Beelden CNN: http://edition.cnn.com/vi(...)xplosion-tianjin.cnnquote:China: grote explosie, honderden gewonden
In de Chinese havenstad Tianjin is een grote explosie geweest, meldt de NOS. Volgens het Chinese staatspersbureau zijn er honderden gewonden. De ontploffing deed zich voor in een terminal waar veel brandbare stoffen worden overgeslagen.
Op filmpjes van de explosie is te zien dat er eerst een brand woedt. Vervolgens is er een enorme ontploffing, die tot op kilometers afstand werd gevoeld.
Volgens de staatstelevisie is in verschillende wijken in de buurt van de haven de stroom uitgevallen. Tianjin is een grote havenstad in het noordoosten van China. Er wonen ruim 14 miljoen mensen.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op woensdag 12-08-2015 om 19:01:02BREAKING: large explosion hits China's Tianjin, reason unknown. (@L0gg0l) http://t.co/pvNNc0AwHw reageer retweet
Of het was een livestream. Apps daarvoor zijn de laatste tijd snel populair geworden. Met een paar tikken start je zo een live-uitzending vanaf je telefoon.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe snel die schutting ook op dit persoon af vliegt is best bizar.
Bizar ook te bedenken dat deze beelden internet gehaald hebben. Lucky basterd?
Done! Verder alleen een nieuw deel geopend, maar geen OP bewerkt/gemaakt. Wel zo #2 in de tt kunnen en de OP uiteraard bijgewerkt kunnen worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Haal die bebloede mensen eens uit de OP
Apart? Je hebt het over China.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:29 schreef INViCTuS het volgende:
23:15 De krant Beijing News meldt dat er inmiddels al tussen de 300 en 400 gewonden zijn aangekomen bij lokale ziekenhuizen. De krant haalt een werknemer van een ziekenhuis aan, die zegt dat het 'bijna onmogelijk' is om de toestroom van nieuwe slachtoffers te bolwerken.
Eigenlijk wel apart dat er zo weinig informatie naar buiten komt in een paar uur tijd.
Je snapt me niet. Dit persoon moet het overleefd hebben. Op die afstand.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Of het was een livestream. Apps daarvoor zijn de laatste tijd snel populair geworden. Met een paar tikken start je zo een live-uitzending vanaf je telefoon.
In de dichtstbijzijnde flatgebouwen zouden aanzienlijk wat slachtoffers kunnen zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:15 schreef Knipoogje het volgende:
In de NL kranten hebben ze het over 'zeker 7 doden'. Als je die explosie ziet en bedenkt dat daar al tientallen mensen bezig moeten zijn geweest met rampbestrijding door het vuur wat al aan de gang was... Zeg maar gerust 'zeker 700 doden'.
7000 lijkt me wellicht wat overdreven.
Bij grote branden en/of kleinere explosies hoop ik dat mensen deze lessen (ook van Enschede trouwens) kunnen onthouden en weg zullen kijken in plaats van de nieuwsgierigheid laten winnen. Een raam dat in je gezicht explodeert, je moet er toch niet aan denken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:37 schreef INViCTuS het volgende:
Deze van CNN laten wel een goed beeld zien: http://edition.cnn.com/vi(...)xplosion-tianjin.cnn
quote:"Er zijn nog altijd ontploffingen"
De Belgische ondernemer Maarten Michielssens heeft veel contact met de werknemers van de vestiging van zijn bedrijf in het Chinese Tianjin. Hij hoort uit de eerste hand hoe groot de verwoesting is als gevolg van de explosies: "Mijn appartement daar is weggeblazen en de huizen van onze werknemers helemaal vernield."
Michielssens heeft een bedrijf in energiebesparing. Op de locatie in Tianjin werken 18 mensen. Door de explosie werden twee werknemers geraakt door glasscherven: "Bij ons kantoor sneuvelden de ruiten door de ontploffing. Mijn medewerkers hebben eigenlijk heel veel geluk gehad, hoewel de paniek groot was. Ze zijn niet levensgevaarlijk gewond."
De werknemers werden geëvacueerd omdat niet duidelijk was of er giftige gassen zijn vrijgekomen bij de explosie.
„
Er zijn nog altijd ontploffingen en er staan auto's op straat in brand. Het ziet er vreselijk uit.
Ondernemer Maarten Michielssens”
Het kantoor van Michielssens' bedrijf is in het havendistrict, op enige afstand van de plek van de explosie. Hij wordt door zijn medewerkers op de hoogte gehouden. Ze sturen hem foto's en vertellen dat het nog niet voorbij lijkt: "Er zijn nog altijd ontploffingen en er staan auto's op straat in brand. Het ziet er vreselijk uit."
Informatie
Het is voor Michielssens moeilijk om een goed beeld van de situatie te krijgen. De werknemers van het bedrijf praten hem regelmatig bij, maar de informatievoorziening van de Chinese overheid is heel summier, zegt hij: "Het is heel gek, op sociale media zie ik foto's van lichamen voorbij komen, maar van officiële kant hoor je niets."
http://nos.nl/artikel/205(...)d-ontploffingen.html
twitter:AP twitterde op woensdag 12-08-2015 om 23:41:45BREAKING: Chinese media say death toll in Tianjin explosions jumps to 13, with hundreds more in hospital. reageer retweet
Ik begrijp dat we een verdachte in beeld hebben?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:44 schreef UpsideDown het volgende:
Lokale glaszetter heeft wel werk voor de komende weken
Dat de beelden online staan betekent dus juist niet per se dat hij het overleefd heeft. Als het een livestream was, staat het gelijk op internet en is dat niet achteraf gebeurd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je snapt me niet. Dit persoon moet het overleefd hebben. Op die afstand.
Ah zo.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat de beelden online staan betekent dus juist niet per se dat hij het overleefd heeft. Als het een livestream was, staat het gelijk op internet en is dat niet achteraf gebeurd.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:49 schreef Leandra het volgende:
Heftig...Hoop doet levenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |