quote:Vrouw rent marathon zonder tampon voor goede doel
Ongesteld zijn is natuurlijk niets om je voor te schamen. De Amerikaanse Kiran Gandhi wilde dat onderstrepen met een wel heel bijzondere actie. Ze liep de marathon van Londen zonder tampon, ondanks het feit dat ze midden in haar menstruatie zat.
ARME LANDEN
Gandhi, afgestudeerd aan de business school van de prestigieuze Harvard universiteit, liep de marathon om aandacht te vragen voor meisjes in arme landen die geen maandverband tot hun beschikking hebben. Toen ze op de avond voor de marathon ongesteld werd, wist ze meteen wat haar te doen stond.
BLOED
,,Terwijl ik rende liep het bloed langs mijn benen. Ik deed het voor al die ‘zusters’ die geen tampons kunnen dragen en zich moeten doen alsof ze niet ongesteld zijn”, schrijft de 26-jarige Gandhi op haar blog. ,,Als er één manier is om onderdrukking te overtreffen, is het wel door een marathon te lopen in kleding waar jij je lekker in voelt.”
TROTS
Het moet een gek gezicht zijn geweest voor de toeschouwers, die Gandhi de marathon zagen lopen met een bebloed kruis. Toch poseerde ze na afloop van de marathon trots met andere renners. ,,Ik voelde me enorm sterk. Juist in een marathon kan seksisme worden verslagen”, besluit ze.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat je op wil komen voor de (vrouwelijke) hygiëne in arme landen, daar kan ik nog inkomen. Maar zo een marathon lopen, ik weet niet zo goed welk punt ze daar precies mee wilde maken...
quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:14 schreef Scuidward het volgende:
Het punt wat helder in het artikel toegelicht staat lijkt mij.
quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:12 schreef mrEXE het volgende:
[..]Grapje of..?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat je op wil komen voor de (vrouwelijke) hygiëne in arme landen, daar kan ik nog inkomen. Maar zo een marathon lopen, ik weet niet zo goed welk punt ze daar precies mee wilde maken...
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
Doel je op mij?quote:
Nee op ts die stelt niet te weten wat haar punt is terwijl het uitgebreid in zijn bericht staat!quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:23 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Doel je op mij?
Aandacht krijgt ze op deze manier in elk geval. Ik vind het ook geen ramp, het is nota bene haar eigen keus.
Daar bestaat al wel een foto van, denk alleen niet dat het gewenst is als ik die hier plaats.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Nu nog iemand met diarree vanwege de vele plekken waar een tekort is aan drinkwater.
Op straat poepen ook?quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:37 schreef GwaiLow het volgende:
Wat is hier mis mee dan? Gewoon puur natuur toch?
Beetje smerig natuurlijk, maar als die vrouwen dat graag willen dan vind ik het prima
Haha meerdere foto's zelfs. Heb het zelf ook wel meegemaakt met een hardloop wedstrijd. Een vrouw met een broek vol poep. Tja, is heel sneu, zeker voor degene die zoiets overkomt. Schaamt zich natuurlijk ook dood.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:36 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Daar bestaat al wel een foto van, denk alleen niet dat het gewenst is als ik die hier plaats.
Die mensen gaan gewoon te ver. Dat heeft niks meer met gezond sporten te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:38 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha meerdere foto's zelfs. Heb het zelf ook wel meegemaakt met een hardloop wedstrijd. Een vrouw met een broek vol poep. Tja, is heel sneu, zeker voor degene die zoiets overkomt. Schaamt zich natuurlijk ook dood.
Wat bedoel je met ''die mensen gaan te ver''? De mensen die het een keer is overkomen dat ze tijdens de marathon in hun broek poepen? Het is niet altijd dat ze te ver gaan, kan ook in de beginfase van een marathon (of kortere loop) gebeuren. Deels is het ook de spanning.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:39 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Die mensen gaan gewoon te ver. Dat heeft niks meer met gezond sporten te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |