abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155196365
Hallo!

Mijn vriendin en ik willen voor 5 maanden naar het buitenland voor een grote reis. Momenteel huren we een zelfstandig appartement in Rotterdam, waarvoor wij huurtoeslag ontvangen. Wij willen het appartement onderverhuren voor de tijd dat we weg zijn. Hiervoor willen we een onderhuurcontract opstellen zodat we goede afspraken kunnen maken. De verhuurder heeft al toestemming geven, althans nog niet schriftelijk. Eigenlijk willen we zelf huurtoeslag blijven ontvangen, maar wanneer er een contract getekend wordt, mag een onderhuurder zich eigenlijk al inschrijven in de gemeente. Dit zal ongetwijfeld gevolgen hebben voor de huurtoeslag. Op de site van de belastingdienst wordt wel wat geschreven over onderhuur, maar blijft het beperkt tot het verhuren van één kamer.

Zijn er mensen hier die al hetzelfde hebben meegemaakt? Wat zijn nog meer punten waar je op moet letten?

Groet, R
pi_155196591
Je wil huurtoeslag ontvangen voor huur die je niet betaalt dus?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_155196697
Jullie willen dus huurtoeslag ontvangen terwijl de onderhuurder de huur betaald?
pi_155196790
Niet als dat natuurlijk niet de bedoeling is.
pi_155197104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:52 schreef rmlr het volgende:
Niet als dat natuurlijk niet de bedoeling is.
Huurtoeslag is bedoeld om de huur te betalen.. Jullie betalen geen huur dus wat denk je zelf?
pi_155201154
Kan zijn dat je voor het hele jaar terug moet gaan betalen..
dag
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 04:42:22 #7
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_155201225
Dit is doorverhuur. Geen onderhuur.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:10:11 #8
446566 bisti
Lekker leven en laten leven
pi_155203562
Ik huur niet, maar zou toch eigenlijk ook wel graag huurtoeslag ontvangen.
Weetje ik heb ook geen kinderen maar wat kindgebonden budget is nooit weg.

Het is toch gratis geld wat je krijgt....
pi_155205005
U bent huurder. En u gaat uw woning onderverhuren. Technisch gezien valt de woning in de periode van verhuur voor u in box 3. Dat betekent dat u over de huuropbrengsten in de praktijk geen inkomstenbelasting hoeft te betalen, omdat u een zakelijke huur aan uw eigen verhuurder betaalt. De waarde van het huurrecht (genotsrecht) in box 3 is voor u nihil. Zie artikel 5.19 lid 4 van de wet inkomstenbelasting. U hoeft dus over de huurinkomsten geen belasting te betalen, ongeacht de hoogte. Lees hier

Wat betreft de huurtoeslag:
Omdat de woning tijdens uw afwezigheid technisch gesproken in box 3 valt, is er voor u geen huurtoeslag mogelijk gedurende de 5 maanden van verblijf in het buitenland. Degene die van u de woning huurt kan wel in aanmerking komen voor huurtoeslag, als hij / zij op uw adres is ingeschreven en verder aan de overige voorwaarden voor huurtoeslag voldoet.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er voor hetzelfde pand twee keer huurtoeslag wordt gegeven. Het recht op huurtoeslag komt in uw situatie de bewoner toe die van u huurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')