Voor mij staat gaatjes-dichtrijden echt torenhoog op nummer 1 als het omverkeersergenissen gaat. Met een bestelbus is hetnog irritanter want schijnbaar wil het merendeel van verkeershufterig Nederland niet achter een bestelbus komen te zitten. Bloed irritant en zeker ook gevaarlijk !quote:Op zondag 11 oktober 2015 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht
Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dichtOm dan bij de volgende afrit eraf te gaan
Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaaktMaar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is...
Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden
Dus niemand heeft ervaringen met bestellen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:06 schreef deezler het volgende:
[..]
Bij een winkel die hem op voorraad heeft. Dan is de levertijd lekker kort.
Mensen die gaatjes dichtrijdenquote:Op zondag 11 oktober 2015 03:06 schreef Fien1989 het volgende:
Bij het invoegen op de N34 vanaf een benzinestation liet een mevrouw me niet invoegen, ze reed de opening dicht
Ik kwam de invoegstrook op en de ruimte tussen die BMW en VW was ruim voldoende. Maar mevrouw in de BMW ging vlug inlopen op de voorganger op het moment dat ik ging versnellen en reed zo de opening dichtOm dan bij de volgende afrit eraf te gaan
Goed, invoegend verkeer heeft geen voorrang volgens de regels, dus eigenlijk had ik een inschattingsfout gemaaktMaar ja... om dan toch de opening dicht te rijden als je ziet dat een auto al bijna bij het einde v/d invoegstrook is...
Ik had destijds de keuze gemaakt om voor de BMW in te voegen, omdat hij destijds nog best ver weg was, de opening was voldoende voor mij om op snelheid te komen. Pas toen ik ging versnellen bleek de BMW de opening dicht te gaan rijden
Die waren er niet meerquote:Op zondag 11 oktober 2015 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Soms zijn een paar extra pk's wel handig he!
Ik kom het op zich niet zo heel vaak tegen, hooguit enkele keren per jaar. Dit was er een vanquote:Op zondag 11 oktober 2015 09:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Voor mij staat gaatjes-dichtrijden echt torenhoog op nummer 1 als het omverkeersergenissen gaat. Met een bestelbus is hetnog irritanter want schijnbaar wil het merendeel van verkeershufterig Nederland niet achter een bestelbus komen te zitten. Bloed irritant en zeker ook gevaarlijk !
Vorige week een dagje aar Belgie geweest en bij Gent moest ik weer de grote weg op. Ik had een zware lading bij me en wilde invoegen. Het was een weg van 3 rijstroken, nog redelijk rustig. Ik moet versnellen naar 70/80 om vloeiend in te kunnen voegen, komt er een Bimmer hard aanzetten, waar hij makkelijk de ruimte had om opzij te gaan, bleef hij rechts rijden en reed het gat dicht, toen hij al naast me zat, toen pas wilde hij gaan remmen (deed ik ook al, dus geef weer gas) en kon ik er op laatste moment voorlangs anders had ik auto echt stil moeten zetten. En het was nog een NLer ook.. Belgen kunnen niet rijden, maar Nederlanders ontwikkelen zich in rap tempo tot meest asociale en hufterigste verkeersdeelnemers van west europa.
Vrachtwagens onderling laten elkaar ook niet altijd invoegenquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:31 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het met de vrachtauto niet vaak, de meesten willen wel ruimte maken, maar soms heb je van die knurften die expres voor me willen blijven. Ik vind het best, dan voeg ik wel later in.
In een file is het helemaal grappig. Zodra ik richting aangeef gaan de meesten opeens naast me rijden. Een enkeling wil wel even stoppen om mij een rijstrook te laten wisselen. Dan voel ik de haat van alle andere automobilisten (je laat dat toch niet voor je invoegen? Een vrachtauto, notabene! Hoe durf je?)
Jammer dat ik geen dashcam naar achteren of opzij heb, dat had ik wel leuke taferelen vast kunnen leggen.
Maar de kans op schade is daardoor wel groter...quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die gaatjes dichtrijden
Sneu kut volk. Ik rijd in een oude auto dus heb er geen moeite mee dat soort mensen af te snijden...
Afremmen doen ze dan vanzelf wel
Sjongejongejonge die vrachtwagen is zelf ook te eigenwijs om heel even te remmen waardoor alles perfect had gepast.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:57 schreef Fien1989 het volgende:
Vrachtwagens onderling laten elkaar ook niet altijd invoegen
Alhoewel, die bakwagen had ook best wel gas los kunnen laten en zo achter de andere in te voeren
Filmpje kwam van mijn oude dashcam.
Dit. Beetje ruimte maken had gekund, maar de chauffeur die in moest voegen had dan ook even kunnen remmen. Dit is Kinderachtig (ja, hoofdletter k)quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sjongejongejonge die vrachtwagen is zelf ook te eigenwijs om heel even te remmen waardoor alles perfect had gepast.
Ik zeg doenquote:Op zondag 11 oktober 2015 10:31 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het met de vrachtauto niet vaak, de meesten willen wel ruimte maken, maar soms heb je van die knurften die expres voor me willen blijven. Ik vind het best, dan voeg ik wel later in.
