abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2015 @ 02:32:14 #276
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155035959
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
Nee. Dit gaat over jou opmerking dat JG structureel dienstplicht zouden weigeren, omdat volgens jou in principe geen enkele reden voldoende rechtvaardiging zou zijn om oorlog te voeren. De implicatie van zo'n standpunt is dat je in principe elke immorele daad toe zou staan, puur en alleen omdat je (dodelijk) geweld nooit gerechtvaardigd vindt.

Dat houdt dus in dat je in principe geen problemen hebt met genocide (in de zin dat je niet zult in grijpen om het te stoppen) of met moord, als dat inhoudt dat je zelf (dodelijk) geweld zou moeten toepassen.

Om het iets concreet te maken: als jouw buren bijvoorbeeld een groepje Syrische vluchtelingen zouden proberen af te maken, zou jij hooguit vragen aan je buren om het niet te doen, maar als ze in de achtertuin toch door zouden gaan met het vermoorden van de Syriers, zou jij je afzijdig houden en enkel toekijken omdat je vindt dat ingrijpen immoreel is en het niet mag van de JGs.*

Zo'n moraliteit staat zo ver van m'n bed dat ik het me eigenlijk niet kan voorstellen in Nederland. Vandaar dat ik in een staat van verbijstering ben hierover... Ik hoop dus echt dat je niet goed nagedacht hebt over je uitspraak, want anders ben je eigenlijk echt een naar mens...

*Of je zou 112 bellen en daarmee het geweld uitbesteden en daarmee impliciet medeverantwoordelijk zijn, net zoals de koks, ziekenbroeders e.d. in oorlogen...een standpunt wat je eerder verworpen hebt...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155038112
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

De discussie loopt wat door elkaar maar met je opmerking dat wij slimmer zijn dan god breng je het weer daar naar terug. Je ontwijkt de vraag door je stelling en tegenvraag.
Ik weet niet. God zou alles idd anders kunnen doen. Hij had de mens niet hoeven maken etc. Cliche, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk... :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat wij slimmer zijn dan God? Die veronderstelde God is toch alwetend?
Volgens jullie niet. En aangezien jullie zijn manier van "regeren" afkeuren, neem ik aan dat jullie een betere manier weten om het slechte te stoppen dan ook zelf te gaan doden.
pi_155038127
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 02:32 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Nee. Dit gaat over jou opmerking dat JG structureel dienstplicht zouden weigeren, omdat volgens jou in principe geen enkele reden voldoende rechtvaardiging zou zijn om oorlog te voeren. De implicatie van zo'n standpunt is dat je in principe elke immorele daad toe zou staan, puur en alleen omdat je (dodelijk) geweld nooit gerechtvaardigd vindt.

Dat houdt dus in dat je in principe geen problemen hebt met genocide (in de zin dat je niet zult in grijpen om het te stoppen) of met moord, als dat inhoudt dat je zelf (dodelijk) geweld zou moeten toepassen.

Om het iets concreet te maken: als jouw buren bijvoorbeeld een groepje Syrische vluchtelingen zouden proberen af te maken, zou jij hooguit vragen aan je buren om het niet te doen, maar als ze in de achtertuin toch door zouden gaan met het vermoorden van de Syriers, zou jij je afzijdig houden en enkel toekijken omdat je vindt dat ingrijpen immoreel is en het niet mag van de JGs.*

Zo'n moraliteit staat zo ver van m'n bed dat ik het me eigenlijk niet kan voorstellen in Nederland. Vandaar dat ik in een staat van verbijstering ben hierover... Ik hoop dus echt dat je niet goed nagedacht hebt over je uitspraak, want anders ben je eigenlijk echt een naar mens...

*Of je zou 112 bellen en daarmee het geweld uitbesteden en daarmee impliciet medeverantwoordelijk zijn, net zoals de koks, ziekenbroeders e.d. in oorlogen...een standpunt wat je eerder verworpen hebt...
Mijn poging om te bewijzen dat jullie net zo goed zonder aarzelen zullen doden (in een oorlog) in opdracht van mensen, is zoals normaal, weer gekomen tot een "beschuldiging" naar mij. 8)7

Ik ben echt niet goed (lees: heel erg slecht) in discussies blijkbaar :D

Maar don't worry, Grumphy. Ik zal nooit mensen in nood in de steek laten. Ik zal mijn bijdrage leveren.

Al rechtvaardigt niets een oorlog. Maar zoals Ser_ al zei, soms is een klein vuurtje nodig om een grotere te stoppen. Maar als een andere manier er is om het te stoppen (in de kern gaan) zou dat natuurlijk beter zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2015 06:59:26 ]
  zondag 9 augustus 2015 @ 09:37:40 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155038802
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:47 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Volgens jullie niet. En aangezien jullie zijn manier van "regeren" afkeuren, neem ik aan dat jullie een betere manier weten om het slechte te stoppen dan ook zelf te gaan doden.
Je hoeft toch niet per se een betere oplossing te hebben als je de huidige oplossing verkeerd vindt? Maar goed, dat is ons perspectief.

Jouw perspectief is dat God almachtig en alwetend is. Wat hij doet is dus altijd de beste optie. Aangezien hij gebruikt maakt van moord, oorlog en genocide is dat kennelijk soms de beste optie. Bovendien doet God nooit slechte dingen, dus in sommige contexten zijn moord, oorlog en genocide goed. Kortom: als oorlog en genocide soms moreel goed en de beste optie zijn, waarom keur je het a priori af als mensen het doen?
pi_155038914
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 09:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Kortom: als oorlog en genocide soms moreel goed en de beste optie zijn, waarom keur je het a priori af als mensen het doen?
Zelfs in opdracht van diezelfde god.
pi_155041462
quote:

Betekent dit: wie een beter idee heeft dan vrijwel al het leven op aarde uitroeien moet het zeggen?
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:14:05 #282
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155044356
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:54 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Mijn poging om te bewijzen dat jullie net zo goed zonder aarzelen zullen doden (in een oorlog) in opdracht van mensen, is zoals normaal, weer gekomen tot een "beschuldiging" naar mij. 8)7

Maar don't worry, Grumphy. Ik zal nooit mensen in nood in de steek laten. Ik zal mijn bijdrage leveren.

Al rechtvaardigt niets een oorlog. Maar zoals Ser_ al zei, soms is een klein vuurtje nodig om een grotere te stoppen. Maar als een andere manier er is om het te stoppen (in de kern gaan) zou dat natuurlijk beter zijn.
Dat komt volgens mij omdat je een extreme beschuldiging uit (te weten: jullie zouden gaan moorden als jullie ook maar het kleinste excuus wordt aangereikt) in een poging om je eigen (JG) extreme standpunt (JG weigeren altijd dienstplicht) als beste/moreelste positie neer te zetten.

En die beschuldiging die je uit, is nergens op gebaseerd, wat blijkt uit de reacties die er allemaal feitelijk op neerkomen dat het kiezen voor wel/niet weigeren dienstplicht afhankelijk is van de situatie en niet zo zwart-wit is als jij het stelt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 9 augustus 2015 @ 14:28:55 #283
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_155044686
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 06:54 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als je dingen probeert te bewijzen die niet waar zijn dan maakt het geen drol uit hoe goed je bent in debatteren.

Debatteren wordt echt veel eenvoudiger als je standpunten inneemt die geen klinkklare onzin zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155049342
Verkeerd :@
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:56:10 #285
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_155147584
quote:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...
Waarom doen jullie dan zo extreem veel moeite om dingen te voorspellen, te verklaren etc etc. Als Gods wegen ondoorgrondelijk zijn dan is dat volkomen nutteloos.

quote:
Al rechtvaardigt niets een oorlog.
Vind ik ook. Maar blijkbaar denkt god daar anders over. En wat zou je dan doen? Als god het gebiedt?

[ Bericht 16% gewijzigd door hoatzin op 12-08-2015 14:01:57 ]
pi_155208799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Meh, jij bent hier degene die het minste verstand van de Bijbel heeft.
Juist ja, vandaar dat ik de enige ben die met inhoudelijke punten over de Bijbel komt? Logisch.
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Tuurlijk verketter je hiermee orthodoxe joden die geen tittel of jota aan de wet veranderd hebben. "Er is geen heil buiten Jezus".

En nog een generaliseerde sneer naar atheïsten, goed bezig bianco, heel christelijk. :P
Joden hebben hun speciale voorrecht gewoon verloren en zijn niet langer Gods volk volgens de Bijbel, simpel zat. Ook al weten ze misschien heel wat van de wetten en hebben ze er misschien niets aan gedaan.

Niet al het generaliserende direct serieus nemen joh. Tuurlijk zijn er wel atheisten die wat goeds doen.
Niet iedereen is als de gemiddelde atheist die FOK op zoekt, want dat zijn vaak de atheisten die alleen maar grote bek op willen zetten en eigenlijk geen bal verstand hebben van religie maar toch de gelovigen willen afzeiken over hun geloof.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:11 schreef falling_away het volgende:

Oh je bedoelt het verslag waar Lot zijn bloedeigen dochter aanbood aan de woedende menigte om te verkrachten ipv zijn gasten?
Diezelfde dochter die later samen met haar zusje hun vader dronken voerden en verkrachtten zodat ze kinderen konden krijgen? :X

Ja idd heel terecht dat god alle anderen in die steden heeft vermoord!! :')

snel overheen lezen dat stuk JG's.. of even een wachttoren opzoeken waar het allemaal goed word gepraat.
Helemaal niet snel over heen lezen
pi_155208862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef bianconeri het volgende:

Niet iedereen is als de gemiddelde atheist die FOK op zoekt, want dat zijn vaak de atheisten die alleen maar grote bek op willen zetten en eigenlijk geen bal verstand hebben van religie maar toch de gelovigen willen afzeiken over hun geloof.
In tegenstelling tot de immer zekere gelovigen die hier alleen komen om wijsheid te verspreiden _O-
Conscience do cost.
pi_155208873
quote:
''Too stupid to think for yourself?
Be an evolutionist!''

''Too stupid to understand science?
Be an atheist''

''Too stupid to understand archeology?
Be an atheist''

''Too lazy to study archeology and ecology?
Be an atheist''

Kleine aanpassingen gedaan, nu is het iets geloofwaardiger.
pi_155209451
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Be an evolutionist!''

Be an atheist''

Be an atheist''

Be an atheist''

Kleine aanpassingen gedaan, nu is het iets geloofwaardiger.
Use a holy book and follow the leader

Be a believer and create your own mythical miracles. Fuck the law of nature.

Be a believer (they say dinosaur-bones are a way to test our believe, the devil put the bones in the ground for us :')

Be a believer and give your own twist to fossil fuel

O~) kleine aanpassingen gedaan, nu zijn christenen en jehovah's nog ongeloofwaardiger

[ Bericht 2% gewijzigd door HQ-Design op 14-08-2015 14:14:26 ]
pi_155212337
quote:

[..]

Helemaal niet snel over heen lezen
Oh nee want dit keer vond god het niet erg dus dan is het niet erg volgens de JG's.. net zoals kindermoord etc.
Alpha kenny one
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:47:10 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155212461
quote:

[..]

Juist ja, vandaar dat ik de enige ben die met inhoudelijke punten over de Bijbel komt? Logisch.
Ja. Iedereen met een beetje verstand van de Bijbel zou nooit inhoudelijke punten uit dat werk durven aandragen als argument voor wat dan ook.
pi_155254936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Noorse Broederschap is wel een rare beweging hoor...
Al meerdere malen mee te maken gehad. Dat is wel even heel wat anders dan Jehovah's Getuigen.

Over het stoppen als JG, ik denk dat dat sowieso individueel ligt. De ene heeft sowieso veel moeite om emotioneel met iets te breken. Als iemand gewoon wil stoppen dan kan dat prima, als ik morgen besluit te stoppen dan kan dat prima. Het is echt niet alsof ik op de 1 of andere manier getiranniseerd ga worden ofzo. Maar sommigen zullen dat mss wel zo voelen, een bepaalde druk.
Net als dat sommigen een druk voelen om zich als JG te laten dopen, terwijl de organisatie constant in de lectuur zegt om jezelf volledig te overtuigen of je er mee eens bent. Niet vanwege je ouders of vrienden.
Ik dacht dat jehova getuige niet zouden mogen liegen. Maar iedere zin die bianconeri typt is een leugen.

pi_155260991
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 01:28 schreef HQ-Design het volgende:

[..]

Ik dacht dat jehova getuige niet zouden mogen liegen. Maar iedere zin die bianconeri typt is een leugen.

Als je iets van sektes wil weten, dan heb je duizenden keren meer aan ex-sekteleden, dan aan sekteleden zelf. Er is nogal wat sprake van druk om je aan de regels te houden en reken maar dat ze elkaar in de gaten houden. Pas als die druk weggevallen is, kan er sprake zijn van een eerlijk gesprek.
pi_155287263
quote:

[..]

[..]

Joden hebben hun speciale voorrecht gewoon verloren en zijn niet langer Gods volk volgens de Bijbel, simpel zat.
Dat is dus 1 van de grootste leugens die jullie als jehova's verkondigen en een verschil is met de andere christelijke geloofsgemeenschappen.

