En iOs uiteraard ook.quote:
Dat weet ik, vandaar mijn eerste drie zinnen in dat citaat. Het gaat er om dat het een OS is wat specifiek wordt gebruikt voor een ander toestel waarbij de gebruiker toch al alle privacy opgeeft, voor een deel bewust en voor een groot deel onbewust (via de installatie van allerlei 'gratis' apps). Dat is een strijd tegen de bierkaai, bij de PC is er nog enige hoop dat die strijd in het voordeel van de consument beslecht kan worden. Mezelf verplaatsende in De Consumentenbond kan ik me voorstellen dat dit een overweging was voor haar.quote:
Google in dit geval om hun OS natuurlijk, de diensten zijn wezenlijk anders (en wel meer te vergelijken met Facebook).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom noem jij Google? Omwille van hun Android-telefoontjes? In dat geval volg ik je. We mogen namelijk naar mijn mening wel een andere ethische lat hanteren voor een besturingssysteem (veel dichter op je hardware) dan voor een applicatie. Vanzelfsprekend vind ik dat je voor alle besturingssystemen dezelfde ethische lat moet gebruiken, of dat De Conumentenbond verschil maakt weet ik niet, ik doe het niet.
Microsoft is er ook wel open en eerlijk over, alleen kiezen ze waarschijnlijk met het oogpunt van gemak om de standaardinstellingen zo te laten. Zelf had ik ook een andere keuze gemaakt maar het aanpassen van die instellingen is wel een stuk beter geregeld in mijn ervaring dan bij Facebook en Google. Het kost je bij een installatie hooguit een minuut extra om de instellingen aan te passen.quote:Dat vind ik een lastige discussie, het is te veel alsof je appels en peren vergelijkt. Mij gaat het er om dat een besturingssysteem de keuze (autonoom) aan de gebruiker moet laten en hierbij dus optimaal transparant moet zijn. Geef duidelijk aan dat wachtwoorden worden gedeeld, dat informatie wordt gebruikt om meer inkomsten via advertenties te krijgen (adverteerders die MS betalen om op maat advertenties te plaatsen binnen Edge) etc.
Zolang je er eerlijk en open over bent en de gebruiker kan alles aan- en uitzetten dan is er niets aan de hand. Niemand zal dan klagen.
Ik ben het met je eens dat het gemakkelijk genoeg is om het aan te passen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Google in dit geval om hun OS natuurlijk, de diensten zijn wezenlijk anders (en wel meer te vergelijken met Facebook).
[..]
[..]
Microsoft is er ook wel open en eerlijk over, alleen kiezen ze waarschijnlijk met het oogpunt van gemak om de standaardinstellingen zo te laten. Zelf had ik ook een andere keuze gemaakt maar het aanpassen van die instellingen is wel een stuk beter geregeld in mijn ervaring dan bij Facebook en Google. Het kost je bij een installatie hooguit een minuut extra om de instellingen aan te passen.
Je kan Telemetry niet eens uitschakelen als je geen enterprise hebt. Dus hoezo minuutje werk?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:13 schreef Chewie het volgende:
Het kost je bij een installatie hooguit een minuut extra om de instellingen aan te passen.
Kan me niet herinneren dat Iron (Chrome variant zonder googledingen) ooit vastgelopen is in al die jarenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 07:44 schreef hoas het volgende:
[..]
Werk nu al 3 dagen met Edge, nog nooit zo'n stabiele browser gehad.
Hehe, hier herken ik me in, dat is inderdaad een bizar smal strookje geworden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:29 schreef stripe het volgende:
Iemand enig idee hoe je de 'bureaublad-knop' rechts onderin de taakbalk kan vergroten? Bij Windows 7 was het een redelijke grote en niet te missen knop, nu is het een heel dun balkje geworden en ik klik vaak mis.
Je kunt zoeken op Cortana en dan zie je wel wat, maar je moet alles op Engels zetten voordat je er echt iets mee kunt geloof ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef Parafernalia het volgende:
Waar zit Cortana eigenlijk?
Niet dat ik weet wat ik ermee moet, maar ja
http://winaero.com/blog/h(...)ction-in-windows-10/quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:55 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Je kan Telemetry niet eens uitschakelen als je geen enterprise hebt. Dus hoezo minuutje werk?
Dit werkte bij mij: http://m.windowscentral.c(...)ually-trigger-updatequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:54 schreef Rockiejj het volgende:
Hey!
Ik kom net terug van vakantie en wil Win10 installeren, maar ik blijf maar dit scherm houden:
[ afbeelding ]
Heb al updates uitgevoerd en alles, maar ik krijg nog geen 'update nu!' knop, hebben jullie hier ervaringen mee? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Te ongeduldig 😉. Als je op deze manier wil installeren kan het nog enkele dagen tot maximaal weken duren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:54 schreef Rockiejj het volgende:
Hey!
Ik kom net terug van vakantie en wil Win10 installeren, maar ik blijf maar dit scherm houden:
[ afbeelding ]
Heb al updates uitgevoerd en alles, maar ik krijg nog geen 'update nu!' knop, hebben jullie hier ervaringen mee? Of ben ik gewoon te ongeduldig?
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:33 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, lees net inderdaad dat ze het gefaseerd uitrollen. Ook gaar.Ga je een beetje tumult schoppen rondom de 29e en houd je de mensen eigenlijk gewoon in het donker.
Maar goed, net dit tooltje gezien en aan 't werk gezet.https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:36 schreef shiznuts het volgende:
[..] ik dacht dan moet ik eerst een bootable disk of drive maken.
Maar dat lijkt dus niet nodig.
Bij mij nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:01 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Dit werkte bij mij: http://m.windowscentral.c(...)ually-trigger-update
Hoe zouden ze die future willen implementeren?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Drankster het volgende:
Toch wel verbazingwekkend dat een simpele feature zoals je brightness aanpassen bij een desktop nog steeds ontbreekt bij Windows.
hoe wil je brightness van een scherm aanpassen als je niet bij de 'controls' van dat scherm kan vanuit de software?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:31 schreef Drankster het volgende:
Toch wel verbazingwekkend dat een simpele feature zoals je brightness aanpassen bij een desktop nog steeds ontbreekt bij Windows.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:37 schreef embedguy het volgende:
[..]
Hoe zouden ze die future willen implementeren?
Via vga gaat dit iig niet mogelijk zijn... Hdmi en dvi maken het geloof ik ook niet mogelijk...
Hmm ja true, klinkt logisch, iets te veel biertjes op.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:54 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe wil je brightness van een scherm aanpassen als je niet bij de 'controls' van dat scherm kan vanuit de software?
Bijvoorbeeld bij mij:quote:
Kan je uitzetten bij 'Personalization' en dan links in het menu 'Start' en je kan zelf je programma's toevoegen met rechtermuisklik en dan Pin to Start.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:20 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom staan er in de Start Menu Meest Gebruikt-afdeling programmas die ik nog nooit gebruikt heb? En programmas die ik wel gebruik komen er niet in/?
Start-> Alle apps, staat op alfabetische volgorde.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:06 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vind het toch allemaal wat raar...kan geen enkel oud Win7 programma terugvinden in Start Menu.
Laatst Rabo app geinstalleerd, en kan die nu ook nergens vinden. Ook niet via Zoeken...
Nu ben ik m via de Store aan het openen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-08-2015 13:19:04 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |