Gebeurd inderdaad vaker, zelfs jongens van 12 worden op die lijst geplaatst voor het ontvangen en versturen van een ongepaste foto van een vrouwelijke leeftijdsgenote.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurd, in Miami was er ook zo een geval.
Dat is niet helemaal vergelijkbaar, gratis (vrijwillige) sex was in deze zaak geen probleem geweest.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:57 schreef kovenant het volgende:
hmm volgens mij was er laatst ook zoiets in Nederland gaande alleen dan verdiende haar vent er geld mee, en uiteindelijk hadden er twee mannen zelfmoord gepleegd.
ze loog over leeftijd, en verklaarde vrijwillig seks gehad te hebben.
Inderdaad totaal ongepast. Je kan ook gewoon naar de kerk gaan als je iemand wilt ontmoeten voor seks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:19 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Wat die rechter ook zegt: Rechter Dennis Wiley was vooral kwaad op Zach omdat hij het internet had gebruikt om meisjes te ontmoeten. ,,Het lijkt deel van onze cultuur", zei hij. ,,Elkaar ontmoeten en seks hebben. Totaal ongepast. Daar is geen excuus voor."![]()
Euhm, de loverboy verklaarde dat het vrijwillig was, dat hij uit de goedheid van zijn hart maar haar pooier was geworden. Beetje ander verhaal.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:57 schreef kovenant het volgende:
hmm volgens mij was er laatst ook zoiets in Nederland gaande alleen dan verdiende haar vent er geld mee, en uiteindelijk hadden er twee mannen zelfmoord gepleegd.
Tsja, hier loopt toch iedereen te ageren tegen wereldvreemde rechters en lage straffen dit dat zus zo?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:06 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het erge is dat hij door zijn conservatieve achterban is gekozen (hoe verzin je het) om dit soort straffen uit te delen. Ziekelijk systeem in de VS.
Er waren niet eens tegenkandidaten![]()
Hoge straffen voor échte misdrijven. Niet voor overtredingen van de goede zedenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja, hier loopt toch iedereen te ageren tegen wereldvreemde rechters en lage straffen dit dat zus zo?
Aha. Helder onderscheid.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hoge straffen voor échte misdrijven. Niet voor overtredingen van de goede zeden
Dat bedenk ik me nu net hadden die mannen geen rechten als comsument ze zijn toch ter goeder trouw verkeerd voorgelicht door de verkopende partij. Nu ook deze zaak weer tegenwoordig met je een recent uittrksel uit het geboorteregister vragen voordat je gaat daten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:57 schreef kovenant het volgende:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:40 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Houston we have a problem was het toen zeker.
hahaha hohohoho
Dat zou toch niet zo'n goede zaak zijn als dat hier werd gedaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:40 schreef Drinky het volgende:
In Nederland zou je zo'n rechter "gewoon" wreken. Het is bespottelijk hoeveel eigen inbreng rechters mogen hebben in Amerika, waar hun mening vaak boven feiten staat.
Werkelijk?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:40 schreef Drinky het volgende:
In Nederland zou je zo'n rechter "gewoon" wreken.
Echt niet alleen als het over seks gaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Andere cultuur hè, als het op seks aankomt zitten ze in de VS nog echt ergens in de 18e eeuw vast.
Goh, qua uiterlijk komt het weleens voor dat zo'n kind een paar jaar ouder lijkt. Maar iemand van 14 moet toch wel een hele andere belevingswereld hebben dan iemand van 19.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:55 schreef Rucola het volgende:
Toch is het wel gek om als 19-jarige op iemand van 14 te vallen. Je moet toch wel door hebben dat je dan met een kind te maken hebt.
Los van dat gejank over de rechter.
Ik hoor dit vaker, "De zaak moet een voorbeeld zijn voor anderen". Is dit eigenlijk wel rechtvaardig? Een hogere straf geven om een voorbeeld af te geven?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:34 schreef Tocadisco het volgende:
Wat extra info van CBS:
[..]
http://www.cbsnews.com/ne(...)girl-lied-about-age/
Dus.....zoals gezegd. Het is wel vreemd dat je daarop valt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:15 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Goh, qua uiterlijk komt het weleens voor dat zo'n kind een paar jaar ouder lijkt. Maar iemand van 14 moet toch wel een hele andere belevingswereld hebben dan iemand van 19.
Wraken. Autocorrectquote:
daar zijn ze niet aan toe gekomen, er werd meteen een stokje voor gestoken na de fysieke ontmoeting via Hot or Notquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:15 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Goh, qua uiterlijk komt het weleens voor dat zo'n kind een paar jaar ouder lijkt. Maar iemand van 14 moet toch wel een hele andere belevingswereld hebben dan iemand van 19.
Op mijn 13/14 werd ik 18 geschat, kwam gewoon een club binnen en moest toch ook wel even een paar mannen vertellen dat ik nog echt niet oud genoeg was voor hun avances. Het is bij meiden soms echt geheel niet te zien, als ze al een redelijke borstgroei hebben en met make-up om weten te gaan. Een fout is snel gemaakt als je niet om ID vraagt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:15 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zou de jongen in die staat precies even strafbaar zijn geweest als zij hem een vals paspoort had laten zien. Zeker bij deze rechter.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:23 schreef Jigzoz het volgende:
Daarom: 25 jaar of jonger? Eerst identificeren, anders wordt er NIET geneukt.
Niet helemaal juist. De Nederlandse wet benoemt expliciet 2 leeftijden: 12 en 16.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als 16+er seks met iemand onder de 16 hebben is hier net zo goed strafbaar hoor. Wel zijn de straffen die erop staan en vooral de gevolgen van op een zedenregister komen te staan minder omvangrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |