abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:39:52 #1
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155205465
Is deze kant en klaar maaltijd goed te eten of kan ik het beter zelf maken.

Ik moet iets hebben voor maar een persoon, maar vlees kopen voor een persoon is een nachtmerrie, dan kan ik ook wel geen vlees erin doen, maar ik wil toch voor de smaak 100 gram of zo erin.

Iemand tips, of een goed recept? Anders flikker ik gewoon zo'n pakje de pan in, mits mensen er ervaring mee hebben en het niet slecht is. Ik zoek gewoon een makkelijke 1 persoons meeltijd.
Liefde voor God
pi_155206050
Zal vast wel te vreten zijn, maar of het gezond is...
Heb je geen vriezer dan? Koop gewoon een pak kipfilet (meestal 3 filetjes), pak eruit wat je gaat eten en dump de rest in de vriezer. En anders kun je nog naar de slager gaan, daar is niet altijd al het vlees duur en je kunt in elk geval voor 1 persoon kopen. En het is vaak lekkerder ook nog!
pi_155206086
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:39 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Ik moet iets hebben voor maar een persoon, maar vlees kopen voor een persoon is een nachtmerrie, dan kan ik ook wel geen vlees erin doen, maar ik wil toch voor de smaak 100 gram of zo erin.

Iemand tips, of een goed recept? Anders flikker ik gewoon zo'n pakje de pan in, mits mensen er ervaring mee hebben en het niet slecht is. Ik zoek gewoon een makkelijke 1 persoons meeltijd.
Als ik single was at ik die dingen om de dag denk ik :P
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:50:01 #4
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155207185
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:04 schreef pipdebeer het volgende:
Zal vast wel te vreten zijn, maar of het gezond is...
Heb je geen vriezer dan? Koop gewoon een pak kipfilet (meestal 3 filetjes), pak eruit wat je gaat eten en dump de rest in de vriezer. En anders kun je nog naar de slager gaan, daar is niet altijd al het vlees duur en je kunt in elk geval voor 1 persoon kopen. En het is vaak lekkerder ook nog!
Is het echt niet gezond, ik heb geen e-nummers gezien, maar de slager heeft dus betaalbaar 100 gram kipfilet? Bedankt voor de tip.
Liefde voor God
pi_155207443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:39 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Ik zoek gewoon een makkelijke 1 persoons meeltijd.
Je kan paella zelf veel beter maken, maar het is geen gemakkelijke 1 persoons maaltijd. Het is gewoon best veel werk en het heeft tijd nodig, en je hebt heel veel verschillende ingredienten in kleine hoeveelheden, dus is het iets voor 4 personen en meer.

Diepvriespaella lijkt daar slechts in de verte op, maar ik heb er een zwak voor. Een keer in de avondwinkel een Duitse zak gehaald en me schrap gezet voor het ergste, maar het had zijn eigen charme. Een keer bij de Aldi ook zo'n zak meegenomen, en die vond ik ook gewoon lekker, ik heb altijd een paar zakken in de vriezer liggen voor noodgevallen. Rijk gevuld en goed op smaak gebracht, dat is al heel wat voor kant en klaar. Dus die 'Spaanse schotel" zoals die heet, durf ik je wel aan te raden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:59:31 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155207445
Voor een kant en klaar maaltijd is het niet slecht, beter en lekkerder dan een diepvriespizza.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155207530
Deze is lekker...maar zonder vlees...

http://www.ah.nl/producte(...)bospaddenstoelensaus

of het gezond is weet ik niet :P zal wel niet....
pi_155207747
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor een kant en klaar maaltijd is het niet slecht, beter en lekkerder dan een diepvriespizza.
Die van de Aldi, of die van de Iglo?
pi_155207891
Best goed te eten dat spul.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:34:40 #10
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155208409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Aldi heeft hem ook? Dan moet ik hem wellicht daar kopen, hoewel ik geloof dat ik hem nog nooit in mijn lokale aldi heb gezien. Gezien je nickname wellicht de Aldi in Duitsland, of is dat te ver gezocht? Kan best wel even naar Duitsland rijden, die luxe heb ik. En ben toch al in de buurt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kan paella zelf veel beter maken, maar het is geen gemakkelijke 1 persoons maaltijd. Het is gewoon best veel werk en het heeft tijd nodig, en je hebt heel veel verschillende ingredienten in kleine hoeveelheden, dus is het iets voor 4 personen en meer.

Diepvriespaella lijkt daar slechts in de verte op, maar ik heb er een zwak voor. Een keer in de avondwinkel een Duitse zak gehaald en me schrap gezet voor het ergste, maar het had zijn eigen charme. Een keer bij de Aldi ook zo'n zak meegenomen, en die vond ik ook gewoon lekker, ik heb altijd een paar zakken in de vriezer liggen voor noodgevallen. Rijk gevuld en goed op smaak gebracht, dat is al heel wat voor kant en klaar. Dus die 'Spaanse schotel" zoals die heet, durf ik je wel aan te raden.
Bedankt man dit wilde ik gewoon weten is het te eten. Ik verwacht geen vier sterrengerecht, maar wil gewoon inderdaad voor noodgevallen iets in de vriezer hebben liggen. Het is vrij gezond en niet zo calorie-rijk als een pizza, perfect voor af te vallen.
Liefde voor God
pi_155208523
Heb die paella variant nog nooit gehad, maar die andere iglo diepvriesmaaltijden zijn prima te eten dus ik ga er vanuit dat dat met de paella ook wel zo zal zijn
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:40:15 #12
45206 Pietverdriet
pi_155208593
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nu je het zegt, zou kunnen zijn dat ik de aldi probeerde.
Edit
Nu ik er over nadenk, moet haast wel de aldi variant zijn.
pi_155208875
Die paellea heb ik wel eens gehad geloof ik. Vond het niet verkeerd maar was wel een beetje te zout als ik me goed herinner. Als die iglo maaltijden zijn wel redelijk goed hoor ook zonder conserverings middelen enzo.

De Tagliatelle met kip en spinazie met boursin was mijn favoriet maar dat is zo simpel om zelf te maken dat ik dat is bijna even simpel als zo een diepvries iglomaaltijd. Is leuk om eens te proberen voor een keer die zakjes maar het is wel een beetje duur als je dat op regelmatige basis gaat kopen. Kan je beter het recept kopieren.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:49:03 #14
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155208885
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Edit
Alleen de Duitse of ook Nederlandse aldi? Want in Nederland zag ik hem geloof ik niet. Als het de Duitse is ga ik even aan, maar zit hij daar in het Vries vak?
Liefde voor God
pi_155208902
Die Iglos zijn best oke volgens mij. Is wel lang geleden dat ik het heb gehad.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:50:20 #16
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155208929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:48 schreef _Newman_ het volgende:
Die paellea heb ik wel eens gehad geloof ik. Vond het niet verkeerd maar was wel een beetje te zout als ik me goed herinner. Als die iglo maaltijden zijn wel redelijk goed hoor ook zonder conserverings middelen enzo.

De Tagliatelle met kip en spinazie met boursin was mijn favoriet maar dat is zo simpel om zelf te maken dat ik dat is bijna even simpel als zo een diepvries iglomaaltijd. Is leuk om eens te proberen voor een keer die zakjes maar het is wel een beetje duur als je dat op regelmatige basis gaat kopen. Kan je beter het recept kopieren.
Bedankt voor de tip, ja het is niet super goedkoop, maar net zo duur als bv friet halen. Maar dan gezonder, hopelijk kan ik de aldi variant kopen die zal wel goedkoper zijn. Bedankt voor je advies.
Liefde voor God
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:53:09 #17
45206 Pietverdriet
pi_155209013
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:49 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Alleen de Duitse of ook Nederlandse aldi? Want in Nederland zag ik hem geloof ik niet. Als het de Duitse is ga ik even aan, maar zit hij daar in het Vries vak?
Ik kocht het destijds in NL, daar woonde ik toen.
pi_155209037
Die iglo maaltijden zijn bijna 100% zeker weten zonder geur/kleur/smaakstoffen of versterkers. Je zou even voor de zekerheid na moeten kijken. Maar ze zijn zeker gezond, daarom kocht ik ze vaak vroeger toen ik nog rijk was. Maar dat kwam omdat ik hard werkte en ik helemaal gaar thuis kwam van me werk en dus ook geen puf mee had om uitgebreid te koken.

Nu ben ik niet zo rijk meer maar heb wel genoeg tijd voor leuke dingen. bevalt me eigenlijk veel beter.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:02:10 #19
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155209307
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:53 schreef _Newman_ het volgende:
Die iglo maaltijden zijn bijna 100% zeker weten zonder geur/kleur/smaakstoffen of versterkers. Je zou even voor de zekerheid na moeten kijken. Maar ze zijn zeker gezond, daarom kocht ik ze vaak vroeger toen ik nog rijk was. Maar dat kwam omdat ik hard werkte en ik helemaal gaar thuis kwam van me werk en dus ook geen puf mee had om uitgebreid te koken.

Nu ben ik niet zo rijk meer maar heb wel genoeg tijd voor leuke dingen. bevalt me eigenlijk veel beter.
Ik woon bij mijn ouders, dus tja het valt mee. Ben niet bepaald rijk maar ben het met je eens liever minder rijk in kapitaal maar wel in tijd. Overigens als ik inderdaad alleen woonde zou ik alles inkopen vijf porties maken en invriezen maar weinig plaats
Liefde voor God
pi_155209312
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:34 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Aldi heeft hem ook? Dan moet ik hem wellicht daar kopen, hoewel ik geloof dat ik hem nog nooit in mijn lokale aldi heb gezien. Gezien je nickname wellicht de Aldi in Duitsland, of is dat te ver gezocht? Kan best wel even naar Duitsland rijden, die luxe heb ik. En ben toch al in de buurt.
Dat is te ver gezocht. Ik ga eigenlijk alleen naar een kleine Aldi hier in het centrum, en daar lag het vlakbij het bladerdeeg (ook uitstekend). Zo'n stapel Franse schotel, Griekse Schotel en Spaanse schotel. Die Franse en Griekse had ik dan ook maar geprobeerd maar niet eens opgegeten. Moet er wel bij zeggen dat er kennelijk meer liefhebbers zijn, want de Spaanse schotel is altijd als eerste op. Het lijkt er zelfs wel eens op alsof iemand alle zakken meeneemt zodra het is aangevuld.

quote:
Bedankt man dit wilde ik gewoon weten is het te eten. Ik verwacht geen vier sterrengerecht, maar wil gewoon inderdaad voor noodgevallen iets in de vriezer hebben liggen. Het is vrij gezond en niet zo calorie-rijk als een pizza, perfect voor af te vallen.
Ik schat dat zelf maken altijd gezonder is, maar als je voor jezelf snel kookt moet je juist iets maken met weinig verschillende ingredienten. Wat ik ook wel eens doe bij een makkeijke maaltijd met kip is dan zo'n potje kippebouillon met stukken kip er half doorheen ipv kipfilet. De helft omdat het anders veel en veel te zout wordt, alle kip omdat die soepkip daarin eigenlijk hartstikke lekker is. Zelf paella maken kost mij meer dan een uur, en dan duurt het boodschappen doen ook heel lang, maar ik kan het wel aanraden voor een heerlijke maaltijd met veel personen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Edit
Het kost helemaal niks volgens mij, en is harstikke rijk gevuld. Veel malse kipfilet in tamelijk grote stukken, er zit alleen te weinig inktvis in, en te veel koolvis of zo. Het lijkt me heel erg vers ingevroren, want als het te lang onderweg is van vriesvak naar mijn eigen vriezer proef ik dat.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:41:31 #21
45206 Pietverdriet
pi_155210511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
.

[..]

Het kost helemaal niks volgens mij, en is harstikke rijk gevuld. Veel malse kipfilet in tamelijk grote stukken, er zit alleen te weinig inktvis in, en te veel koolvis of zo. Het lijkt me heel erg vers ingevroren, want als het te lang onderweg is van vriesvak naar mijn eigen vriezer proef ik dat.
Als het wat warmer is gooi ik een koelbox in de auto met koelelementen er in en pak daar de vries en koel inkopen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')