Het is sowieso al schandalig dat deze heren destijds vrijgesproken zijn, maar waar haalt hij het gore lef vandaan om dan nu weer niet op te komen dagenquote:DEN BOSCH -
Een uitkomst in de zaak rond het Nijmeegse scooterdrama uit 2010 laat nóg langer op zich wachten nu één van de twee verdachten woensdag niet de moeite heeft genomen om op de zitting in het gerechtshof Den Bosch te verschijnen. Tot ontsteltenis van het hof vindt Mohamed el G. een bruiloft in het buitenland belangrijker.
Het was de bedoeling dat de twee Nijmeegse verdachten Mohamed el G.(25) en Mohamed A.(23) vandaag als getuige zouden worden gehoord in elkaars zaak. Dat gaat niet door nu El G. in het buitenland feest aan het vieren is, schrijft Omroep Gelderland. ,,De zaak sleept zich nu al zo lang voort en dan is hij er niet. Dat is erg spijtig", aldus het hof.
De advocaat van El G. had het ook liever anders gezien, maar hij kon hem niet op andere gedachten brengen. ,,Het is een persoonlijke afweging van mijn cliënt. Ik verwacht dat hij rond 15 augustus weer in Nederland is."
De twee verdachten reden in januari 2010 op een gestolen scooter de 50-jarige Mario van de Geijn dood op hun vlucht voor de politie. Het duo wilde Hotel Belvoir bij de Waalbrug in Nijmegen overvallen. Vlak voor het hotel reed toevallig een politieauto. De mannen schrokken, gaven vol gas en scheurden weg. Zij reden zonder helm, zonder licht, tegen het verkeer in en uiteindelijk door een rood verkeerslicht een zebrapad op. Daar stak op dat moment Mario van de Geijn over, die groen licht had. Hij raakte zwaargewond en overleed korte tijd later in het ziekenhuis.
Het hof in Arnhem sprak Mohamed el G. en Mohamed A eerder in hoger beroep vrij, omdat niet duidelijk was wie precies de scooter bestuurde. De mannen schoven elkaar de schuld in de schoenen en kwamen „dankzij list en bedrog onder hun straf uit”, zoals het Burgercomité tegen Onrecht het in 2012 samenvatte. Het comité riep de zaak dat jaar uit tot 'ergste gerechtelijke dwaling.'
Het Openbaar Ministerie ging tegen de vrijspraak in beroep bij de Hoge Raad. Die verwees de zaak terug naar het gerechtshof in Den Bosch.
Ik weet niet of ik dat zomaar op z'n beloop liet gaan eerlijk gezegd. Mohamed en Mohammed moeten toch niet zo moeilijk te vinden zijn..... Kwestie van eens een keer aanpakken als ze niet in hun natuurlijke habitat met meerdere matties zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:32 schreef bijdehand het volgende:
Je kan je toch niet voorstellen dat een familielid van je zo wordt doodgereden en dat de daders dan zo laconiek reageren op alles?
Zo denk ik dus ook. Verschrikkelijk als mensen voor eigen rechter spelen, maar soms kan ik ze het niet eens kwalijk nemen.Dilemma dilemma altijd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:35 schreef 2Happy4U het volgende:
Vind je het gek dat mensen het recht in eigen handen nemen.Als de overheid ons niet beschermt tegen dit soort figuren wie dan?
Ik kan me ook niet voorstellen dat je zoiets op je beloop laat gaanquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat zomaar op z'n beloop liet gaan eerlijk gezegd. Mohamed en Mohammed moeten toch niet zo moeilijk te vinden zijn..... Kwestie van eens een keer aanpakken als ze niet in hun natuurlijke habitat met meerdere matties zijn.
maar toch hoor je eigenlijk nooit dat een treurend familielid wraak heeft genomen op bijvoorbeeld de veel te vroeg vrij gelaten daders....quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zo denk ik dus ook. Verschrikkelijk als mensen voor eigen rechter spelen, maar soms kan ik ze het niet eens kwalijk nemen.Dilemma dilemma altijd.
Niets, kan gewoon. Want?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat is er mis met veroordeling bij verstek?
Misschien reageer je anders als je in die situatie zit. Hopelijk komen we daar nooit achter!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
maar toch hoor je eigenlijk nooit dat een treurend familielid wraak heeft genomen op bijvoorbeeld de veel te vroeg vrij gelaten daders....
Eerwraak hoor je wel, maar dat is iets totaal anders. Maar iemand die bijvoorbeeld iemand vermoord omdat deze persoon zijn broer heeft dood gereden, ik noem maar iets, zoiets hoor je nooit.
Dan zie ik niet wat het probleem is.quote:
Het gaat hier om een getuigenis, niet om het vonnis.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan zie ik niet wat het probleem is.
My bad, niet goed gelezen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het gaat hier om een getuigenis, niet om het vonnis.
Maar dat ze dan mogen wandelen vind ik ook vreemd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:58 schreef muhahaha het volgende:
Ze geven elkaar de schuld waardoor de zaak nog steeds voortsleept.
Medeplichtig aan wat?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:14 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar dat ze dan mogen wandelen vind ik ook vreemd.Klaag ze dan allebei aan voor medeplichtigheid.
Zijn ze ook voor aangeklaagdquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:14 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Maar dat ze dan mogen wandelen vind ik ook vreemd.Klaag ze dan allebei aan voor medeplichtigheid.
Google op Marianne Bachmeier, Was wel in Duitslandquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
maar toch hoor je eigenlijk nooit dat een treurend familielid wraak heeft genomen op bijvoorbeeld de veel te vroeg vrij gelaten daders....
Eerwraak hoor je wel, maar dat is iets totaal anders. Maar iemand die bijvoorbeeld iemand vermoord omdat deze persoon zijn broer heeft dood gereden, ik noem maar iets, zoiets hoor je nooit.
1981. Goed verhaal, dat stukje over de wraak dan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:20 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Google op Marianne Bachmeier, Was wel in Duitsland
Ze hebben toch vrijspraak gekregen?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |