Ik heb voor mezelf al besloten volgend jaar lid te worden van een studentenvereniging en dat het het USC, Veritas of Triton (roeivereniging) wordt. Op dit moment vind ik dat ik nog niet zo heel veel mensen ken in Utrecht en heb ik doordeweeks nog niet zo veel te doen, vandaar dat ik aankomend jaar lid ga worden. Ik denk dat ik meer bij een corporale vereniging pas dan bij een knorrige vereniging, vandaar dat ik van het USC, Veritas of Triton lid ga worden.
Bij het USC en Veritas heb je vooral in het begin heel veel verplichtingen. Opzich heb ik daar niets tegen, maar toch twijfel ik wel een beetje of het niet wat te veel wordt. Van Triton ken ik helemaal niemand, vandaar dat ik het ook moeilijk vind om in te schatten wat een lidmaatschap van die vereniging inhoudt. Ik vraag me vooral af hoe hecht de band is met je teamgenoten, en of dat te vergelijken is met de band die mensen vaak hebben bij een jaarclub van het corps. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij gestopt waren met Triton, omdat ze het toch te corporaal of te kak vonden. Ook heb ik van een oud Orca-lid (andere roeivereniging in Utrecht) vernomen dat haar team opeens gestopt is, omdat ze geen coach meer hadden. Ik heb ook meer het idee dat veel mensen die lid worden van een roeivereniging vaak al wat verder in hun studie zitten, en dat als je pech hebt je team al na een jaar ofzo uit elkaar valt, omdat mensen klaar zijn met studeren. Ik zou graag horen van mensen die lid zijn van een roeivereniging of dat dat beeld wat ik heb klopt. Ik heb er namelijk geen zin in als mijn roeiteam al snel uit elkaar zou vallen en ik me weer moet gaan vervelen. Ik ben ook benieuwd of veel teams alleen maar 2/3 keer per week naar de vereniging komen om te roeien of ook veel dingen met elkaar ondernemen en met elkaar uit gaan enzo.
Ik wil bij een studentenvereniging vooral veel nieuwe mensen leren kennen, een hechte vriendengroep opbouwen en veel feesten. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar het USC, vooral omdat ik daar al mensen ken en meerdere keren naar openbare feesten van het corps ben geweest. Van Veritas ken ik nog bijna niemand en ben ik nog nooit daar op de vereniging geweest. Heb wel het idee dat Veritas best wel op het corps lijkt, maar een groot voordeel is volgens mij dat het lidmaatschap een stuk goedkoper is, maar dat weet ik niet zeker. Voel je vrij te reageren als je denkt mij te kunnen helpen met de keuze bij welke vereniging ik lid moet worden.