abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155088936
Hoe oud ben je eigenlijk en je werkt al, studeer je of iets anders? Je hebt een gestructureerd dag/nacht ritme?
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:46:39 #27
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_155089017
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:37 schreef madam-april het volgende:
Een beetje offtopic misschien maar ik vind dat hier wel heel snel 'depressie' wordt geroepen. Een depressie is een serieuze psychische stoornis. Iemand die een tijdje een beetje down/lusteloos is heeft niet gelijk een depressie..

OT: ik denk dat iedereen wel periodes kent waarin ze een beetje down/lusteloos zijn. Het kan helpen om bijvoorbeeld te gaan sporten omdat je hersenen dan endorfines gaat aanmaken waardoor je je lekkerder gaat voelen. Verder is het ook een kwestie van accepteren dat je je niet altijd gelukkig kan voelen en dat het niet erg is om je af en toe een tijdje down te voelen.
Er zijn verschillende vormen van depressie. Iemand kan ook een lichte vorm van depressie hebben zoals dysthymie.
pi_155089032
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe oud ben je eigenlijk en je werkt al, studeer je of iets anders? Je hebt een gestructureerd dag/nacht ritme?
19 en studeer. Heb momenteel vakantie :p

Ook voor de vakantie speelde het al eens.
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_155090976
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:35 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook bij mezelf geconstateerd.
Heb het lang gehad na het overlijden van mijn huisdieren.

Ik mis een vriendin om eerlijk te zijn.

Erg smeuïg i know maar dat is het gewoon :@
Je mist je vriendin die het pas uitgemaakt heeft dus.. Geef jezelf de tijd om te herstellen en doe rustig aan. Forceren van dingen moeten doen heeft ook weinig zin.

Genieten van het leven komt wel weer.. Het is niet elke dag genieten geblazen, soms is het gewoon kut, en dat mag er ook zijn.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155092185
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:33 schreef I-care het volgende:

[..]

Je mist je vriendin die het pas uitgemaakt heeft dus.. Geef jezelf de tijd om te herstellen en doe rustig aan. Forceren van dingen moeten doen heeft ook weinig zin.

Genieten van het leven komt wel weer.. Het is niet elke dag genieten geblazen, soms is het gewoon kut, en dat mag er ook zijn.
Naja heb nooit een vriendin gehad, louter gedate. Maar het is wel waar ik aan denk. Iemand om leuke dingen mee te doen, die je ook liefde kan geven en omgekeerd...
:)
pi_155092296
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:58 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Naja heb nooit een vriendin gehad, louter gedate. Maar het is wel waar ik aan denk. Iemand om leuke dingen mee te doen, die je ook liefde kan geven en omgekeerd...
:)
Ik snap je precies. En dat is ook menselijk, ondanks wat de meeste zullen beweren. Tegenwoordig moet je sterk, single en happy zijn.. Anders ben je niet goed bezig :P

Maar die komen zichzelf ook nog wel tegen :)
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155095751
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:46 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Er zijn verschillende vormen van depressie. Iemand kan ook een lichte vorm van depressie hebben zoals dysthymie.
Dat klopt maar dat verandert niks aan mijn punt.

Dat iemand zich een periode down/ongelukkig/lusteloos voelt betekent niet gelijk dat deze persoon lijdt aan een (vorm van) depressie.

Je kunt je nou eenmaal niet altijd goed voelen. Periodes waarin je je down/ongelukkig/lusteloos voelt horen ook gewoon bij het leven.

Door iedereen die zich een periode niet goed voelt als depressief te bestempelen, zorg je ervoor dat mensen die echt depressief zijn minder serieus genomen worden.
pi_155098151
Wat heel erg kan helpen is het verlangen te temperen. Constant fantaseren over leuke vakanties, een liefdevolle relaties, het beste te zijn ketst alleen maar negatief terug op je eigen leven. Ik weet niet of je jezelf daarin herkent, maar het heeft mij extreem veel geholpen mijn negatieve blik op mijn eigen leven te verminderen.
pi_155098769
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:57 schreef hunterwow het volgende:
Wat heel erg kan helpen is het verlangen te temperen. Constant fantaseren over leuke vakanties, een liefdevolle relaties, het beste te zijn ketst alleen maar negatief terug op je eigen leven. Ik weet niet of je jezelf daarin herkent, maar het heeft mij extreem veel geholpen mijn negatieve blik op mijn eigen leven te verminderen.
Nee want zo negatief denk ik niet over mezelf. Ik weet dat ik een goed mens ben.

Het is gewoon een gevoel in mijn hart, wat op sommige momenten constant aanwezig is en mijn stemming behoorlijk omlaag haalt. :{ :'(
pi_155098908
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:10 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Nee want zo negatief denk ik niet over mezelf. Ik weet dat ik een goed mens ben.

Het is gewoon een gevoel in mijn hart, wat op sommige momenten constant aanwezig is en mijn stemming behoorlijk omlaag haalt. :{ :'(
Misschien is mindfullness dan een optie? Het is niet een zweverig gebeuren als je dat misschien denkt. Het is een manier om te accepteren wat je gedachtes/gevoelgens zijn. Dus ook dat rotgevoel wat jij voelt. Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat het werkt, al heb ik het onderzoek even niet voor handen.
pi_155098929

[ Bericht 100% gewijzigd door hunterwow op 10-08-2015 23:14:27 ]
pi_155099519
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:13 schreef hunterwow het volgende:

[..]

Misschien is mindfullness dan een optie? Het is niet een zweverig gebeuren als je dat misschien denkt. Het is een manier om te accepteren wat je gedachtes/gevoelgens zijn. Dus ook dat rotgevoel wat jij voelt. Het is ook wetenschappelijk aangetoond dat het werkt, al heb ik het onderzoek even niet voor handen.
Jaa dit heeft mijn moeder ook wel eens genoemd ;)

Misschien dat ik daar wel een boekje over ga halen oid. Zouden die boeken interessant zijn?
pi_155099583
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:00 schreef PausNicolaas het volgende:
Ik ben van nature vrij negatief, net zoals meerdere leden uit mijn familie. Heb mezelf daarin erg proberen te verbeteren afgelopen jaar, maar de basis blijft negatief en ik kan dat maar niet volledig aanpassen. Er hoeft maar iets te gebeuren of mijn humeur is alweer van slag.
Dan wordt het misschien eens tijd om met behulp van een psych het wat duurzamer aan te pakken, zodat je hier echt mee leert dealen..
Want ook een vriendin gaat je negatieve aard niet veranderen, hoogstens tijdelijk even lappen.
pi_155102801
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:27 schreef PausNicolaas het volgende:

[..]

Jaa dit heeft mijn moeder ook wel eens genoemd ;)

Misschien dat ik daar wel een boekje over ga halen oid. Zouden die boeken interessant zijn?
Die kan je natuurlijk altijd halen, maar het uitoefenen van mindfullness is vrij simpel. Je kan er altijd zelf eerst mee experimenteren om te kijken of je het wat vind. Er zijn heel wat filmpjes op youtube te vinden.
pi_155117358
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:03 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat verandert niks aan mijn punt.

Dat iemand zich een periode down/ongelukkig/lusteloos voelt betekent niet gelijk dat deze persoon lijdt aan een (vorm van) depressie.

Je kunt je nou eenmaal niet altijd goed voelen. Periodes waarin je je down/ongelukkig/lusteloos voelt horen ook gewoon bij het leven.

Door iedereen die zich een periode niet goed voelt als depressief te bestempelen, zorg je ervoor dat mensen die echt depressief zijn minder serieus genomen worden.
Helemaal mee eens. :Y
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:16:53 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155120470
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:03 schreef Luuntje het volgende:

[..]

Een depressie hoeft niet erg te zijn hoor, nu kun je nog iets leuks zoeken om je op te beuren.
Een depressie betekend niet dat je meteen in een hoekje wegduikt en alleen maar jankt.
Je bent al een tijd niet meer tevreden en verveelt en wilt ergens wel erop uit maar anderzijds staat de drukte je tegen.
Ook dat is een milde vorm van depressie.
Ga er gewoon op uit en maak lol :)
Laat die date voor wat het was, zij heeft ruimte gemaakt voor een ander ;)
niet alles hoeft gelijk een depressie te zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155124107
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:16 schreef Re het volgende:

[..]

niet alles hoeft gelijk een depressie te zijn
Nee dat klopt, maar het zijn signalen.
Althans toen ik het had vertelde mijn psychiater me dat.
Excuseer me als iemand ermee gekwetst heb.
Life is a highway...let's ride it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')