abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155025282
<nee, gewoon nee>

[ Bericht 87% gewijzigd door Copycat op 09-08-2015 11:09:45 ]
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:26:13 #52
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_155025824
<edit>

Mij lijkt dat ze in een niet bepaald ideale situatie zit en wat achter de kiezen heeft. Ik zou me ook best depri voelen in dergelijke omstandigheden en gewoon de hulp waar ik het vraag ipv allerlei wetten te moeten naleven en te moeten aanpassen aan iets wat geregeld is, ooit met goede bedoelingen, maar niet echt op maat zorgt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Copycat op 09-08-2015 11:11:00 ]
pi_155025949
quote:
0s.gif
Op zaterdag 8 augustus 2015 21:26 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Ken je haar? Of waaruit leidt je dat af?

Mij lijkt dat ze in een niet bepaald ideale situatie zit en wat achter de kiezen heeft. Ik zou me ook best depri voelen in dergelijke omstandigheden en gewoon de hulp waar ik het vraag ipv allerlei wetten te moeten naleven en te moeten aanpassen aan iets wat geregeld is, ooit met goede bedoelingen, maar niet echt op maat zorgt.
Ze zegt meermaals geen zin te hebben
pi_155026192
quote:
0s.gif
Op zaterdag 8 augustus 2015 21:26 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Ken je haar? Of waaruit leidt je dat af?

Als je iets wil veranderen moet het toch echt uit jezelf komen. Ga eens uit de slachtofferrol.
pi_155026451
[quote]
0s.gif
Op zaterdag 8 augustus 2015 21:13 schreef Stimorol- het volgende:

<edit>

Maar goed OT

Ga sporten, werken en al je zaakjes regelen dan hebben zij tenminste niets om over te zeuren en het geeft ook nog eens voldoening. Elke dag dat je goed bezig bent is een goede investering in je zelf en je bent nu nog jong dus maak er gebruik van. Je hebt ook van die kansloze types die de hele dag op whatsapp hangen hopend op het witte paard dat ze van hun miserabele leven gaat redden. Waar is het besef vraag ik me dan af. Snap je dan werkelijk niet dat je van je reet af moet komen en wat moet ondernemen. Want het komt je niet aanwaaien en zelf al zou het komen aanwaaien dan moet je als nog op de juiste plaats zijn om het met beide handen te grijpen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Copycat op 09-08-2015 11:14:25 ]
Doe het voor de mensheid:$:$
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:06:52 #56
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155027693
Wat heeft het openen van zo'n topic voor zin? Behalve zwelgen in zelfmedelijden?

Je moet gaan werken aan je leven en dan niet meteen de hele wereld verwachten. Kleine stapjes en genieten van succesjes. Vanuit daar uitbouwen.
pi_155035734
Af en toe gewoon eens een joggingbroek aantrekken, je koptelefoon met chillmuziek aanzetten, ver van je veste plek weglopen en jezelf eens goed leegjanken. Klinkt dom, maar probeer het maar eens echt te doen :)
Live Chill
  zondag 9 augustus 2015 @ 16:16:18 #58
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155047902
quote:
0s.gif
Op zaterdag 8 augustus 2015 01:14 schreef Snowhite22 het volgende:
-
Voel me nergens thuis. Heb geen eigen plekje en ben ook veelste moe om die te zoeken. Voel me moe en futloos.
Plekje moet je maken dat klinkt lastig en onmogelijk maar dat is best mogelijk. Je moet gewoon ergens kunnen beginnen. Zelfs mensen die gevangen zaten in een gevangenis vonden hun plekje. Tegen moe en futloos voelen is er maar een remedie en dat is dingen doen. Helaas is het niet anders.
Liefde voor God
pi_155048672
quote:
0s.gif
Op zondag 9 augustus 2015 16:16 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Plekje moet je maken dat klinkt lastig en onmogelijk maar dat is best mogelijk. Je moet gewoon ergens kunnen beginnen. Zelfs mensen die gevangen zaten in een gevangenis vonden hun plekje. Tegen moe en futloos voelen is er maar een remedie en dat is dingen doen. Helaas is het niet anders.
Juist, ga wandelen/joggen, en je voelt je op den duur een stuk energieker. Juist het niks doen maakt je lamlendig.
Live Chill
  zondag 9 augustus 2015 @ 18:41:05 #60
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_155052125
Kan TS zomaar werken? Als ze op invaliditeit (wajong?) staat mag je niet zomaar aan het werk hoor. Sociale fraude enzo. En kàn ze wel werken in haar conditie? En verder, hoe werk te vinden? Dat is al voor "normale" mensen niet makkelijk in deze recessie.
Dan nog, werken om dan zo dozen in te pakken of aan de fabrieksband, en dan weer conversaties met ellendige collega's voeren. :N Werken is niet altijd een oplossing.

Mag zij zomaar binnen en buiten in dat huis waar ze verblijft om zoals aanbevolen een beetje te gaan wandelen ofzo, of moet dat ook alweer in groep als activiteit gebeuren? Dat hangt ook af van de woonvorm en de situatie. Misschien kan TS daarover wat meer info geven. Ik krijg de indruk dat ze net wel iets wil aanpakken, maar nogal stroef zit in de situatie. Dat je 'n topic opent is al een stap naar verandering. Of dat ze begeleiders aanspreekt (en dan jammer genoeg niet gehoord wordt) ook, vind ik.

Het is ook geen normale situatie om een huis te delen met anderen die je zelf niet hebt gekozen, en die anderen hebben dan ook weer hun aandoening met de gevolgen van dien. Ook kies je meestal de regels in samenspraak met huisgenoten, waar dat hier door "hulp"verleners is gebeurd.

Misschien zijn de regels voor volwassenen wat anders (en ook in Nederland anders). In België moet je dus "thuis zijn voor het avondeten" en zijn de activiteiten met de groep van het huis. 's Avonds wat gaan joggen of iets anders wat je leuk vindt, is daar helemaal niet bij. Af en toe was er dan aerobics als activiteit, maar je hebt echt wel niet veel tijd voor jezelf of privacy.

Ik denk dat ze er beter bij gebaat is als ze alleen zou wonen met ambulante begeleiding, of kiest met wie ze een huisje deelt. Dan ook meer ruimte heeft om mensen op bezoek te laten komen. En dan ruim je automatisch op, alleen al als inzet voor en samen met je huisgenoten.
Nu kan ze wel hier en daar wat contact leggen, maar wie wil er nu zeggen "oh kom eens op de thee, ik woon in dat begeleide home daar weet je?" als ze al bezoek mogen ontvangen naar believen.

TS, kan je de situatie van je wonen wat duidelijker omschrijven, zodat we je gerichter raad kunnen geven.
pi_155056461
quote:
0s.gif
Op zondag 9 augustus 2015 18:41 schreef Wezentrijn het volgende:
Kan TS zomaar werken? Als ze op invaliditeit (wajong?) staat mag je niet zomaar aan het werk hoor. Sociale fraude enzo. En kàn ze wel werken in haar conditie? En verder, hoe werk te vinden? Dat is al voor "normale" mensen niet makkelijk in deze recessie.
Dan nog, werken om dan zo dozen in te pakken of aan de fabrieksband, en dan weer conversaties met ellendige collega's voeren. :N Werken is niet altijd een oplossing.

Mag zij zomaar binnen en buiten in dat huis waar ze verblijft om zoals aanbevolen een beetje te gaan wandelen ofzo, of moet dat ook alweer in groep als activiteit gebeuren? Dat hangt ook af van de woonvorm en de situatie. Misschien kan TS daarover wat meer info geven. Ik krijg de indruk dat ze net wel iets wil aanpakken, maar nogal stroef zit in de situatie. Dat je 'n topic opent is al een stap naar verandering. Of dat ze begeleiders aanspreekt (en dan jammer genoeg niet gehoord wordt) ook, vind ik.

Het is ook geen normale situatie om een huis te delen met anderen die je zelf niet hebt gekozen, en die anderen hebben dan ook weer hun aandoening met de gevolgen van dien. Ook kies je meestal de regels in samenspraak met huisgenoten, waar dat hier door "hulp"verleners is gebeurd.

Misschien zijn de regels voor volwassenen wat anders (en ook in Nederland anders). In België moet je dus "thuis zijn voor het avondeten" en zijn de activiteiten met de groep van het huis. 's Avonds wat gaan joggen of iets anders wat je leuk vindt, is daar helemaal niet bij. Af en toe was er dan aerobics als activiteit, maar je hebt echt wel niet veel tijd voor jezelf of privacy.

Ik denk dat ze er beter bij gebaat is als ze alleen zou wonen met ambulante begeleiding, of kiest met wie ze een huisje deelt. Dan ook meer ruimte heeft om mensen op bezoek te laten komen. En dan ruim je automatisch op, alleen al als inzet voor en samen met je huisgenoten.
Nu kan ze wel hier en daar wat contact leggen, maar wie wil er nu zeggen "oh kom eens op de thee, ik woon in dat begeleide home daar weet je?" als ze al bezoek mogen ontvangen naar believen.

^O^
Freestyle
pi_155056485
Hoeveelste topic is dit
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:27:27 #63
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155060112
quote:
0s.gif
Op zondag 9 augustus 2015 18:41 schreef Wezentrijn het volgende:

TS, kan je de situatie van je wonen wat duidelijker omschrijven, zodat we je gerichter raad kunnen geven.
De geestelijke gezondheidszorg zuigt dan ook ballen... Wist niet dat ze in een tehuis zat, sterkte dan maar. Ik las enkel de OP.
Liefde voor God
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop