abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_155106914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:26 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Voor een goede karakterontwikkeling kun je beter minder hoofdpersonages nemen en sowieso minder personages en complexe capriolen uithalen.
Als je daar niet tegen kunt moet je maar GTST gaan kijken. Gelukkig zijn er nog series die wel risico's durven te nemen.
pi_155107223
Het was te gemakkelijk geweest om een standaard happy end te kiezen, maar dit vond ik ook niet alles. Alle drie kwamen ze wel wat toevallig aan hun dood. Paul wordt bij een van die tig tunnels toevallig opgewacht door Burris, Frank wordt net voor zijn reis 'gepakt' en waarom in vredesnaam reed Ray naar the middle of nowhere met zo'n busje achter zich.
pi_155107508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het was te gemakkelijk geweest om een standaard happy end te kiezen, maar dit vond ik ook niet alles. Alle drie kwamen ze wel wat toevallig aan hun dood. Paul wordt bij een van die tig tunnels toevallig opgewacht door Burris, Frank wordt net voor zijn reis 'gepakt' en waarom in vredesnaam reed Ray naar the middle of nowhere met zo'n busje achter zich.
Inderdaad, het was juist heel erg voorspelbaar, ik had gehoopt op een leuke twist ofzo, of iets compleet onverwachts, maar dit en ook dat einde van de vorige ep in de tunnels zag je aankomen.
pi_155107933
Heerlijke outro song overigens. :D

En betreft de mensen die zo veel kritiek hebben, het is verdorie aflevering 8. Als geen enkel personage je boeit waarom ben je dan niet al lang gestopt met kijken? Het is toch logisch dat de finale tegenvalt als het je niet interesseert? :')

Oja, zijn we allemaal trouwens vergeten dat Ray's dood dik geforeshadowed werd in aflevering 3? :-p
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:12:17 #70
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155108938
Het feit dat ik recaps moet gaan lezen om te snappen waar t verhaal nu precies over ging is geen goed teken. OF voor de serie. OF voor mijn IQ ;) Maar het feit dat ik wel geboeid bleef kijken is weer wel een goed teken voor de sfeer en acteerprestaties die neergezet warden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_155109013
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het was te gemakkelijk geweest om een standaard happy end te kiezen, maar dit vond ik ook niet alles. Alle drie kwamen ze wel wat toevallig aan hun dood. Paul wordt bij een van die tig tunnels toevallig opgewacht door Burris, Frank wordt net voor zijn reis 'gepakt' en waarom in vredesnaam reed Ray naar the middle of nowhere met zo'n busje achter zich.
Ray heeft gewoon een hele domme fout begaan door naar de school van z'n zoontje te rijden. Dat was de enige lead die ze richting hem hadden. Ze hebben gewoon voor de zekerheid een busje bij de school gezet in de hoop dat Ray nog langs zou komen en ja hoor, daar kwam hij. Toen Ray door had dat hij werd gevolgd is hij weggereden, weg van Ani.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155109052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:12 schreef Ang3l het volgende:
Het feit dat ik recaps moet gaan lezen om te snappen waar t verhaal nu precies over ging is geen goed teken. OF voor de serie. OF voor mijn IQ ;) Maar het feit dat ik wel geboeid bleef kijken is weer wel een goed teken voor de sfeer en acteerprestaties die neergezet warden.
Het werd ook pas allemaal in ep 8 duidelijk, maar over het algemeen heb ik wel een redelijk idee waar het over ging. Meest verrassende vond ik nog dat Caspere helemaal niet gewipt is door zijn voormalige crime / business partners maar uit wraak door die Leonard.

Blake zei het vorige aflevering al tegen Frank, dat Caspere niet door zijn groep was vermoord, maar eigenlijk geloofde ik dat niet. Toch sprak ie de waarheid.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:18:28 #73
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155109088
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Discombobulate het volgende:
Heerlijke outro song overigens. :D

En betreft de mensen die zo veel kritiek hebben, het is verdorie aflevering 8. Als geen enkel personage je boeit waarom ben je dan niet al lang gestopt met kijken? Het is toch logisch dat de finale tegenvalt als het je niet interesseert? :')
Om in dit topic te kunnen janken natuurlijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155109123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:56 schreef JDx het volgende:

[..]

Inderdaad, het was juist heel erg voorspelbaar, ik had gehoopt op een leuke twist ofzo, of iets compleet onverwachts, maar dit en ook dat einde van de vorige ep in de tunnels zag je aankomen.
Mwah, ik had juist verwacht dat Frank er wel uit zou komen (en de detectives niet). In het zicht van de haven verraden aan die Mexicanen door die paspoort Armeniërs.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155109168
Meest nasty shot vond ik nog dat Tony Chesani nu werd ingezworen als mayor en dat die Mexicanen die Frank hebben vermoord naast hem stonden, als zijn nieuwe muscle / zakenpartners.

Frank heeft de Russen opgeruimd en die zijn door Chesani Jr. gewoon vervangen door de Mexicaanse moordenaars van Frank zelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:26:22 #76
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155109306
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het werd ook pas allemaal in ep 8 duidelijk, maar over het algemeen heb ik wel een redelijk idee waar het over ging. Meest verrassende vond ik nog dat Caspere helemaal niet gewipt is door zijn voormalige crime / business partners maar uit wraak door die Leonard.

Blake zei het vorige aflevering al tegen Frank, dat Caspere niet door zijn groep was vermoord, maar eigenlijk geloofde ik dat niet. Toch sprak ie de waarheid.
http://uk.businessinsider(...)ary-2015-8?r=US&IR=T

Vond dit wel behulpzaam. Ik zat echt wel eens ooit te twijfelen over die foto "Wie waren die ki... o ja, die van de juwelenroof". Ik ben alleen ff kwijt hoe ze de kids herkende. Er werd gesproken over een filmset, maar ben ff kwijt wat dan ook alweer was. :@

Uiteindelik was de moord idd niet geheel de bedoeling en was t wraak van de kids (of iig de jongen). Het had weinig te maken met alle corruptive, maar was wel de katalysator voor alles. Zoiets toch?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_155110898
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:21 schreef Nielsch het volgende:
Meest nasty shot vond ik nog dat Tony Chesani nu werd ingezworen als mayor en dat die Mexicanen die Frank hebben vermoord naast hem stonden, als zijn nieuwe muscle / zakenpartners.

En Burris dan die gepromoveerd is tot chief van Vinci PD. :{
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_155111127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 11:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]

http://uk.businessinsider(...)ary-2015-8?r=US&IR=T

Vond dit wel behulpzaam. Ik zat echt wel eens ooit te twijfelen over die foto "Wie waren die ki... o ja, die van de juwelenroof". Ik ben alleen ff kwijt hoe ze de kids herkende. Er werd gesproken over een filmset, maar ben ff kwijt wat dan ook alweer was. :@

Uiteindelik was de moord idd niet geheel de bedoeling en was t wraak van de kids (of iig de jongen). Het had weinig te maken met alle corruptive, maar was wel de katalysator voor alles. Zoiets toch?
Jup, de moord op Caspere had in principe niets te maken met zijn feesten, vermoorde hoertjes en landdeals. Het was wraak voor iets wat hij in 1992 had gedaan; het juwelierspaar vermoorden om ervoor te zorgen dat zijn affaire met de juweliersvrouw niet zou uitkomen (en daarnaast nog wat waardevolle diamanten buit te maken).

De moord op Caspere zette wel een hele rits van gebeurtenissen in werking. Caspere zijn contracten werden waardeloos, Frank raakte zijn geld kwijt, het land dat Caspere had gekocht met het geld van Frank kon opnieuw in de markt worden gezet, Osip naaide Frank, Frank wilde wraak en moet dat uiteindelijk met de dood bekopen (net als Blake, Osip en McCandles)

Daarnaast was er door die moord het onderzoek naar corruptie in Vinci, een set-up met een Mexicaanse drugsbende, onderzoek naar de mayor van Vinci, hele kwade burgemeester die woedend is op Bezzerides, Bezzerides geschorst, Paul gaat op onderzoek uit (en wordt vermoord), Ray dood in de bossen etc... etc... etc...

Het enige wat er verder niets mee te maken was, was de moord op Tascha in dat hutje en de moord op Dixon tijdens die shoot-out. Ze chanteerden (onafhankelijk van elkaar) de groep corrupte politici en agenten met zaken uit het verleden (foto's van orgies, de diamanten, kennis over wat er in 1992 was gebeurd). Maar goed, die twee zaken stonden dus weer los van de moord op Caspere en de twee grootste gevolgen (Frank genaaid en het onderzoek).

[ Bericht 8% gewijzigd door Nielsch op 11-08-2015 12:37:44 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:11:01 #79
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_155112835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:22 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Als je daar niet tegen kunt moet je maar GTST gaan kijken. Gelukkig zijn er nog series die wel risico's durven te nemen.
Je snapt het niet. Waarschijnlijk kijk jij nooit goede series en ben je gelijk onder de indruk als je zoiets als dit ziet.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:13:41 #80
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155112924
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jup, de moord op Caspere had in principe niets te maken met zijn feesten, vermoorde hoertjes en landdeals. Het was wraak voor iets wat hij in 1992 had gedaan; het juwelierspaar vermoorden om ervoor te zorgen dat zijn affaire met de juweliersvrouw niet zou uitkomen (en daarnaast nog wat waardevolle diamanten buit te maken).

De moord op Caspere zette wel een hele rits van gebeurtenissen in werking. Caspere zijn contracten werden waardeloos, Frank raakte zijn geld kwijt, het land dat Caspere had gekocht met het geld van Frank kon opnieuw in de markt worden gezet, Osip naaide Frank, Frank wilde wraak en moet dat uiteindelijk met de dood bekopen (net als Blake, Osip en McCandles)

Daarnaast was er door die moord het onderzoek naar corruptie in Vinci, een set-up met een Mexicaanse drugsbende, onderzoek naar de mayor van Vinci, hele kwade burgemeester die woedend is op Bezzerides, Bezzerides geschorst, Paul gaat op onderzoek uit (en wordt vermoord), Ray dood in de bossen etc... etc... etc...

