quote:It may be warm outside but in offices up and down the country, women are frozen stiff while men enjoy the air con. Radhika Sanghani unpicks the sexist AC war
I am freezing cold as I write this article at my desk. I’m wrapped up in a jumper with my legs crossed under me to keep warm, and my sleeves are pulled as far down as they go.
My two female colleagues are sitting opposite me wearing their jackets, and there’s a stack of emergency desk jumpers in case things get worse.
The men around us are all pretty much jacket-free. In fact, most of them have their shirt sleeves rolled up and religiously maintain that the temperature is ‘fine’.
Welcome to office life, where women battle daily with the air conditioning, and men have no idea there’s even a problem.
http://www.telegraph.co.u(...)ist.-True-story.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is geen bericht van één of ander flut blogje zoals xandernieuws maar van The Telegraph en is zelfs te zien geweest op Sky News. We moeten dit probleem dus zeer serieus nemen. Mannen onderdrukken vrouwen door middel van airconditioning.
Dus jij wilt dat de mannen die de temperatuur bepalen vrouwen dwingen een trui aan te doen? Seksist gespot!quote:
Het gaat om airconditioning. Dan is meer koelen de minder milieuvriendelijke variant.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is dus óf te koud voor vrouwen óf te warm voor mannen. Dan lijkt het me dat we voor de goedkope milieuvriendelijke variant gaan. Dan maar wat koeler en een trui meenemen, probleem opgelost.
of ze trekken iets warmers aanquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Merkie het volgende:
Snap dit probleem niet. Beter 5 graden te warm dan 5 graden te koud. Gewoon die airco twee graden hoger instellen dus. Mannen gaan er heus niet dood van en vrouwen zijn tevreden.
Niet per se natuurlijk. Airconditioning werkt twee kanten op. Maar in de zomer gaat het inderdaad om meer koelen, dan kan het dus wat warmer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het gaat om airconditioning. Dan is meer koelen de minder milieuvriendelijke variant.
Wow 5 graden te warm, je bent dan fucked en je kunt niets meer doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Merkie het volgende:
Snap dit probleem niet. Beter 5 graden te warm dan 5 graden te koud. Gewoon die airco twee graden hoger instellen dus. Mannen gaan er heus niet dood van en vrouwen zijn tevreden.
Bovendien zijn Nederlanders meer gewend aan kou dan het grootste deel van de VS lijkt me...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:27 schreef Childofthe90s het volgende:
In de VS wordt de AC overigens wel overdreven koud gezet in de zomer. Het is echt een wereld van verschil als het buiten dik 30 graden is, en dan binnen een kleine 20.
Niet echt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:49 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Bovendien zijn Nederlanders meer gewend aan kou dan het grootste deel van de VS lijkt me...
Ja maar het is een complot tegen de vrouwenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:08 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap het probleem niet. Als je weet dat de airconditioning nogal koud staat, dan neem je toch een vestje mee. Bovendien vindt iedereen weer een andere temperatuur aangenaam, dus je kunt sowieso niet iedereen tevreden houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |