Ah, oke.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hij geen gezag zou hebben is één ding, maar een contactverbod is wat anders, dat krijg je niet zomaar voor elkaar, en gezien hij nog in hetzelfde drie-straten-en-een-kerk-dorp (sorry Scorpie) woont denk ik niet dat er een omgangsverbod is.
Kennelijk ziet hij het zelf niet als fout zolang hij er niet zelf letterlijk aan komt...quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dit is pas vreemd:
" Door Reclassering Nederland is aangegeven dat verdachte een beperkt inzicht heeft in het delictgedrag. Omdat hij geen seksuele intenties had, begrijpt hij niet dat hij verdacht wordt van het plegen van een strafbaar feit. Naast de verstandelijke beperking en een persoonlijkheidsproblematiek heeft verdachte problemen op seksueel en financieel gebied. "
Geen seksuele intenties...?
Misschien hierom?quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dit is pas vreemd:
" Door Reclassering Nederland is aangegeven dat verdachte een beperkt inzicht heeft in het delictgedrag. Omdat hij geen seksuele intenties had, begrijpt hij niet dat hij verdacht wordt van het plegen van een strafbaar feit. Naast de verstandelijke beperking en een persoonlijkheidsproblematiek heeft verdachte problemen op seksueel en financieel gebied. "
Geen seksuele intenties...?
Bah, ik word er misselijk van, van het lezen van die uitspraak uit 2011.quote:Door psycholoog dr. [naam psycholoog] is aangegeven dat verdachte in een multi-problem situatie is terechtgekomen. Bij verdachte is sprake van een gebrekkige ontwikkeling met achterstanden op emotioneel- en sociaal gebied. Daarnaast is er een persoonlijkheidsstoornis. Verdachte functioneert op een lager sociaal en emotioneel niveau dan leeftijdsgenoten. Daarom zoekt hij contacten met mensen die jonger zijn dan hijzelf is.
Ja, maar dan heeft hij toch nog steeds seksuele intenties?quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:51 schreef Felixa het volgende:
[..]
Misschien hierom?
[..]
Bah, ik word er misselijk van, van het lezen van die uitspraak uit 2011.
Als ik dit zou zien/horen, zou ik denk ik ook de politie bellen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:59 schreef Physsic het volgende:
Hulde voor die ene buschauffeur, trouwens!
quote:- in de bus die [achternaam slachtoffer 1] een knuffelbeertje met een hartje heeft gegeven en/of
- de hand(en) en/of het (linker)bovenbeen en/of de rug en/of de haren van die
[achternaam slachtoffer 1] heeft gestreeld/aangeraakt en/of zijn arm om (de schouders van) die
[achternaam slachtoffer 1] heeft geslagen en/of tegen die [achternaam slachtoffer 1] heeft gezegd dat hij, verdachte, haar een mooi meisje vond
Is zijn proeftijd al afgelopen dan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:28 schreef Bozoe het volgende:
"De verdediging heeft verzocht om de proeftijd vast te stellen op 2 jaar. Aangevoerd is dat het recidiverisico door Reclassering Nederland is ingeschat op laaggemiddeld. De verdediging is van mening dat het niet waarschijnlijk is dat verdachte na behandeling bij De Waag nog een gevaar vormt voor de onaantastbaarheid van het lichaam van een persoon.
De rechtbank is van oordeel dat verdachte momenteel (ex nunc) nog steeds een gevaar vormt voor de onaantastbaarheid van het lichaam van een persoon. Om die reden is een proeftijd langer dan 2 jaar gerechtvaardigd. De rechtbank zal de proeftijd vaststellen op 3 jaar."
En precies één jaar na het aflopen van zijn proeftijd gaat hij opnieuw de fout in? Waar gaat het dan mis vraag ik mij af.![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is zijn proeftijd al afgelopen dan?
Ik mag hopen dat een proeftijd pas ingaat na het uitzitten van de straf?
Dan zou de proeftijd in dit geval een paar maanden verlopen zijn, en gezien het feit dat dat FB-profiel al geruime tijd bestond, lijkt de kans me groot dat hij ook tijdens zijn proeftijd al weer eens de fout in is gegaan.
En dit was in oktober 2011. Dat zou betekenen dat in 2014 zijn proeftijd was afgelopen.quote:"Met de officier van justitie en de verdediging is de rechtbank van oordeel dat verdachte er niet bij gebaat is nog langer in de gevangenis te blijven. De rechtbank acht het van groot belang dat verdachte zich laat begeleiden door Reclassering Nederland en dat hij alle aanwijzingen van de reclasseringsinstelling opvolgt. Ook een behandeling bij De Waag acht de rechtbank, gelet op de persoon van verdachte, noodzakelijk.
Alles afwegende is de rechtbank van oordeel dat een gevangenisstraf voor de duur van 408 dagen noodzakelijk is. De rechtbank zal een gedeelte van die gevangenisstraf, te weten 204 dagen, voorwaardelijk opleggen. Dit betekent dat verdachte niet langer in de gevangenis behoeft te blijven zodat meteen met toezicht en behandeling gestart kan worden."
Net zoals Babewatcher die ook vindt dat dit moet kunnen zo lang er niks gebeurt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk ziet hij het zelf niet als fout zolang hij er niet zelf letterlijk aan komt...
Maar het is behoorlijk ziek, deze "kindervriend".
Dan is het vooral de vraag hoe ernstig men dat fake FB-profiel vindt.... en of ze van die Skype-gesprekken nog wat terugvinden, want die FB-post waarin hij een Skypenaam noemt is wel van 2014...quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:38 schreef Bozoe het volgende:
[..]
[..]
En dit was in oktober 2011. Dat zou betekenen dat in 2014 zijn proeftijd was afgelopen.
Maar er is nog nergens gezegd dat hij ook degene is die achter het fake FB-profiel zit. Misschien is dat wel een andere malloot en heeft Danny D. op een andere manier contact met haar gemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is het vooral de vraag hoe ernstig men dat fake FB-profiel vindt.... en of ze van die Skype-gesprekken nog wat terugvinden, want die FB-post waarin hij een Skypenaam noemt is wel van 2014...
Goede manipulator waarschijnlijk..quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:10 schreef Bozoe het volgende:
Wat ik trouwens wel verwonderlijk vind in die zaak van 2011 is dat het meisje toch nog besluit om even gezellig met hem te gaan zwemmen. Het lijkt mij dat hij zijn echte leeftijd wel eerder heeft opgebiecht toch? Misschien is de denkwijze van een kind heel anders maar in zo'n geval lijkt mij toch dat je naar je vader, moeder, oom, tante of vriendinnen rent?
Misschien was ze erg klein voor haar leeftijd.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Goede manipulator waarschijnlijk..
Wat ik nogal vaag vond is dat een 15 jarige kan zwemmen in een peuterbadje...
Die dingen zijn toch maar enkeldiep?
15? Ze was 12.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Goede manipulator waarschijnlijk..
Wat ik nogal vaag vond is dat een 15 jarige kan zwemmen in een peuterbadje...
Die dingen zijn toch maar enkeldiep?
Ja het was nog vroeg toen ik het las...quote:
Nou en? Is dat echt het enige wat je uit dat hele artikel haalt?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja het was nog vroeg toen ik het las...
Maar ook als je 12 bent lukt zwemmen in een enkeldiep badje niet...
Waar wil jij nou weer heen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:23 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nou en? Is dat echt het enige wat je uit dat hele artikel haalt?
Wat nouquote:
Je zou wel een goede advocaat zijn. "Ja maar Rechter, op basis van de verklaring van het slachtoffer kan ik maar één conclusie trekken; leugens! Je kunt niet zwemmen in een peuterbadje".quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja het was nog vroeg toen ik het las...
Maar ook als je 12 bent lukt zwemmen in een enkeldiep badje niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |