abonnement Unibet Coolblue
pi_155042423
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 12:56 schreef Piles het volgende:
Hoe meet je lekstroom? Accu is weer leeg :{
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155042470
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Multimeter op ampère stand en dan een pool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Thanks, binnenkort eens kijken. Enig idee hoe zoiets kan ontstaan? Nooit last gehad, zelfs na maanden stilstaan niet. Enige wat veranderd is,is dat mn benzinemeter is aangesloten.
  zondag 9 augustus 2015 @ 13:06:32 #178
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_155042516
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.


En lekstroom kan door veel dingen onstaan, verkeerd aangesloten dingen, draden die niet helemaal goed zijn, componenten die intern wat sluiting geven. Om maar wat te noemen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_155042525
Misschien is de benzinemeter verkeerd aangesloten :P
  zondag 9 augustus 2015 @ 13:12:35 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_155042750
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar voor welk bedrag mijn Thundercat aangeboden zal worden door de opkoper. Het is opgekocht door Boonstra. :P
Die staat over drie maanden als perfecte fiets te koop zonder enige vermelding van schade.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_155043976
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Multimeter op ampère stand en dan minpool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...
pi_155044711
quote:
Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B :? Wat een zeldzame zaadcellen zeg..
Where facts are few, experts are many.
pi_155046330
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:57 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...
Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapot ;)
pi_155046837
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:06 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.

En lekstroom kan door veel dingen onstaan, verkeerd aangesloten dingen, draden die niet helemaal goed zijn, componenten die intern wat sluiting geven. Om maar wat te noemen.
Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te meten :)

Ik zou het maar eens zoeken in je spanningsregelaar en dynamo ja. Meet eens het voltage tussen de accupolen met lopende motor. Plus op plus, min op min. En niet (!) op Ampere zetten, maar op V. Dat moet met lopende motor zo'n 13 a 13.5V zijn.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155048996
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:22 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapot ;)
Dan zou na 2 uur rijden de verlichting e.d. ook wel uit moeten zijn toch?
Had m ff aan de lader moeten hangen nu, om te kijken of de accu weer helemaal vol is...

Oh, of wat hier boven staat natuurlijk. Ik ga zo nog ff kijken :s)
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:03:42 #186
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_155049252
Accu kan ook slecht zijn
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_155049586
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te meten :)
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor :P
quote:
Ik zou het maar eens zoeken in je spanningsregelaar en dynamo ja. Meet eens het voltage tussen de accupolen met lopende motor. Plus op plus, min op min. En niet (!) op Ampere zetten, maar op V. Dat moet met lopende motor zo'n 13 a 13.5V zijn.
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 :{ Met wat gas geven op 11.9.

Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.

Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:15:30 #188
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_155049728
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor :P

[..]

Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 :{ Met wat gas geven op 11.9.

Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.

Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
je spanning is wel erg laag.

Dan denk ik dat je het richting je dynamo moet zoeken
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_155050986
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor :P

[..]

Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 :{ Met wat gas geven op 11.9.

Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.

Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
Dan lijkt me je accu prima in orde en vrij van lekstroom. Hij moet op of iets boven 12V zitten, maar dat haalt ie dus niet. En dat komt omdat ie te weinig stroom krijgt. Een accu naar 12V laden kan niet met 12V, daar is minstens 13V voor nodig, liever nog wat meer. Je accu krijgt te weinig stroom van de motor om uberhaupt spanning op te bouwen.

Je moet het dus in het laadcircuit van de accu zoeken. Ik denk dat of je dynamo, of je spanningsregelaar overleden zijn. Rijdt ie wel goed als je hem eenmaal aan de gang hebt? Dan zou ik beginnen met zoeken rond de spanningsregelaar.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155054290
Heb vanmiddag 2 uur zonder problemen gereden. Toen ik terugkwam startte hij na een pauze van een kwartier ook makkelijk.
Ik ga van de week eens meten aan de dynamo en regelaar, kijken of ik daar iets wijzer van wordt. Bedankt voor de hulp zzover ^O^
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:01:36 #191
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155072503
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:34:54 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155073289
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:29 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B :? Wat een zeldzame zaadcellen zeg..
Ze rijden daar vooral op wodka en testosteron. Niet op verstand en vaardigheden
pi_155084032
Timing :7

Rij ik de motor naar de werkplek om onder andere bandjes te wisselen, rij ik in de laatste paar honderd meter de achterband lek :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155094431
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:37 schreef BlackLining het volgende:
Timing :7

Rij ik de motor naar de werkplek om onder andere bandjes te wisselen, rij ik in de laatste paar honderd meter de achterband lek :7
beter de achterband dan de voorband :P ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h :') kon hem gelukkig overeind houden
pi_155099944
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

beter de achterband dan de voorband :P ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h :') kon hem gelukkig overeind houden
Nou ja, niet lek als in *knal* lek, maar hij begon ineens te dweilen aan de achterkant. Toen ik thuis parkeerde en de meter erop zette stond er nog 1.8 bar op :+


Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo. :r

Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk :')_!

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 11-08-2015 00:07:41 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155105774
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef BlackLining het volgende:

Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo. :r

Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk :')_!
Originele? Kan voor 195p/s als je paar weken levertijd acceptabel vindt. Had voor mijn vakantie niet meer zoveel tijd, dus heb toen voor schijven van Ferodo gekozen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:35:23 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155107134
Tweedehands geen idee, zie vaak wel remschijven voorbij komen met amper slijtage voor <¤100.
pi_155108612
Breng gummie nou niet op het idee zijn schijven te verkopen :P
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:01:29 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155108689
Gvd wil ik beginnen met het verwijderen van de achterbrug van m'n sloopville heb je daar dus een special tool voor nodig :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')