In een file is het helemaal grappig. Zodra ik richting aangeef gaan de meesten opeens naast me rijden. Een enkeling wil wel even stoppen om mij een rijstrook te laten wisselen. Dan voel ik de haat van alle andere automobilisten (je laat dat toch niet voor je invoegen? Een vrachtauto, notabene! Hoe durf je?)
Jammer dat ik geen dashcam naar achteren of opzij heb, dat had ik wel leuke taferelen vast kunnen leggen.
Ik denk dat in de praktijk er nog best veel mensen zijn die bang zijn om in te voegen op snelwegen, niet durven te versnellen omdat ze bang zijn aan het einde v/d strook te komen. Vooral mensen die normaal alleen in de stad rijden en incidenteel de snelweg opzoeken zullen er denk ik last van hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Mensen die zo invoegenDurf gewoon eerst op vaart te komen in plaats van je auto gelijk naar links te drukken zodra je de blokmarkering ziet, desbetreffende wisselstrook is lang genoeg om zelfs in een 2CV de 120 te halen.
Jahoor, ook op ebay:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Weet niet of het hier ergens beschreven staat, ik heb niet alles gelezen. Maar kun je voor de G1WH ook een houdertje krijgen die je op de voorruit vastplakt? In plaats van de grote zuignap dus.. Wil het zo onopvallend mogelijk namelijk en dan is een zuignap niet echt een goede oplossing.
Thanks! Zie net inderdaad dat de zuignap niet heel groot is. Maar wil liever ook een wat permanente oplossing dan een zuignap. Ik ga even op Ebay snuffelenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jahoor, ook op ebay:
http://www.ebay.com/itm/3(...)?hash=item1e9cf49c0e
Maar deze kan ook op je dashboard / dak enz. Als je deze op je raam plakt valt het net zo veel op als een zuignap.
Maar ze hebben ook een spiegel houder. Ook op ebay.
Die zijn een stuk duurder in ieder geval.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik wilde eigenlijk die G1WH bestellen maar zoek er eigenlijk 1 met GPS waarbij mijn snelheid in beeld komt. Iemand suggesties?
Werkgerelateerd. Trambestuurder en wil compilatie maken. Tevens wordt mijn voertuig sowieso al gemonitord dus mijn snelheid verhullen heeft geen zinquote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die zijn een stuk duurder in ieder geval.
Waarom wil je GPS? Voor de locatie? Want snelheid is eerder een grotere kans dat het negatief uitpakt voor jezelf bij een ongeluk.
Da's inderdaad een ander verhaal dan ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Werkgerelateerd. Trambestuurder en wil compilatie maken. Tevens wordt mijn voertuig sowieso al gemonitord dus mijn snelheid verhullen heeft geen zin
De LS300W heeft voor zover ik weet, ook geen GPS.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Da's inderdaad een ander verhaal dan ja.
Dan zou ik gewoon een goede zoeken uit Nederland met GPS, wel duurder dus, maar dan heb je ook betere garantie enz. Volgens mij is de ls300w letterlijk een G1WH maar dan met GPS. Niet schrikken alleen van het prijsverschil wat je dan betaald voor de GPS en de garantie.
Oh sorry dan dat. Anyway, heel veel geld verschil voor GPS.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:07 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
De LS300W heeft voor zover ik weet, ook geen GPS.
Voor GPS moet je de LS430W of LS460W hebben
Ik heb zelf die 2e in de autoHij was wel ¤180,- bij de Coolblue
Je hebt je wel ingelezen? Ik las dat nogal wat mensen problemen hadden met de capacitor versies.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:11 schreef Maegrim het volgende:
G1W-CB besteld voor in m'n nieuwe ouwe volvo
Is het de condensator zelf die stuk gaat? Dan zou je met een nieuwe condensator het probleem op kunnen lossen. Ik denk dat als de batterij van m'n LS430W kapot gaat, dat ik dan een condensator erin soldeer, zoveel verschilt dat niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je hebt je wel ingelezen? Ik las dat nogal wat mensen problemen hadden met de capacitor versies.
Ik heb zelf de 430, wat verschilt het met de 460?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:07 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
De LS300W heeft voor zover ik weet, ook geen GPS.
Voor GPS moet je de LS430W of LS460W hebben
Ik heb zelf die 2e in de autoHij was wel ¤180,- bij de Coolblue
Van wat ik heb begrepen, heeft de 460 een iets nieuwere sensor die iets beter zou moeten presteren in het donker. Het verschil schijnt echter niet super groot te zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2015 01:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb zelf de 430, wat verschilt het met de 460?
Niks over problemen gelezenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je hebt je wel ingelezen? Ik las dat nogal wat mensen problemen hadden met de capacitor versies.
https://dashcamtalk.com/forum/forums/g1wx.39/quote:
https://dashcamtalk.com/f(...)reen-of-death.13979/quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:23 schreef Maegrim het volgende:
Ik lees daar nog steeds niet iets bijzonders over problemen?
Anyway, we gaan het zien als ie er is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |