abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2002 @ 09:08:03 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6814251
Gisteren heb ik een Liveset van Dazzle op mogen nemen, en heb dit gedaan met mijn minidisc. Het zijn 2 discjes geworden van ongeveer 120 minuten per stuk, (longplay) maar ik ben er niet helemaal tevreden mee. Reden: Ik had bij het eerste discje Longplay 4 aanstaan (moest 2 zijn) en bij het 2e diskje is dit Mono geworden...

Waarmee kan ik volgende keer het beste opnemen? Wat is het makkelijkste denk je?

Action is the enemy of thoughts
pi_6814290
ik heb ook al vaker concerten opgenomen met mijn minidisc van sharp! deze heb ik later bewerkt op de computer en het resultaat mag er zijn (ondanks dat de opnames niet legaal waren).

dus met de minidisc is goed te doen!!

Stop rockin' the boat.
  vrijdag 15 november 2002 @ 09:37:44 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6814743
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 09:11 schreef bassieVL het volgende:
ik heb ook al vaker concerten opgenomen met mijn minidisc van sharp! deze heb ik later bewerkt op de computer en het resultaat mag er zijn (ondanks dat de opnames niet legaal waren).

dus met de minidisc is goed te doen!!

Euhm, hoe die je het dan "niet" legaal? Je zult hem toch moeten aansluiten op een installatie lijkt me zo? En een boxkabeltje strippen heb je ook weer mono...
pi_6814996
gewoon met microfoon!! helaas geen stereo, maar het gaat natuurlijk niet om een prof. opname!! alleen voor huis tuin en keuken gebruik!!
Stop rockin' the boat.
pi_6816262
uhh meerdere mdtjes meenemen?

meestal wordt zoiets trouwens gedaan met een datrecordertje

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 15 november 2002 @ 12:25:04 #6
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6816988
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 11:37 schreef Ener-G het volgende:
uhh meerdere mdtjes meenemen?

meestal wordt zoiets trouwens gedaan met een datrecordertje

En wat is dat/kost dat/werkt dat?
pi_6818461
Is dat en liveset van DJ dazzle, die gast van de black hole stal??

Realse hem maar, ik wil wel een weten hoe dazzle is, zijn producties zijn namelijk TOP

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_6818779
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 12:25 schreef Reintje het volgende:

[..]

En wat is dat/kost dat/werkt dat?

onder welke steen kom jij vandaan

DAT is al tijden uit, werkt met een soort mini cassettes, en je neemt op in CD kwaliteit (44.1Khz) capaciteit enkele uren per cassette geloof ik

ooit jaren terug als vervanger van de cassette gepresenteerd maar bij de consumenten dik geflopt, in studios en het professionele circuit wordt het echter nog altijd gebruikt

DATrecorder kost je 500 euro ofzo Sony maakt ze geloof ik nog

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_6820130
Maar de kwaliteit is wel (veel) beter dan Minidisk.

Maar DAT wordt nog zeeeeer veel gebruikt, hoewel ik tegenwoordig bij de meeste dj's gewoon cd's de studio uit zie komen.

DCC werkte ook altijd wel goed

vrijdag 15 november 2002 @ 18:46:19 #10
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6823979
Weet iemand misschien ook waar ik een liveset kan uppen? 130 mb, 120 minuten. Opgenomen met toestemming van "the performing artist", dus niet echt illegaal ofzo
  Eindredactie Games vrijdag 15 november 2002 @ 18:50:04 #11
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_6824029
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 18:46 schreef Reintje het volgende:
Weet iemand misschien ook waar ik een liveset kan uppen? 130 mb, 120 minuten. Opgenomen met toestemming van "the performing artist", dus niet echt illegaal ofzo
ftp kazaa soulseek
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 15 november 2002 @ 19:30:31 #12
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6824675
Minidisc is voor niet zulk serieus gebruik een prima en goedkoop medium. Een goede microfoon is veel belangrijker dan een goed medium.

Opnames met goeie mics en een cheap ass mengpaneel klinken acceptabel, opnames met mics van 10 euro per stuk met een mengpaneel van 1000 euro klinken ruk. Je kunt beter geld uitgeven aan een goeie mic ipv. zo'n (volgens mij voor jou) veel te dure DAT recorder.

Is het trouwens voor in het publiek? OF ben je van de organisatie of hoe zit het eigenlijk??

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')