abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154912379
Ik heb voor mezelf al besloten volgend jaar lid te worden van een studentenvereniging en dat het het USC, Veritas of Triton (roeivereniging) wordt. Op dit moment vind ik dat ik nog niet zo heel veel mensen ken in Utrecht en heb ik doordeweeks nog niet zo veel te doen, vandaar dat ik aankomend jaar lid ga worden. Ik denk dat ik meer bij een corporale vereniging pas dan bij een knorrige vereniging, vandaar dat ik van het USC, Veritas of Triton lid ga worden.

Bij het USC en Veritas heb je vooral in het begin heel veel verplichtingen. Opzich heb ik daar niets tegen, maar toch twijfel ik wel een beetje of het niet wat te veel wordt. Van Triton ken ik helemaal niemand, vandaar dat ik het ook moeilijk vind om in te schatten wat een lidmaatschap van die vereniging inhoudt. Ik vraag me vooral af hoe hecht de band is met je teamgenoten, en of dat te vergelijken is met de band die mensen vaak hebben bij een jaarclub van het corps. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij gestopt waren met Triton, omdat ze het toch te corporaal of te kak vonden. Ook heb ik van een oud Orca-lid (andere roeivereniging in Utrecht) vernomen dat haar team opeens gestopt is, omdat ze geen coach meer hadden. Ik heb ook meer het idee dat veel mensen die lid worden van een roeivereniging vaak al wat verder in hun studie zitten, en dat als je pech hebt je team al na een jaar ofzo uit elkaar valt, omdat mensen klaar zijn met studeren. Ik zou graag horen van mensen die lid zijn van een roeivereniging of dat dat beeld wat ik heb klopt. Ik heb er namelijk geen zin in als mijn roeiteam al snel uit elkaar zou vallen en ik me weer moet gaan vervelen. Ik ben ook benieuwd of veel teams alleen maar 2/3 keer per week naar de vereniging komen om te roeien of ook veel dingen met elkaar ondernemen en met elkaar uit gaan enzo.

Ik wil bij een studentenvereniging vooral veel nieuwe mensen leren kennen, een hechte vriendengroep opbouwen en veel feesten. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar het USC, vooral omdat ik daar al mensen ken en meerdere keren naar openbare feesten van het corps ben geweest. Van Veritas ken ik nog bijna niemand en ben ik nog nooit daar op de vereniging geweest. Heb wel het idee dat Veritas best wel op het corps lijkt, maar een groot voordeel is volgens mij dat het lidmaatschap een stuk goedkoper is, maar dat weet ik niet zeker. Voel je vrij te reageren als je denkt mij te kunnen helpen met de keuze bij welke vereniging ik lid moet worden.
pi_154916946
Veritas lijkt qua mores hier en daar wel wat op het corps. Grootste verschil zit hem natuurlijk in het feit dat bij het corps alleen mannen welkom zijn. Veritas trekt ook een wat breder publiek denk ik, je vindt er gemakkelijker je draai.

Fiets volgende week met de UIT gewoon even overal langs en proef de sfeer. Ook als niet-uitloper kun je altijd een praatje maken en een rondje lopen in de sociėteit.
I am the Milkman! My milk is delicious!
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:37:24 #3
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_154924018
Ze vereisen allemaal veel tijd. Corporale vereniging USC en feestvereniging Veritas wegens verplichte avonden, borrels, feesten en activiteiten. En Triton vanwege je trainingen. Als je twijfelt of je die tijd wel hebt kun je het misschien beter een jaar aankijken zonder verenigingen. Daarna weet je wel of het in je schema kan passen of niet. Een jaar is zo om en ook zonder vereniging kun je je prima vermaken in Utrecht. Het zou jammer zijn als je door je twijfel een verkeerde keuze maakt en dingen vervolgens helemaal mis gaan.

USC is ook gruwelijk duur trouwens, weet niet of je daar een oplossing voor hebt :P?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_154925583
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 01:53 schreef Frankii het volgende:
Veritas lijkt qua mores hier en daar wel wat op het corps. Grootste verschil zit hem natuurlijk in het feit dat bij het corps alleen mannen welkom zijn. Veritas trekt ook een wat breder publiek denk ik, je vindt er gemakkelijker je draai.

Fiets volgende week met de UIT gewoon even overal langs en proef de sfeer. Ook als niet-uitloper kun je altijd een praatje maken en een rondje lopen in de sociėteit.
Ja, dat klopt wel denk ik wat je zegt, bedankt voor het advies.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:37 schreef RockNijntje het volgende:
Ze vereisen allemaal veel tijd. Corporale vereniging USC en feestvereniging Veritas wegens verplichte avonden, borrels, feesten en activiteiten. En Triton vanwege je trainingen. Als je twijfelt of je die tijd wel hebt kun je het misschien beter een jaar aankijken zonder verenigingen. Daarna weet je wel of het in je schema kan passen of niet. Een jaar is zo om en ook zonder vereniging kun je je prima vermaken in Utrecht. Het zou jammer zijn als je door je twijfel een verkeerde keuze maakt en dingen vervolgens helemaal mis gaan.

USC is ook gruwelijk duur trouwens, weet niet of je daar een oplossing voor hebt :P?
Ik had het idee dat Triton echt wel veel minder tijd kost dan USC en Veritas. Zo'n borrel van USC of Veritas duurt volgens mij wel langer dan een training van Triton en bij USC en Veritas ben je de dag erna ook nog brak vanwege het zuipen. Opzich kan ik USC en Veritas wel combineren met mijn studie denk ik, dat gaat me redelijk gemakkelijk af, laatste twee jaar maar een vak niet gehaald. Hoop alleen dat ik het ook nog enigszins kan combineren met krachttraining, wil wel een mooi figuur krijgen. Ik studeer al een paar jaar in Utrecht nu, dus dit jaar moet ik echt wel lid worden, anders is het gewoon echt te laat. Ik weet dat USC wel heel duur is, maar als het echt een stuk leuker is dan andere verenigingen heb ik het er denk ik wel voor over. Omdat ik al een paar jaar heb gestudeerd en maximaal heb bijgeleend heb ik wel genoeg op mijn spaarrekening, maar liever houd ik dat geld in de zak natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')