Want Israël zal altijd Gods speciale volk zijn, de christenen zijn eigenlijk takken die op de stam zijn geënt en zijn gaan uit groeien en bloeien.
en die stam is Israël waar de christenen op geënt zijn, dus als die stam er niet meer zou zijn kunnen de christenen ook niet meer bestaan.
Jezus was zelf ook joods dus als God de zijn volk zou verstoten zou hij ook Jezus hebben verstoten en dat kan totaal niet.
Hoe zit het anders met de aangekondigde terug keer van God's volk uit de diaspora?
hoe zou die voorspelling anders in vervulling moeten gaan als zijn volk er niet meer zou zijn?
en waarom denk je dat zoveel Joden nu weer terug keren naar hun "beloofde" land? omringd door vijanden en nog steeds niet verslagen :)

quote:
Ook al weten ze misschien heel wat van de wetten en hebben ze er misschien niets aan gedaan.
Dit hoort allemaal bij God's grote plan.
Als de joden maar ook de ongelovigen Jezus niet hadden gekruisigd zouden wij nooit gered kunnen worden en was er voor jou en mij geen eeuwig leven mogelijk.
Dit moest allemaal gebeuren zodat wij daar dus ook deel vanuit zou kunnen maken.

Wat God wil dat niemand verloren gaat maar het eeuwig leven heeft.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155287713
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat is dus 1 van de grootste leugens die jullie als jehova's verkondigen en een verschil is met de andere christelijke geloofsgemeenschappen.
Hier ben ik het met je eens, maar niet met dit:

quote:
Als de joden maar ook de ongelovigen Jezus niet hadden gekruisigd zouden wij nooit gered kunnen worden en was er voor jou en mij geen eeuwig leven mogelijk.
De gelovige joden hadden totaal geen schuld aan zijn kruisiging. Dit komt enkel op rekening van de Romeinen.
En wat betreft dat eeuwig leven was ook niet zo vreemd voor de joden. Ook zij geloofden in het laatste oordeel op het eind der tijden.
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd omdat hij zich uitgaf voor een messias, wat betekende dat hij zich uitgaf voor gezalfde koning van de joden, wat neerkomt op een staatsgreep.
pi_155287998
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Hier ben ik het met je eens, maar niet met dit:

[..]

De gelovige joden hadden totaal geen schuld aan zijn kruisiging. Dit komt enkel op rekening van de Romeinen.
En wat betreft dat eeuwig leven was ook niet zo vreemd voor de joden. Ook zij geloofden in het laatste oordeel op het eind der tijden.
De Romeinen hebben Jezus gekruisigd omdat hij zich uitgaf voor een messias, wat betekende dat hij zich uitgaf voor gezalfde koning van de joden, wat neerkomt op een staatsgreep.
wat bedoel je met gelovige joden? De Joden die toen al wel geloofden dat Jezus God's zoon was?

Ik doelde dus op de Joden die Jezus opdat moment niet erkenden als zoon van God en hem dus als een Gods lasteraar zagen en hem dus uit de weg wilden en toen dus Hem hebben laten kruisigen.
Niet alleen de Romeinen hebben hem dus gekruisigd de Joden deden ook net zo hard mee.

Jezus zei ook niet voor niets vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen.
en 1 van de Romeinse oversten zei uiteindelijk ook: waarlijk hij was God's zoon.

En het eind oordeel moet nog komen. ;)
I am a child of God
God is not dead.
pi_155288884
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 11:40 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat bedoel je met gelovige joden? De Joden die toen al wel geloofden dat Jezus God's zoon was?
Gelovige joden zijn joden die de Torah volgen. Een fysieke zoon van God is voor hen pure blasfemie. Als er al sprake zou zijn van ' kinderen God's ' of ' zoon van God ' was dit puur figuurlijk bedoeld. Deze zegswijze was toen zeer gewoon in de Helleense wereld.

quote:
Ik doelde dus op de Joden die Jezus opdat moment niet erkenden als zoon van God en hem dus als een Gods lasteraar zagen en hem dus uit de weg wilden en toen dus Hem hebben laten kruisigen.
Geen énkele vrome jood zou dit erkend hebben!! Het idee al dat God een zoon had bij een sterveling. Dit was een puur Romeins verzinsel wat eeuwen later maar ingang vond in het Rooms christendom.
quote:
Niet alleen de Romeinen hebben hem dus gekruisigd de Joden deden ook net zo hard mee.
Je zou verlegen moeten zijn dit te beweren. Dit is gedachtegoed vanuit de vorige eeuw en de bron van het anti-semitisme. Laten we het houden op onwetendheid van uw kant.

quote:
Jezus zei ook niet voor niets vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen.
en 1 van de Romeinse oversten zei uiteindelijk ook: waarlijk hij was God's zoon.
Puur verzinsel van de auteurs van het N.T. Indien je je wat zou verdiepen in deze materie zou je inzicht krijgen met wat deze auteurs er werkelijk mee bedoelden.
pi_155289972
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Gelovige joden zijn joden die de Torah volgen. Een fysieke zoon van God is voor hen pure blasfemie. Als er al sprake zou zijn van ' kinderen God's ' of ' zoon van God ' was dit puur figuurlijk bedoeld. Deze zegswijze was toen zeer gewoon in de Helleense wereld.

[..]

Geen énkele vrome jood zou dit erkend hebben!! Het idee al dat God een zoon had bij een sterveling. Dit was een puur Romeins verzinsel wat eeuwen later maar ingang vond in het Rooms christendom.

[..]

Je zou verlegen moeten zijn dit te beweren. Dit is gedachtegoed vanuit de vorige eeuw en de bron van het anti-semitisme. Laten we het houden op onwetendheid van uw kant.

[..]

Puur verzinsel van de auteurs van het N.T. Indien je je wat zou verdiepen in deze materie zou je inzicht krijgen met wat deze auteurs er werkelijk mee bedoelden.
Ze verwachten Hem in die tijd al wel want hij was al vele jaren voor zijn geboorte voorspeld door verschillende profeten waarvan jesaja en ezechiël 2 van de meest bekenden zijn.
Ze dacht of wouden toen niet weten dat dat dus Jezus was, ze verwachten eigenlijk een groots man die fysiek het land zou regeren en bevrijden van de romeinen en zo.
ze hadden niet gedacht dat hij zou komen zoals hij is gekomen.

maar toch heeft Jezus vele profetiën in die tijd volbracht en met name op de dag dat hij ztierf heeft hij een heleboel profetiën in 1 keer volbracht.
En alle wonderen en zo die hij in zijn leven deed waren teken van dat hij dus waarlijk God's zoon is.
Dus aan alles wat hij deed en zei konden ze zien dat hij de messias was en is.
I am a child of God
God is not dead.
pi_155291599
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 13:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ze verwachten Hem in die tijd al wel want hij was al vele jaren voor zijn geboorte voorspeld door verschillende profeten waarvan jesaja en ezechiël 2 van de meest bekenden zijn.
Probleem is bij jou dat je blijkbaar niet weet wat messias wil zeggen. Zelfs Cyrus de Grote werd als een messias aanzien omdat hij de Judeeërs naar huis liet gaan en de eerste Tempel bekostigd had.
Na Jezus zijn er nog enkele ' messiassen ' opgestaan. Dit was zeker geen eenmalige gebeurtenis. Na elke bezetting door een vreemde mogendheid keek men uit naar een messias.
quote:
Ze dacht of wouden toen niet weten dat dat dus Jezus was, ze verwachten eigenlijk een groots man die fysiek het land zou regeren en bevrijden van de romeinen en zo.
ze hadden niet gedacht dat hij zou komen zoals hij is gekomen.
Zolang hij leefde hoopten ze wel dat hij hen van het Romeins juk zou kunnen bevrijden, maar hij is gevat en terechtgesteld. Aan een dode messias had men natuurlijk niks. En wat doe je met ' de blijde intrede ' ? Wie stonden hem toen op te wachten ????

quote:
maar toch heeft Jezus vele profetiën in die tijd volbracht en met name op de dag dat hij ztierf heeft hij een heleboel profetiën in 1 keer volbracht.
Hier ben je onzin aan het uitkramen.
quote:
En alle wonderen en zo die hij in zijn leven deed waren teken van dat hij dus waarlijk God's zoon is.
O, maar er waren er wel meer die nog grotere wonderen werden toegeschreven. Uiteraard heeft dit wel nooit plaats gevonden. Dit schreef men enkel om hem zeker gewicht te geven en heeft helemaal niks met een( fysieke ) zoon van God te maken. Dan liepen er toen wel meer zoontjes van God rond.
quote:
Dus aan alles wat hij deed en zei konden ze zien dat hij de messias was en is.
Dat zag er aanvankelijk wel zo naar uit voordat men hem gekruisigd heeft. :)
pi_155292740
Jezus is de enigste die de profetie geboren uit een maagd heeft waargemaakt, en een paar van zijn dicipelen hebben de hemelvaart van Jezus in levende lijve meegemaakt.

Maar toch na de opstanding van Jezus hebben nog op zijn minst ik dacht 5000 individuele mensen hem gezien.

die andere messiassen waren waarschijnlijk niet zoals Jezus.
Jezus is de enigste die zonder zonde geleefd heeft, waardoor de dood dus geen vat op hem kon krijgen na het sterven en waardoor hij dus ook op kon staan uit de dood.

ga er vanuit dat geen van die messiassen waarover jij spreekt dit hebben gedaan.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')