klant. En dat laatste (en vaak ook het trainen) vergt soms wat meer tijd dan de standaard 8-17u die je tot je beschikking hebt. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik drukke tijden maak ik meer dan 50 uur, soms nog geen 40 uur. Als je dat niet kunt handelen moet je lekker op kantoor standaard offertes uit gaan poepen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:29 schreef koentje123 het volgende:
[..]
Carriere maak je niet door lange dagen te draaien. Leesvoer: the gervais principle;http://www.ribbonfarm.com/the-gervais-principle/
Goed worden in wat je doet vergt gerichte training. Of je dat op het werk doet of daarbuiten, dat maakt niet zo veel uit.
Voor mensen met een vast aantal uren in het contract en een "normaal" salaris is het logisch dat ze voor extra werk gecompenseerd worden. Als mijn baas me vraagt op zaterdag een klus te doen of op zondag te reizen, dan is dat prima, maar dan wordt wel ieder uurtje opgeschreven. Die uren zijn overigens ingecalculeerd bij een aangenomen project of worden als het om regiewerk gaat direct bij de klant in rekening gebracht. Overuren worden dus opgeschreven en als ik eerder naar huis ga (als het werk het toelaat) dan zijn het snipperuren. Zo is voor iedereen duidelijk hoeveel uren waaraan zijn besteed.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:55 schreef Skv het volgende:
Ik schrik wel van die tijd voor tijd regelingen die hier worden gepost. Schrijven jullie echt elk uur op? Ik werk bijna elke week zo'n 10-15% van mij contracturen over, maar dat hoef ik echt niet voor aan te kloppen voor compensatie in tijd of geld. Of is iedereen hier ambtenaar?
Ik snap het wel van de mensen die 60-70u draaien, dat is wel heel veel extra.
Die rekeningen hebben er weinig mee te maken, die blijven toch wel. Bottom-line: Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Over het algemeen kom je dan te werken voor een baas die bij je past.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk. Vooropgesteld; ik ben niet kinderachtig. Maar de tijd dat ik voor mijn werkgever werkzaam ben verwacht ik betaald te krijgen. Ook ik heb zo mijn rekeningen.
Heeft denk ik ook voor een groot deel te maken met de business waar je in zit. Eerdergenoemde ICT'er denkt voor elke opdracht in uren. Meer opdracht = meer uren en daar heeft hij voor zijn werk gelijk in. Als je te maken hebt met deals of transactionele activiteiten dan reken je veel eerder tijdsonafhankelijk naar je werk te kijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hoeft het mij niet te vertellen. Ik weet wel hoe je hogerop moet komen. Hard werken, ambitieus zijn, slim zijn in wat je doet, gericht trainen, doorzettingsvermogen en denken vanuit de positie van de klant. En dat laatste (en vaak ook het trainen) vergt soms wat meer tijd dan de standaard 8-17u die je tot je beschikking hebt. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik drukke tijden maak ik meer dan 50 uur, soms nog geen 40 uur. Als je dat niet kunt handelen moet je lekker op kantoor standaard offertes uit gaan poepen.
Er zijn mensen die om die redenen niet de sales in willen en/of geen trainingen willen volgen. Prima, eigen keuze. Maar dan moet je ook niet zeuren dat je al 10 jaar op hetzelfde niveau zit.
Dit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor mensen met een vast aantal uren in het contract en een "normaal" salaris is het logisch dat ze voor extra werk gecompenseerd worden. Als mijn baas me vraagt op zaterdag een klus te doen of op zondag te reizen, dan is dat prima, maar dan wordt wel ieder uurtje opgeschreven. Die uren zijn overigens ingecalculeerd bij een aangenomen project of worden als het om regiewerk gaat direct bij de klant in rekening gebracht. Overuren worden dus opgeschreven en als ik eerder naar huis ga (als het werk het toelaat) dan zijn het snipperuren. Zo is voor iedereen duidelijk hoeveel uren waaraan zijn besteed.
Wat (veels te) kort door de bocht.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:00 schreef Spanky78 het volgende:
Structureel overuren draaien is een teken van incompetentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |