abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155221613
Daar is opzich niet iets ingevuld, omdat ik dus ook geen info heb. Welke velden houden hiermee verband, die ik nader moet onderzoeken / helder moet krijgen?

Anderzijds: dit indienen in de wetenschap dat het niet helemaal klopt, scheelt een boete voor het niet doen van aangifte, maar wat kan het vervolg zijn dan?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:09:04 #27
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_155221899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:01 schreef dh105 het volgende:
Daar is opzich niet iets ingevuld, omdat ik dus ook geen info heb. Welke velden houden hiermee verband, die ik nader moet onderzoeken / helder moet krijgen?
Bij fiscaal partnerschap is het inkomen van de partner van belang. Op basis hiervan worden o.a. de heffingskortingen bepaald. Omdat je alleen de aangifte van de ondernemer kwijt kunt in het programma, moet je deze apart invullen. (Voor zover ik het me voor de geest kan halen.)
De laatste keer dat ik het programma heb gebruikt, was er een apart tabje met invulvelden voor de inkomensgegevens van de partner.
quote:
Anderzijds: dit indienen in de wetenschap dat het niet helemaal klopt, scheelt een boete voor het niet doen van aangifte, maar wat kan het vervolg zijn dan?
Je krijgt vanzelf een vragenbrief als je gegevens niet overeen komen met wat de fiscaal partner heeft ingevuld. Afstemmen wat de ander heeft ingevuld lijkt me geen overbodige luxe. (Zal niet makkelijk zijn men niet meer on speaking terms is.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_155222536
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er dit weekend sowieso nog even mee stoeien. Als nog iemand aanvullende info heeft, ik lees het heel graag!

Die vragen zijn onvermijdelijk; mevrouw moet ook aangifte doen maar weigert dat...maar dat is een andere uitdaging.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:27:53 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_155222709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:23 schreef dh105 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er dit weekend sowieso nog even mee stoeien. Als nog iemand aanvullende info heeft, ik lees het heel graag!

Die vragen zijn onvermijdelijk; mevrouw moet ook aangifte doen maar weigert dat...maar dat is een andere uitdaging.
Als je zeker weet dat mevrouw minimaal hetzelfde inkomen heeft, kun je dat als inkomen invoeren. Voorkomt in ieder geval dat hij een teruggave krijgt die terug betaald moet worden als de fiscus geen aangifte van haar gaat ontvangen of nadat ze toch aangifte heeft gedaan ze niet overeen komen.
pi_155223040
Ok

Vraag is dan nog wel waarom hij IB terug zou moeten krijgen en (wat denk ik wel klopt) voor de Zorgverzekeringswet moet betalen.

Geld terugkrijgen is niet logisch, of kunnen alle aftrekposten op hun eigen winst zo hard gaan dat ze geld toe krijgen aan IB?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:38:38 #31
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_155223213
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:33 schreef dh105 het volgende:
Ok

Vraag is dan nog wel waarom hij IB terug zou moeten krijgen en (wat denk ik wel klopt) voor de Zorgverzekeringswet moet betalen.
Bij fiscaal partnerschap is het inkomen van de partner van belang. Op basis hiervan worden o.a. de heffingskortingen bepaald. Omdat je alleen de aangifte van de ondernemer kwijt kunt in het programma, moet je deze apart invullen. (Voor zover ik het me voor de geest kan halen.)
quote:
Geld terugkrijgen is niet logisch, of kunnen alle aftrekposten op hun eigen winst zo hard gaan dat ze geld toe krijgen aan IB?
Nee, je kunt nooit meer terug krijgen dan je hebt betaald. Aangezien hij niet heeft betaald, kan hij ook niets terug krijgen.
Dit blijkt ook uit het overzicht. Hieruit blijkt dat de teruggave komt door de heffingskortingen. Deze is hoger dan de te betalen belasting. Dit kan alleen als de fiscaal partner voldoende belasting betaald.
pi_155223529
Dan maakt het programma ergens uit op dat de fiscaal partner dat doet, terwijl haar verzamelinkomen gelijk is aan dat wat ik voor mijn broer heb ingevuld bij winstaandeel (helft van het resultaat).

Zit dat wel goed dan? Beiden moeten exact hetzelfde plaatje krijgen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:49:50 #33
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_155223656
Geen idee. Ik weet niet wat er allemaal is ingevuld en aangevinkt.
Nogmaals mijn advies om er iemand naar te laten kijken die weet waar naar te kijken.
pi_155223909
Dat gaat 'm niet worden ben ik bang.

Er is juist haast niets aangevinkt (zaken als balans invullen is haast ondoendelijk, de administratie is buiten een stapel inkoop- en verkoopfacturen afwezig). Dat maakt het zo lastig denk ik.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:57:21 #35
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_155223987
Tsja, als het met de stukken in de hand al een puinhoop is, is het bijna ondoenlijk om op afstand te zeggen wat er niet goed gaat.

(Indienen dan maar en hopen dat er geen lastige vragenbrief volgt. :X )
pi_155233050
Zoek vooral naar de manier om hem geen geld terug te laten krijgen; dat klopt immers niet.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:13:44 #37
43556 miss_dynastie
pi_155233343
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:46 schreef dh105 het volgende:
Dan maakt het programma ergens uit op dat de fiscaal partner dat doet, terwijl haar verzamelinkomen gelijk is aan dat wat ik voor mijn broer heb ingevuld bij winstaandeel (helft van het resultaat).

Zit dat wel goed dan? Beiden moeten exact hetzelfde plaatje krijgen.
Haar verzamelinkomen is niet gelijk aan het winstaandeel. Het verzamelinkomen is het resultaat na aftrek van alle ondernemersfaciliteiten, met andere woorden: hetzelfde bedrag onder de streep als je broer bij verzamelinkomen; aangezien zijn bijdrage inkomen zorgverzekeringswet 7366 is, neem ik aan dat dat zijn verzamelinkomen is; het hare dus ook. Dan krijg je geen geld terug.
pi_155241183
Dát hielp. Stom, want dat wist ik eigenlijk al wel.

Bedankt allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')