abonnement Unibet Coolblue
pi_155311440
quote:
Wat vreselijk, dit is gewoon echt niet normaal joh, ik wordt al naar van beelden uit wo2... mijn god je zou maar terugkomen en alles wat je ooit had weg is.
pi_155311696
Wat dramatisch gefilmd, niets in vergelijking met de totale vernietiging in WW2 en toen is ook alles weer opgebouwd. De Donbass was sowieso een achterstallig gebied in Oekraine, vandaar de boosheid tegen Kiev. Oude niet rendabele industrie, veel corruptie, daar kon een gloednieuw vliegveld weinig aan veranderen.

Al met al is de meest logische verklaring voor de Russische militaire inmenging nog altijd dat de jonge Russisch sprekende bevolking uit Donetsk etc. verhuist is naar Moskou en andere Russische steden om het conflict te ontvluchten. Daardoor is de Russische bevolking sinds jaren weer aan het 'verjongen'. Het enige voordeel voor welke partij dan ook in deze grote prak ellende.
pi_155315000
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:29 schreef Nintex het volgende:
Wat dramatisch gefilmd, niets in vergelijking met de totale vernietiging in WW2 en toen is ook alles weer opgebouwd. De Donbass was sowieso een achterstallig gebied in Oekraine, vandaar de boosheid tegen Kiev.
Donbass was (op Kiev na) de regio met de hoogste lonen en de minste werkloosheid.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_155316648
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155316676
Kiev Should Let Donbass Go

http://www.themoscowtimes(...)nbass-go/500504.html

quote:
Ukraine would arguably be much better off economically without Donetsk and Luhansk. Although the argument from Russia is that Ukraine needs these two regions to survive economically, they are in many ways a drain on the Ukrainian economy.

Ewald Böhlke, director of the Berthold Beitz Center in Berlin, argues on Deutsche Welle that the coal industry in eastern Ukraine has been largely unprofitable since the 1980s and is kept artificially alive to avoid high unemployment and social unrest.

It is thus no surprise that Donetsk and Luhansk are the regions with the two largest net deficits in terms of intra-Ukrainian budget transfers. According to recent statistics compiled by Investgazeta.ru, for the first half of 2013 Luhansk was subsidized to the tune of $419 million by Kiev, while Donetsk received $754 million more from Kiev than it sent back. This is just one indication of how much Donetsk and Luhansk are a major drain on Ukraine's budget.
Oud artikel, maar blijkbaar hebben sommige geen weet van de economische toestand van de Donbass. Ze mogen dan wel de hoogste lonen en een lage werkloosheid hebben, maar het is wel zwaar gesubsidieerd. Financieel is Oekraïne beter af zonder die geldslurpende oude rotzooi in de Donbass.
pi_155316741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 02:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Donbass was (op Kiev na) de regio met de hoogste lonen en de minste werkloosheid.
Maar de economie was op Rusland gericht.
pi_155321925
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 08:52 schreef J.B. het volgende:
Kiev Should Let Donbass Go

http://www.themoscowtimes(...)nbass-go/500504.html

[..]

Oud artikel, maar blijkbaar hebben sommige geen weet van de economische toestand van de Donbass. Ze mogen dan wel de hoogste lonen en een lage werkloosheid hebben, maar het is wel zwaar gesubsidieerd. Financieel is Oekraïne beter af zonder die geldslurpende oude rotzooi in de Donbass.
Financieel was Oekraine beter afgeweest zonder associatieverdrag met de EU....
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_155324125
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:56 schreef Infection het volgende:
Are Russia and NATO Preparing for War?

http://www.themoscowtimes(...)-for-war/528025.html
Ik mag hopen van wel. Waarom hebben we anders de navo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155324201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Financieel was Oekraine beter afgeweest zonder associatieverdrag met de EU....
Of een russische invasie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155324424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Financieel was Oekraine beter afgeweest zonder associatieverdrag met de EU....
Ongetwijfeld, 25 jaar na de val van de Sovjetunie had Oekraïne (tot vorig jaar) nog altijd een sterke band met Rusland. Dat is zo succesvol gebleken dat Oekraïne tegenwoordig een straatarm pauperland is, binnen Europa scoort enkel Moldavië nóg slechter wat BBP per hoofd betreft (bron: IMF en Wereldbank).

