abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:06:29 #1
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155213187

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcash%20klein.jpgfok_usericon1.gifavatar.gifRhSBQs_50.gifkrustyFok.jpgdj_party.gifbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgsunshine.jpgWGAF.gif161372.giffok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngrsz_baron.jpgWariokleur.jpg29fcpr4.jpg.pngr.png1077788_small.gifAlphaverb.jpgavatar_2.JPGMW2Ss.gifre3s.jpg16gilvn.jpgimagesCAVI210J.jpguitje.pngThleinnno.jpgAFCA.pngui.pngnoiconn.pngUI1.jpgafbeeldingfok.pngghost.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_


Bekende producers en DJ's~:)
*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera
*Alphaverb*Dj Titan*2-Sidez
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Frequencerz*Slim Shore
*Francesco Zeta
*Beholder*Frontliner*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Technoboy
*Blutonium Boy*The Machine

*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The R3belz
*Crypsis*Jack of Sound*The Vision
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Toneshifterz
*Daniele Mondello*Kodex
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wasted Penguinz
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Wildstylez
*Deepack*Max B. Grant*Zany
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zatox
*DHHD*Mind.Illusion*Zero Sanity

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Josh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z

Topicreeks: Hardstyle

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:



Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_155214075
aanwezig bij XQ Holland, wel toffe line-up :)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_155214620
Voor mij de komende tijd even geen feestjes. Ik heb gister mijn been op 3 plaatsen gebroken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155215312
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:49 schreef dimmak het volgende:
Voor mij de komende tijd even geen feestjes. Ik heb gister mijn been op 3 plaatsen gebroken.
:o what happened?
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_155215353
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:49 schreef dimmak het volgende:
Voor mij de komende tijd even geen feestjes. Ik heb gister mijn been op 3 plaatsen gebroken.
Klote man :o beterschap

Weet niet goed wat ik van de line-up van XQHolland vind. Geen noisecontrollers :(
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:46:12 #6
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155216279
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:49 schreef dimmak het volgende:
Voor mij de komende tijd even geen feestjes. Ik heb gister mijn been op 3 plaatsen gebroken.
Sterkte, ik weet helaas hoe het voelt ;(
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_155226143
Iets te enthousiast gefietst met een paar biertjes achter de kiezen. Ik had net volgende week weer een feestje gepland.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155232853
Goedemorgen allemaal! Tijd voor Decibeeeel! :D

Gewoon normaal doen ja.
pi_155234489
ai, beterschap dimmak!

en Decibel-gangers veel plezier ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:52:44 #10
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_155257328
Wat een pleurisregen zeg de hele dag! Ik dacht dat ik gek werd! Ben om 19.00 uur naar huis gegaan... was er he-le-maal klaar mee! }:|
Gewoon normaal doen ja.
pi_155258895
Kut weer was het zeker, maar aan de andere kant zorgde het bij de outdoor stages voor een heerlijke sfeertje. Die set van Josh & Wesz @ Remember. Iedereen volgas alle melodieën meeschreeuwen, volle bak los. Zwaar genoten! _O_
pi_155260232
Het zou de pret niet mogen drukken, maar dat doet het toch wel.. ook meegemaakt op Tomorrowland dit jaar. Fokking irritant wel.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_155260340
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
Het zou de pret niet mogen drukken, maar dat doet het toch wel.. ook meegemaakt op Tomorrowland dit jaar. Fokking irritant wel.
Zeker weten, de sfeer is gewoon totaal anders als het droog is en het zonnetje schijnt. Nu is iedereen zeiknat, probeert overal te schuilen en de tenten zijn bomvol zodat je amper bewegingsruimte hebt! :6 Heel jammer dit, geen Decibel voor in de boeken voor mij.
Gewoon normaal doen ja.
pi_155260370
Jammer van de regen dan. Af en toe een buitje overleef je wel. Maar de hele dg is gewoon kut
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155260494
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:57 schreef dimmak het volgende:
Jammer van de regen dan. Af en toe een buitje overleef je wel. Maar de hele dg is gewoon kut
Precies dit dus. Waren met de auto heen en die mensen wilden niet mee terug dus hebben mijn vriend en ik gewoon lekker de trein terug gepakt met z'n 2!
Gewoon normaal doen ja.
pi_155260759
Heb met Tomorrowland op de zaterdag tot 17u met een maat in onze tent gezeten op de camping :') de he-le dag stortregen.
Maar was het buiten de regen wel tof? Goeie sets, leuke stages en shows?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_155261697
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Heb met Tomorrowland op de zaterdag tot 17u met een maat in onze tent gezeten op de camping :') de he-le dag stortregen.
Maar was het buiten de regen wel tof? Goeie sets, leuke stages en shows?
Buiten de regen om was het wel goed hoor, alleen ja de tent van Loudness bijvoorbeeld was echt veel te druk, kon amper bewegen. Qua sets, ik weet het niet zo goed want heb meeste van de tijd verscholen gezeten in het midden van het terrein bij het eten geloof ik. En de Mainstage was karig hoor vond ik... Q overtreft echt altijd qua stages en ook dit jaar zeker weer.



Boyfriend and me dancing O+

[ Bericht 17% gewijzigd door Mrs.Salvatore op 16-08-2015 13:09:46 ]
Gewoon normaal doen ja.
pi_155265536
De regen was kut maar het had ook wel wat bij hardstyle mafia. In het donker, in de regen. met rook, een stage op het water en dan die gruwelijke muziek O+
HAR!!! HAR!!11!!!1
  zondag 16 augustus 2015 @ 17:38:57 #20
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155269535


Die line-up _O_
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_155272033
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:38 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]

Die line-up _O_
Eigenlijk helemaal niet verkeerd :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_155286512
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:38 schreef mstx het volgende:
[ afbeelding ]

Die line-up _O_
Hier ook hoogstwaarschijnlijk aanwezig :)
Mixes onder de naam Khadber
pi_155287113
Decibel was echt super ondanks de regen waardoor ik me niet liet stoppen..
Mainstage was wel wat klein vond ik maar de rest was echt gewoon goed !

Volgend jaar zeker weer _O_
  maandag 17 augustus 2015 @ 15:45:38 #24
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155294744
http://www.mysteryland.nl(...)verhaal-achter-zijn/
quote:
Want door het hardere karakter van de hardstyle is het voor jou lastiger muziek te maken?
‘Het zit zo: als ik naar een festival ga, dan hoor ik graag opbouwende tracks die tot een climax komen. Maar even belangrijk is dat het een positieve toon heeft. Als ik in het zonnetje sta met een biertje dan heb ik niks met moeilijke teksten die over de hel gaan, dan ben je mij meteen kwijt. Daarom heb ik alles wat positiever laten klinken, zonder de zachtere housekant op te gaan.’
Wildstylez snapt het :Y
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_155295658
quote:
Sowieso, Roots ^O^

Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')