Ik denk dat sterke drank niet onder all-inclusieve valt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een malloten.
Bier komt na een glas of twintig goed m'n strot uit. Dan is het beter om over te stappen op iets sterkers.
Vaak wel. Maar dan is het bij goedkopere all in lokaal gebrouwen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:48 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik denk dat sterke drank niet onder all-inclusieve valt.
Gedestilleerd bedoel je?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:50 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Vaak wel. Maar dan is het bij goedkopere all in lokaal gebrouwen.
Dat is de vraag...... Maar inderdaad. Ik heb het gehad met whisky in het buitenland. Daar is dan iets HEEL erg fouts mee aan de hand.quote:
Zover ik weet is er maar 1 Nederlandse whiskey.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is de vraag...... Maar inderdaad. Ik heb het gehad met whisky in het buitenland. Daar is dan iets HEEL erg fouts mee aan de hand.
Ik had het over het buitenland. Dat je een internationaal bekende whisky besteld en dan iets krijgt dat heel vreemd smaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:30 schreef borbit het volgende:
[..]
Zover ik weet is er maar 1 Nederlandse whiskey.
Ja ik consumeer liever ook geen buitenlandse producten. Je weet toch nooit goed wat er mee gebeurd is. Ik maak wel een uitzondering voor sommige Belgische of Duitse bieren. Maar alleen als ik daar op vakantie ben.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik had het over het buitenland. Dat je een internationaal bekende whisky besteld en dan iets krijgt dat heel vreemd smaakt.
Bijna overal heb je gewoon merken bier die je prima kan drinken. Niet zelden brouwt men onder de paraplu van echt grote brouwerijen zoals Heineken. In Thailand schrok ik wel de eerste keer van bier Cha-ang. Daar scheen een raar conserveermiddel in te zitten en die smaak voerde de boventoon.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja ik consumeer liever ook geen buitenlandse producten. Je weet toch nooit goed wat er mee gebeurd is. Ik maak wel een uitzondering voor sommige Belgische of Duitse bieren. Maar alleen als ik daar op vakantie ben.
Ik heb tijdens een all-inclusive vakantie in Turkije een keer voedselvergiftiging opgelopen. Sindsdien eet/ drink ik gewoon enkel Nederlandse producten. In het buitenland is er toch minder hygiëne en dergelijke zaken gewoon minder geregeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Bijna overal heb je gewoon merken bier die je prima kan drinken. Niet zelden brouwt men onder de paraplu van echt grote brouwerijen zoals Heineken. In Thailand schrok ik wel de eerste keer van bier Cha-ang. Daar scheen een raar conserveermiddel in te zitten en die smaak voerde de boventoon.
Elke dag hetzelfde eten, of bijna hetzelfde, gedeponeerd in een paar collectieve grabbelbakken hou je niet jaar in, jaar uit vol.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:42 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb tijdens een all-inclusive vakantie in Turkije een keer voedselvergiftiging opgelopen. Sindsdien eet/ drink ik gewoon enkel Nederlandse producten. In het buitenland is er toch minder hygiëne en dergelijke zaken gewoon minder geregeld.
Dan mis je erg veel. Ik heb veel gereisd en eet juist lokaal omdat dat een deel van het 'feest' is. In Thailand heb ik jarenlang voedsel van de straat gegeten en ik ben er zelden ziek van geworden. Je moet gewoon wel kijken en oppassen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:42 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb tijdens een all-inclusive vakantie in Turkije een keer voedselvergiftiging opgelopen. Sindsdien eet/ drink ik gewoon enkel Nederlandse producten. In het buitenland is er toch minder hygiëne en dergelijke zaken gewoon minder geregeld.
Maar dat werkt bijna nergens goed. ook bij Van der Valk vroeger niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Elke dag hetzelfde eten, of bijna hetzelfde, gedeponeerd in een paar collectieve grabbelbakken hou je niet jaar in, jaar uit vol.
Ik moest een keer voor zaken in Thailand zijn. Zo vies daar. Allemaal mensen op straat die "eten" verkopen. Overduidelijk zonder fatsoenlijke plek om hun behoefte te doen, hun handen te wassen etcetera. Er was niet eens een Macdonalds in de buurt. Gelukkig zat ik een groot westers hotel. Dus het eten daar maar gegeten. Dat was niet heel vies, maar toch niet zoals thuis.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan mis je erg veel. Ik heb veel gereisd en eet juist lokaal omdat dat een deel van het 'feest' is. In Thailand heb ik jarenlang voedsel van de straat gegeten en ik ben er zelden ziek van geworden. Je moet gewoon wel kijken en oppassen.
Dan zat je duidelijk voor nietszeggende zaken daar in een hotel in een achterbuurt. Het eten op straat daar is wereld befaamd en ZEER goed. Ik heb er vele jaren gewoond en ben nooit echt ziek geworden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:02 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik moest een keer voor zaken in Thailand zijn. Zo vies daar. Allemaal mensen op straat die "eten" verkopen. Overduidelijk zonder fatsoenlijke plek om hun behoefte te doen, hun handen te wassen etcetera. Er was niet eens een Macdonalds in de buurt. Gelukkig zat ik een groot westers hotel. Dus het eten daar maar gegeten. Dat was niet heel vies, maar toch niet zoals thuis.
Gelukkig hoef ik nu niet meer te reizen voor werk.
Af en toe een zonvakantie met de nodige excursies en autootje huren om er zelf op uit te trekken, is toch best leuk? Circa 4 halve litertjes aan het strand, daarna douchen, dan uit eten en vervolgens afbieren in een kroeg en dan nog even zwemmen in het verlichte zwembad? Ik ben er wel voor te porren, ofschoon ik een stuk geringer high brow gehalte heb dan jij natuurlijk, dat spreekt. O, ja wat ik dan wel doe is wat literatuur aanschaffen over betreffend land of landsstreek waar we naar toe gaan, en een beetje de geschiedenis naspeur, zodat ik ook nog wat interessants te melden heb aan mede-vakantiegangers. Ik probeer ook altijd de gangbare uitdrukkingen voor bijv. het bestellen van een biertje in de plaatselijke taal even uit mijn hoofd te leren, zodat dat ten minste geen problemen oplevert... 40 biertjes per dag haal je daar niet mee idd.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap sowieso weinig van mensen voor wie vakantie inhoudt: zo veel mogelijk bier zuipen en de hele dag naast een zwembad liggen. Maar ieder z'n ding.
Mwoah, vakantietje gaat al gauw in de papieren lopen hoor, dikke 3.000¤ ben je met je gezinnetje wel kwijt.quote:
Ach, best relaxed een dagje naar het strand of zwembad met een lekker biertje erbij. Maar 2 weken lang dag in dag uit niets anders doen dan dat lijkt mij ook niks. Je wil toch wat van zo'n land zien zou je zeggen. Of een keer een activiteit doen ofzo. Huur een auto en rij ergens heen, maak een boottocht whatever. Overal is wel wat te doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap sowieso weinig van mensen voor wie vakantie inhoudt: zo veel mogelijk bier zuipen en de hele dag naast een zwembad liggen. Maar ieder z'n ding.
Waarom niet langer dan 7 dagen als het zo chill is daar?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:50 schreef tralalala het volgende:
Ik ben afgelopen december als een eckte tokkie met een paar vrienden naar een all-inclusive hotel geweest waar je in het hoogseizoen 3000 euro per persoon neer moet leggen (deze), nu was het geloof ik 400 euro ofzo.
Maar het is toch echt wel voor herhaling vatbaar.![]()
Groot verwarmd buitenzwembad, eten was echt goed, beste sushi die ik ooit gegeten heb, gemaakt door ingevlogen Aziaten, eigen chocolatier, drank alleen maar A-merken, tig bierkeuzes, jacuzzi op het terras van de hotelkamer, gaan we zeker nog een keer overdoen.
Je moet er alleen echt niet langer dan 7 dagen gaan zitten.
Omdat niet alles voor langere tijd leuk is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom niet langer dan 7 dagen als het zo chill is daar?
Was jij daar samen met user tralalala?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:34 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Omdat niet alles voor langere tijd leuk is.
Nee. Het lijkt mij vreselijk. Maar......ik sluit niets uit in de verre toekomst.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Was jij daar samen met user tralalala?
Een dagje niksen is prima, maar ik ga er liever op uit. Dingen bekijken, wat doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ach, best relaxed een dagje naar het strand of zwembad met een lekker biertje erbij. Maar 2 weken lang dag in dag uit niets anders doen dan dat lijkt mij ook niks. Je wil toch wat van zo'n land zien zou je zeggen. Of een keer een activiteit doen ofzo. Huur een auto en rij ergens heen, maak een boottocht whatever. Overal is wel wat te doen.
Lijkt mij ook. Drie weken niets doen all in op een strand lijkt mij hel niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 01:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een dagje niksen is prima, maar ik ga er liever op uit. Dingen bekijken, wat doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |