quote:Qualifications that meet the minimum requirements
Diploma Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs, Eindexamen (VWO) + Cijferlijst
Diploma HogerAlgemeen Voortgezet Onderwijs (HAVO) + Cijferlijst
MBO-examen
Dus als ik het goed begrijp, Dan moet ik na mijn havo diploma eerst in Nederland een bachelor halen, en daarna mag ik in zweden voor mijn masters studeren? Of is er ook een mogelijkheid om in zweden die bachelor te halen en vanaf daar door te stromen naar de masters opleiding?.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:12 schreef miro86 het volgende:
Inderdaad eerst even een bachelor afwerken ergens (wo of hbo mits in Nederland).
Schijnt dat je daaraan mag beginnen in Zweden met je HAVO diploma:
[..]
Kan ook in Zweden inderdaad. Maar heb je een geschikte bachelor gevonden (die in het Engels wordt gegeven)?quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:53 schreef ic3d het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, Dan moet ik na mijn havo diploma eerst in Nederland een bachelor halen, en daarna mag ik in zweden voor mijn masters studeren? Of is er ook een mogelijkheid om in zweden die bachelor te halen en vanaf daar door te stromen naar de masters opleiding?.
Hartelijk dank voor het reageren
Zelfde als in NL, 3 jaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:32 schreef ic3d het volgende:
Nee, wist niet of het helemaal mogelijk was,
maar fijn dat het wel kan!
Weet je toevallig hoe lang een bachelor is in Zweden?
Voor de vrouwenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:12 schreef m.w. het volgende:
Ik zie maar 5 Engelstalige bachelors staan, en de jouwe moet er ook maar net tussen zitten. Wat als je bijvoorbeeld werktuigbouwkunde of geneeskunde wil studeren? Ga je dan maar kunst studeren omdat dat 1 van de weinige studies is die ze daar in het Engels aanbieden?
En waarom wil je naar het buitenland?
Je wilt dus een academische graad halen? Ga na de havo naar het vwo. Het bespaart een hoop gekut, stress, tijd en je bent het beste voorbereid.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:54 schreef ic3d het volgende:
Na de zomervakantie zit ik in havo 5, en doe dus examen.
Ik ga er natuurlijk van uit dat ik mijn examen haal, en daarna wil ik een volledige studie doen in Zweden, en om specifiek te zijn Lund University. Weet nog niet welke studie specifiek, maar wil een masters degree halen.
Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om met een havo diploma een masters opleiding te doen in Zweden? En als dit niet kan, wat is de snelste manier om dit wel te doen?
Hoop dat jullie er meer van weten dan ik,
mvg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |