abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155079909
Hallo,

Ik heb op 10 Juli een formulier aanvraag tegemoetkoming ingestuurd.

Ik heb vandaag een brief binnengekregen waarin staat dat ik van aug 2015 tot dec 2015 geen recht heb op een tegemoetkoming. De reden daarvoor is dat mijn onderwijsinstelling "niet geldig" zou zijn en ik een opleiding volg waarvoor geen recht op een tegemoetkoming bestaat :S

Ik ben 19 jaar, doe VWO op een ROC (vavo). Dan heb ik toch gewoon recht op een tegemoetkoming?

Op mijn DUO heb ik gekeken of ik mijn school/studie gegevens kan wijzigen. Er zijn alleen twee opties: mbo en hbo. Vavo staat er niet bij.

Wat moet ik nu doen?
pi_155080108
https://duo.nl/particulie(...)koming-aanvragen.asp

Je zit niet voltijd op school, dus je hebt er geen recht op.
pi_155080149
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:54 schreef MaximumRush het volgende:
https://duo.nl/particulie(...)koming-aanvragen.asp

Je zit niet voltijd op school, dus je hebt er geen recht op.
Ik zit gewoon voltijd op school..
pi_155080284
quote:
pi_155080299
Ik heb het ook gehad op de vavo. Dus zou jij het ook moeten kunnen krijgen.
pi_155080386
een vriendin volgde vavo, ander gaat het volgen. Hun kregen ook gewoon tegemoetkoming. Ene was trouwens 19 en andere 18, dus vind het wel een beetje apart dat je er geen recht op hebt.
Of heeft het te maken met hoge inkomen van je ouders?
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155081615
Ik heb even naar DUO gebeld en nu blijkt dat het ROC me als deeltijders heeft ingeschreven ipv voltijd en daardoor heb ik geen recht op tegenmoetkoming scholieren. |:( Ik had toch echt aangegeven dat ik voltijd naar school zou gaan.

Bedankt voor jullie hulp ^O^
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:22:08 #8
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_155290337
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:39 schreef Inspireme het volgende:
Ik heb even naar DUO gebeld en nu blijkt dat het ROC me als deeltijders heeft ingeschreven ipv voltijd en daardoor heb ik geen recht op tegenmoetkoming scholieren. |:( Ik had toch echt aangegeven dat ik voltijd naar school zou gaan.

Bedankt voor jullie hulp ^O^
Goed dat inmiddels helder is waarom je aanvraag is afgewezen.

Wanneer je als deeltijd leerling staat ingeschreven voor vavo, dan kun je een aanvraag voor tegemoetkoming deeltijders indienen.
Word je alsnog als voltijd leerling ingeschreven, vraag dan opnieuw de tegemoetkoming scholieren aan.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')