abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 augustus 2015 @ 17:48:10 #251
13973 ranja
image means nothing
pi_155595182
Ik heb juist het idee dat Lowlands een festival is waar steeds minder mensen voor de muziek komen en meer voor de naam en het er bij geweest zijn. Maar misschien is dat nu aan het verminderen en verkoopt het daardoor niet meer uit.
Laatste jaren dat ik er was waren er sowieso (te) veel mensen die vooral voor het nachtprogramma waren gekomen en overdag nergens waren.

Maar ja, Lowlands... het spreekt mij niet meer aan om 2 nachten in een tentje te slapen (nou ja liggen, slapen is maar de vraag) en overdag te weinig leuke bands te zien. Het is me echter net te ver om heen en weer te rijden zoals ik bij BKS wel heb gedaan. Vroeger ging ik wel door bij de alpha dj's maar het tegenwoordige nachtprogramma is ook niks meer voor mij. Ach ja. Ik vermaak me wel elders :)
Alleen jammer van Courtney Barnett (al heb ik die wel gewoon op 101tv opgenomen en kan het dus zo vaak terugzien als ik wil).
pi_155595564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:48 schreef ranja het volgende:
Ik heb juist het idee dat Lowlands een festival is waar steeds minder mensen voor de muziek komen en meer voor de naam en het er bij geweest zijn. Maar misschien is dat nu aan het verminderen en verkoopt het daardoor niet meer uit.
Laatste jaren dat ik er was waren er sowieso (te) veel mensen die vooral voor het nachtprogramma waren gekomen en overdag nergens waren.
Van die trend bewegen ze nu weer weg. In ieder geval daar leek het op. Die Lowlands-directeur had het ook over het herdefiniëren van Lowlands qua publiek, volgens mij.

Maar, ik herken wel wat je zegt over de mensen die alleen voor het nachtprogramma kwamen, daar hadden ik en mijn groepje het ook vaak over. Je merkte wel echt het verschil. Overdag was de sfeer een stukkie meer ontspannen, laagdrempeliger en waren de mensen gewoon wat opener, vond ik. Nu stond ik zelf in de nachten ook meestal in de Bravo, en was er an sich ook daar een prima sfeer, maar het is allemaal wat hipper en platter. Wat me persoonlijk vooral opviel is het volgende: bij bandjes (o.i.d.) was er veel meer interactie tussen muzikant > publiek, maar ook het publiek onderling; meer saamhorigheid. Tijdens de nachten was het toch meer ieder voor zich en een beetje koeler, ondanks dat iedereen aan de knuffeldrugs zat.

Maar ik denk wel dat het een erfenis is van de afgelopen edities: die werden enorm gehyped en trokken ook dat type publiek.

quote:
Alleen jammer van Courtney Barnett (al heb ik die wel gewoon op 101tv opgenomen en kan het dus zo vaak terugzien als ik wil).
Was een fantastisch optreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxerazzi op 27-08-2015 18:16:06 ]
pi_155595617
Vond de sfeer ook prettiger dan mijn vorige keer in 2012.
What Would Goku Do
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:49:03 #254
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_155602583
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:12 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Naar het concert gaan hoeft niet te betekenen dat je nu al tickets koopt :P Vind ik ook geen fijne gedachte, je weet nooit of er iets tussen komt. Ik koop meestal de dag ervoor, ook voor dingen als Lowlands of zo. En dankzij Ticketswap maakt het ook niets uit of het al uitverkocht is _O_

[..]

Ja, verdomme, daar heb ik ook spijt van.. Luister hem zelden maar live altijd een feestje. En jaa, heel veel goede dingen gezien. Hoogtepunten voor mij waren Christine and the Queens (had ik paar keer op de radio gehoord, kende het niet echt maar wow: was weggeblazen, puur toeval), Balthazar, Father John Misty, Caribou, Pond en Jacco Gardner. Wat waren jouw hoogtepunten?

En verder vind ik het echt een supertof festival, ongehoord relaxt. Dit was mijn eerste Lowlands en ik wil nooit meer iets anders. Ik ben er volgend jaar sowieso weer bij, line-up maakt nog niet eens zoveel uit, staan sowieso wel toffe dingen. Headliners spraken me dit jaar totaal niet aan, maar maakte echt niet uit.
Had ik toch mee moeten gaan naar Father John Misty. Iedereen is er vrij lovend over. Ik ben gewoon op de Alpha heuvel blijven zitten.. Was je nog wel op tijd?
pi_155604816
Shit, The Alligator Hour met Joshe Homme op Beats1 is echt tof.

Ga alleen natuurlijk nooit voor Apple Music betalen, want dat is echt minder dan Spotify.
pi_155605891
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:49 schreef kciR het volgende:

[..]

Had ik toch mee moeten gaan naar Father John Misty. Iedereen is er vrij lovend over. Ik ben gewoon op de Alpha heuvel blijven zitten.. Was je nog wel op tijd?
Stukje gemist (waarin hij de presentator blijkbaar kapot maakte omdat hij "Fleet Foxes" drie keer vermelde, haha. Hopelijk kappen ze met die presentators volgend jaar) maar nog wel groot deel gezien, echt een super performer, volgende keer zeker niet missen nee. Dan pleeg ik geen heiligschennis meer door Balthazar deels te skippen om.. Watskeburt te horen ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:20:19 #257
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_155607129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Stukje gemist (waarin hij de presentator blijkbaar kapot maakte omdat hij "Fleet Foxes" drie keer vermelde, haha. Hopelijk kappen ze met die presentators volgend jaar) maar nog wel groot deel gezien, echt een super performer, volgende keer zeker niet missen nee. Dan pleeg ik geen heiligschennis meer door Balthazar deels te skippen om.. Watskeburt te horen ;(
Ja, daar hebben we een verkeerde keuze in gemaakt..
pi_155607852
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Xrenity het volgende:

[..]

verkoop je ze toch weer als je toch niet wilt.

Nieuw le le album :)
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Le-Le--.html
Mwah daar doe ik niet echt aan. Vind dat lullig voor de mensen die sowieso willen gaan.
pi_155607913
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:37 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Mwah daar doe ik niet echt aan. Vind dat lullig voor de mensen die sowieso willen gaan.
Die kunnen dan een kaartje van jou kopen!
What Would Goku Do
pi_155607964
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:56 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Stukje gemist (waarin hij de presentator blijkbaar kapot maakte omdat hij "Fleet Foxes" drie keer vermelde, haha. Hopelijk kappen ze met die presentators volgend jaar) maar nog wel groot deel gezien,
Die aankondiging was zó intens dom. Het was ook niet dat hij drie keer terloops Fleet Foxes vermeldde in een verhaal, wat er gebeurde was dat die vent op het eind riep:

"ALS IK FATHER JOHN MISTY ZEG, DAN DENKEN JULLIE: FLEET FOXES...FLEET FOXES...FLEET FOXES!"

:')__________!
pi_155608058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:40 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Die aankondiging was zó intens dom. Het was ook niet dat hij drie keer terloops Fleet Foxes vermeldde in een verhaal, wat er gebeurde was dat die vent op het eind riep:

"ALS IK FATHER JOHN MISTY ROEP, DAN DENKEN JULLIE: FLEET FOXES...FLEET FOXES...FLEET FOXES!"

:')__________!
Haha, typisch weer. Sowieso zijn die aankondigingen zo nutteloos, iedereen weet wel wie er komt. Nog erger zijn de "afkondigingen" :') "Dit was Father John Misty, we gaan nu het podium ombouwen". Ja, no shit.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_155608074
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:37 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Mwah daar doe ik niet echt aan. Vind dat lullig voor de mensen die sowieso willen gaan.
Je wilt dus gewoon niet. Ook prima.

