abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155053777
Preview van Gamersnet met de nieuwe features uitgelegd.
quote:
Pro Evolution Soccer 2016 preview

Elk jaar gaan de footies van EA en Konami weer de strijd met elkaar aan en sinds de vorige consolegeneratie is het elk jaar weer FIFA dat als winnaar uit de bus komt. Het lijkt er echter op dat daar dit jaar verandering in komt, want met Pro Evolution Soccer 2016 maakt Konami een ontzettend sterke comeback.

Doeltreffend verbeteren
Vorig jaar legde Konami al de basis door terug te gaan naar de roots van de franchise, maar tegelijkertijd een voetbalgame te af te leveren die anno 2015 zijn mannetje staat. Dit jaar wil de ontwikkelaar die sterke basis verbeteren en dat doet het onder andere door ruim duizend nieuwe animaties toe te voegen. Het resultaat mag er zeker zijn, want de spelers bewegen ongelooflijk realistisch en dit zorgt ervoor dat het voetbalspektakel op het veld echt tot leven komt.

Ook de A.I. van doelmannen is verbeterd. Niet alleen reageren ze accurater dan in PES 2015, ook heeft voortaan elke goalkeeper zijn eigen persoonlijkheid. Weet je ondanks deze slimmere A.I. toch een goal te maken, dan kun je door het indrukken van knoppen zelf kiezen hoe je jouw euforie tot uiting brengt. Het zijn kleine details, maar wel het type gameplay-functies dat typisch is voor PES en de serie een eigen gezicht geeft.

Het kan vriezen...
Eén van de belangrijkste nieuwe toevoegingen in PES 2016 is het dynamische weersysteem. Niet langer zijn weersveranderingen vooraf vastgelegd: onweer of stortregen kan nu op elk moment uitbarsten en dat zorgt voor een constante spanning. Hiermee heeft PES plotseling een grote voorsprong op FIFA, waar een dergelijk systeem nog altijd schittert door afwezigheid.

De laatste opvallende vernieuwing is de dynamische camera. Deze past zich automatisch aan op basis van de balpositie, waardoor je nog meer het idee krijgt te kijken naar een voetbalwedstrijd op tv. Hoewel ik PES 2016 niet ontzettend uitgebreid heb mogen spelen, leek de camera tot dusver goed te werken en te zorgen voor een toffere spelervaring.

Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. De PES-games worden al jaren geteisterd door een gebrek aan licenties en dat is in deze game niet anders. Nog steeds mist Konami enkele belangrijke internationele licenties, wat voor veel voetbalfans een groot gemis zal zijn. Tegelijkertijd heeft het wel de UEFA Champions League en UEFA Europa League, twee licenties die FIFA nog niet heeft.

Voorlopige conclusie
Met Pro Evolution Soccer 2016 presenteert Konami zijn beste footie sinds jaren en voor het eerst lijkt EA serieuze concurrentie te hebben. De nieuwe animaties komen geweldig tot hun recht, de verbeterde A.I. van doelmannen is zeer welkom en de dynamische camera zorgt voor veel spektakel. Bovendien heeft PES met het dynamische weersysteem en de UEFA-licenties twee belangrijke voorsprongen op FIFA. Wordt EA dit jaar dan eindelijk van zijn troon gestoten? In september weten we het.

Kit templates:

Dynamic weather:

Het feit dat option files mogelijk is op de PS4 zegt al genoeg _O_
pi_155053834
misschien na jaren fifa misschien toch weer eens pes aanschaffen.
nee echt niet !
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:03:04 #3
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_155054396
Hier komen ze beiden in huis. Zelf de voorkeur voor PES.
pi_155054913
Verheug me al op de demo.
pi_155056508
Sinds PES5 ben ik over gegaan op FIFA, maar ik zit er toch over te denken om dit jaar weer eens PES te halen. Werkt Online wel een beetje goed tegenwoordig?
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:25:44 #6
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_155062362
20th Anniversary Edition voor PS4. _O_
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_155070404
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:55 schreef Vijf_voor het volgende:
Sinds PES5 ben ik over gegaan op FIFA, maar ik zit er toch over te denken om dit jaar weer eens PES te halen. Werkt Online wel een beetje goed tegenwoordig?
Yep.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155174256
Demo is sinds vandaag te downloaden op de consoles! Schijnt erg goed te zijn, ik speel hem vanavond of morgen wel denk ik.
pi_155174878
Heb de demo gespeeld. Wat een verbetering met pes2015. Dit speelt zoveel beter en soepeler. Echt heel erg goed.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 14:55:40 #10
343369 Laser.
Love Always Shines
pi_155179341
De demo is echt goed! Speelt heel fijn en erg responsive. Ik heb nog maar een stuk of 4 wedstrijden gespeeld en kreeg wel het gevoel dat de keepers misschien iets te makkelijk te passeren zijn. Ik speelde op professional. Wil toch nog wat meer spelen, want damn, heerlijke game! ^O^
pi_155179686
De manier waarop EA het afgelopen jaar met zijn community is omgegaan is voor mij de voornaamste reden dit jaar hoogst waarschijnlijk voor PES te kiezen.
pi_155187610
Ik ken Fifa onderhand wel, gameplay zal wel weer iets zijn verbeterd, maar al snel heb je het spelletje door. Ik hoop dat PES weer dat oude gevoel kan terug geven.
Online zuigt wel bij Konami schijnt.
pi_155188611
Vind de demo lekker spelen, nieuwe collision systeem werkt goed.

Wel al 3 dikke volleys van buiten de 16 gescoord, dat lijkt me wat te makkelijk ingesteld. En keepers doen net iets teveel 'reddingen' met hun voeten.
pi_155194868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:07 schreef Toefjes het volgende:
De manier waarop EA het afgelopen jaar met zijn community is omgegaan is voor mij de voornaamste reden dit jaar hoogst waarschijnlijk voor PES te kiezen.
Dit, ik volg mee! :)
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
pi_155208179
Voordeel van PES is ook dat je een week eerder aan de slag kan t.o.v. Fifa :)
pi_155208295
EA is heel slecht naar zijn community toe met communiceren. Klantenservice is ook geen steek beter. Wat een droeftoeters daar allemaal. Pes ga ik dit jaar ook weer halen, vooral voor MyClub, hoop dat ze dat een beetje hebben uitgebreid. Zijn daar al screenshots van te zien?
pi_155208454
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:30 schreef Maver24 het volgende:
EA is heel slecht naar zijn community toe met communiceren. Klantenservice is ook geen steek beter. Wat een droeftoeters daar allemaal. Pes ga ik dit jaar ook weer halen, vooral voor MyClub, hoop dat ze dat een beetje hebben uitgebreid. Zijn daar al screenshots van te zien?
Een spel met glitches releasen, waarvan ze wisten dat die de Ultimate Team economie zouden schaden, en ondertussen mensen toch aanmoedigen fifa points te kopen tegen woekerprijzen is een bijna misdadige werkwijze.
pi_155208493
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een spel met glitches releasen, waarvan ze wisten dat die de Ultimate Team economie zouden schaden, en ondertussen mensen toch aanmoedigen fifa points te kopen tegen woekerprijzen is een bijna misdadige werkwijze.
Zolang miljoenen mensen de game ieder jaar blijven kopen zullen ze vrij weinig veranderen helaas.

Zelf heb ik helemaal niks met FUT of MyClub.
pi_155208581
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zolang miljoenen mensen de game ieder jaar blijven kopen zullen ze vrij weinig veranderen helaas.

Zelf heb ik helemaal niks met FUT of MyClub.
Vooral houden zo, het is (te) verslavend ;)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:47:26 #20
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_155238136
Beter fixen ze die keepers nog. Voor de rest een heerlijke game. _O_
pi_155239599
Heelijke demo trouwens _O_

Verder over community gesproken, ze steken wel een mes in de rug van pc gebruikers. ( 2 jaar al)

Maar who cares about pc gamers _O-
pi_155241087
Wat doet L2 trouwens? dan zie je een pijl verschijnen :@
pi_155241105
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:08 schreef Vijf_voor het volgende:
Wat doet L2 trouwens? dan zie je een pijl verschijnen :@
Manual passen of schieten.
pi_155241194
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:58 schreef Doublepain het volgende:
Heelijke demo trouwens _O_

Verder over community gesproken, ze steken wel een mes in de rug van pc gebruikers. ( 2 jaar al)

Maar who cares about pc gamers _O-
Wat is er met pes op de PC dan? :P
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:19:05 #25
419856 Steinerized
Ск&#10
pi_155241292
Eerste keer sinds lange tijd dat ik PES speel (normaliter speel ik altijd FIFA), maar wat speelt deze demo heerlijk. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')