abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:10:57 #1
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155076424
Hoi!

Wij wonen sinds begin april in ons prachtige huis met bijbehorende fantastische tuin. Dir laatste levert wat uitdagingen op,want groene vingers moeten we nog een beetje kweken.

Nu zag ik vanochtend ineens dat onze Klimop het ineens zwaar te verduren heeft. Ik dacht dat die dingen zowat niet uit te roeien waren, maar bij dit geintje gaat het ineens heel hard. Echt heel kak, want het ziet er niet uit en het was juist zo mooi. :(

Kan iemand ons helpen te verklaren wat er aan de hand is en hoe ik dit stop? Dadelijk gaat m'n hele groen eraan of erger nog: springt het over naar onze andere planten of zo.

Help!

/foto's worden as we speak geüpload. Momentje!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_155076892
Ik denk dat je klimop dorst heeft.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:22:53 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155076904

;(

[ Bericht 33% gewijzigd door Kimpossible op 10-08-2015 14:28:38 ]
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:32:33 #4
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155077292
Ik hoop het ja, dat hij alleen dorst heeft, maar ik vrees dat het een of andere bacterie of schimmel is of zo? Het is heel raar spul.
pi_155077518
Mjah ik heb al wat via google gezocht voor je, maar ik vind het zo 123 niet inderdaad.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:41:38 #6
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155077588
Ik ook niet }:|

Ik deed een dansje toen ik las over bladvlekkenziekte, tot ik de plaatjes zag. Dat is het dus keihard niet. Stomme plant. Ik wil geen dooie bruine gare klimop als erfafscheiding :(
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:49:23 #7
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_155077914
Ik doe een gok dat het zoiets als (spint)mijt is. Het blad ziet eruit alsof het droog gezogen wordt door ongedierte.
  maandag 10 augustus 2015 @ 14:53:31 #8
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155078046
Dat zou me niets verbazen. Wat doe ik ertegen?

Het zal wel tussen m'n oren zitten ook, maar het jeukt als een malle.
pi_155084972
Lijkt op dopluis.
Aangetaste bladeren weghalen. De rest afspuiten met een mengsel van groene zeep, spiritus en water (1:1:1). En dan hopen dat het werkt, dopluis is moeilijk te bestrijden
pi_155086329
Je buren hebben last ervan en hebben er gif op gespoten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 18:52:00 #11
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155087038
Water, spiritus en Groene zeep ronde check!

Ik heb inmiddels ook een drukspuit en spul van Bayer garden, maar ik geloof niet dat ik dat ook vandaag nog ga sprayen. Eerst ff kijken wat dat mengseltje doet.

Ik ging naar de buren om het te vertellen en voor te stellen dat ik hun kant ook wel even mee zou pakken. Bleek hun hele zooitje al bruin. Thanks for the information mate. Ik geloof dat het me wat dode plant had kunnen besparen.

Thanks voor de tips tot dusver O+
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:27:34 #12
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155363859
Ja fuck. Dat ding gaat nog steeds dood :'(

Het ruikt ook een soortje verbrand, ofzo? Dat was al voor ik allerlei toestanden begon te sprayen, overigens.

Hebben wij weer :') . Google biedt ook geen soelaas.

Hier nog slimmeriken die kunnen helpen? ;(
pi_155365904
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:27 schreef Kimpossible het volgende:
Ja fuck. Dat ding gaat nog steeds dood :'(

Het ruikt ook een soortje verbrand, ofzo? Dat was al voor ik allerlei toestanden begon te sprayen, overigens.

Hebben wij weer :') . Google biedt ook geen soelaas.

Hier nog slimmeriken die kunnen helpen? ;(
Mogelijk heb je hier iets aan:
Het lijkt als ik naar de foto kijk hier iets op (1.De bacteriële bladvlekkenziekte):
quote:
Typisch bij deze ziekte is het voorkomen aan de onderzijde van de bladeren van een natte zone rond de vlekken. Wanneer men een aangetast blad naar het licht houdt, bemerkt men rond de bladvlekken een typische olieachtige rong.
Vandaar dat men ook wel eens van olie- of vetvlekkenziekte spreekt.
Vooral in de late lente (mei-juni) en bij vochtig weer is deze ‘olievlek’ zeer duidelijk zichtbaar.
http://www.groen.net/Article.aspx?id=13771
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:43:27 #14
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155368255
In het echt ziet het er helaas heel anders uit :(

Het is ook raar, want bijv. Spint of een luis, dan verwacht ik toch levende organismen te zien. Maar diestipjes lijken echt een plakkende aanslag en bewegen absoluut niet en verder ook niets legends waargenomen :')
pi_155410537
Het lijkt haast wel stokroosroest... Het is dan wel geen stokroos, maar de symptomen lijken er wel heel veel op. Gele vlekjes op het blad, met bruinige puntjes onder het blad.

Is een schimmelziekte.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:44:28 #16
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155411206
Verrek, ja!
pi_155411505
De aangetaste bladeren verwijderen en verbranden (of groene container, maar niet op de composthoop gooien) en de plant behandelen met een middel tegen schimmel.

Schimmel gedijt doorgaans doordat het blad te lang vochtig blijft, maar dat is niet goed te voorkomen bij zo'n dichte heg.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:00:12 #18
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_155411631
Ik denk dat het een soort beestjes zijn, je hebt luissoorten die stil zitten. Maar zeker weet ik het ook niet,

Wat ik wel zeker weet ons dat na een keer spuiten je plant niet weer heel is. Gebruik dat spul van de winkel of dat receptje van een medefokker en spuit dat er een keer per week op. Aangetaste bladeren weghalen, is misschien niet echt mogelijk vanwege de hoeveelheid. Dan heb je ook kans dat de plant te weinig bladeren overhoudt...
Gewoon nu elke week of elke twee weken spuiten. Hij zal misschien nu niet mooi worden, maar dan volgend voorjaar wel weer.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_155411711
Je kan schimmel niet echt bestrijden zonder het aangetaste blad te verwijderen. De puntjes onder het blad zorgen voor de verspreiding van de schimmelsporen.

Zo'n gat is met een plant als klimop volgend jaar weer gevuld. Snoeien doet groeien.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:16:22 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155414514
Heel. De. Klimop. Zit. Onder. Tenminste, over een gebied van 4 meter.

Als Ik alles snoei, krijgen die sporen dan niet juist de kans zich te verspreiden ook?

Ik ben geen meisjesmeisje dat niet tegen viezigheid kan maar hier zie ik toch wel een beetje tegenop :X ik heb nu al jeuk!
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:17:24 #21
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155414542
En m'n meneer zwelt op van klimopsap dus dat feest gaat ook niet door hahaha
pi_155415810
Nou ja, je kan kijken wat een anti-schimmelmiddel voor je kan doen, maar mijn ervaring met roest is dat het middel meer de verspreiding voorkomt dan dat het de infectie verhelpt. Maar schroom niet om advies te vragen op de plek waar je het middel koopt.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:49:45 #23
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155419822

DIEEEEEEE!

Kill it with fire!

Nee ja. Zonder gekheid. Ik dacht even als experiment een plek van 30 X 40 weg te halen. It turned out to be every-fucking-where. Als je al het aangetaste spul wilt verwijderen moet ik denk ik die hele klimop slachten aan beide zijden achterin de tuin. Voorin de tuin is het vooralsnog niet gespot.

Niet. Tof.
pi_155420904
The hell :o

Maar, kijk over twee weken eens hoe het oogt. Eventueel een beetje bijmesten.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:24:14 #25
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155421258
Snap je nu dat ik liever oversloeg? :D

Stomme kak klimop. Er moet nog veul meer af, eigenlijk. Maar het was ineens donker en de kliko vol, dus dan maar even kijken wat dit gaat doen. Ik hoop niet dat ik hem echt dood gemaakt heb, maar het zat/zit echt totin de diepste kern. Sterker, daar begint het. Op veel plekken lijkt het een gezonde klimop en dan op diezelfde plek is het zo telkens dieper, slechter en bij de stam is alles gewoon bruin kapot verdort(?)

Misschien moeten we maar vast sparen voor een toffe schutting met van die mooie betonpaken en hout en zo :+

.. Eigenlijk vind ik het om te janken. Dat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')