Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.quote:
Thanks, binnenkort eens kijken. Enig idee hoe zoiets kan ontstaan? Nooit last gehad, zelfs na maanden stilstaan niet. Enige wat veranderd is,is dat mn benzinemeter is aangesloten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Multimeter op ampère stand en dan een pool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Die staat over drie maanden als perfecte fiets te koop zonder enige vermelding van schade.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar voor welk bedrag mijn Thundercat aangeboden zal worden door de opkoper. Het is opgekocht door Boonstra.
quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Multimeter op ampère stand en dan minpool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B Wat een zeldzame zaadcellen zeg..quote:
Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapotquote:Op zondag 9 augustus 2015 13:57 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...
Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te metenquote:Op zondag 9 augustus 2015 13:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.
En lekstroom kan door veel dingen onstaan, verkeerd aangesloten dingen, draden die niet helemaal goed zijn, componenten die intern wat sluiting geven. Om maar wat te noemen.
Dan zou na 2 uur rijden de verlichting e.d. ook wel uit moeten zijn toch?quote:Op zondag 9 augustus 2015 15:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapot
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoorquote:Op zondag 9 augustus 2015 15:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te meten
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 Met wat gas geven op 11.9.quote:Ik zou het maar eens zoeken in je spanningsregelaar en dynamo ja. Meet eens het voltage tussen de accupolen met lopende motor. Plus op plus, min op min. En niet (!) op Ampere zetten, maar op V. Dat moet met lopende motor zo'n 13 a 13.5V zijn.
je spanning is wel erg laag.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor
[..]
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 Met wat gas geven op 11.9.
Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.
Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
Dan lijkt me je accu prima in orde en vrij van lekstroom. Hij moet op of iets boven 12V zitten, maar dat haalt ie dus niet. En dat komt omdat ie te weinig stroom krijgt. Een accu naar 12V laden kan niet met 12V, daar is minstens 13V voor nodig, liever nog wat meer. Je accu krijgt te weinig stroom van de motor om uberhaupt spanning op te bouwen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor
[..]
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 Met wat gas geven op 11.9.
Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.
Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
Ze rijden daar vooral op wodka en testosteron. Niet op verstand en vaardighedenquote:Op zondag 9 augustus 2015 14:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B Wat een zeldzame zaadcellen zeg..
beter de achterband dan de voorband ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h kon hem gelukkig overeind houdenquote:Op maandag 10 augustus 2015 17:37 schreef BlackLining het volgende:
Timing
Rij ik de motor naar de werkplek om onder andere bandjes te wisselen, rij ik in de laatste paar honderd meter de achterband lek
Nou ja, niet lek als in *knal* lek, maar hij begon ineens te dweilen aan de achterkant. Toen ik thuis parkeerde en de meter erop zette stond er nog 1.8 bar opquote:Op maandag 10 augustus 2015 21:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
beter de achterband dan de voorband ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h kon hem gelukkig overeind houden
Originele? Kan voor 195p/s als je paar weken levertijd acceptabel vindt. Had voor mijn vakantie niet meer zoveel tijd, dus heb toen voor schijven van Ferodo gekozen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef BlackLining het volgende:
Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo.
Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk _!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |