abonnement Unibet Coolblue
pi_155442198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:33 schreef Aphrodyte het volgende:
Klaagpost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervelend.... Heel veel beterschap!!
pi_155442366
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:25 schreef Skeletor. het volgende:
weer wel vers, maar geconcentreerde saus is pijnlijk .

Dat is een hele lijst joh... Vervelend!
Denk dat veel Crohnpatienten wel de rauwe groenten er weer uit zien komen zoals ze erin zijn gegaan, haha :') Heb ik ook last van.

Gewicht is net oke, iets aan de lagere kant. Als je het vocht van de prednison wegdenkt ben ik net iets te licht. Is heel gevaarlijk voor een opvlamming waar ik vaak 10 kilo per week verlies haha.

Hoe zit het met jouw gewicht, is dat een beetje oke? Denk dat wij Crohnpatienten beter wat extra reserves kunnen opbouwen.

Heel veel plezier op vakantie! Geniet ervan en hopelijk slaan je darmen niet toe *O*
pi_155458367
Ik zou wel willen dat ik eens afviel van mn Crohn, ik kom juist alleen maar aan door de Prednison en PCOS.

En nu ik rekening moet houden met een mogelijke operatie, vind ik dat dik zijn best wel eng. Met minder buikvet lijkt me de aanleg van een stoma toch een stuk makkelijker :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155460162
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:29 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik zou wel willen dat ik eens afviel van mn Crohn, ik kom juist alleen maar aan door de Prednison en PCOS.

En nu ik rekening moet houden met een mogelijke operatie, vind ik dat dik zijn best wel eng. Met minder buikvet lijkt me de aanleg van een stoma toch een stuk makkelijker :{
Ik begrijp dat je knagende honger kan krijgen, eetbuien en dan nog de voortdurende frustratie en andere negatieve gevoelens die je wilt stillen. Maar je hebt ook ervaren dat eten daar niet tegen helpt. Ga de confrontatie aan met die gevoelens en zoek een andere manier om er mee om re gaan, want zelfs een dik makende hormoonhuishouding ontkomt niet aan de energiebalans: eet minder en ook jij valt af. Het is alleen verschrikkelijk moeilijk voor je om die wilskracht op te brengen.
pi_155464825
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:53 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je knagende honger kan krijgen, eetbuien en dan nog de voortdurende frustratie en andere negatieve gevoelens die je wilt stillen. Maar je hebt ook ervaren dat eten daar niet tegen helpt. Ga de confrontatie aan met die gevoelens en zoek een andere manier om er mee om re gaan, want zelfs een dik makende hormoonhuishouding ontkomt niet aan de energiebalans: eet minder en ook jij valt af. Het is alleen verschrikkelijk moeilijk voor je om die wilskracht op te brengen.
Je begrijpt ook dat er naast mijn hormoonhuishouding nog steroïden geslikt worden die me aan doen komen?

Ik was 20 kilo lichter voor mijn opvlamming begon en dat was stabiel.

Ik kan nu nauwelijks bewegen omdat ik daarvan kramp krijg die me naar de wc doet rennen.

Er is vast wel een caloriedeficiëntie te bereiken, want met alleen op mn kont zitten en pcos erbij is ook gewoon eten teveel in deze situatie.

Ik heb geen eetstoornis en ben ook niet in de ontkenning zoals jij kennelijk aanneemt; maar deze omstandigheden plus lichamelijke aanleg zijn echt voldoende om aan te komen. Ik hoop dat een diëtist me kan helpen als het er van komt. Als het om wilskracht draaide, of als wilskracht het antwoord was dan was ik nu allang slank geweest. Het is behoorlijk uitzonderlijk dat ik al acht maanden ernstige diarree heb en daar niet van afval; zeker omdat deze ziekte bepaald niet aanmoedigt om veel te eten. Maar een verstoorde hormoonhuishouding + prednison + geen beweging is een hele slechte combinatie, dat is wel gebleken.

De ironie is ook dat ik op allerlei gebied voedingsstoffen tekort kom en tegelijk zo opzet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aphrodyte op 23-08-2015 15:26:15 ]
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155465625
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:12 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Je begrijpt ook dat er naast mijn hormoonhuishouding nog steroïden geslikt worden die me aan doen komen?

Ik was 20 kilo lichter voor mijn opvlamming begon en dat was stabiel.

Ik kan nu nauwelijks bewegen omdat ik daarvan kramp krijg die me naar de wc doet rennen.

