Te koop aangeboden:
Solis Barista Pro 114 espresso machine.
Machine is 2 jaar oud en werkt nog prima. In de afgelopen 2 jaar is hij veel te weinig gebruikt en dat is precies de reden dat ik hem weg doe. Ik drink thuis te weinig koffie voor een machine van dit kaliber.
De machine is altijd goed onderhouden, regelmatig ontkalkt en schoongemaakt.
Ik doe hem weg inclusief alle accessoires:
• Filterdrager
• Filterbakje voor 1 kopje
• Filterbakje voor 2 kopjes
• Servingbakje
• Handleiding
• Aankoopbon
• Doos
Vraagprijs:
¤ 650,- ¤ 600,-
Foto's zijn van internet, ik kan vanavond foto's thuis foto's maken.
Specs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link naar de fabrikant-website:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![solis_barista_pro_type114_02.jpg]()
[ Bericht 0% gewijzigd door craftyvirus op 13-08-2015 09:56:52 ]
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
quote:
Klopt w.b.d. garantie. Het betreft hier geen (met alle respect) Saeco (o.i.d.) troep maar een goede solide machine die al ruim 3 jaar verkocht wordt in deze variant. Het maalwerk gaat sowieso niet stuk en slijt nauwelijks (tenzij je er een steen tussen legt) en de boiler is een afgeleidde van de profi-machines van Solis. Dan heb je gelijk de twee zaken te pakken die eventueel het meest slijtgevoelig zouden kunnen zijn.
¤ 300,- is echt te weinig. Ik snap je beredenering en in het geval van een ander type (volautomaat) espresso machine zou de afschrijving terecht zijn, maar voor deze zeker niet.
Ok ik wil tot 400,- gaan want hi blijft geen garantie hebben dus alle kosten komen voor mijn rekening.
quote:
Dan gaan we niet bij elkaar komen vrees ik. Mijn uiterste prijs ligt niet heel ver van mijn vraagprijs af maar zeker nog wel een beetje hoger als ¤ 400,-...
Up!
Geen koffie-fanaten hier?
Vraagprijs aangepast naar ¤ 600,-
Ik ben een koffie verslaafde
quote:
Dan heb ik DE machine voor je. Pas je bod nog een beetje aan, en ik help je met je verslaving! Heb nog een gesloten zak bonen staan ook!
quote:
Heb ik ook gehad, opzich prima. Als je echt wil gaan spelen met de smaak van je koffie, de structuur van je crema-laag, enz. is de Solis machine echt een aanrader.
Het is simpelweg dat ik thuis te weinig koffie drink en het geld best ergens anders voor kan gebruiken.
Als je in de buurt woont mag je best een keer komen kijken?
quote:
Half uurtje rijden, ik zet wel een bakkie voor je klaar hoor!
quote:
Nope :-) Hoogste bod is nu 410 via
marktplaats echter ben ik nogal eigenwijs omdat ik dat te weinig vind
Saeco is idd geen troep.deze Solis is mooi, maar aan de prijs.daarom reservebod van 400e
Hij staat er nog, en wordt nog gebruikt. De "noodzaak" om hem weg te doen is wat minder hoog dus wanneer je niet voor ¤ 600,- wil gaan, blijft hij staat.
Sorry voor de starre houding :-)
Sounddragon
Dragon of sound.
Kwaliteit of geen kwaliteit; een S-klasse van 3 jaar oud levert ook domweg nog maar de helft op van de nieuwwaarde. Je zit echt vet te hoog met je 600¤ als het ding 8 nieuw kost.
vind ik
Kun je bij zo'n masjien trouwens ook instellen dat hij je een decente bak koffie levert? Lees: een MOK koffie ipv zo'n bekrompen vingerhoedje?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:
Op donderdag 18 februari 2016 10:42 schreef Sounddragon het volgende:Kwaliteit of geen kwaliteit; een S-klasse van 3 jaar oud levert ook domweg nog maar de helft op van de nieuwwaarde. Je zit echt vet te hoog met je 600¤ als het ding 8 nieuw kost.
vind ik
Kun je bij zo'n masjien trouwens ook instellen dat hij je een decente bak koffie levert? Lees: een MOK koffie ipv zo'n bekrompen vingerhoedje?
lol @ bekrompen vingerhoedje
Het is een espresso machine, bedoeld om vingerhoedjes mee te zetten. Uiteraard kan je grotere bakkies zetten, het is een kwestie van instellen hoeveel water hij laat lopen per bak. Dat is te programmeren. Ik heb hem zelf wel op espresso formaat staan. Wanneer er iemand langskomt die een "normale" bak koffie wil zet ik 2 espresso's met dezelfde hoeveelheid koffie. Komt redelijk op hetzelfde neer.
Sounddragon
Dragon of sound.
quote:
Op donderdag 18 februari 2016 10:54 schreef craftyvirus het volgende:[..]
lol @ bekrompen vingerhoedje
Het is een espresso machine, bedoeld om vingerhoedjes mee te zetten. Uiteraard kan je grotere bakkies zetten, het is een kwestie van instellen hoeveel water hij laat lopen per bak. Dat is te programmeren. Ik heb hem zelf wel op espresso formaat staan. Wanneer er iemand langskomt die een "normale" bak koffie wil zet ik 2 espresso's met dezelfde hoeveelheid koffie. Komt redelijk op hetzelfde neer.
Ok, dan heb je dus alleen een espressootje van een kwart liter (zijn 4 vingerhoedjes dan denk ik)
Maar dan nog; never nooit voor 600¤
Heb nu een matig ding van de Lidl (geloof ik) die van verse bonen gewoon oldskool potten koffie zet, maar dat ding maakt een takkeherrie met malen man

Voordeeltje is wel weer de timer, die zorgt dat hij om kwart over 5 in de ochtend nét uitpruttelt als ik beneden kom
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:
Ah, ze hebben de prijs laten zakken zie ik. Daar was ik niet van op de hoogte. Dan hou ik het masjientje :-)