abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155078074
Na de zomervakantie zit ik in havo 5, en doe dus examen.

Ik ga er natuurlijk van uit dat ik mijn examen haal, en daarna wil ik een volledige studie doen in Zweden, en om specifiek te zijn Lund University. Weet nog niet welke studie specifiek, maar wil een masters degree halen.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om met een havo diploma een masters opleiding te doen in Zweden? En als dit niet kan, wat is de snelste manier om dit wel te doen?

Hoop dat jullie er meer van weten dan ik,

mvg
pi_155078468
Meteen een Masters degree? Niet eerst Bachelor? Je zal toch eerst de tussenliggende stappen moeten nemen: hbo voor je bachelor, anders vwo en daarna universitaire bachelor, daarna een pre-master (indie nodig), daarna door voor je master :)
pi_155078726
Inderdaad eerst even een bachelor afwerken ergens (wo of hbo mits in Nederland).

Schijnt dat je daaraan mag beginnen in Zweden met je HAVO diploma:
quote:
Qualifications that meet the minimum requirements

Diploma Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs, Eindexamen (VWO) + Cijferlijst

Diploma HogerAlgemeen Voortgezet Onderwijs (HAVO) + Cijferlijst

MBO-examen
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_155100600
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:12 schreef miro86 het volgende:
Inderdaad eerst even een bachelor afwerken ergens (wo of hbo mits in Nederland).

Schijnt dat je daaraan mag beginnen in Zweden met je HAVO diploma:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, Dan moet ik na mijn havo diploma eerst in Nederland een bachelor halen, en daarna mag ik in zweden voor mijn masters studeren? Of is er ook een mogelijkheid om in zweden die bachelor te halen en vanaf daar door te stromen naar de masters opleiding?.

Hartelijk dank voor het reageren
pi_155102198
Er zit in Nederland 5 jaar tussen een havo-diploma en aanvang van een master.

Even over de grans stappen kan dat gat nooit dichten.

Spreek je Zweeds? Net als in Nederland zijn in andere landen veel bachelors, die niet per se iets internationaals hebben, in de eigen taal. Bijna elke uni heeft tegenwoordig wel een paar bachelors die toch Engelstalig zijn.

Zou ook extra contoleren of je wel toelaatbaar bent, ookal staat het op die ene site. Soms vraagt men uit onwetendheid een 8 gemiddeld of hoger op vwo.

En ook als je toegelaten worden, kan me voorstellen dat het nogal een lastige stap is van havo naar academisch onderwijs in een ander land en andere taal.
pi_155107920
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:53 schreef ic3d het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, Dan moet ik na mijn havo diploma eerst in Nederland een bachelor halen, en daarna mag ik in zweden voor mijn masters studeren? Of is er ook een mogelijkheid om in zweden die bachelor te halen en vanaf daar door te stromen naar de masters opleiding?.

Hartelijk dank voor het reageren
Kan ook in Zweden inderdaad. Maar heb je een geschikte bachelor gevonden (die in het Engels wordt gegeven)?
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_155111492
Nee, wist niet of het helemaal mogelijk was,
maar fijn dat het wel kan!

Weet je toevallig hoe lang een bachelor is in Zweden?
pi_155111853
3 jaar, denk ik. Google is je vriend.
pi_155114033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:32 schreef ic3d het volgende:
Nee, wist niet of het helemaal mogelijk was,
maar fijn dat het wel kan!

Weet je toevallig hoe lang een bachelor is in Zweden?
Zelfde als in NL, 3 jaar.
pi_155116525
Ik zie maar 5 Engelstalige bachelors staan, en de jouwe moet er ook maar net tussen zitten. Wat als je bijvoorbeeld werktuigbouwkunde of geneeskunde wil studeren? Ga je dan maar kunst studeren omdat dat 1 van de weinige studies is die ze daar in het Engels aanbieden?

En waarom wil je naar het buitenland?
pi_155129439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:12 schreef m.w. het volgende:
Ik zie maar 5 Engelstalige bachelors staan, en de jouwe moet er ook maar net tussen zitten. Wat als je bijvoorbeeld werktuigbouwkunde of geneeskunde wil studeren? Ga je dan maar kunst studeren omdat dat 1 van de weinige studies is die ze daar in het Engels aanbieden?

En waarom wil je naar het buitenland?
Voor de vrouwen
Irene is bae <3
  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:19:46 #12
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_155157844
Je wilt na je havo onvoorbereid naar Zweden gaan? Dit had je al lang moeten uitzoeken.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_155165280
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:54 schreef ic3d het volgende:
Na de zomervakantie zit ik in havo 5, en doe dus examen.

Ik ga er natuurlijk van uit dat ik mijn examen haal, en daarna wil ik een volledige studie doen in Zweden, en om specifiek te zijn Lund University. Weet nog niet welke studie specifiek, maar wil een masters degree halen.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om met een havo diploma een masters opleiding te doen in Zweden? En als dit niet kan, wat is de snelste manier om dit wel te doen?

Hoop dat jullie er meer van weten dan ik,

mvg
Je wilt dus een academische graad halen? Ga na de havo naar het vwo. Het bespaart een hoop gekut, stress, tijd en je bent het beste voorbereid.

Trouwens moet je eerst een bachelor halen voordat je aan een master kan beginnen.
pi_155180849
Haal eerst maar eens in Nederland een HBO graad, en kijk dan maar verder. Heb je enig idee hoe groot de stap is van havo naar een compleet nieuwe studie in een compleet nieuw land?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155181207
Met een havo-diploma aan een masters beginnen. :')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_155188804
Ik heb een master gedaan in Zweden. Heb wel eerst een bachelor gedaan in Nederland. Daarna heb ik zelfs er een tijdje gewerkt.

Meeste bachelors kan je niet volgen in Zweden want je moet de taal op "gymnasiet" niveau beheersen. Zelfde geldt meestal voor wiskunde.

Waarom wil je gelijk naar Zweden na je havo? En waarom Lund? kijk uit dat het geen impuls is en kijk het niet door een roze bril.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')