abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2002 @ 10:22:38 #1
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6815273
Hello peeps,

al enige tijd ben ik van plan om eindelijk eens echt gitaar te leren spelen. Nou heb ik met kerst afgelopen jaar een gitaar gekregen van mijn schoonmoeder maar het is lastig om zelf te beginnen. Heeft er iemand nog tips of bijv. eenvoudige startersprogramma's???

Marsh

Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6815288
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 10:22 schreef Marshall_2002 het volgende:
Hello peeps,

al enige tijd ben ik van plan om eindelijk eens echt gitaar te leren spelen. Nou heb ik met kerst afgelopen jaar een gitaar gekregen van mijn schoonmoeder maar het is lastig om zelf te beginnen. Heeft er iemand nog tips of bijv. eenvoudige startersprogramma's???

Marsh

gewoon op gitaarles gaan!
  vrijdag 15 november 2002 @ 10:26:24 #3
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6815316
ja, wil ik ook nog doen, maar wil zelf ook het een en ander doen...
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6815347
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 10:26 schreef Marshall_2002 het volgende:
ja, wil ik ook nog doen, maar wil zelf ook het een en ander doen...
Ligt ook aan het "soort" gitaarles dat je gaat nemen. als je "gewoon" priveles neemt bij iemand thuis dan is het vaak heel goed moeglijk, dat je met behulp van opgedane kennis en internet zelf ook nummers uitzoekt.

je kunt voor bladmuziek op gitaar (tabs) wel eens hier kijken:

[url]http://powertab.guitarnetwork.org/

pi_6815383
Wat voor een gitaar wilde je eigenlijk gaan spelen.. Ik zou met een acoustische beginnen. (spaanse) Dat heb ik ook gedaan en daar leer je het meeste van.

Ik heb zelf 5 jaar gitaarles (acoustisch) gehad (en 2 jaar elec. bas) en ik zou idd op les gaan.. Misschien dat een bezoekje aan een bibliotheek ook handig is, daar hebben ze nogal eens ineteressante boeken... Oww ja, Noten kunnen lezen is een pré...

Succes..

pi_6815399
Ik ben gewoon begonnen met elektrisch gitaar, gaat gewoon perfect. Maar ben wel meteen op les gegaan, daar leer je gewoon ontzettend veel van
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6815424
Ik heb nooit les gehad en speel nu toch al aardig wat. Wel een nadeel is dat je nooit de basis leert en daarom een nogal eigen style ontwikkeld. Wil je standaard nummertjes spelen dan kan je beter op les. Wil je zelf geluiden maken dan hoeft dat niet zo nodig. Als je gewoon in een band speelt blijf je gemotiveerd en kan je het ook gewoon voor jezelf leren.
pi_6815447
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 10:32 schreef BMannien het volgende:
Wat voor een gitaar wilde je eigenlijk gaan spelen.. Ik zou met een acoustische beginnen. (spaanse) Dat heb ik ook gedaan en daar leer je het meeste van.

Ik heb zelf 5 jaar gitaarles (acoustisch) gehad (en 2 jaar elec. bas) en ik zou idd op les gaan.. Misschien dat een bezoekje aan een bibliotheek ook handig is, daar hebben ze nogal eens ineteressante boeken... Oww ja, Noten kunnen lezen is een pré...

Succes..

maakt voor het leren echt niet uit wat voor soort gitaar je koopt.
pi_6815459
Ik ben begonnen op een elektrisch gitaar. Ik het kader van veel scheur dan maak je geen fouten. Maar leren spelen heb ik via tabs van internet en een akkoordenboekje. Zoek een liedje wat je leuk vind, zoek op internet hoe je het moet spelen. Koop voor ¤12 een accoordenboekje en begin gewoon. Ik heb nu na 2 jaar spelen pas les. Basles wel te verstaan. Maar de basis gitaar heb ik zelf geleerd. Ik moet daar wel aantoevoegen dat ik een k*t techniek heb en dat het veel sneller had gekunt. Maar ik vond het zonde van mijn geld om meteen al les te nemen omdat ik dingen meestal maar 2 maanden leuk vind. Als je wilt leren improviseren ga dan toonladders en accoorden leren. Er staan trouwens op internet gigantisch uitgebreide online gitaarlessen. Die zijn op zich best wel leuk. Gitaarspelen is echt heel leuk, vooral bas
pi_6815477
Zelf gitaar leren spelen

Gitaar leren zonder gitaarleraar

2 recente topics over gitaar leren spelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')