quote:
Op zaterdag 3 oktober 2015 10:12 schreef zatoichi het volgende:[..]
Ik heb gisteren teruggekeken en kwam ook op topic 26 uit. Echter uit die post haal ik dat er operators zijn geweest en controles. Ik haal er niet uit of iemand zijn hele ziektebeeld in beeld heeft.
Zoals ik eerder schreef heb ik echt het idee dat chirurgen alleen even behandelen en dan weer verder gaan.
Zo heb ik het ervaren in ieder geval een toto herkende dit.
Kortom mijn oorspronkelijke vraag lijkt me nog steeds relevant.
Ik ben het zeer met je eens Zatoichi, ik heb het ook wel eens geopperd. De meeste chirurgen kijken idd naar het probleem op dat moment, tja ontstoken = operatie meestal, en na 15 x geopereerd te zijn was ik inmiddels ook op een punt dat ik dacht zo gaan we niet verder. En toen zijn we naar een wat rigoureuzer plan gaan kijken, ook ben ik naar de internist geweest om te kijken of ik niet een een of andere bacterie had, of een rare auto-immuun ziekte, of iets anders wat misschien de terugkomende wonden kon verklaren.
(want zo lag er twee jaar terug een vrouw tegenover me die al zown 30-40 keer geopereerd was aan haar borsten en buik en toen bleek ze een bacterie te hebben, tja je kan zoveel opereren als je wil maar als die bacterie niet bestreden wordt heb je er niets aan. En daar kwam ze per toeval achter bij een internist)
Toto":
"Dat zeg ik ook niet. Maar na 4 jaar heb ik er helemaal geen trek meer in, thuiszorg, of elke keer weer naar het ziekenhuis. Of het zelf steeds behandelen. Zal wel weer eigenwijs gevonden worden en dat ik niet anders wil of zo, maar na 4 jaar week in week uit naar ziekenhuizen geweest te zijn en 8 operaties gehad te hebben zou ik ook gewoon een normaal leven willen hebben, maar goed. Zal binnenkort wel een afspraak maken in het ziekenhuis hier en kijken wat ze van de wond vinden en dan maar thuiszorg overleggen."
"GODTYFUS MAN. Weer een paar sinusjes. En die knobbel is vocht en daaronder zit wss gewoon een holte. hij gaat nu overleggen met een chirurg wat ze gaan doen.."
Toto, ik begrijp je heel erg goed, maar je zou het jezelf zo makkelijk maken als je soort van probeert te accepteren dat dit kut is, kut blijft, als er niet iets aan het geheel gedaan wordt, gekeken wordt hoe het opgelost kan worden, niet opereren om te opereren. Want als er ergens zomaar weer wondjes/openingen ontstaan, betekend het dat het onderliggend niet goed zit, dus het onderliggende probleem nog niet is opgelost.
Door alle second opinions die ik gehad heb, is mij door meerdere artsen verteld dat ik een erg diepe V had qua billen, wat niet helpt voor mijn/ons probleem, omdat de billen dan erg op elkaar gedrukt zijn, waardoor het altijd vochtig en warm is.
Dus bij de volgende operatie over twee weken, gaan ze dus bij het sluiten er voor zorgen dat die diepe V weg gaat.
Er wordt dus niet alleen de wond schoongemaakt maar dus meer gedaan om ervoor te zorgen dat het opgelost wordt. Zo heb ik dus ook woensdag de stoma gekregen als "extra", om zo het aantal bacteriën in het gebied te verminderen.
Het motto is alle beetjes helpen, dus en die stoma, en die diepe v weghalen, en schoonmaken, en plastisch dichtmaken (wat nog niet eerder gebeurd was).
Verder over de thuiszorg, vind ik het ook allemaal een raar verhaal, ook weer snap ik dat je er niet op zit te wachten, maar zoals iemand al zei ze komen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en je kunt ze altijd bellen. Ik heb er altijd super ervaringen mee gehad, maar soms hebben ze idd van sommige dingen minder verstand, want je kan niet in alles verstand hebben, zo was het bij mij ook zo bij de VAC pomp, er was er gelukkig wel een, en die leerden het aan de andere. En doordat mijn vriend ook mee hielp is die inmiddels ook half verpleegkundige haha. Dus het komt uiteindelijk wel goed.
Duidelijk is dat communicatie alles is, van je moeder klinkt het ook een super raar verhaal, de arts kan dat wel gezegd hebben, van eerst een keer voordoen en dan zoek t zelf uit, wat ook kan betekenen zoek thuiszorg. Want bij mij, de stoma wisselingen, leren ze me ook hier in het ziekenhuis, maar omdat ik het nog niet helemaal onder de knie heb, wil ik voor de eerste dagen ook gwn thuiszorg en dat krijg ik ook gewoon.
Ik zou, als het inmiddels nog niet gebeurd is, of ze inmiddels al zelf erg kundig is, echt met klem thuiszorg EISEN voor je moeder. Het is zo simpel en makkelijk, het is namelijk gewoon hun werk!
Je bent nu weer bij een nieuw ziekenhuis, misschien is het een idee om dus met een nieuw behandelend arts hiermee te beginnen, dus niet zomaar opereren, maar in een bigger picture denken.
Maar inmiddels is dus het bultje open gesneden, hoe gaat het nu?