Het enige wat er verder niets mee te maken was, was de moord op Tascha in dat hutje en de moord op Dixon tijdens die shoot-out. Ze chanteerden (onafhankelijk van elkaar) de groep corrupte politici en agenten met zaken uit het verleden (foto's van orgies, de diamanten, kennis over wat er in 1992 was gebeurd). Maar goed, die twee zaken stonden dus weer los van de moord op Caspere en de twee grootste gevolgen (Frank genaaid en het onderzoek).
En dat allemaal vanwege vreemdgaan..... tja, "everything is fucking". Daar hebben we 'm weer ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_155113697
Wel grappig dat er op Reddit al best wat mensen na de eerste EP al overtuigd waren dat die setfotograaf de 'birdman' was.
pi_155113713
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:11 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Waarschijnlijk kijk jij nooit goede series en ben je gelijk onder de indruk als je zoiets als dit ziet.
Ik heb het gevoel dat ze zijn doorgeschoten in seizoen 2. In seizoen 1 had je Rust wiens dialogen filosofisch van aard waren, je kon Mart bij alles wat Rust aan het vertellen was zien facepalmen. De rest van de personages waren ook vrij normaal.

In seizoen 2 waren zo'n beetje alle dialogen van het niveau Rust keer 5. Het voelde alles behalve natuurlijk. Op sommige momenten voelde het zelfs als een parodie op s1.

Ook het einde was onnodig deprimerend, het verbaasd me dat ze die vrouwelijke detective geen ongeneeslijke ziekten hebben gegeven.
pi_155114844
finale was aardig, al vond ik sommige dingen wat minder:
- de overval op die hut ging wel erg makkelijk.
- die neger ging uit het niets even alles aan Ray vertellen, die daarna de bandopname per ongeluk kapot maakt :')
- de zender aan die auto: waarom was die overduidelijk geplaatst? Dacht men dat Ray blind is of dat hij dan naar een afgelegen plek ging waar men hem makkelijk kon omleggen.... meh
- Had men Frank gewoon laten leven als hij niet gevraagd had om een lift terug? Beetje dom om dan wat stoer te gaan doen en iemand neer te meppen midden in de woestijn. Anticlimax ook als hij verder gewoon weg had kunnen komen...
- En de stoere chick was op het eind gewoon een love interest die hoopte dat haar stoere vent terug kwam, matige conclusie van haar verhaal.

Alles is hier verder wel gezegd: ik vond het redelijk seizoen. Zag er top uit, cast was ook niks op aan te merken, zelfs Vaughn kwam na een stroef begin goed in zijn rol en deed het gewoon goed. Farell vond ik de beste.

Maar het verhaal werd onnodig ingewikkeld gemaakt met 1001 namen waardoor je door de bomen het bos niet meer zag. Alsof ze the wire wilden nadoen maar het dan nog 3x ingewikkelder wilden doen.

S1: 4,5 ster
S2: 3,5 ster
pi_155114912
Frank wilde zijn pak niet afstaan, omdat daar die diamanten van 3,5 miljoen euro inzaten.
pi_155114981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 03:26 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Voor een goede karakterontwikkeling kun je beter minder hoofdpersonages nemen en sowieso minder personages en complexe capriolen uithalen. Deze karakterontwikkeling faalde geheid. Ik gaf geen fuck om één personage en dat komt niet door mijn harteloosheid, normaal ben ik snel betrokken. Seizoen 2 is gefaald op elk front.

O ja: al die mensen die pretentieus doen en de serie ophemelen omdat het ingewikkeld is en ze zich niet conformeren aan andere series waar alles zo uitleggerig is. :') Als dat de enige eis is om briljant gevonden te worden... complexiteit.
Wat een onzin. Omdat jij geen fuck gaf om de personages betekent niet dat iedereen geen fuck geeft. Ik vond het een prima seizoen. Het is sowieso beter dan het gros wat tegenwoordig uitkomt.
pi_155115161
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Frank wilde zijn pak niet afstaan, omdat daar die diamanten van 3,5 miljoen euro inzaten.
owja klopt, maar ze hadden toch veel en veel meer geld overgehouden aan die overval. Sowieso als ie niks gezegd had had ie wat kilometers moeten lopen maar leefde ie wel nog. Vond ik beetje makkelijk hoe hij aan zijn eind kwam.
pi_155115428
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:15 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Wat een onzin. Omdat jij geen fuck gaf om de personages betekent niet dat iedereen geen fuck geeft. Ik vond het een prima seizoen.
En omdat jij het prima seizoen vond betekent niet dat iedereen het een prima seizoen vond. Ik ben het ook niet compleet met de man eens maar ik vind het een beetje overdreven hoe men zo reageert op de kritiek.
quote:
Het is sowieso beter dan het gros wat tegenwoordig uitkomt.
Dat staat buiten kijf. Neemt natuurlijk niet weg dat er best wat op aan te merken valt. Sopranos was nog beter maar zelfs daar zitten bepaalde zaken tussen die wat mij betreft weg konden blijven :P
Conscience do cost.
pi_155115532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:21 schreef planethugo het volgende:

[..]

owja klopt, maar ze hadden toch veel en veel meer geld overgehouden aan die overval. Sowieso als ie niks gezegd had had ie wat kilometers moeten lopen maar leefde ie wel nog. Vond ik beetje makkelijk hoe hij aan zijn eind kwam.
14 miljoen gedeeld door 2 is 7 miljoen pp. Frank moest 5 miljoen aan de joden betalen voor 3,5 miljoen waard aan diamanten (40% commissie). Iets van een miljoen voor die paspoorten. Toen had hij nog 1 miljoen cash in die zak zitten.

Denk trouwens dat ze hem sowieso zouden vermoorden, ook als hij niet om die lift had gevraagd of hen die miljoen had gegeven. Anders hadden ze hem niet helemaal naar die woestijn gereden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155116129
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

14 miljoen gedeeld door 2 is 7 miljoen pp. Frank moest 5 miljoen aan de joden betalen voor 3,5 miljoen waard aan diamanten (40% commissie). Iets van een miljoen voor die paspoorten. Toen had hij nog 1 miljoen cash in die zak zitten.

Denk trouwens dat ze hem sowieso zouden vermoorden, ook als hij niet om die lift had gevraagd of hen die miljoen had gegeven. Anders hadden ze hem niet helemaal naar die woestijn gereden.
het verbaasde me dat ze hem aanvankelijk zo makkelijk eraf lieten komen maar het leek er toch op dat ie ermee weg kwam. Dit keerde kostte zijn grote bek hem zijn leven, zo kan je het ook opvatten
pi_155118472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 01:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat heet karakterontwikkeling, faalhaas. :')

Ga anders de Donald Duck lezen ofzo. Als dit je klacht is dan is deze serie niet voor jou bedoeld.
Het is karakterontwikkeling als er ook een afsluiting in zit, anders faalt het grandioos en dat zat er in dit geval dus niet in.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:41:56 #91
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155122935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:11 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Het is karakterontwikkeling als er ook een afsluiting in zit
Nee.

Geen idee wat voor beeldaids jij normaal gesproken tot je neemt, maar snappen doe je het in ieder geval niet.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155123679
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee.

Geen idee wat voor beeldaids jij normaal gesproken tot je neemt, maar snappen doe je het in ieder geval niet.
Tief toch een eind op man. Doen alsof True detective een of ander cultureel hoogstandje is. De reviews van seizoen 2 prijzen het nou ook niet de hemel in, maar die snappen het natuurlijk allemaal ook niet. Wat moet het eenmaal zijn daar zo aan de top van de bevolking :')
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:03:18 #93
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155123802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:59 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Tief toch een eind op man. Doen alsof True detective een of ander cultureel hoogstandje is. De reviews van seizoen 2 prijzen het nou ook niet de hemel in, maar die snappen het natuurlijk allemaal ook niet. Wat moet het eenmaal zijn daar zo aan de top van de bevolking :')
Ik heb het helemaal niet over culturele hoogstandjes of wat dan ook.

Ik reageer slechts op je opmerking die blijkt geeft van het feit dat je totaal niet snapt wat karakterontwikkeling is en waarom het wordt gebruikt. En deze serie draait nou juist om dat soort dingen en niet om domme actie of simpele plotjes. Ik snap dus niet waarom je blijft kijken als je er niets aan vindt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155123951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:03 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over culturele hoogstandjes of wat dan ook.

Ik reageer slechts op je opmerking die blijkt geeft van het feit dat je totaal niet snapt wat karakterontwikkeling is en waarom het wordt gebruikt. En deze serie draait nou juist om dat soort dingen en niet om domme actie of simpele plotjes. Ik snap dus niet waarom je blijft kijken als je er niets aan vindt.
Waar heb ik gezegd dat ik er niets aan vond? Ik zei alleen dat de karakter ontwikkeling bagger is voor sommige karakters. Terwijl Ray en Frank prima ontwikkelingen doormaken door het seizoen heen heeft die dat naar mijn mening niet.
pi_155123971
Vrijwel alles wat een personage uit een serie meemaakt is karakterontwikkeling. Dat betekent niet dat die karakterontwikkeling automatisch ook van hoog niveau is.
Conscience do cost.
pi_155123976
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_155124111
Even tussendoor trouwens, ik zoek een liedje dat meerdere keren langskwam in dit seizoen. Ik heb al de zogenaamde ost's beluisterd op youtube maar daar stond hij niet tussen.

Het was zo'n duistere beat die zachtjes op de achtergrond opbouwde op het moment dat er iets spannends ging gebeuren. Geen vocals verder. Als ik het me goed herinner werd het iets van 4x gebruikt.

Ik heb helaas alle afleveringen er alweer af gemieterd dus ik kan niet zo snel een voorbeeld geven van een scene waar het in voorkwam :(
Conscience do cost.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:47:30 #98
256829 Sokz
Livin' the life
pi_155125306
Wat een ontzettend teleurstellend einde. eps 6/7 waren top maar voor de rest toch wel diep teleurstellend seizoen imo
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:10:13 #99
256829 Sokz
Livin' the life
pi_155126068
Echt dat Ray dood zou gaan wist je na 1ep al. Dat 't via het kind gebeurde was ook te obvious. Dat hij met een tracker direct naar de middle of fucking nowhere rijdt slaat nergens op. Dat die recording niet gesent werd is ook weer :')
Dat die kutmexicanen wisten waar frank reed te toevallig. Dat die kutmexicaan zn suit wilde echt :') :') hoe verzin je 't. Daarna prachtig geneuzel met zn pa en wie dan ook wauw.
Dat die kraaienkop zn temper ging verliezen had je ook éééécht niet kunnen zien aankomen. Dat de recording vervolgens kapot getrapt wordt juistttt :')
Hutje in de woods ging veel te makkelijk ffs hadden nog net de koffie niet klaar staan.
Finale van S1 was teleurstellend en had gehoopt dat ze nu wel zouden knallen maar helaas
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:35:24 #100
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155127054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:07 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik er niets aan vond?
Oh sorry. Dat dacht ik omdat je zo aan het janken was over hetgeen wat deze serie nou juist onderscheidt van vele andere series.

Maar goed, er zaten ook wel een paar schietscenes en seksscenes in dus voor elk wat wils.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155127106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Oh sorry. Dat dacht ik omdat je zo aan het janken was over hetgeen wat deze serie nou juist onderscheidt van vele andere series.

Maar goed, er zaten ook wel een paar schietscenes en seksscenes in dus voor elk wat wils.
Laat het denken dan maar over aan de mensen die er niet zo slecht in zijn. ;)
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:40:46 #102
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155127231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:37 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Laat het denken dan maar over aan de mensen die er niet zo slecht in zijn. ;)
Tsja, als je niets geeft om zaken als karakterontwikkeling dan rijst natuurlijk de vraag waarom je dan kijkt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155127955
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:10 schreef Sokz het volgende:
Echt dat Ray dood zou gaan wist je na 1ep al. Dat 't via het kind gebeurde was ook te obvious. Dat hij met een tracker direct naar de middle of fucking nowhere rijdt slaat nergens op. Dat die recording niet gesent werd is ook weer :')
Dat die kutmexicanen wisten waar frank reed te toevallig. Dat die kutmexicaan zn suit wilde echt :') :') hoe verzin je 't. Daarna prachtig geneuzel met zn pa en wie dan ook wauw.
Dat die kraaienkop zn temper ging verliezen had je ook éééécht niet kunnen zien aankomen. Dat de recording vervolgens kapot getrapt wordt juistttt :')
Hutje in de woods ging veel te makkelijk ffs hadden nog net de koffie niet klaar staan.
Finale van S1 was teleurstellend en had gehoopt dat ze nu wel zouden knallen maar helaas
Dit is gewoon mierenneuken.

En nog veel van deze dingen zijn prima verklaarbaar.

Frank was er in geluist door die Armenen, die Mexicanen zeiden immers iets van "Where else do you think the Armenians get their dope from?"
Dat jasje was juist om hem nog meer te vernederen, hij zou het immers toch niet gered hebben, ook al was ie niet gestoken. Hij had die diamanten, z'n laatste inkomen, ook nog in z'n jas zitten.

Die recording was toch midden in het bos? Logisch dat je geen internetverbinding hebt en in ep 3 werd er al geforeshadowed naar Ray's dood. Die scene met z'n pa in die kroeg, remember?

Deze dingen kom je in elke serie tegen, je kan beter een autobiografie gaan kijken op deze manier, of helemaal geen tv series.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:42:58 #104
256829 Sokz
Livin' the life
pi_155134754
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:01 schreef Discombobulate het volgende:

Dat jasje was juist om hem nog meer te vernederen, hij zou het immers toch niet gered hebben, ook al was ie niet gestoken. Hij had die diamanten, z'n laatste inkomen, ook nog in z'n jas zitten.

Juist door die diamanten vind ik 't zo toevallig dat die net zn suite wil hebben pls.

quote:
Die recording was toch midden in het bos? Logisch dat je geen internetverbinding hebt en in ep 3 werd er al geforeshadowed naar Ray's dood. Die scene met z'n pa in die kroeg, remember?
Vind dat opnemen niet echt wat toevoegen dan anders dan dat het nog maar meer verduidelijkt dat ze toch wel flink pech hebben wat al in je gezicht gedrukt werd.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:50:48 #105
256829 Sokz
Livin' the life
pi_155135021
En verklaar is waarom je in godsnaam een bos in zou rijden. Waarom je uberhaupt op het moment dat je het overduidelijk aanwezige zendertje (why zo obvious?) soort van hero suicide als enige optie ziet?

Die hek-zoon scene was ook weer zo cliché.
Die recording-kapotgetrapt-door-chaos scene was zo cliché.
"I guess i was wrong, it is today" zo cliché.
pi_155135525
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:50 schreef Sokz het volgende:
En verklaar is waarom je in godsnaam een bos in zou rijden. Waarom je uberhaupt op het moment dat je het overduidelijk aanwezige zendertje (why zo obvious?) soort van hero suicide als enige optie ziet?

Die hek-zoon scene was ook weer zo cliché.
Die recording-kapotgetrapt-door-chaos scene was zo cliché.
"I guess i was wrong, it is today" zo cliché.
Ik snap dat gemierenneuk van sommige users niet :') Hoe zou jij in anderhalf uur de losse eindjes aan elkaar knopen? Tot op de detail graag ;)
Ik krijg nog geld van je.
pi_155137648
Een goede serie hoeft niet zoveel losse eindjes op te lossen in de finale. Critici zijn trouwens zeer negatief over de season finale. Momenteel heeft de aflevering een Rotten score van 28.

Maak me zorgen over S3. Overal lees ik dat mensen klaar zijn met de serie. Dat zelfs critici het opgegeven hebben is geen goed teken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 03:30:00 #108
202546 Baszh
The Dude abides
pi_155139389
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:50 schreef Sokz het volgende:
En verklaar is waarom je in godsnaam een bos in zou rijden. Waarom je uberhaupt op het moment dat je het overduidelijk aanwezige zendertje (why zo obvious?) soort van hero suicide als enige optie ziet?
Het maakte niets meer uit, ze hadden hem zodra hij naar zijn zoon ging. Ze wisten dat hij daar stond en hadden hem echt niet laten wegrennen. Ik zou zeggen hij is gereden naar een plek waar geen omstanders zouden zijn. Dan kon hij er nog 1 of 2 doodknallen en was hij in ieder geval ver verwijderd van Ani.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_155140988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 01:31 schreef Michie_ het volgende:
Een goede serie hoeft niet zoveel losse eindjes op te lossen in de finale. Critici zijn trouwens zeer negatief over de season finale. Momenteel heeft de aflevering een Rotten score van 28.

Maak me zorgen over S3. Overal lees ik dat mensen klaar zijn met de serie. Dat zelfs critici het opgegeven hebben is geen goed teken.
En een daling van 20% kijkers ofzo nog bij de laatste ep toch?
pi_155141100
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:05 schreef JDx het volgende:

[..]

En een daling van 20% kijkers ofzo nog bij de laatste ep toch?
Nee, het was op ep 1 en 2 na juist de best bekeken aflevering in de VS.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:47:08 #111
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_155143017
Ik vond het een mooie serie met goed acteerwerk. Iets minder vaag had wel gemogen, maar IRL weet je ook niet altijd alles precies natuurlijk. En iedereen die roept dat het zo voorspelbaar was: :') x1000.

[ Bericht 35% gewijzigd door FoXje op 12-08-2015 10:59:27 ]
opgezegd@fok.nl
pi_155143454
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, het was op ep 1 en 2 na juist de best bekeken aflevering in de VS.
quote:
Unlike the previous episode, Sunday’s “True Detective” did not air on 4th of July weekend. It did not face competition from the World Cup post-game show.

It still suffered week-over-week losses in adults 18-49 and total viewership.

Sunday’s episode, which was the fourth of the current second season, posted a 1.08 adults 18-49 rating with 2.359 million viewers. Both marks trail those of the previous broadcast, which scored a 1.15 with 2.622 million viewers.

It was the third consecutive decline for “True Detective.”
Een flinke daling van kijkers ten opzichte van voorgaande seizoenen en het seizoen door een daling.
pi_155143461
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:10 schreef Sokz het volgende:
Echt dat Ray dood zou gaan wist je na 1ep al. Dat 't via het kind gebeurde was ook te obvious. Dat hij met een tracker direct naar de middle of fucking nowhere rijdt slaat nergens op. Dat die recording niet gesent werd is ook weer :')
Dat die kutmexicanen wisten waar frank reed te toevallig. Dat die kutmexicaan zn suit wilde echt :') :') hoe verzin je 't. Daarna prachtig geneuzel met zn pa en wie dan ook wauw.
Dat die kraaienkop zn temper ging verliezen had je ook éééécht niet kunnen zien aankomen. Dat de recording vervolgens kapot getrapt wordt juistttt :')
Hutje in de woods ging veel te makkelijk ffs hadden nog net de koffie niet klaar staan.
Finale van S1 was teleurstellend en had gehoopt dat ze nu wel zouden knallen maar helaas
Altijd grappig dat er mensen zijn die na de finale roepen: "dat zag ik al vanaf episode 1 aankomen..."

Maar bewijs leveren voor dergelijke "voorspellingen" kunnen ze nooit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155143518
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:06 schreef JDx het volgende:

[..]


[..]

Een flinke daling van kijkers ten opzichte van voorgaande seizoenen en het seizoen door een daling.
Dit is al weken oud en gaat over ep 4. Net had je het nog over de seizoensafsluiter.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155143530
http://www.realtytoday.co(...)e-detective-true.htm

http://www.independent.ie(...)s-ever-31445160.html

quote:
While HBO’s “True Detective” did not end its streak of losses in the adults 18-49 demographic, it did enjoy its first viewership gain of the season.
Dit was pas na ep 5.
pi_155143542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is al weken oud en gaat over ep 4. Net had je het nog over de seizoensafsluiter.
Ja dat nieuwsbericht zoek ik nog. Vanmorgen gelezen.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:10:25 #117
256829 Sokz
Livin' the life
pi_155143569
Nouja EP 1 natuurlijk niet maar sinds die vader ep werd er onsubtiel naar gehint. Helemaal na de vorige EP dat ray en ani het bij elkaar kunnen vinden is een ongeschreven hollywood regel dat er 1 vd 2 gaat sterven.
pi_155143581
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is al weken oud en gaat over ep 4. Net had je het nog over de seizoensafsluiter.
http://www.thewrap.com/tr(...)ent-from-first-year/

Niet helemaal goed gelezen, ten opzichte van vorig jaar dus. De seizoensfinale van vorig jaar.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:14:32 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155143674
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Altijd grappig dat er mensen zijn die na de finale roepen: "dat zag ik al vanaf episode 1 aankomen..."

Maar bewijs leveren voor dergelijke "voorspellingen" kunnen ze nooit.
Voortaan moeten dat sort mensen hun voorspellingen maar meteen neerpennen als ze ze hebben, en niet achteraf. Dat is nl wel zo gemakkelijk :') "Ja, dat had ik al gedacht!" O, really? :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_155143824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:10 schreef Sokz het volgende:
Nouja EP 1 natuurlijk niet maar sinds die vader ep werd er onsubtiel naar gehint. Helemaal na de vorige EP dat ray en ani het bij elkaar kunnen vinden is een ongeschreven hollywood regel dat er 1 vd 2 gaat sterven.
En waarom zou je dat uit moeten leggen aan mensen hier? Als ze je niet geloven, boeiend.

Anyway, hoe goed het ook allemaal is (zeker ten opzichte van andere troep), om het succesvol te houden ben ik bang dat seizoen 3 beter dan seizoen 1 moet zijn en zeker toegankelijker, gezien amerikanen de kijkcijfers bepalen.
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 11:22:10 #121
9859 crew  Karina
Woman
pi_155143841
Ik had in ieder geval niet gedacht dat Ray dood zou gaan. Gunde het hem wel om er met Ani vandoor te gaan :@ Maar op het moment dat hij afscheid ging nemen van zijn zoontje was het me wel duidelijk, die gaat dood ;( Wel goed dat er ook nog series gemaakt worden zonder 'happy ending'.

Gelukkig werden in de laatste aflevering heel wat dingen nog even uitgelegd want, wat ik al eerder heb gepost, af en toe vond ik het toch wel wat vaag en begreep ik niet alles :')

Het enige wat ik wel een beetje cheesy vond was dat Ani een zoontje van Ray had gekregen. 1 keer neuken en meteen hup zwanger.

Al met al wel een prima laatste aflevering.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:35:43 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_155144086
quote:
99s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:22 schreef Karina het volgende:
Ik had in ieder geval niet gedacht dat Ray dood zou gaan. Gunde het hem wel om er met Ani vandoor te gaan :@ Maar op het moment dat hij afscheid ging nemen van zijn zoontje was het me wel duidelijk, die gaat dood ;( Wel goed dat er ook nog series gemaakt worden zonder 'happy ending'.

Gelukkig werden in de laatste aflevering heel wat dingen nog even uitgelegd want, wat ik al eerder heb gepost, af en toe vond ik het toch wel wat vaag en begreep ik niet alles :')
Ik ook niet. Ben blij met dingen terug lezen af en toe. Te veel namen, te veel lijntjes en plotjes die soms dus echt uiteindelijk NIETS met elkaar te maken hadden maar slechts een katalysator bleken. geen wonder dat ik het niet snapte :')

quote:
Het enige wat ik wel een beetje cheesy vond was dat Ani een zoontje van Ray had gekregen. 1 keer neuken en meteen hup zwanger.
Dat was idd wel hoog-Hollywwood.
Op zich wel weer leuk om te zien dat de twee vrouwen overblijven en als een sort amazons op de vlucht er vandoor gaan samen. In deze hele wereld van harde mannen. :D

quote:
Al met al wel een prima laatste aflevering.
Al met al een prima seizoen. maar daar waar S1 al af en toe wazig was, was S2 dat helemaal. En ik ben helemaal pro "niet alles uitleggen" en ook pro bewuste wazigheid en plotjes. Hoef heus niet alles meteen te snappen. Maar als het ZO extreme verwarrend wordt en ik dus iedere week moet wachten (met tig series tussendoor) dna ben ik t soms echt helemaal kwijt. Desalniettemin bleef de sfeer leuk genoeg om door te kijken.

Misschien had ik m net als S1 helemaal achter elkaar moeten kijken ipv nu tegelijk met de uitzendingen en dus steeds een week ertussen. Dat had kunnen helpen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_155146169
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 01:31 schreef Michie_ het volgende:
Een goede serie hoeft niet zoveel losse eindjes op te lossen in de finale. Critici zijn trouwens zeer negatief over de season finale. Momenteel heeft de aflevering een Rotten score van 28.

Maak me zorgen over S3. Overal lees ik dat mensen klaar zijn met de serie. Dat zelfs critici het opgegeven hebben is geen goed teken.
Yep, ik snap niet waarom de critici zo extreem negatief zijn. Ik wil echt heel, heel graag een derde seizoen namelijk. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_155146287
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Yep, ik snap niet waarom de critici zo extreem negatief zijn. Ik wil echt heel, heel graag een derde seizoen namelijk. :)
Same here. En ik vond seizoen 2 ook duidelijk minder dan deel 1, daar niet van. Maar ik hou gewoon van whisky-series waar het leven kut is :P

En hoeveel kritiek ik ook heb op seizoen 2, ik heb me alsnog flink ermee vermaakt. Laat maar komen die seizoen 3.
Conscience do cost.
  Moderator woensdag 12 augustus 2015 @ 13:18:32 #125
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_155146666
Ik vond seizoen 1 uiteindelijk heel goed, maar had af en toe wat problemen met het trage tempo. Bij seizoen 2 heb ik daar geen last van gehad en en ik vond het over het geheel ook veel spannender dan seizoen 1. Er is best wel wat op aan te merken, maar de negativiteit in de VS slaat echt door.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_155146997
Een groot punt van commentaar dat ik heb gehoord is dat we de personen die echt aan de criminele touwtjes trokken (Tony Chesani, Kevin Burris) amper hebben gezien. En ja, het klopt dat we die personen weinig hebben gezien, maar ergens is dat - door de opzet van de serie - juist wel logisch.

Het hele verhaal zien we door de ogen van de drie detectives (en Frank). Dat vind ik persoonlijk een positief iets. Dat heeft wel als gevolg dat we de echte higher-ups als Kevin en Tony maar weinig zien. Op zich wel logisch ook; waarom zouden die mensen zich inlaten met enkele low-level detectives terwijl ze zo hun manieren en mannetjes hebben om rookgordijnen op te trekken.

Dus, ja we hebben ze weinig gezien, maar is dat erg? Het maakt het lastig(er) om het verhaal te volgen of om echt een hekel aan ze te krijgen, maar ergens is het door de opzet wel realistisch.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155147105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:10 schreef JDx het volgende:

[..]

http://www.thewrap.com/tr(...)ent-from-first-year/

Niet helemaal goed gelezen, ten opzichte van vorig jaar dus. De seizoensfinale van vorig jaar.
quote:
The S2 finale still has a higher rating than 7 of the 8 S1 episodes.

S2 is still getting 12 million viewers overall per episode so a lot of the audience is watching the second airing or On Demand/DVR.

The bottomline is TD still has a big audience. After Game of Thrones, it remains the 2nd most watched series on premium cable [HBO, SHO, etc]. TD was also the most watched cable series in it's time slot this season.

TD ratings were still up 12% overall from last season.

Plus, TD was the top-rated cable show Sunday night.
Oftewel, S2 heeft het qua kijkcijfers prima gedaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155151814
Maar komt dat niet omdat de hype van seizoen 1 enorm was? Van seizoen 2 wordt momenteel gehakt gemaakt op sociale media. Het is maar zeer de vraag of ze seizoen 3 een kans zullen geven.
pi_155151907
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:28 schreef Michie_ het volgende:
Maar komt dat niet omdat de hype van seizoen 1 enorm was?
Dat zal ongetwijfeld niet in het nadeel hebben gewerkt.
quote:
Van seizoen 2 wordt momenteel gehakt gemaakt op sociale media.
Dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Ja, je hebt een hoop klagers, maar het aantal mensen dat stellig beweren dat het seizoen ronduit kut was vind ik nogal meevallen.
quote:
Het is maar zeer de vraag of ze seizoen 3 een kans zullen geven.
Gezien het gigantische succes lijkt me dat van wel. Slechte reviews zijn maar zelden een motivatie om een serie te stoppen, uiteindelijk gaat het om kijkcijfers.
Conscience do cost.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:34:03 #130
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155156491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:28 schreef Michie_ het volgende:
Maar komt dat niet omdat de hype van seizoen 1 enorm was? Van seizoen 2 wordt momenteel gehakt gemaakt op sociale media. Het is maar zeer de vraag of ze seizoen 3 een kans zullen geven.
Dat zijn vooral mensen met een beperkt intellect natuurlijk.

De kijkcijfers zijn prima. S2 is iets minder ontvangen dan S1 maar nog steeds een succes. Als er een S3 staat gepland dan zullen ze het zeker niet laten om die te maken gebaseerd op de mate van succes van S2.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')