• Pings begin april gedetecteerd blijken niet van de black boxes afkomstig te zijn. Het kan dus goed zijn dat er niet in het goede gebied wordt gezocht. • Satelliet data Inmarsat is vrijgegeven voor publiek: http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf • Zoektocht in de Indische Oceaan tijdelijk gestaakt, hangende het onderzoek
12 april
'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.
Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
nu.nl
11 april
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.
hier schreef kensei: haha komen hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Zoveel 777's zijn er nog niet neergestort. En degenen die zijn neergestort, lagen respectievelijk een stukje voor de landingsbaan van SFO, en in een veld in Oekraïne. Dus als dit vliegtuigonderdeel van een 777 is lijkt het me duidelijk.
Waarom ben jij er zo zeker van dat het van een 777 moet zijn?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Wordt dit dus nu ineens plausibel? Is er destijds gezocht in die hoeken?
Op iéder eiland werd op dat moment wel door iémand iets gezien. In de dagen na het verdwijnen van MH370 regende het ooggetuigenverslagen uit alle hoeken van de Indische Oceaan, dus de kans dat er 1 daadwerkelijk iets gezien heeft is aanwezig, maar er is niks onbetrouwbaarder dan een ooggetuigenverslag...
Op iéder eiland werd op dat moment wel door iémand iets gezien. In de dagen na het verdwijnen van MH370 regende het ooggetuigenverslagen uit alle hoeken van de Indische Oceaan, dus de kans dat er 1 daadwerkelijk iets gezien heeft is aanwezig, maar er is niks onbetrouwbaarder dan een ooggetuigenverslag...
Daar had ik niet aan gedacht, goed punt, ... al had ik het idee dat dit verslag pas later kwam omdat het van zon afgelegen gebied kwam.
Maar is er ook daadwerkelijk (onder water) gezocht in het stuk tussen de Malediven en Madagascar?
Er zijn daar zeestromingen dus het kan ook van daar na maandenlange erosie afbreken en daarheen drijven?
Er is heel erg gekeken naar mogelijke signalen, maar wat ik me afvraag is of men ook juist zaken uitgesloten heeft? Dus plekken waar het vliegtuig zeker op radar/sateliet had gestaan, iemand info?
Wel vreemd dat er nu pas brokstukken aanspoelen als ze daadwerkelijk van de MH-370 zouden zijn. Je zou zeggen dat het maar een paar dagen/weken zou duren.
Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Infection het volgende: Wel vreemd dat er nu pas brokstukken aanspoelen als ze daadwerkelijk van de MH-370 zouden zijn. Je zou zeggen dat het maar een paar dagen/weken zou duren.
Dat is helemaal niet vreemd. Voorwerpen kunnen tientallen jaren later nog aanspoelen.
Wat een zaak ..... nog steeds niks bekend over dat vliegtuig. Die piloot moet toch lachen in zijn graf, want neem aan dat dit zijn doel was geweest. Hopelijk komen nu voor de nabestaanden DE feiten boven tafel
De klep van de vliegtuigvleugel die gisteren aanspoelde op het eiland Réunion is zeer waarschijnlijk van een Boeing 777, schrijft de Maleisische premier Najib Razak op zijn Facebookpagina. Hij trekt die voorlopige conclusie na een eerste onderzoek van de vleugel. Het is volgens Razak echter nog te vroeg om te speculeren of die afkomstig is van de vermiste vlucht MH370.
Het brokstuk wordt naar de Franse stad Toulouse verscheept, waar het door een gespecialiseerd onderzoeksinstituut wordt bekeken. Maleisië heeft een onderzoeksteam gestuurd naar zowel Toulouse als het Franse eiland Réunion, in de buurt van Madagaskar.
Het gebied waar nu naar wrakstukken van het vermiste vliegtuig wordt gezocht, ligt 4000 kilometer ten oosten van het Franse eiland. Mogelijk is het brokstuk door de zeestroming naar het eiland gevoerd.
Waarom nu pas?
Nabestaanden reageren cynisch op de vondst van het wrakstuk. Een Chinese vrouw die haar man verloor, zegt tegen The Guardian dat ze het nieuws niet gelooft. "Het gaat om 370 mensen. Waar zijn de andere spullen zoals de stoelen en de vracht?" Een andere nabestaande voegt daaraan toe: "Het is meer dan een jaar geleden, waarom vinden ze nu pas iets en waarom maar een klein stuk van een vleugel?"
De Chinese overheid is net zo sceptisch als nabestaanden en zegt de situatie "nauwgezet te volgen". Wel zegt Peking "geen tijd te verspillen aan het verkrijgen en controleren van de informatie".
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept.
Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Er zijn daadwerkelijk nabestaanden die denken dat hun geliefden gewoon 'vermist' zijn en ergens bivakkeren. De werkelijkheid komt dan hard aan en dan is het makkelijker sceptisch te zijn.
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept.
Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn.
Nabestaanden zijn in het begin niet zo netjes behandeld door MA. En er is zeker vanuit de MA gelogen en gegoocheld met de waarheid. Daarom lees je zo vaak dat de nabestaanden negatief op nieuws reageren
Het ontgaat me waarom ze dat niet niet gewoon in de eerste beste airbus stoppen die ze tegenkomen en die naar Frankrijk vliegt. Nee, het wordt verscheept.
Ik vind de reactie van de nabestaanden ook wat vreemd, eigenlijk. Los van dat 370 mensen wel verkeerd vertaald zal zijn.
Verscheept zal als uitdrukking zijn . Dat gaat gewoon per vliegtuig.
Er zijn daadwerkelijk nabestaanden die denken dat hun geliefden gewoon 'vermist' zijn en ergens bivakkeren. De werkelijkheid komt dan hard aan en dan is het makkelijker sceptisch te zijn.