abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154861930
Goedemorgen!

Afgelopen weekend ben ik door een kennis gevraagd om foto's te maken van zijn Audi R8.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Na wat overwegen gekozen voor een parkeergarage.
Ik ben benieuwd wie de garage herkend :)

Dit zijn ook echt niet alle foto's die ik die avond gemaakt heb, maar dit is wel de selectie die ik graag deel met jullie. Wees maar lekker direct met de commentaren :)

[ Bericht 11% gewijzigd door very op 03-08-2015 12:15:10 ]
People assume too much.
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:33:51 #2
446563 henkdedikketeen
ik heb een dikke teen
pi_154862528
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:01 schreef very het volgende:
Goedemorgen!

Afgelopen weekend ben ik door een kennis gevraagd om foto's te maken van zijn Audi R8.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Na wat overwegen gekozen voor een parkeergarage.
Ik ben benieuwd wie de garage herkend :)

Dit zijn ook echt niet alle foto's die ik die avond gemaakt heb, maar dit is wel de selectie die ik graag deel met jullie. Wees maar lekker direct met de commentaren :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vooral die op het dak en de laatste zijn het mooist maar zou niet weten welke garage dat is?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 3 augustus 2015 @ 11:32:06 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_154863527
De meeste zijn veelte strak ingekaderd. Alleen 2 vind ik persoonlijk interessant.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_154863619
1,3,6 en 7 _O_

Zijn mooi geworden, eigenaar was ook een relaxte gast zeg!
pi_154864198
Ik vind het een mooie collectie!

Minpuntje vind ik het nummerbord, dat er in redelijk wat foto's vrij nep uitziet.
gr gr
pi_154864603
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 12:05 schreef Quyxz_ het volgende:

Minpuntje vind ik het nummerbord, dat er in redelijk wat foto's vrij nep uitziet.
Eigenaar heeft de originele foto's wel, hij had zelf met paint het nummerbord gewoon fel geel gemaakt, hij wil z'n nummerbord niet online. Dan is dit wel weer mooier vind ik.
  FOK!fotograaf maandag 3 augustus 2015 @ 14:05:57 #7
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_154866587
Mooie serie, 6 en 7 zijn mijn favorieten. :)

Als serie gezien, vind ik het jammer dat de koplampen niet aan staan, omdat de achterlichten wel branden en best aanwezig zijn. De dagrijverlichting is net niet fel genoeg :)
pi_154882858
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:33 schreef henkdedikketeen het volgende:

[..]

Vooral die op het dak en de laatste zijn het mooist maar zou niet weten welke garage dat is?
Dank je. Het is de garage aan de Amsterdamse Veerkade in Den Haag. Qpark Veerkaden.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:32 schreef Netsplitter het volgende:
De meeste zijn veelte strak ingekaderd. Alleen 2 vind ik persoonlijk interessant.
Misschien had ik er bij moeten vermelden wat het doel van deze foto's was. De eigenaar wil graag zijn auto groot op een canvas printen, en het gaat dan ook echt om de auto. Vandaar dat ik ze redelijk strak gekaderd heb. Al vind ik dat in 1, 2, 8, 9 & 10 nog best wel meevallen :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 11:35 schreef JDx het volgende:
1,3,6 en 7 _O_

Zijn mooi geworden, eigenaar was ook een relaxte gast zeg!
Zeker. Prima kerel ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 12:05 schreef Quyxz_ het volgende:

Ben ik het mee eens. Wat JDX zegt klopt.
Ik heb er niet al teveel tijd aan besteed om de kentekens in deze versies perfect te krijgen, daar de foto's voor wie ze bedoeld waren gewoon de originele kentekens hebben :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:05 schreef Ronhui het volgende:
Mooie serie, 6 en 7 zijn mijn favorieten. :)

Als serie gezien, vind ik het jammer dat de koplampen niet aan staan, omdat de achterlichten wel branden en best aanwezig zijn. De dagrijverlichting is net niet fel genoeg :)
Ergens snap ik wat je bedoeld, maar met de koplampen aan werd de omgeving te sterk belicht, en de achterlampen + dagrijverlichting gaven niet zoveel licht af op de omgeving.
People assume too much.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:57:24 #9
425224 Vasse
pi_154895812
Nummer 3 is mooi. Laag standpunt en dichtbij.

Alleen zag in de EXIF dat je iso 50 gebruikt.
Zonde van je highlights, daar had je met iso 100 meer detail in kunnen hebben.
Bij iso 50 gebruikt je camera namelijk iso 100 en haalt alles een stop naar beneden, met als resultaat minder details in de highlights...
pi_154896288
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:57 schreef Vasse het volgende:

Bij iso 50 gebruikt je camera namelijk iso 100 en haalt alles een stop naar beneden, met als resultaat minder details in de highlights...
https://www.flickr.com/gr(...)57632168934977/page1

quote:
I believe that ISO50 is not a "natural" sensitivity but is digitally expanded and loses some highlight range; I stick to ISO100 s far as possible. I know on Nikons ISO160 is the sweet spot but I'm not sure if this also applies to Canon .... ?
quote:
If I recall correctly, on Canon cameras ISOs other than 100, 200, 400, ... 3200 (limit for the 5D II) are software based. If this is correct, putting ISO 50 on the camera would be exactly the same than adding +1 exposure to the RAW file on post-production (before converting it to 8bit data).
quote:
DxOMark test of the sensor shows clearly that ISO "50" and "100" have the same sensitivity, wich means that "50" is just a software order given to the program that process the RAW file.
Source: http://www.dxomark.com/Cameras/Canon/EOS-5D-Mark-II
Lijkt inderdaad een niet erg zinvolle functie, voor de volgende keer Ferry ;)
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:46:17 #11
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_154897100
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:27 schreef very het volgende:

[..]

Misschien had ik er bij moeten vermelden wat het doel van deze foto's was. De eigenaar wil graag zijn auto groot op een canvas printen, en het gaat dan ook echt om de auto. Vandaar dat ik ze redelijk strak gekaderd heb. Al vind ik dat in 1, 2, 8, 9 & 10 nog best wel meevallen :)

Heb je er rekening mee gehouden dat er bij een canvasprint juist randen van de foto wegvallen naar de zijkanten? Als ik weet dat een foto op canvas gaat kader ik juist iets ruimer uit zodat er wat ruimte is voor de omslagranden :)

Verder strakke serie hoor, vind locatie goed bij de auto passen. Lekker sfeertje.
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
pi_154897159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:46 schreef Benelli het volgende:

[..]

Heb je er rekening mee gehouden dat er bij een canvasprint juist randen van de foto wegvallen naar de zijkanten? Als ik weet dat een foto op canvas gaat kader ik juist iets ruimer uit zodat er wat ruimte is voor de omslagranden :)

Verder strakke serie hoor, vind locatie goed bij de auto passen. Lekker sfeertje.
Zoveel ruimte is er nog wel hoor :)
Thanks!
People assume too much.
pi_154897184
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:57 schreef Vasse het volgende:

Je hebt helemaal gelijk.
Bedankt!
People assume too much.
pi_154900554
Ik denk dat een panorama effect hier wel mooi was geweest. Dezelfde hoogte inkadering maar een breder veld, met name de kant waar hij naar georiėnteerd staat. Dan plaats je m wat meer in de context.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')