Er is vast wel een caloriedeficiëntie te bereiken, want met alleen op mn kont zitten en pcos erbij is ook gewoon eten teveel in deze situatie.

Ik heb geen eetstoornis en ben ook niet in de ontkenning zoals jij kennelijk aanneemt; maar deze omstandigheden plus lichamelijke aanleg zijn echt voldoende om aan te komen. Ik hoop dat een diëtist me kan helpen als het er van komt.

De ironie is ook dat ik op allerlei gebied voedingsstoffen tekort kom en tegelijk zo opzet.
Ik heb zelf Prednisolon geslikt, dus ik weet er alles van. Ik neem niet aan dat je een eetstoornis hebt, maar je lijkt wel je gewicht primair toe te schrijven aan je medicijnen en hormoonhuishouding. Naar een diëtist kan een goed idee zijn. Gezonde en slimme voeding gaat je echter niet helpen tegen tekorten. Daarvoor zal je toch echt aan het infuus moeten, zolang je zo ziek bent dat je darmen niet goed werken.

Ik begrijp dat je gewicht een gevoelig punt is, maar juist daarom probeer ik je te helpen door je er op te wijzen dat je zelf nog veel invloed uit kan uitoefenen, ondanks je ziekte.
pi_155466203
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:32 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik heb zelf Prednisolon geslikt, dus ik weet er alles van. Ik neem niet aan dat je een eetstoornis hebt, maar je lijkt wel je gewicht primair toe te schrijven aan je medicijnen en hormoonhuishouding. Naar een diëtist kan een goed idee zijn. Gezonde en slimme voeding gaat je echter niet helpen tegen tekorten. Daarvoor zal je toch echt aan het infuus moeten, zolang je zo ziek bent dat je darmen niet goed werken.

Ik begrijp dat je gewicht een gevoelig punt is, maar juist daarom probeer ik je te helpen door je er op te wijzen dat je zelf nog veel invloed uit kan uitoefenen, ondanks je ziekte.
Ja, dat begrijp ik wel, maar leg dan eens uit hoe ik er zelf veel invloed op uit kan oefenen. Want nu zeg je alleen maar dat het kan, maar niet hoe het dan volgens jou kan. Het punt is helemaal niet zo gevoelig, juist omdat ik zie hoe het komt. Maar het is wel frustrerend, vooral omdat ik echt niet geopereerd wil worden terwijl ik zo zwaar ben.

Natuurlijk schrijf ik mijn gewicht toe aan mijn medicijnen, ik was hiervoor namelijk al 3 jaar stabiel op 20 kilo lichter dan dit. Het aankomen ligt dus aan het ziek zijn + medicijngebruik; niet aan een plotselinge verandering in eetpatroon.

Maar ik moet wel een verandering doorvoeren in mijn eetpatroon (denk ik) omdat ik niet weet hoe ik anders kan afvallen, door het ziek zijn gaat dat duidelijk niet gebeuren en ik heb dus allerlei factoren die afvallen tegenwerken.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155466821
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:48 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik wel, maar leg dan eens uit hoe ik er zelf veel invloed op uit kan oefenen. Want nu zeg je alleen maar dat het kan, maar niet hoe het dan volgens jou kan. Het punt is helemaal niet zo gevoelig, juist omdat ik zie hoe het komt. Maar het is wel frustrerend, vooral omdat ik echt niet geopereerd wil worden terwijl ik zo zwaar ben.

Natuurlijk schrijf ik mijn gewicht toe aan mijn medicijnen, ik was hiervoor namelijk al 3 jaar stabiel op 20 kilo lichter dan dit. Het aankomen ligt dus aan het ziek zijn + medicijngebruik; niet aan een plotselinge verandering in eetpatroon.

Maar ik moet wel een verandering doorvoeren in mijn eetpatroon (denk ik) omdat ik niet weet hoe ik anders kan afvallen, door het ziek zijn gaat dat duidelijk niet gebeuren en ik heb dus allerlei factoren die afvallen tegenwerken.
Ik stel me voor dat je meer of calorierijker bent gaan eten door de medicijnen. In plaats daarvan moet je alleen eten wat nodig hebt en niet meer, wat je lichaam of gevoel ook zegt. Dat is lekker makkelijk gezegd, maar dat betekent dus dat je honger en vermoeidheid moet leren accepteren als een fact of life. De diëtist kan je helpen om alle benodigde stoffen binnen te krijgen op een manier dat jij het kan verdragen, anders zou ik je naar voedingscentrum.nl verwijzen. Het komt erop meer dat je dagelijks niet meer nodig hebt dan wat aardappels/rijst, groenten en vlees, een paar boterhammen en wat melkproducten. Meer niet. In ieder geval geen dranken anders dan water/koffie/thee zonder suiker of melk.

Het zit je ook niet mee, alles werkt je tegen en toch moet jij daar boven staan en sterker zijn dan gezonde mensen.
pi_155467377
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:05 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik stel me voor dat je meer of calorierijker bent gaan eten door de medicijnen. In plaats daarvan moet je alleen eten wat nodig hebt en niet meer, wat je lichaam of gevoel ook zegt. Dat is lekker makkelijk gezegd, maar dat betekent dus dat je honger en vermoeidheid moet leren accepteren als een fact of life. De diëtist kan je helpen om alle benodigde stoffen binnen te krijgen op een manier dat jij het kan verdragen, anders zou ik je naar voedingscentrum.nl verwijzen. Het komt erop meer dat je dagelijks niet meer nodig hebt dan wat aardappels/rijst, groenten en vlees, een paar boterhammen en wat melkproducten. Meer niet. In ieder geval geen dranken anders dan water/koffie/thee zonder suiker of melk.

Het zit je ook niet mee, alles werkt je tegen en toch moet jij daar boven staan en sterker zijn dan gezonde mensen.
Hoe heb jij het dan gedaan? (Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt naar wat je zegt? )
Ik probeer te verzinnen hoe ik er wat aan ga doen, dus tips zijn welkom. Ik luister naar wat je zegt.

Het enige wat ik kan bedenken dat anders is geworden, is dat ik dus niet beweeg (en hiervoor deed ik zwaar lichamelijk werk) en dat ik idd niet gestopt ben met het eten van tussendoortjes; maar gewoon nog eet zoals ik altijd deed. Dat is opzich waarschijnlijk al genoeg om aan te komen in dit scenario; dus het helpt wellicht als ik geen tussendoortjes meer eet :)

Maar eetbuien enzo, dat heb ik echt niet.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155467535
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:21 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hoe heb jij het dan gedaan? (Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt naar wat je zegt? )
Ik probeer te verzinnen hoe ik er wat aan ga doen, dus tips zijn welkom. Ik luister naar wat je zegt.

Het enige wat ik kan bedenken dat anders is geworden, is dat ik dus niet beweeg (en hiervoor deed ik zwaar lichamelijk werk) en dat ik idd niet gestopt ben met het eten van tussendoortjes; maar gewoon nog eet zoals ik altijd deed. Dat is opzich waarschijnlijk al genoeg om aan te komen in dit scenario; dus het helpt wellicht als ik geen tussendoortjes meer eet :)

Maar eetbuien enzo, dat heb ik echt niet.
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:21 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hoe heb jij het dan gedaan? (Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt naar wat je zegt? )
Ik probeer te verzinnen hoe ik er wat aan ga doen, dus tips zijn welkom. Ik luister naar wat je zegt.

Het enige wat ik kan bedenken dat anders is geworden, is dat ik dus niet beweeg (en hiervoor deed ik zwaar lichamelijk werk) en dat ik idd niet gestopt ben met het eten van tussendoortjes; maar gewoon nog eet zoals ik altijd deed. Dat is opzich waarschijnlijk al genoeg om aan te komen in dit scenario; dus het helpt wellicht als ik geen tussendoortjes meer eet :)

Maar eetbuien enzo, dat heb ik echt niet.
Kun je eens opschrijven wat en hoeveel je op een typische dag eet? (Hoeveel gram/liter/stuks)
pi_155467916
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:27 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[..]

Kun je eens opschrijven wat en hoeveel je op een typische dag eet? (Hoeveel gram/liter/stuks)
Lastig; in die zin dat ik vrij veel varieer; maar hier komt het meestal op neer:

Ontbijt: Bakje cornflakes met 1 stuk fruit (meestal een hand frambozen/bosbessen en-of seizoensvruchten) en gewone yoghurt. Daarnaast 2 wasa original crackers met kaas of pindakaas. Twee koppen kruidenthee (geen suiker) . Ik eet geen boter of margarine op brood of crackers want dat vind ik niet lekker.

Lunch: 2 pistoletjes of drie sneetjes toast met hartig beleg; hummus of een salade of 2x per week een gekookt ei. Meestal nog een stuk fruit, een appel ofzo. Hier drink ik light frisdrank bij.

Tussendoor: Vaak iets van een bakje chips (ja die meet ik af); of een handje nootjes . Soms gedroogd fruit zoals dadels. Hier drink ik meestal water bij.

Avond: Meestal aardappels (twee grote of drie kleine), zo'n 100 gram vlees, vis of vervanging, en dik 200 gram groenten. Ik hou van groenten. Vaak wel jus erbij op plantaardige basis. Water of frisdrank afhankelijk van de dag.

Meestal neem ik nog wel iets zoets na het eten, dat is eigenlijk mijn enige snoepmoment van de dag. Niet veel, twee koekjes ofzo en weer thee.

Maar ja, in deze omstandigheden kan dat waarschijnlijk gewoon niet. Als ik het zo opschrijf; denk ik dat ik misschien wel verder kom als ik iig de tussendoortjes weglaat. Dat scheelt wellicht wat :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155468287
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:41 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Lastig; in die zin dat ik vrij veel varieer; maar hier komt het meestal op neer:

Ontbijt: Bakje cornflakes met 1 stuk fruit (meestal een hand frambozen/bosbessen en-of seizoensvruchten) en gewone yoghurt. Daarnaast 2 wasa original crackers met kaas of pindakaas. Twee koppen kruidenthee (geen suiker) . Ik eet geen boter of margarine op brood of crackers want dat vind ik niet lekker.

Lunch: 2 pistoletjes of drie sneetjes toast met hartig beleg; hummus of een salade of 2x per week een gekookt ei. Meestal nog een stuk fruit, een appel ofzo. Hier drink ik light frisdrank bij.

Tussendoor: Vaak iets van een bakje chips (ja die meet ik af); of een handje nootjes . Soms gedroogd fruit zoals dadels. Hier drink ik meestal water bij.

Avond: Meestal aardappels (twee grote of drie kleine), zo'n 100 gram vlees, vis of vervanging, en dik 200 gram groenten. Ik hou van groenten. Vaak wel jus erbij op plantaardige basis. Water of frisdrank afhankelijk van de dag.

Meestal neem ik nog wel iets zoets na het eten, dat is eigenlijk mijn enige snoepmoment van de dag. Niet veel, twee koekjes ofzo en weer thee.

Maar ja, in deze omstandigheden kan dat waarschijnlijk gewoon niet. Als ik het zo opschrijf; denk ik dat ik misschien wel verder kom als ik iig de tussendoortjes weglaat. Dat scheelt wellicht wat :)
Het ziet er niet ongezond uit. Zo is je gewichtstoename niet te verklaren. Als je cornflakes en crackers kunt eten, dan moet een paar volkorenboterhammen met mager beleg, zoal een gekookte ei of een plak kipfilet ook wel lukken. Meer voedingstoffen; minder calorieën. Hetzelfde voor de lunch.

Je eet al chips, dus dan is een snoepmoment dubbelop. Je kunt het ook beperken tot het weekend. Verder lijk je veel weg te laten. Ik kan me niet voorstellen dat je de aardappels en groenten droog en kaal eet. Sauzen e.d. tikken ook snel aan. :)
pi_155468505
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:52 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het ziet er niet ongezond uit. Zo is je gewichtstoename niet te verklaren. Als je cornflakes en crackers kunt eten, dan moet een paar volkorenboterhammen met mager beleg, zoal een gekookte ei of een plak kipfilet ook wel lukken. Meer voedingstoffen; minder calorieën. Hetzelfde voor de lunch.

Je eet al chips, dus dan is een snoepmoment dubbelop. Je kunt het ook beperken tot het weekend. Verder lijk je veel weg te laten. Ik kan me niet voorstellen dat je de aardappels en groenten droog en kaal eet. Sauzen e.d. tikken ook snel aan. :)
Er staat jus bij de aardappels hoor ;) Heb je misschien gemist. Ik weet niet wat ik weg zou laten volgens jou?

Mijn gewichtstoename is wel te verklaren, tenminste, volgens de dokter zorgt prednison voor de gewichtstoename die ik heb. Dat is ook wat ik eerder al gezegd heb. Het is niet in mijn belang om zaken weg te laten, daarom noem ik hier wat ik meestal eet. Maar je snapt nu misschien beter, waarom ik hier niet direct een antwoord op heb.

Ik heb al geprobeerd om low-carb te gaan eten omdat je met PCOS moeilijk afvalt als je koolhydraten blijft eten, maar daar werd mijn opvlamming erger van door de grote hoeveelheid vezelrijke groenten en ook meer vlees lijkt me problemen te geven. Het zijn allemaal dingen die elkaar tegen werken :{

Allicht werkt helemaal niets meer snoepen op de lange termijn. Heb je er zelf ervaring mee?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155468925
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:58 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Er staat jus bij de aardappels hoor ;) Heb je misschien gemist. Ik weet niet wat ik weg zou laten volgens jou?

Mijn gewichtstoename is wel te verklaren, tenminste, volgens de dokter zorgt prednison voor de gewichtstoename die ik heb. Dat is ook wat ik eerder al gezegd heb. Het is niet in mijn belang om zaken weg te laten, daarom noem ik hier wat ik meestal eet. Maar je snapt nu misschien beter, waarom ik hier niet direct een antwoord op heb.

Ik heb al geprobeerd om low-carb te gaan eten omdat je met PCOS moeilijk afvalt als je koolhydraten blijft eten, maar daar werd mijn opvlamming erger van door de grote hoeveelheid vezelrijke groenten en ook meer vlees lijkt me problemen te geven. Het zijn allemaal dingen die elkaar tegen werken :{

Allicht werkt helemaal niets meer snoepen op de lange termijn. Heb je er zelf ervaring mee?
Van low-carb word je alleen maar moe. Toen ik voor het eerst prednison slikte kreeg ik een onstilbare honger en frustratie. Pakken melk, hele broden, bakken met salades: het kon nooit genoeg zijn. Natuurlijk kwam ik daar van aan. De laatste keer hield ik een strikt dieet en veranderde er niets. Daarnaast word ik hyper van prednison en ga ik dagelijks urenlang hardlopen om mijn energie kwijt te raken.

Momenteel loop ik zo'n 50 km per week. Ik weeg 65 kg en ik eet alleen nog brood, aardappels, groente, vlees e.d. Toch kan ik het laatste beetje vet niet kwijtraken, omdat ik makkelijk onderschat hoeveel energie gezond eten nog bevat en overschat hoeveel ik verbrand met hardlopen. Moeheid van het sporten spoort ook overbodig eten aan en met een paar boterhammen met een dikke laag pindakaas eet je al makkelijk 250 calorieën.
pi_155469167
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:11 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Van low-carb word je alleen maar moe. Toen ik voor het eerst prednison slikte kreeg ik een onstilbare honger en frustratie. Pakken melk, hele broden, bakken met salades: het kon nooit genoeg zijn. Natuurlijk kwam ik daar van aan. De laatste keer hield ik een strikt dieet en veranderde er niets. Daarnaast word ik hyper van prednison en ga ik dagelijks urenlang hardlopen om mijn energie kwijt te raken.

Momenteel loop ik zo'n 50 km per week. Ik weeg 65 kg en ik eet alleen nog brood, aardappels, groente, vlees e.d. Toch kan ik het laatste beetje vet niet kwijtraken, omdat ik makkelijk onderschat hoeveel energie gezond eten nog bevat en overschat hoeveel ik verbrand met hardlopen. Moeheid van het sporten spoort ook overbodig eten aan en met een paar boterhammen met een dikke laag pindakaas eet je al makkelijk 250 calorieën.
Dat wat jij had van prednison herken ik dus niet, er is vrij weinig veranderd aan mijn eetgewoonten sinds de prednison. Maar als ik zo op de site van het voedingscentrum kijk naar de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden, dan zit ik daar dus wel boven. Ik ga eens proberen of het werkt om me aan hun schema te houden :)

Bedankt voor de tips in ieder geval ^O^
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155471478
Even heel wat anders trouwens :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duim met me mee dat dit een goed voorteken is! *O*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155486543
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Even heel wat anders trouwens :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duim met me mee dat dit een goed voorteken is! *O*
Hopelijk is het een keer goed! *O*

Om op bovenstaand gesprek in te gaan: tegen Prednison is helaas niks te doen.
Ik sportte veel, at relatief weinig en gezond en was voorheen altijd slank. Toch ben ik 13 kilo in totaal aangekomen door de Prednison.

De enige tip die ik zou kunnen geven: probeer de honger niet te laten winnen van je lichaam. Het eten heb je niet nodig maar je lichaam vraagt er wel om dankzij de Prednison. Helaas heb je er een extra kwaaltje bij die roet in het eten gooit... Hopelijk ga je snel van de Prednison af!
pi_155488931
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 00:32 schreef Crohnie het volgende:

[..]

Hopelijk is het een keer goed! *O*

Om op bovenstaand gesprek in te gaan: tegen Prednison is helaas niks te doen.
Ik sportte veel, at relatief weinig en gezond en was voorheen altijd slank. Toch ben ik 13 kilo in totaal aangekomen door de Prednison.

Vervelend Crohnie, ben jij er weer vanaf gekomen nadat je van de Prednison af was?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155491312
Ik heb nog altijd een paar prednisonkilo's terwijl ik het al 5 jaar niet meer slik ;( Ik krijg het er gewoon niet af.

Hoera voor normale poep *O* Hopelijk gaat het van nu af aan steeds beter met je!
pi_155492621
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Even heel wat anders trouwens :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duim met me mee dat dit een goed voorteken is! *O*
Jeej *O* Hier komen de duimen hoor ^O^

Ik heb gelukkig maar een paar maandjes prednison geslikt, deed helemaal niks voor me, behalve een dikke plofkop en andere nare bijwerkingen. Ik was toen te zwaar dus kon dat niet echt goed gebruiken. Nu is het er wel weer af, en meer zelfs, maar dat komt voornamelijk omdat ik vlak daarna van de Purinethol een allergische reactie kreeg en niks meer binnenhield (boven en beneden zeg maar :') ). In dat jaar ben ik 15 kilo kwijt geraakt en die zijn er gelukkig nog steeds af! Op dit moment weeg ik nog steeds een beetje te veel, maar ik zit lekker in mijn lijf op dit moment doordat ik zo veel aan het sporten ben! Er vliegen geen kilo's meer af, maar mijn vetpercentage is de laatste tijd wel gezakt en mijn spiermassa toegenomen. Zolang ik op die voet verder ga vind ik het prima! Ik heb in ieder geval nog wat reserves over mocht het ooit weer een keer mis gaan.

Laatste week wel wat last van de darmen, maar denk dat het ook door het sterk afwisselende weer komt ofzo. Komt vast wel weer goed!
pi_155496110
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 06:44 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Vervelend Crohnie, ben jij er weer vanaf gekomen nadat je van de Prednison af was?
Ik ben momenteel al 2 maanden gestopt. Ik woog voorheen 58kg. Door de Prednison kwam ik 71 kg te wegen (nog steeds niet te zwaar, kon het op dat moment hebben maar toch best rot als het zo hard gaat). Nu weeg ik nog steeds na 2 maanden 65 kg. Het is puur het vocht wat gewoon niet mijn lichaam wilt verlaten. Merk nog steeds op warme dagen dat mijn gezicht meer hamster achtig wordt.

Ik hoop voor je dat het bij jou straks anders wordt!
pi_155500133
Bedankt voor alle gelukswensen, doet me goed :*

Die kilo's zullen er nog wel af gaan, ik moet onthouden dat het vooral vocht is :)

Mn plofkop is trouwens al ietsje minder nu ik weer op 20 mg prednison per dag zit ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_155572551
Blegh, wat een tegenvaller.
Toch weer een terugval.. voel me beroerd :'(
Continu krampen en bloedverlies
pi_155573895
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:18 schreef Crohnie het volgende:
Blegh, wat een tegenvaller.
Toch weer een terugval.. voel me beroerd :'(
Continu krampen en bloedverlies
Wat snel! Krijg je nu Remicade naast je onderhoudsbehandeling of moet je weer aan de Prednison? Hoe gaat het op school?

Trouwens, waarom posten hier bijna alleen maar vrouwen? :P
pi_155574977
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:49 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Wat snel! Krijg je nu Remicade naast je onderhoudsbehandeling of moet je weer aan de Prednison? Hoe gaat het op school?

Trouwens, waarom posten hier bijna alleen maar vrouwen? :P
Haha valt me ook op! Misschien toch meer vrouwen met Crohn?? :?
Ik heb nog geen school gehad, moet vrijdag voor introductie er even heen en dan een half jaar vrij. Werk wel veel te veel nu, zal wel de stress zijn.


Ik moet misschien alweer aan de prednison.. hopen van niet en dat het uit zichzelf opknapt! :'(
Wat mij betreft krijg ik trouwens maar eens een keer Remicade. Schijnt veel beter te werken en ben ik van die ellende af.

[ Bericht 9% gewijzigd door Crohnie op 27-08-2015 18:25:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')