Ik denk dat het dit is.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:45 schreef windmolentje het volgende:
Verstoot ze haar kitten nu omdat ze weer een nieuw nestje krijgt?
Een drachtige kat moet privacy hebben, dus veel ruimte waar zij zich terug kan trekken. Anders heeft zij stress en dat is niet goed voor de kittens en voor de bevalling. Je heb dan ook een kans dat zij ergens op straat gaat bevallen omdat zij niet thuis durft te komen.quote:0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 23:19 schreef windmolentje het volgende:
Heb vanmiddag een topic geopend, maar ik zet het ook hier maar even neer..
Een tijdje terug heb ik een zwangere poes in huis genomen, ze was van een vrouw uit onze straat die is overleden.
Ze is bevallen van 3 kittens. Helaas heeft maar eentje het overleefd. Ik wilde haar hierna laten steriliseren. 1,5 week na de bevalling was ze weer krols! Ik heb haar binnen gehouden, maar ze is ontsnapt en weer zwanger geworden..
Omdat ik inmiddels erg aan het kitten gehecht was geraakt heb ik besloten dat die ook maar mag blijven. Kitten is nu 10 weken oud.
Inmiddels is moederpoes alweer zo'n 8,5 week zwanger, dus ze gaat bijna weer bevallen.
Alleen nu doet ze sinds een week erg raar naar het kitten. Ze wil er niets meer mee te maken hebben. Ze is een paar dagen helemaal niet binnen gekomen omdat ze niet in de buurt van het kitten wilde zijn. Nu moet ik haar toch binnen gaan houden, anders ben ik bang dat ze straks ergens buiten bevalt. Maar dat is dus niet makkelijk, want zodra het kitten in de buurt komt gaat ze grommen, blazen, slaan.. Kitten is helemaal van slag en loopt mij nu overal achterna. En moederpoes is ook van slag, die gaat nu zelfs naar mij toe grommen en blazen en zodra ik haar probeer aan te raken haalt ze uit..
Verstoot ze haar kitten nu omdat ze weer een nieuw nestje krijgt? En wat kan ik nu het beste doen, want dit is voor kitten en moederpoes niet echt een fijne situatie en voor mijzelf ook niet, ik zit onder de krabben..
Ik lees nergens dat TS financiële problemen heeft, ze was domweg te laat met steriliseren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:12 schreef Lienekien het volgende:
Wat ik zorgelijk vind: als het met dit nestje ook niet goed gaat, kan TS dan wel de benodigde hulp van een dierenarts betalen?
Nog een argument om de aanstaande moeder naar een goed opvangadres te brengen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:10 schreef Cat22 het volgende:
dus ik lok DiDa nog even hier naartoe
Ik lees ook nergens dat TS al bij een dierenarts is geweest.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:18 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat TS financiële problemen heeft, ze was domweg te laat met steriliseren.
Maar, al in al, lijkt het me voor iedereen het beste om voor het grote kitten een andere plek te zoeken. Rust in huis en betere kansen voor dit nestje om groot te groeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |