abonnement Unibet Coolblue
pi_155097393
Hoi,

Ik wil een website maken en nu speur ik al het internet af wat de beste site is om dit te doen maar ik kan er maar geen een kiezen... iemand ervaring met het bouwen van eigen persoonlijke websites en wat is de beste die je kunt gebruiken hiervoor?

Thanks.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_155097473
Wat voor website wil je maken? Heb je enige kennis van wordpress?
pi_155097481
Wordpress.com
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155097530
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:40 schreef LAD-Jefferson het volgende:
Wat voor website wil je maken? Heb je enige kennis van wordpress?
Eigen persoonlijke ontwikkeling.
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:13 #5
444825 lydeseven
Shanghai, China
pi_155097531
nl.wix.com/

Ooit gebruikt voor schoolproject.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
zijt ook gij bereidt?
pi_155097545
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:41 schreef dimmak het volgende:
Wordpress.com
Thanks.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_155103786
Als het gaat om kennis opdoen dan draagt WordPress misschien nog wel iets bij, omdat je dat uiteindelijk ook zelf kunt gaan hosten en het een veel gebruikt systeem is. Net als Joomla!, maar aan de kennis die je krijgt van het klik- en sleepwerk van de bekende sites als Webs, Wix en Weebly heb je niet heel veel.

Oké, je kunt het (een soort van) gebruiken als eigen homepage of website, maar je blijft altijd afhankelijk van deze partijen, hoelang ze blijven bestaan is nog maar de vraag en als het verdwijnt heb je niets meer aan de ervaring met hun systeem en ben je jouw website kwijt. De mogelijkheden zijn vaak ook redelijk beperkt. Ik heb zelfs kleine bedrijven dit zien gebruiken. Het is natuurlijk een mooie kostenbesparing in plaats van een dure websitebouwer en een tijdbesparing in plaats van verdiepen, maar het komt toch totaal niet professioneel over en je hebt het meestal meteen door (naast dat er onderaan meestal een reclame link staat met "Ook een gratis website?" zie je het vaak ook al aan de net iets te standaard layout.).

Als je echt iets wilt maken waar je veel mee kunt en jezelf wilt ontwikkelen, kun je ook eens kijken naar HTML en CSS. Dit zijn codes, maar in een zeer eenvoudige vorm. Met een beetje Engels en de toetsen "<" en ">" kom je al een heel eind. Ik heb kinderen van 12 gezien die het al redelijk konden toepassen. Dit is wel meer voor de layout en basis dingen zoals tekst. Als je speciale extra functies wilt toevoegen (bijvoorbeeld een contactformulier) dan moet je er een andere programmeertaal bij pakken, zoals JavaScript of PHP, dat is al iets moeilijker en veel mensen haken daar af, maar is toch ook minder moeilijk als je er even mee oefent.

Er zijn ook gratis templates en scripts te downloaden (contactformulieren zijn er trouwens ook gewoon kant en klaar), die je dan alleen nog maar naar wens hoeft aan te passen en eventueel samenvoegen. Voordeel is dat je nogsteeds veel mogelijkheden hebt, maar het nadeel dat je de basis niet zelf hebt gemaakt dus eigenlijk draagt het dan alsnog niet zoveel bij qua kennis als je alleen wat kleine details bewerkt.

Het is dus maar net hoeveel moeite je erin wilt steken, en wat je precies wilt. Even een keer een website maken om het van je to-do list af te strepen, of eens weten hoe een echte website in elkaar steekt en wat erbij komt kijken.
pi_155107804
1. Maak een domein aan
2. Zet er wordpress op (is makkelijk, gebruik google)
3. Je kan op wordpress gratis "theme's downloaden om je website te bouwen. Of via themeforest.com

Laat maar weten of je er uit komt.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:43:20 #9
447163 roysleen
14 jarig jongentje XD
pi_155108296
hostinger.nl

deze raad ik aan..

2 GB Disk
100 GB brandbreete
geen advertenties
goeie websitebuilder
php etc..
ook wordpress en andere software zoals Owncloud

is het kijken een x waard :)

[ Bericht 8% gewijzigd door roysleen op 11-08-2015 10:43:52 (geen) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')