Nieuwe Le Le-album is ook leuk trouwens.
pi_155608106
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:42 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Je wilt dus gewoon niet. Ook prima.

Nieuwe Le Le-album is ook leuk trouwens.
Ik wil niet als ik zo ver van te voren dat moet bedenken nee. Als het volgende maand zou zijn was ik gegaan.
pi_155608297
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:43 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ik wil niet als ik zo ver van te voren dat moet bedenken nee. Als het volgende maand zou zijn was ik gegaan.
Dus als het in december nog niet is uitverkocht, koop je een ticket? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:47:20 #265
13973 ranja
image means nothing
pi_155608301
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:42 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha, typisch weer. Sowieso zijn die aankondigingen zo nutteloos, iedereen weet wel wie er komt. Nog erger zijn de "afkondigingen" :') "Dit was Father John Misty, we gaan nu het podium ombouwen". Ja, no shit.
"Geef hem nog 1 keer een groot applaus". Bij De Beschaving ook steeds.

Dat doen ze bij BKS gelukkig niet. Gewoon beginnen als het tijd is en stoppen als het klaar is.
pi_155608629
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:47 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dus als het in december nog niet is uitverkocht, koop je een ticket? :P
Mits ik weet wat ik in januari ga doen, is dat een mogelijkheid. Kan best dat ik rond die tijd in het buitenland zit ofzo (zal wel niet, maar je weet het nooit)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:16:24 #267
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_155609574
Kom ik weer even met een bekend bandje; Imagine Dragons' nieuwe single sucksksk

Godver, wat een betutteling. Ben teleurgesteld.

[ Bericht 27% gewijzigd door richolio op 27-08-2015 23:33:02 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 27 augustus 2015 @ 23:33:36 #268
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_155610250

Dit blijft overigens wel een van de gaafste live dingen die ik heb gezien.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 23:39:03 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155610451
Lowlands en Sziget vergelijken is als pizza met poffertjes vergelijken :') allebei lekker op een andere manier!

Hoop volgend jaar toch weer eens naar LL te gaan. 2x achter elkaar missen is me eigenlijk teveel van het goede :'(

Sziget zit er nooit meer in ben ik bang, überhaupt buitenlandse festivals op Werchter na. Probeer al jaren mensen mee te krijgen naar Benicassim en Exit maar er is nooit animo voor ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_155615795
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:19 schreef Norrage het volgende:
Sziget lijkt me echt zo ongekend kut, maar misschien ben ik weer eens te bevooroordeeld. Het feit dat driekwart van mijn facebook-vrienden daar heen gaat ondanks dat ze normaal nooit muziek luisteren zegt genoeg. Lowlands trekt tenminste nog fans en echte muziekliefhebbers aan :P
Uhh, op mijn facebook account heb ik hetzelfde, alleen dan bij Lowlands ;P

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens. Als je die line-up ook ziet... Een week lang maar een paar leuke artiesten per dag.

Ik ga echt naar festivals voor de muziek. Zuipen en in de zon liggen doe ik thuis wel.
Thuis is geen zon ;( En het festival duurt langer, dus de artiesten zijn ook meer verspreid ;)
pi_155616247
Die plaat van Destroyer is echt fantastisch. Wow.
pi_155616645
Clip slaat nergens op maar (weer) een lekker nummertje.

Er is ook een fijne jazz-versie:
https://soundcloud.com/au(...)-the-avatar-sessions

Is Destroyer al uit of gelekt?
Aldus.
pi_155616874
Destroyer staat op Spotify.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_155616880
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Die plaat van Destroyer is echt fantastisch. Wow.
^O^
Zeker. Zeker. Zeker.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_155616927
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 23:33 schreef richolio het volgende:

Dit blijft overigens wel een van de gaafste live dingen die ik heb gezien.
Ben je nou serieus?

Want het is echt een van de kutste die ik ooit heb gezien :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')