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 18-08-2015 14:56:51 ]
pi_155324622
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, 25 jaar na de val van de Sovjetunie had Oekraïne (tot vorig jaar) nog altijd een sterke band met Rusland. Dat is zo succesvol gebleken dat Oekraïne tegenwoordig een straatarm pauperland is, binnen Europa scoort enkel Armenië nóg slechter wat BBP per hoofd betreft (bron: IMF en Wereldbank).
He maar hij kent mensen in oekraine.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155324994
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, 25 jaar na de val van de Sovjetunie had Oekraïne (tot vorig jaar) nog altijd een sterke band met Rusland. Dat is zo succesvol gebleken dat Oekraïne tegenwoordig een straatarm pauperland is, binnen Europa scoort enkel Moldavië nóg slechter wat BBP per hoofd betreft (bron: IMF en Wereldbank).
Die band is voor Wit-Rusland nog veel sterker.
2013:
Wit-Rusland: export: 35%, import: 59%;
Oekraine: export: 24%, import: 29%.
Toch was het GDP per capita PPP van Wit-Rusland $17650, ruim het dubbele van Oekraine: $8614
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_155326079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die band is voor Wit-Rusland nog veel sterker.
2013:
Wit-Rusland: export: 35%, import: 59%;
Oekraine: export: 24%, import: 29%.
Toch was het GDP per capita PPP van Wit-Rusland $17650, ruim het dubbele van Oekraine: $8614
Dat heeft vooral te maken met de inrichting van de economie in Wit-Rusland; die wordt namelijk nog altijd sterk geleid door de overheid waardoor onder meer de secundaire sector (nog) erg groot is. Daarnaast is corruptie in Wit-Rusland aanzienlijk beperkter dan in Oekraïne.

Qua verdeling van de primaire, secundaire en tertiaire sectoren zijn Oekraïne en Rusland sterk vergelijkbaar, en daarnaast hebben beiden ook de economie geliberaliseerd met de opkomst van oligarchen als gevolg; dit in tegenstelling tot Wit-Rusland.
pi_155327058
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee ik ben het er niet mee eens maar kan het ook niet helpen als jij denkt dat SA hetzelfde is als Iran. :)
Oh? Ik vind het opmerkelijk dat je dit uit mijn post haalt, waar heb ik dit precies gezegd?

En jij vind het dus niet bedreigend als Iran een bus laat opblazen in Bulgarije, of een Joods centrum in Argentinië, of probeert om aanslagen te plegen op Cyprus?

quote:
Daarbij stelde jij: "Daarbij heeft Iran ook veel invloed, of zelfs volledige controle, over de regeringen in Irak, Gaza, Syrië en Libanon. Dit in het achterhoofd vind ik het vreemd dat Iran als een bedreiging wordt gezien."
????? werkelijk? Mag ik even lachen....Irak???? _O- _O- _O-
http://uk.businessinsider(...)raq-2015-1?r=US&IR=T

http://www.juancole.com/2015/08/ayatollah-militias-pushing.html

Ik heb werkelijk geen idee waar je arrogante houding vandaan komt want je weet duidelijk niet zoveel over Irak :)
Incelfrikandel
pi_155327121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

He maar hij kent mensen in oekraine.
De buurman van zijn tante rijd in een mercedes.
pi_155327330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Financieel was Oekraine beter afgeweest zonder associatieverdrag met de EU....
Omdat die Russische kleutertjes dat niet pikken, bedoel je?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:16:19 #217
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_155328464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:10 schreef ZOA het volgende:

[..]

Financieel was Oekraine beter afgeweest zonder associatieverdrag met de EU....
Dat sowieso.
De hele infrastructuur is gericht op moeder Rusland. Er rijden nauwelijks treinen westwaarts en je kan in Kiev weliswaar kaartjes kopen voor de hele Sovjet-Unie, tot treinen naar Ho Chi Minh-stad aan toe of zelfs een dorp in Vietnam, maar probeer maar eens een kaartje naar Utrecht te bemachtigen. :')
Met heel veel geluk lukt het voormalig oostblok, kaartjes tot Warsawa Centralna of Praha hlavni nadrazi en daarna zoek je het maar uit.
Treinen hebben een andere spoorbreedte eenmaal in Europa, in Oekraine is de spoorbreedte gelijk aan die van Rusland en alle andere Sovjet-landen (maar niet gelijk aan die van China).

Het alfabet is nagenoeg identiek, de eetgewoonten, de taal, de supermarkten (Dastor), de overdadige wodkaconsumptie en de angst voor alles dat niet 110% hetero is, Kaukasisch en orthodox-gggggristelijk, allemaal zaken die men gemeenschappelijk heeft met hun Russische broeders en die grote conflicten op gaan leveren in Europa.

Kiev heeft net zoveel gemeenschappelijk met Amsterdam als met Mogadishu. Compleet niets dus. Democratie en mensenrechten is een vreemd verschijnsel in Kiev en de corruptie is meer vergelijkbaar met een Afrikaans land (en het salaris ook :') ) dan met welk Europees land dan ook (wellicht Roemenie, maar dat is ook een enorme blunder om dat land toe te laten tot Europa).

Oekraine en Moldavie hebben grote culturele banden met Rusland, ze hoeven geen onderdeel van Rusland te worden, maar het is volslagen maf wanneer ze zich gaan richten op Europa, waar ze geen enkele binding mee hebben. Of ze toe willen treden tot Poetins Euraziatische Unie moeten ze zelf weten, maar het zou in elk geval een stuk logischer zijn.

Echt Kiev of Kishinev is net zo Europees als Dakar of Ziguinchor. :')
pi_155328912
Rusland rolt kaassmokkelbende op

http://www.volkskrant.nl/(...)elbende-op~a4123765/
pi_155330442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Of een russische invasie.
Ik denk dat er de afgelopen anderhalf jaar eerder een invasie van Oekrainers naar Rusland is geweest...een kleine miljoen Oekrainers
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_155330478
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, 25 jaar na de val van de Sovjetunie had Oekraïne (tot vorig jaar) nog altijd een sterke band met Rusland. Dat is zo succesvol gebleken dat Oekraïne tegenwoordig een straatarm pauperland is, binnen Europa scoort enkel Moldavië nóg slechter wat BBP per hoofd betreft (bron: IMF en Wereldbank).
Dat is de laatste anderhalf jaar minstens 4 keer zo erg geworden...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_155330528
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 14:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

He maar hij kent mensen in oekraine.
Wel iets meer dan dat ik er mensen ken
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_155330531
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:23 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat is de laatste anderhalf jaar minstens 4 keer zo erg geworden...
Tja, een land dat wordt aangevallen krijgt onvermijdelijk economische klappen.
Naturheilmittel
pi_155330585
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 17:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat sowieso.
De hele infrastructuur is gericht op moeder Rusland. Er rijden nauwelijks treinen westwaarts en je kan in Kiev weliswaar kaartjes kopen voor de hele Sovjet-Unie, tot treinen naar Ho Chi Minh-stad aan toe of zelfs een dorp in Vietnam, maar probeer maar eens een kaartje naar Utrecht te bemachtigen. :')
Met heel veel geluk lukt het voormalig oostblok, kaartjes tot Warsawa Centralna of Praha hlavni nadrazi en daarna zoek je het maar uit.
Treinen hebben een andere spoorbreedte eenmaal in Europa, in Oekraine is de spoorbreedte gelijk aan die van Rusland en alle andere Sovjet-landen (maar niet gelijk aan die van China).

Het alfabet is nagenoeg identiek, de eetgewoonten, de taal, de supermarkten (Dastor), de overdadige wodkaconsumptie en de angst voor alles dat niet 110% hetero is, Kaukasisch en orthodox-gggggristelijk, allemaal zaken die men gemeenschappelijk heeft met hun Russische broeders en die grote conflicten op gaan leveren in Europa.

Kiev heeft net zoveel gemeenschappelijk met Amsterdam als met Mogadishu. Compleet niets dus. Democratie en mensenrechten is een vreemd verschijnsel in Kiev en de corruptie is meer vergelijkbaar met een Afrikaans land (en het salaris ook :') ) dan met welk Europees land dan ook (wellicht Roemenie, maar dat is ook een enorme blunder om dat land toe te laten tot Europa).

Oekraine en Moldavie hebben grote culturele banden met Rusland, ze hoeven geen onderdeel van Rusland te worden, maar het is volslagen maf wanneer ze zich gaan richten op Europa, waar ze geen enkele binding mee hebben. Of ze toe willen treden tot Poetins Euraziatische Unie moeten ze zelf weten, maar het zou in elk geval een stuk logischer zijn.

Echt Kiev of Kishinev is net zo Europees als Dakar of Ziguinchor. :')
Nou en man. Oekraïne wil niet door Poetin geregeerd worden.
Naturheilmittel
pi_155330617
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat die Russische kleutertjes dat niet pikken, bedoel je?
Nee ik bedoel dat de bemoeienissen van de EU en VS en de daar op volgende staatsgreep een groot fiasco zijn geworden
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_155330647
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 18:25 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Tja, een land dat wordt aangevallen krijgt onvermijdelijk economische klappen.
Precies de EU en VS hadden er beter niet mee kunnen bemoeien
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')